Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Ιαπωνικά SUV, CR-V ή X-Trail

Διαβάστηκε από 6057 αναγνώστες - 13/11/2017

Ιαπωνικά SUV, CR-V ή X-Trail; Δοκιμάζουμε τα 2 μεσαία SUV στις 4κίνητες εκδόσεις εντός και εκτός ώστε να ανακαλύψουμε τις κρυφές χάρες του καθενός.

Τα 2 αυτοκίνητα του συγκριτικού είναι τα μοναδικά μεσαία SUV που διατίθενται  με κινητήρες  πετρελαίου 1,600 κεκ . Είναι η χρυσή τομή για την Ελλάδα μιας και τα 2λίτρα υπερφορολογούνται και  η χρήση τους αποδεικνύεται  απαγορευτική για τον μέσο Έλληνα. Έκτος όμως από χαμηλό κυβισμό οι σύγχρονοι κινητήρες τους είναι οικονομικοί με χαμηλές εκπομπές καυσαερίων κάτι που μεταφράζεται και σε χαμηλά τέλη κυκλοφορίας.


Εμφάνιση: Δυναμικά, μεγάλα και επιβλητικά

Με μήκος που υπερβαίνει τα 4,6 μ., πλάτος στα 1,82 μ. και ύψος στα 1,7 μ. τα  δύο θηρία έχουν πληθωρικές διαστάσεις και κάνουν αισθητή την παρουσία τους. Πιο αναλυτικά, το Nissan X-Trail έχει αφήσει λίγο τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του και έχει συμμορφωθεί με την τάση της μόδας έχοντας πιο crossover σχεδίαση, στα πρότυπα των Qashqai και Juke, όπου ξεχωρίζουν η γρίλια σε σχήμα V, οι LED προβολείς ημέρας και τα οριζόντια πίσω φώτα. Επίσης, έχει περισσότερες καμπύλες σε σχέση με το CR-V και εμφανίζεται λίγο πιο μυώδες. Δυναμικό και εκλεπτυσμένο, ωστόσο, είναι και το Honda CR-V, το οποίο είναι πολύ δυναμικό σχεδιαστικά, όμως πίσω η γραμμή της οροφής είναι πιο κάθετη. Κάνουν διαφορά τα προσεγμένα στη λεπτομέρεια μπροστινά φανάρια που δίνουν έναν premium αέρα, όμως και τη μάσκα με τα φιλέτα χρωμίου τα οποία τονίζουν το φάρδος του. Εσάς ποιο σας αρέσει περισσότερο;

 
Περί τετρακίνησης: Πιο ικανό εξελιγμένο το X-Trail
 

Μία από τις σημαντικότερες διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων, η οποία αποκαλύπτει εν μέρει πολλά και για τον προσανατολισμό τους, έχει να κάνει με το είδος της τετρακίνησής τους. Για την ακρίβεια, το Nissan X-Trail έχει περισσότερες δυνατότητες από το CR-V καθώς έχει επιλογή για 2κίνητο, αυτόματο 4x4 και κλείδωμα. Το Honda CR-V από την άλλη δεν έχει κάτι, παρά μόνο το ότι ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες η κατανομή της ροπής μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα μπορεί να φτάσει το 50/50. 
Επίσης, αισθητή διαφορά μεταξύ των δύο μοντέλων υπάρχει και όσον αφορά στην απόστασή τους από το έδαφος. Συγκεκριμένα, στο Honda CR-V αυτή είναι 165 χλστ., ενώ στο Nissan X-Trail ανέρχεται στα 210 χλστ. γεγονός που φανερώνει πως παρότι το SUV της Nissan έχασε λίγο από το σκληροτράχηλο χαρακτήρα του (σε σχέση με την προηγούμενη γενιά), ακόμη έχει έντονο μέσα του το χωμάτινο στοιχείο.

 
Κινητήρες: Ροπάτα, δυνατά, οικονομικά

Και με τα δύο θα κινηθείς άνετα, σβέλτα και προπάντων οικονομικά. Αναλυτικότερα, ο 1,6 iDTEC κινητήρας του Honda CR-V (αποδίδει 160 ίππους και 350 Nm στις 2.000 σ.α.λ.) φέρει δύο τούρμπο που λειτουργούν σε 3 στάδια. Κατά την εκκίνηση και στις χαμηλές στροφές αναλαμβάνει η μικρότερη τουρμπίνα, έπειτα στις μεσαίες στροφές δουλεύουν και τα δύο τούρμπο, και τέλος στις πιο υψηλές στροφές δουλεύει αποκλειστικά το δεύτερο. Στην πράξη, ο κινητήρας αυτός διακρίνεται για την απόδοσή του, παρέχοντας άπλετη ροπή από πολύ χαμηλά. Η λειτουργία του είναι επίσης πολιτισμένη, αν και δεν αποφεύγεται μια τραχύτητα στις υψηλές στροφές. Ο κινητήρας του Nissan X-Trail από την άλλη, αποδίδει 130 άλογα και 30 Nm λιγότερα, μένει λίγο πίσω στο χρονόμετρο, ωστόσο σε καθημερινές συνθήκες έχει αρκετή ροπή από χαμηλά, ενώ, παρότι στα χαρτιά καίει περισσότερο, είναι πιο οικονομικός στην πράξη. Για την ακρίβεια η μέση κατανάλωση δοκιμής ήταν 7,2 για το X-Trail και 7,7 λτ./100 χλμ. για το Honda CR-V.


Εσωτερικά: Στιβαρό το CR-V, ποιοτικό και high- tech X-Trail


Συναντάμε πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και όμορφη σχεδίαση και στα 2 μοντέλα. Πιο αναλυτικά, τώρα, στην περίπτωση του Honda CR-V τη διαφορά κάνει η παρουσία της οθόνης αφής 7 ιντσών του συστήματος infotainment Honda Connect στο κέντρο της κονσόλας. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί λειτουργικό Android 4.0.4 και δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να έχει εύκολη πρόσβαση στα συστήματα ψυχαγωγίας του αυτοκίνητου. Από εκεί και πέρα το πάνω και μεσαίο τμήμα του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό υλικό με καλή συναρμογή, τα χειριστήρια στο τιμόνι και στην κεντρική κονσόλα για τον κλιματισμό είναι στιβαρά και ανθεκτικά, ενώ δεν υπάρχει κάτι που να σε προβληματίζει σε θέμα εργονομίας ή πρακτικότητας, αφού υπάρχουν αρκετές θέσεις για να ακουμπήσεις μικροπράγματα της καθημερινότητας. Η καμπίνα επιβατών του Nissan X-Trail από την άλλη είναι, επίσης, όμορφη σε σχεδίαση και καλή σε ποιότητα. Η συναρμογή και το φινίρισμα βρίσκονται σε εξαιρετικά επίπεδα, με μοναδική (μικρή) εργονομική παραφωνία, τα δυσπρόσιτα κουμπιά του ESP και του συστήματος Start/Stop, τα οποία βρίσκονται στο κατώτερο σημείο, αριστερά του τιμονιού. Εντυπωσιακή ακόμα είναι η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα infotainment, ενώ υπάρχει και μια μικρότερη οθόνη στο κέντρο του πίνακα οργάνων, με έναν πολύ περιεκτικό υπολογιστή ταξιδιού ο οποίος ελέγχεται από κουμπιά στο τιμόνι, όπως το ηχοσύστημα και το cruise control. Τέλος, ο περιστροφικός διακόπτης 3 θέσεων για την εμπλοκή της τετρακίνησης βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα, μπροστά από το υποβραχιόνιο και είναι εύκολα προσβάσιμος. 
 

Χώροι: `Ανετα για 5 άτομα με τις αποσκευές τους


Με σύμμαχο τις πληθωρικές εξωτερικές διαστάσεις, στις καμπίνες των δύο μοντέλων θα φιλοξενηθούν με άνεση 5 ενήλικες επιβάτες. Ωστόσο, χιλιοστό προς χιλιοστό υπάρχουν μικρές διαφορές. Πιο αναλυτικά, το Honda CR-V παρότι είναι ελαφρώς μικρότερο από το X-Trail, είναι λίγο πιο ευρύχωρο έχοντας κατά κύριο λόγο περισσότερο αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι των πίσω επιβατών. Από την άλλη, το X-Trail έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει προαιρετικά 7 επιβάτες, αν και οι δύο πίσω θα πρέπει να είναι πιο μικρόσωμοι. Αναφορικά με τις αποσκευές, και τα δύο μοντέλα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για… μετακόμιση, αφού ο χώρος αποσκευών του Honda CR-V ανέρχεται στα 589 λίτρα, ενώ του Nissan X-Trail στα 550 λίτρα. Επιπλέον, το υψηλό κατώφλι φόρτωσης διευκολύνει στην φόρτωση μεγάλων αντικειμένων. 

Συμπέρασμα


Έχουμε δυο πολύ καλές επιλογές  που προσφέρουν, μεγάλους χώρους, ασφαλή οδική συμπεριφορά, «μικρού» κυβισμού κινητήρες, χαμηλά πάγια έξοδα. Το πιο σβέλτο και ασφάλτινο CR-V είναι εξίσου καλός παίχτης με το πιο οικονομικό και χωμάτινο X-Trail.  Διαλέγετε ποιο σας ταιριάζει καλύτερα.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις