Λιμουζίνα ή κοφτό; Έχεις οικογένεια και ψάχνεις αυτοκίνητο; Σίγουρα τότε θα χεις βρεθεί και εσύ στο δίλλημα να πάρεις ένα sedan ή κάποιο compackt. Σας παρουσιάζουμε δύο άκρως ευρύχωρες προτάσεις που σίγουρα θα χωρέσουν όλη την οικογένεια και τις αποσκευές.
Πήραμε δύο διαφορετικές προτάσεις στα οικογενειακά οι οποίες ξεχωρίζουν τόσο στους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές, όσο και στην τιμή απόκτησής τους. Από την μια, λοιπόν, έχουμε το Nissan Pulsar που έχει το μεγαλύτερο μεταξόνιο στα μικρομεσαία χατσμπακ, και από την άλλη το Toyota Corolla, το οποίο χάρη στο sedan αμάξωμα ξεχωρίζει με το μεγάλο χώρο αποσκευών. Ας τα δούμε αναλυτικά
400 ευρώ φθηνότερο το Pulsar
Η χαμηλή τιμή εκκίνησης αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και των δύο μοντέλων. Το Nissan Pulsar στην αρχική έκδοση Energy με τον 1,2 λτ. turbo βενζινοκινητήρα των 115 ίππων ξεκινάει από τα 14.990 ευρώ, ακριβότερο κατά 400 ευρώ, όμως με ατμοσφαιρικό κινητήρα μικρότερης ιπποδύναμης στα 1,33 λίτρα, είναι το Toyota Corolla. Από πλευράς εξοπλισμού αλλού κερδίζει το ένα και αλλού το άλλο, επομένως το τελικό αποτέλεσμα είναι όπως λέει ο λαός… ίσα βάρκα ίσα νερά.
Και τα 2 θα χωρέσουν ακόμα και 5 επιβάτες
To Nissan Pulsar έχει το μεγαλύτερο μεταξόνιο στην κατηγορία του (2.700 χλστ.), όμως το ίδιο μεταξόνιο έχει και το Corolla, επομένως ενδιαφέρον έχει να δούμε τι «παίζει» με τους χώρους στο πίσω κάθισμα. Εκεί λοιπόν, στις περισσότερες διαστάσεις κερδίζει το Corolla, όμως η διαφορά είναι μόλις 2-3 χλστ., άρα μπορεί να θεωρηθεί ελάχιστη. Επίσης, και τα δύο μοντέλα έχουν επίπεδο πάτωμα πίσω που σημαίνει πως ένας τρίτος θα καθίσει λίγο πιο άνετα, όμως η δική μας αίσθηση είναι πως λίγο πιο άνετα θα καθίσει ο μεσαίος επιβάτης στο Pulsar. Ίσως επειδή το Pulsar έχει ελάχιστο περισσότερο αέρα στο κεφάλι.
Ο 3ος όγκος του Toyota κερδίζει την μάχη του χώρου αποσκευών
Μπορεί στους χώρους για τους επιβάτες οι διαφορές να ήταν πολύ μικρές, στις αποσκευές όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Ο τρίτος, επιπλέον, όγκος της Toyota Corolla της δίνει το προβάδισμα, αφού έχει πορτ-μπαγκάζ 452 λίτρων έναντι 385 λτ. στο Nissan Pulsar. Από την άλλη, βέβαια, να πούμε πως στο Pulsar είναι πιο εύκολο να φορτώσεις μεγάλα αντικείμενα γιατί η πόρτα του έχει μεγαλύτερο άνοιγμα.
Πιο ζωντανός ο turbo κινητήρας του Pulsar
Περνώντας στους κινητήρες, από τα χαρτιά και μόνο γίνεται αντιληπτό πως το Nissan Pulsar έχει το προβάδισμα, αφού ο τούρμπο βενζινοκινητήρας του αποδίδει 115 ίππους, έναντι των 99 του ατμοσφαιρικού του Toyota. Επίσης, το Pulsar έχει προβάδισμα στην κατανάλωση στα χαρτιά, αν και στην πράξη η διαφορά μεταξύ των μοντέλων είναι λιγότερο από τα εργοστασιακά 0,6 λτ./100 χλμ.
H Corolla έχει πιο ενδιαφέρον εσωτερικό
Ανοίγοντας την πόρτα και μπαίνοντας στο εσωτερικό η αίσθηση που λαμβάνεις είναι πως πρόκειται για δύο ποιοτικά και μοντέρνα σε σχεδίαση αυτοκίνητα. Ωστόσο, μερικά κλικ καλύτερο δείχνει να είναι το Corolla εξαιτίας της οθόνης αφής στην κεντρική κονσόλα και της πιο προσεγμένης συναρμογής. Από πλευράς εργονομίας, ιαπωνικά γαρ και τα δύο, δεν υπάρχει κανένα απολύτως παράπονο.
Στο δρόμο: Αμφότερα έχουν οικογενειακό προσανατολισμό
Ο οικογενειακός προσανατολισμός των δύο μοντέλων αντικατοπτρίζεται και στην οδική τους συμπεριφορά. Η ανάρτησή τους είναι προσανατολισμένη στο να απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου, ενώ υπό πίεση και τα δύο είναι ασφαλή παρά τις κλίσεις. Αν, τώρα, πρέπει οπωσδήποτε να βρούμε μικρές διαφορές, θα λέγαμε, πως το Pulsar είναι λίγο σπορτίφ, ενώ η Corolla ήσυχη λόγω αεροδυναμικής στην εθνική.
Συμπέρασμα
Στο ερώτημα οικογενειακό hatchback ή σεντάν, η τελική επιλογή εξαρτάται και από την προσωπική χρήση. Τα σεντάν κερδίζουν στο πόρτ-μπαγκάζ και είναι πιο ήσυχα στον αυτοκινητόδρομο, τα hatchback έχουν μεγαλύτερο άνοιγμα στην πίσω πόρτα και είναι πιο mainstream στα οπτικά γούστα του ελληνικού αγοραστικού κοινού. Σε κάθε περίπτωση, ανεξαρτήτως εφαρμογής μπορούν να σου καλύψουν άνετα τις χωροταξικές ανάγκες.