Ίδια άλογα, ίδια κυβικά μα εντελώς διαφορετική προσέγγιση για Peugeot και Fiat. Συγκρίνουμε δύο μοντέλα σε οδική συμπεριφορά, κινητήρες και χώρους. Ποιο σας αρέσει περισσότερο; Ποια σχολή κερδίζει;
Όταν η ζυγαριά δείχνει ισοπαλία σε κυβικά και άλογα, τι μένει; Η φιλοσοφία της κάθε εταιρία και πως αυτή επηρεάζει το τελικό αποτέλεσμα. Και οι Γάλλοι και οι Ιταλοί έχουν φανατικό κοινό. Μπορούν όμως να παραδεχθούν ο ένας το μοντέλο του άλλου;
Ο turbodiesel κινητήρας του 500Χ αποδίδει καλύτερα
Ο 1,6 λτ. MultijetII turbodiesel του 500Χ είναι ένας τελευταίας τεχνολογίας κινητήρας ο οποίος αποδίδει 120 άλογα και 320Nm ροπής. Τo 500Χ δείχνει ιδιαίτερο «ζωντανό» στην καθημερινή χρήση, με τονισμένες ρεπρίζ ενώ πατώντας το γκάζι θα νιώσετε αμέσως ότι εκμεταλλεύεται όλο το φάσμα του κινητήρα. Στα θετικά του αξίζει να μπει και το έξυπνα κλιμακωμένο 6τάχυτο κιβώτιο με τον ακριβή και ευχάριστο επιλογέα. Σε πραγματικές συνθήκες θα κάψει γύρω στα 6,8 λτ./100 χλμ. Το γαλλικό μοντέλο με τον ίδιου κυβισμού κινητήρα και τα ίδια ακριβώς άλογα πετυχαίνει 20 Nm ροπής λιγότερα. Το μηχανικό του σύνολο χαρακτηρίζεται ελαστικό και εξασφαλίζει πραγματικά ανταγωνιστικές επιδόσεις ενώ στο θέμα των πραγματικών καταναλώσεων εντυπωσιάζει στα 5.4 λτ/100χλμ.
Το Fiat είναι πιο ξεκούραστο οδηγικά
Η υψηλή θέση οδήγησης του ιταλικού μοντέλου εξασφαλίζει άριστη πανοραμική ορατότητα και θέτει τον οδηγό σε θέση να ελέγχει όλο το αμάξωμα ξεκούραστα. Το καλό ηλεκτρικό τιμόνι παρέχει επαρκή πληροφόρηση και ακρίβεια ενώ πραγματικά ευχάριστος είναι ο επιλογέας κιβωτίου. Οι κλίσεις είναι απρόσμενα περιορισμένες, η ανάρτηση ελέγχει πλήρως τις κινήσεις του αμαξώματος, τα φρένα εμπνέουν απόλυτη σιγουριά και το κράτημα είναι τονισμένο. Οι 18άρες ζάντες ταλαιπωρούν λίγο στις λακούβες.
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης αποκαλύπτουν αμέσως τον προσανατολισμό του Peugeot 2008. Το γαλλικό crossover είναι ευέλικτο μέσα στην πόλη, ενώ οι ανωμαλίες του δρόμου απορροφούνται εύκολα με αποτέλεσμα στο χώμα να μην κοπανάει, ενώ στην άσφαλτο, αν και το αμάξωμα παίρνει κάποιες κλίσεις να μην προβληματίζει.
Η γαλλική φινέτσα ξεχωρίζει και πουλάει
Σε ένα μεγάλο βαθμό το εσωτερικό του 2008 θυμίζει αυτό του 208, όντας minimal στη σχεδίαση και ποιοτικό στην κατασκευή. Μπροστά από τον οδηγό ξεχωρίζουμε το μικρής διαμέτρου τιμόνι, τον ψηλά τοποθετημένο πίνακα οργάνων, ο οποίος μάλιστα έχει περιμετρικά του ένα όμορφο ambient φωτισμό. Στην κεντρική κονσόλα ωραία είναι η μεγάλη οθόνη αφής, η εργονομία όμως θέλει κάποιο χρόνο εξοικείωσης. Στο Fiat 500X σε γενικές γραμμές ο trendy σχεδιασμός κάνει μπαμ. Στο ταμπλό ξεχωρίζει το οριζόντιο φιλέτο στο χρωματισμό του αμαξώματος αλλά και η ενσωματωμένη οθόνη του συστήματος Uconnect. Μπροστά από τον οδηγό διακρίνεται το μικρό σε μέγεθος τιμόνι αλλά το βλέμμα κεντρίζει ο πίνακας οργάνων με τα κυκλικά στοιχεία.
Αν είστε πολλοί πάτε για το 500X , αν είστε ψηλοί πάτε για το 2008
Στο ιταλικό μοντέλο θα χωρέσουν σίγουρα 4 επιβάτες και με λίγες παραχωρήσεις 5. Μία μικρή παραχώρηση θα την κάνουν και οι ψηλοί πίσω επιβάτες λόγω της γραμμής οροφής. Τα καθίσματα του έχουν αρκετές δυνατότητες διαμόρφωσης προς όφελος της πρακτικότητας ενώ το πορτ-παγκάζ κυμαίνεται στα 350 λίτρα. Επίσης υπάρχουν αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα, ενώ ο συνοδηγός έχει στη διάθεση του διπλό ντουλαπάκι. Αναφορικά με τους χώρους του Peugeot, τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα καθίσουν με άνεση έχοντας αρκετό αέρα για το κεφάλι και τα γόνατα, ωστόσο, ως προς το πλάτος των πίσω, ένας τρίτος θα στριμωχθεί. Τέλος, μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών, καθώς ανέρχεται στα 350 λίτρα.