autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Leon vs Megane: Τα όμορφα της βενζίνης

2/1/2019

Εκπροσωπώντας το τάγμα της βενζίνης αλλά και του μοντέρνου στυλ, τα Leon και Megane ξεχωρίζουν εύκολα από τον ανταγωνισμό. Και το σημαντικότερο; Δεν ξεπερνούν τα 15.000 ευρώ.

Έχουν βρει την χρυσή τομή ανάμεσα σε εμφάνιση, διαστάσεις και φυσικά επιδόσεις. Δεν είναι αμφιλεγόμενης σχεδίασης, αλλά  αντικειμενικά αρέσουν. Στηρίζουν το μοναδικό καύσιμο που δεν πρόκειται να έχει ποτέ αμφίβολο μέλλον ενώ αποτελούν προτάσεις που απευθύνονται σε όλα τα πορτοφόλια, καθώς δεν ξεπερνούν ούτε τα 15.000 ευρώ.
 
Εμφάνιση-σχεδίαση: Έντονες ακμές για το Leon, κερδίζει στις καμπύλες το Megane
Στο Leon, τα πρώτα βλέμματα τραβάει η μπροστινή μάσκα, μαζί με τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και στα δύο άκρα. Τα φώτα ημέρας LED μαζί με το ιδιαίτερο μοτίβο των φωτιστικών σωμάτων, δίνουν μοναδική νυχτερινή ταυτότητα στο αμάξι. Φυσικά δεν μοιάζει με κανένα άλλο και έχει καταφέρει να κεντρίσει αγοραστές από όλα τα target groups. Με πιο απλά λόγια, δύσκολο να μην αρέσει σε κάποιον. Το γαλλικό μοντέλο τώρα παρουσιάζεται πιο ενδιαφέρον αισθητικά με τις λεπτομέρειες του αμαξώματός του να του χαρίζουν ένα πιο επιβλητικό προφίλ. Το μάτι πέφτει στις μεγάλες γρίλιες που μαζί με τα φωτιστικά σώματα σχηματίζουν ένα «C», το οποίο καταλήγει στον προφυλακτήρα. Τις εντυπώσεις όμως κερδίζει η πίσω όψη, η οποία, κυρίως τη νύχτα, σε καθηλώνει. Πιο συγκεκριμένα τα φανάρια εκτείνονται από την μία άκρη ως την άλλη,  με ένα μικρό σπάσιμο.  Επίσης, τα LED που διακοσμούν το αυτοκίνητο, εάν το αντικρύσετε νυχτερινές ώρες, σίγουρα θα σας κάνουν να αναρωτηθείτε ..ποιο εξωτικό αυτοκίνητο είναι αυτό.
 
Κινητήρες: Πιο πολιτισμένος του Megane, πιο αποδοτικός του Leon
Στο πεδίο των κινητήρων και τα δύο αυτοκίνητα στις βασικές τους εκδόσεις διαθέτουν σύγχρονους και αρκετά αποδοτικούς υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης. O 1,2 λτ. TCe κινητήρας του Renault Megane αν και έχει σημαντικά χαμηλότερη απόδοση (100 έναντι 115 ίππων) είναι μεγαλύτερος σε χωρητικότητα και διαθέτει 4 κυλίνδρους, στοιχεία που του εξασφαλίζουν πιο ραφιναρισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας, από την άλλη όμως ο TSI του Leon υπερισχύει σημαντικά τόσο σε επιδόσεις όσο και σε κατανάλωση.


Τεχνικά Χαρακτηριστικά Renault Megane Seat Leon
     
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι) 1.198/4 999/3
Καύσιμο Βενζίνη Βενζίνη
Ισχύς (ίπποι/σαλ) 100/4.500 115/5.000-5.500
Ροπή (Nm/σαλ) 175/1.500 200/2/000-3.500
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 6/χειροκίνητο/μπροστά 6/χειροκίνητο/μπροστά
0-100 χλμ/ώρα (δλ) 12.3 9.6
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) 179 202
Κατανάλωση (λτ/100χλμ) (μετρ) 5,4 4.4
Εκπομπές C02 (γρ/χλμ) 120 102
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 384 380

Εσωτερικό-Χώροι: Βασιλιάς το Leon στους χώρους, πιο ποιοτικό το Megane
H εικόνα στο εσωτερικό των δυο αυτοκινήτων στις βασικές τους εκδόσεις είναι όμορφη αλλά λιτή, με τις μεγάλες οθόνες αφής να εξοπλίζουν τις πιο πλούσιες εκδόσεις τους. Το Μegane διαθέτει έτσι μια κλασική οθόνη 4,2 ιντσών, ενώ το Leon μια αντίστοιχη 5 ιντσών που αποτελούν και τα μοναδικά high tech στοιχεία τους. Γενικότερα πάντως, η εικόνα στο εσωτερικό του Megane είναι πιο καλαίσθητη και ενδιαφέρουσα με το Leon να είναι πιο συμβατικής σχεδίασης. Ποιοτικά και πάλι το Megane υπερτερεί παρουσιάζοντας καλύτερα υλικά και συναρμογή, ενώ το φινίρισμα και η συναρμολόγηση βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα και στα δύο αυτοκίνητα. 

Παρότι το μήκος του Leon είναι ελαφρώς μικρότερο του Megane, στο εσωτερικό του έχει γίνει πολύ σωστή εκμετάλλευση των χώρων. Ειδικότερα, στο πίσω κάθισμα οι μετρήσεις μας αποκάλυψαν έναν από τους μεγαλύτερους χώρους για τα κεφάλια των επιβατών στην κατηγορία, κάτι που σε συνδυασμό με το μεγάλο χώρο για τα γόνατα, θα βολέψει ιδιαίτερα αυτούς με ύψος άνω του μέσου όρου. Στο Megane από την άλλη, οι συνολικοί χώροι στο πίσω κάθισμα είναι μικρότεροι αλλά και πάλι επαρκείς. Στο κομμάτι του πορτ-μπαγκάζ, τα δύο μικρομεσαία διαθέτουν όγκο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. 

Στο δρόμο: Δύο διαφορετικές οδηγικές προσεγγίσεις
Με ελαφρώς διαφορετικό οδηγικό χαρακτήρα τα δύο μικρομεσαία που συγκρίνουμε είναι ικανά να καλύψουν τις ανάγκες των επιβατών τους προσφέροντάς τους άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις. Το Γαλλικό μικρομεσαίο επιδεικνύει έναν ολοκληρωμένο και «ώριμο» οδικό χαρακτήρα, ξεχωρίζει στην κατηγορία για την αξιοζήλευτη ποιότητα κύλισης, το χαμηλό επίπεδο θορύβων και τα γενικότερα ραφιναρισμένα του οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά. Παράλληλα, παρουσιάζεται ιδιαίτερα σταθερό στις στροφές και με τιμόνι το οποίο, με την πολύ καλή του αμεσότητα και βάρος, ικανοποιεί ελαφρώς περισσότερο από αυτό του Leon. Το SEAT Leon ισορροπεί πιο ιδανικά μεταξύ της άνεσης και της δυναμικής συμπεριφοράς προβάλλοντας ένα περισσότερο ενδιαφέρον οδηγικό προφίλ χωρίς ωστόσο να χαρακτηρίζεται σπορτίφ. Στις στροφές, το SEAT χαρακτηρίζεται από την ουδετερότητα σε όλες του τις αντιδράσεις.

Συμπέρασμα
Δύο πολύ οικονομικά προς απόκτηση μοντέλα, που εκπληρώνουν αφενός τις οικογενειακές τους υποχρεώσεις, αφετέρου τολμούν σχεδιαστικά. Το Leon υπερτερεί ελαφρά σε κινητήρα- χώρους ενώ το γαλλικό μοντέλο δίνει μία εκλεπτυσμένη αύρα, ακόμα και στην πιο μικρή βόλτα.
 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις