Hyundai i10- VW Polo: Μπορεί ένα μίνι να κοντράρει μεγαλύτερο μοντέλο;
Το νέο μίνι Hyundai i10 τεχνολογικά και χωροταξικά κοιτάζει προς την επόμενη κατηγορία και έτσι το βάζουμε του απέναντι σε ένα εκ των best seller μικρών, το VW Polo. Θα καταφέρει το μίνι outsider να κοντράρει το φαβορί μικρό;
Συγκρίνουμε σε 11 βήματα το Hyundai i10 με το VW Polo
Αν και αρχικά μοιάζει παράταιρη αυτή η αντιπαράθεση, τελικά αν βάλεις κάτω τα δεδομένα τεχνολογίας και χωροταξίας για το Hyundai i10, θα δεις πως το κορεάτικο μίνι των 3,675 μέτρων κοιτάζει προς την μεγαλύτερη κατηγορία, αυτή των μικρών μοντέλων. Ένα από τα best seller στη μικρή κατηγορία είναι φυσικά το VW Polo που στην τρέχουσα ανανεωμένη του γενιά έχει μήκος 4,074 μέτρα.
Για τη μονομαχία αυτή επιλέξαμε την «καλή» έκδοση του Hyundai i10 με τα 100 άλογα από τον 1.000άρη turbo κινητήρα και η οποία είναι διαθέσιμη μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο και το σπορ εξοπλιστικό πακέτο N-Line. H τιμή είναι 18.190 ευρώ, ωστόσο οι τιμές του i10 ξεκινούν από 14.090 ευρώ για τη χειροκίνητη έκδοση Fresh με τα 67 άλογα του 1.000άρη κινητήρα από 14.640 ευρώ για το ίδιο πακέτο εξοπλισμού με τα 82 άλογα από τον 1.200άρη κινητήρα.
Το VW Polo με τον 1,0 TSI turbo βενζινοκινητήρα των 95 ίππων είναι διαθέσιμο από την έκδοση Life και τιμή 20.900 ευρώ για το χειροκίνητο κιβώτιο. Για το αυτόματο DSG υπολογίστε ακόμα 1.900 ευρώ . Στον τιμοκατάλογο υπάρχει και η ατμοσφαιρική έκδοση του Polo με τα 80 άλογα, αλλά στο διαμορφωτή δεν εμφανίζεται διαθέσιμη.
Θα καταφέρει το μίνι Hyundai i10 να κερδίσει ένα best seller μικρό, όπως το VW Polo; Η λογική λέει πως αν ήταν να βάλεις τα λεφτά σου στο σχετικό στοίχημα, η επιλογή θα ήταν το Polo. Ή μήπως όχι;
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του Hyundai i10 απέναντι στο VW Polo
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 | Τιμή: 18.190 ευρώ κοστίζει το Hyundai i10 των 100 ίππων στην σπορτίφ έκδοση N-Line. Από την άλλη, το VW Polo 1,0 TSI 95 PS κοστίζει 20.900 ευρώ Το i10 είναι 2.710 ευρώ φθηνότερο. | |
2 | Εγγύηση: Το i10 προσφέρει 5 χρόνια εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων. Από την άλλη το Polo προσφέρει μόνο 2 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και αυτή χωρίς χιλιομετρικό όριο. Με το i10 έχεις 3 παραπάνω χρόνια το κεφάλι σου ήσυχο. | |
3 | Φρένα: Το i10 χρειάζεται 35,9 μέτρα για να «κοκκαλώσει» από τα 100 χλμ/ώρα, και το Polo 42,1 μέτρα. Η διαφορά των 6,2 μέτρων υπέρ του i10 είναι συνταρακτική. | |
4 | Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα): Εκμεταλλευόμενο τα 5 παραπάνω άλογα και το μικρότερο του βάρος, το i10 προσπερνάει πολύ πιο σβέλτα, αφού επιταχύνει από τα 60 στα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 8,4 δλ. όταν το Polo θέλει 9,5 δλ. Η διαφορά είναι σημαντική, ενώ το i10 είναι και 1,1 δλ. καλύτερο στο 0-100. | |
5 | Kατανάλωση: Η μέση κατανάλωση του i10 είναι στα 7,5 λτ./100 χλμ., όταν στο Polo είναι στα 6,5 λτ./100 χλμ.. Και στις επιμέρους καταναλώσεις (πόλη και ταξίδι) το Polo είναι πιο οικονομικό. Ο σπορτίφ χαρακτήρας του i10 έχει το αντίκτυπό του. | |
6 | Θόρυβος: Αισθητά χαμηλότερο είναι το επίπεδο θορύβου στην καμπίνα του Polo σε σχέση με του i10. Συγκριτικά με 5η και 120 χλμ./ώρα το ειδικό όργανο μέτρησης δείχνει 68,1 db στο Polo και 73,8 db στο i10. Aνάλογη είναι η διαφορά και στις άλλες ταχύτητες. Ξεκάθαρα πιο ήσυχο το Polo | |
7 | Ευελιξία-Ευκολία στο παρκάρισμα: Οι πιο compact διαστάσεις και ο μικρότερος κύκλος στροφής καθιστούν το i10 πιο μανιτζέβελο στην κίνηση μέσα στην πόλη. Άλλος ένα πόντος για το κορεάτικο μίνι. | |
8 | Αίσθηση ποιότητας και εικόνα καμπίνας: Το Polo αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία των μικρών μοντέλων για την ποιότητα υλικών και το φινίρισμα. Το i10 είναι γεροδεμένο και στιβαρό, αλλά η υφή των πλαστικών του μερών είναι σαφώς υποδεέστερη. Πόντος για το Polo | |
9 | Εξοπλισμός άνεσης: Το i10 δεν είναι μόνο 2,7 χιλιάρικα φθηνότερο από τo Polo, αλλά προσφέρει και καλύτερα χαρακτηριστικά στο στοιχεία του πλήρους εξοπλισμού. Μεταξύ άλλων προσφέρει οθόνη 8 ιντσών (6,5’’ στο Polo), ζάντες αλουμινίου 16 ίντσών (15’’ στο Polo), αυτόματο κλιματισμό (air condition στο Polo), κυρίως όμως προσφέρει δισκόφρενα στους πίσω τροχούς και όχι ταμπούρα. Από την άλλη δεν πρέπει να αγνοηθούν στοιχεία του Polo, όπως οι LED προβολείς, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, οι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέφτες και ο κεντρικός αερόσακος ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα. | |
10 | Χώροι επιβατών:Άριστη εκμετάλλευση των χώρων στην καμπίνα του i10 που στη μέτρηση για τον «αέρα» στα γόνατα των πίσω υστερεί μόνο 18 χλστ. σε σχέση με το Polo. Η διαφορά δεν είναι σημαντική. Στο χώρο αποσκευών το i10 έχει το ρεκόρ στην κατηγορία του με 252 λτ. και το Polo είναι από τα μεγαλύτερα με 355 λτ. | |
11 | Εξοπλισμός ασφάλειας: Εντύπωση προκαλεί η πληρότερη εξοπλισμού ασφάλειας, όχι φυσικά στο Polo, αλλά στο μίνι i10 που προσφέρει ό,τι και ο μεγαλύτερος και ακριβότερος αντίπαλός του. | |
i10 – Polo: |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
Σχεδόν 3 χιλιάρικα φθηνότερο το top Hyundai i10 από το βασικό VW Polo (1-0)
H κορυφαία και σπορτίφ έκδοση του Hyundai i10, που παίζει το ρόλο μίνι GTi 18.190 ευρώ στην έκδοση N-Line, που είναι και η μόνη διαθέσιμη για τον κινητήρα αυτόν. Από την άλλη, η βασική έκδοση Life του VW Polo με 95 άλογα είναι αρκετά πιο ακριβή, αφού κοστίζει 20.900 ευρώ και μάλιστα χωρίς να προσφέρει κάτι παραπάνω σε επίπεδο εξοπλισμού.
5 χρόνια εγγύηση το Hyundai i10 (2-0)
Mε 5 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά και μάλιστα χωρίς όριο χιλιομέτρων προσφέρει όλα τα μοντέλα της η Hyundai και το i10 δεν αποτελεί εξαίρεση. Το VW Polo προσφέρει 2 χρόνια (χωρίς όριο χιλιομέτρων επίσης), αλλά η διαφορά από την εγγύηση του i10 είναι χτυπητή.
Τραγικό το φρενάρισμα με το VW Polo (3-0)
Η έκδοση των 95 ίππων του VW Polo «φοράει» πίσω ταμπούρα, ενώ το i10 σε όλες τους τις εκδόσεις έχει δισκόφρενο, πόσο δε στην περίπτωση της έκδοσης με τα 100 άλογα. Στις μετρήσεις μας, το Polo κοκκαλώνει από τα 100 χλμ./ώρα σε 42,1 μ. μια επίδοση που απέχει από τα στάνταρ ασφάλειας. Και άλλα μικρά έχουν ταμπούρα πίσω (π.χ το Renault Clio), αλλά φρενάρουν πολύ καλύτερα με επίδοση 36-37 μέτρα. Με 35,9 μ. το Hyundai i10 εντυπωσιάζει. Κανονικά θα έπρεπε να πάρει 2 βαθμούς για αυτήν τη σημαντική επίδοση σε τομέα ασφάλειας.
Αισθητά πιο γρήγορο το Hyundai i10 (4-0)
Λιλιπούτειο και ελαφρύ αμάξωμα σε συνδυασμό με δυνατό κινητήρα εξασφαλίζουν χαρακτηριστικά μίνι GTi για το Hyundai i10. Mε 9,9 δλ για το 0-100, 8,4 δλ. για το 60-100 με 4η και 13,5 δλ. για το 80-120 με 5η, το κορεάτικο μίνι είναι 1,1, 1,1 και 1,2 δλ. αντίστοιχα πιο γρήγορο από το δημοφιλές γερμανικό μικρό.
Πιο οικονομικό το VW Polo (4-1)
Kανένα από τα δύο μοντέλα δεν έχει κάποιος είδος εξηλεκτρισμού, ωστόσο το VW Polo με τον 3κύλινδρο, turbo 1.000άρη κινητήρα των 95 ίππων, τα καταφέρνει καλύτερα γύρω από το φλέγον θέμα της εποχής που είναι το κόστος μετακίνησης. Η μέση του κατανάλωση είναι γύρω στα 6,5 λτ./100 χλμ., ενώ στην περίπτωση του Hyundai i10 (επίσης με 3κύλινδρο turbo κινητήρα, αλλά με 100 άλογα) είναι στα 7,5 λτ./100 χλμ. Η διαφορά στην κατανάλωση πόλης είναι μικρότερη (0,7 λτ./100 χλμ. υπέρ του VW Polo που εμφανίζει 7,5 λτ./100 χλμ.). Στο ταξίδι το i10 απαιτεί 5,5 λτ./100 χλμ. με το Polo να είναι και πάλι πιο οικονομικό με κατανάλωση 4,6 λτ./100 χλμ. χάρη και στην πιο μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου του.
Αρκετά πιο ήσυχη η καμπίνα του VW Polo (4-2)
Μεγαλύτερο, ακριβότερο και πιο καλά ηχομονωμένο το VW Pοlo κάτι που μεταφράζεται σε πιο ήσυχη καμπίνα, όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας με το ειδικό όργανο. Συγκριτικά με 5η και 120 χλμ./ώρα το ειδικό όργανο μέτρησης έδειξε 68,1 db στο Polo και 73,8 db στο Hyundai i10. Στα 100 χλμ./ώρα με 4η το VW Polo έχει 66,3 db στην καμπίνα και το Hyundai i10 71,0, ενώ ακόμα και στο ρελαντί η διαφορά είναι σχεδόν 6 db με 45,1 στο i10 και 39 στο Polo.
Παρκάρεις για πλάκα με το Hyundai i10 (5-2)
Τα πράγματα είναι απλά. Το μικρό μήκος του Hyundai i10 (3,675 μ.), το κοντό μεταξόνιο και οι ανάλογοι πρόβολοι, εξασφαλίζουν έναν πολύ μικρό κύκλο στροφής (10,0) μ. στο κορεάτικο μίνι. Αντίθετα το 4,074 μ. VW Polo έχει κύκλο στροφής 10,6 μ. Σαν αποτέλεσμα η ευελιξία του i10 είναι ξεχωριστή, όπως και και η ευκολία που παρουσιάζει στο παρκάρισμα με τη βοήθεια και την άριστης περιφερειακής του ορατότητας, ενώ έχει και κάμερα όπισθεν.
Καλύτερη απτή ποιότητα για το VW Polo (5-3)
Ειδικά στην ανανέωση της τρέχουσας γενιάς του VW Polo, η απτή ποιότητα είναι εξαιρετική με μαλακό πλαστικό στο ταμπλό, προσεγμένο φινίρισμα και πολύ καλή αίσθηση σε κάθε μοχλό ή κουμπί. Η σχεδίαση βέβαια είναι συντηρητική. To Hyundai i10 είναι φθηνότερο μοντέλο και μικρότερης κατηγορίας και δεν μπορεί να ακολουθήσει σε απτή ποιότητα (σκληρά πλαστικά σε όλο το ταμπλό) χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν είναι γεροδεμένο και στιβαρό.
Συμπέρασμα: 5-3 κερδίζει το Hyundai i10
Το Hyundai i10 είναι η ευχάριστη έκπληξη μιας και όχι μόνο κοντράρει ένα μεγαλύτερο μοντέλο, όπως το VW Polo, αλλά στη μεταξύ τους κόντρα καταφέρνει να επικρατήσει στα σημείο. Ευχάριστο και σπιρτόζικο στην οδήγηση, με εγγύηση «κανόνι», εξαιρετικά φρένα, σούπερ ευέλικτο και με πλήρες πακέτο άνεσης και ασφάλειας είναι 3 χιλιάρικα φθηνότερο από το βασικό turbo Polo.
Το VW Polo είναι σίγουρα πολύ ποιοτικό, έχει κορυφαία ποιότητα κύλισης και είναι πιο οικονομικό σε κατανάλωση, αλλά η δυσάρεστη επίδοση στο φρενάρισμα σε βάζει σίγουρα σε δεύτερη σκέψη.
Σχολιάστε |