autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Κάνε Focus στο Fiesta

15/5/2018

Κάνε Focus στο Fiesta. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε γράψει για ένα αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε πως θυμίζει μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί και το νέο Ford Fiesta, το οποίο θυμίζει σε πολλά σημεία το μεγαλύτερο Focus.

Εμφάνιση: Ωρίμασε θέλοντας να μοιάσει στο Focus

Αν βάλεις το νέο Fiesta ανάμεσα στο προηγούμενο Fiesta και το υπάρχον Focus θα συνειδητοποιήσεις πως η νέα γενιά φέρνει περισσότερο στο μικρομεσαίο Focus, παρά αποτελεί εξέλιξη του προηγούμενου Fiesta. Η νέα γενιά είναι λιγότερο δυναμική, με λιγότερες σχεδιαστικές υπερβολές, αλλά πολύ πιο ώριμη, πιο εκλεπτυσμένη και με ένα δυνατό πλεονέκτημα: Να μεταμορφώνεται ανάλογα το γούστο σου. Όσοι αναζητούν δυναμική σπορ εικόνα θα στραφούν προς την έκδοση ST-Line ενώ για όσους αναζητούν πολυτέλεια και κύρος τότε αξίζει αν δουν την έκδοση Vignale! Ενω για το πόσο μοιάζει στο Focus, η απάντηση έρχεται από το μπροστινό μέρος των δύο αυτοκινήτων…

Στο δρόμο: Ένα Focus με τα όλα του

Μετά την εμφάνιση, το δεύτερο πράγμα που μας έκανε να αναφωνήσουμε «σαν Focus» όταν βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του Fiesta, ήταν η ποιότητα κύλισής του. Ναι, δεν έχει αλλάξει πλατφόρμα όπως σε άλλες περιπτώσεις μικρών, όμως έχουν γίνει αλλαγές που σε κάνουν να το νομίζεις… Πιο συγκεκριμένα, η φιλοσοφία της Ford πάντα βασιζόταν στην οδηγική απόλαυση σε όλα τα μοντέλα της, στην περίπτωση του Fiesta όμως, στόχος ήταν οι επιβάτες να νιώσουν και κορυφαία ποιότητα κύλισης μπαίνοντας στο αυτοκίνητο. Και για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο έπαιξαν ρόλο τόσο το στήσιμο και η λειτουργία της ανάρτησης με την απόλυτη απορρόφηση των κραδασμών, όσο και η ηχομόνωση, με τη χρήση ενός δεύτερου πλαστικού πατώματος μέχρι το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Οι άνθρωποι της Ford «κατέβασαν» δηλαδή στα «μικρά» μοντέλα, τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας…
 
Τεχνολογία: Με συστήματα ανώτερης κατηγορίας

Η μάχη μεταξύ των εταιρειών στο πεδίο των τεχνολογιών άνεσης και ασφάλειας έχει ως αποτέλεσμα να κατασκευάζονται αυτοκίνητα με κορυφαία συστήματα. Έτσι, και στην περίπτωση του Fiesta, έχουμε να κάνουμε με το πιο προηγμένο τεχνολογικά Fiesta που κατασκευάστηκε ποτέ, το οποίο έχει λάβει τεχνολογίες από το μεγαλύτερο Focus. Συγκεκριμένα, με τη βοήθεια 2 καμερών, 3 ραντάρ και 12 αισθητήρων, που σκανάρουν το δρόμο μέχρι την απόσταση των 130 μ., το νέο Fiesta υποστηρίζει μια σειρά από συστήματα ασφαλείας, όπως το σύστημα προειδοποίησης και αποφυγής σύγκρουσης, όχι μόνο με άλλο όχημα, αλλά και με πεζό. Επίσης, για πρώτη φορά σε Fiesta διατίθεται σύστημα Αυτόματου παρκαρίσματος σε οριζόντια ή κάθετη θέση, το οποίο διαθέτει και έξτρα λειτουργία που προειδοποιεί τον οδηγό και επεμβαίνει στα φρένα, εάν αγνοήσει τις εντολές του. Υπάρχουν και συστήματα που αναγνωρίζουν τα οδικά σήματα και τα προβάλουν στο εσωτερικό, αλλά και άλλα 12 διαφορετικά συστήματα ασφαλείας. Τέλος, είναι το πρώτο μοντέλο της Ford που θα διαθέτει την αναβαθμισμένη έκδοση του Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection που μπορεί να ανιχνεύει άτομα που βρίσκονται μέσα ή κοντά στο δρόμο ή μπορεί να περνούν από την πορεία του οχήματος.
 
Κινητήρας: Το γνωστό «διαμάντι»

Ένα ακόμη στοιχείο που τεκμηριώνει την άποψη «σαν Focus» για το νέο Ford Fiesta είναι η γκάμα των κινητήρων τους, αφού υπάρχουν πολλά κοινά στοιχεία. Πιο αναλυτικά, ο βραβευμένος 6 φορές ως «Παγκόσμιος Κινητήρας της Χρονιάς, 3κύλινδρος, high-tech, 1,0 ΕcoBoost κινητήρας με turbo και άμεσο ψεκασμό πρωταγωνιστεί και εδώ σε αποδόσεις 100, 125 και 140 ίππων,  προσφέροντας κορυφαίες επιδόσεις και αναλογικά χαμηλές τιμές κατανάλωσης. Από την άλλη, ο diesel TDCi των 1,5 λίτρων, διατίθεται με απόδοση 85 ίππων με έμφαση στην οικονομία, αλλά και 120 ίππων για καλύτερες επιδόσεις, καθιστώντας το μάλιστα ένα από τα ισχυρότερα diesel της κατηγορίας. Τέλος, στην βάση της γκάμας βρίσκεται ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,1 λίτρου με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση τόσο στην απόδοση των 70 όσο και των 85 ίππων που διατίθεται (το εν λόγω σύνολο δεν συναντάται στο Focus).
 
Tech info: οι αλλαγές στην ανάρτηση

Παρότι η ανάρτηση του Fiesta δεν αλλάζει σχετικά με τη βασική δομή της (Γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω), η Ford έχει προβεί σε μια σειρά από καίριες αλλαγές. Το εμπρός μετατρόχιο είναι αυξημένο κατά 35 χλστ. και το πίσω μετατρόχιο κατά 11 χλστ. σε σχέση με το προηγούμενο, η κοίλη εμπρός αντιστρεπτική είναι ελαφρύτερη και πιο άκαμπτη, τα σάιλεντ μπλοκς έγιναν πιο σφιχτά, αλλά και πιο απορροφητικά, η τριβή στο σύστημα διεύθυνσης μειώθηκε κατά 20%, ενώ για τα μοντέλα άνω των 100 ίππων υπάρχουν πίσω δισκόφρενα. Σύμφωνα με τη Ford, το πλαίσιο του Fiesta προσφέρει 10% περισσότερη πρόσφυση στις στροφές, με την υποστήριξη του Electronic Torque Vectoring Control.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις