Μάχη στα κορυφαία μικρά: 208 vs Polo. Βάζουμε το 208 1,2 PureTech απέναντι σε ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας, το γερμανικό VW Polo 1.0 TSI. Ποιο τα καταφέρνει καλύτερα; Εκμεταλλεύεται το Polo το μεγάλο του αβαντάζ, ότι δηλαδή είναι αρκετά πιο καινούργιο από το 208;
H πληρότητα που επιδεικνύει το Peugeot 208 όπως την είδαμε και μέσα από την δοκιμή του, μας έκανε να αναρωτηθούμε αν πάρα τα περισσότερα χρόνια που βρίσκεται στην αγορά (από το 2012, με την ανανεωμένη του έκδοση να λανσάρεται το 2015) μπορεί να σταθεί απέναντι στον ολοκαίνουριο ανταγωνισμό. Το VW Polo είναι ένα αυτοκίνητο που και σε αυτή του την γενιά θεωρείται από τα κορυφαία της κατηγορίας.
Eμφάνιση: Πιο νεανικό και δυναμικό το 208, συμβατικό αλλά όμορφο το Polo
Η σχεδίαση των δύο αυτοκινήτων κινείται σε εντελώς διαφορετικά μονοπάτια. Αρχικά η VW επέλεξε να μην αλλάξει πολύ την γραμμή του Polo κάτι που σε συνδυασμό με την σημαντική αύξηση των διαστάσεών του και τις επιρροές από το Golf, οδηγεί σε ένα συγκρατημένο αισθητικό αποτέλεσμα. Το baby Golf ωστόσο διαθέτει δυναμικό προφίλ μέσω των έντονων ακμών του αμαξώματος και παραμένει ελκυστικό και όμορφο συνολικά. Το Peugeot από την άλλη, προβάλλει έναν ιδιαίτερα έντονο δυναμισμό μέσω αρχικά των κόμπακτ διαστάσεών τους (σ.σ. και τα δύο είναι διαθέσιμα σε 5θυρο αμάξωμα αποκλειστικά) και μέσω της σχεδίασης σε κάθε σημείο του.
Εσωτερικό-Χώροι: Εμφάνιση 208, ευρυχωρία Polo
Όπως και στην εξωτερική εμφάνιση, έτσι και στο εσωτερικό ο καθένας από τους δύο κατασκευαστές ακολούθησε την ταυτότητά του. Το 208 έχει πιο ενδιαφέρουσα σχεδίαση με την λογική i-Cockpit να κερδίζει το ενδιαφέρον, ενώ το Polo είναι πιο «σοβαρό», ωστόσο στην έκδοση beats αποκτά τον απαιτούμενο νεανικό χαρακτήρα που του προσδίδουν οι χρωματικές επενδύσεις. Ποιοτικά και τα δύο αυτοκίνητα ικανοποιούν για τα δεδομένα του ανταγωνισμού, με το Polo να υπερτερεί μερικά κλικ σε επίπεδο συναρμολόγησης και φινιρίσματος. Όσον αφορά στους χώρους, 4 επιβάτες θα βολευτούν με άνεση και στα δύο αυτοκίνητα με το εσωτερικό πλάτος του πίσω καθίσματος να είναι ίδιο. Από κει και ύστερα εκείνοι στο Polo έχουν στη διάθεσή τους μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια τους, ενώ και ο χώρος αποσκευών του (μεγαλύτερου) Polo υπερτερεί κατά 66 λίτρα.
Οδική συμπεριφορά: Πιο ευχάριστο το 208, το Polo θυμίζει Golf
Οδηγικά το Polo μεταφέρει την εντύπωση ενός μεγαλύτερης κλάσης αυτοκινήτου με εξαιρετική ποιότητα κύλισης και υψηλότερα επίπεδα άνεσης ακόμα και από του Peugeot το οποίο διακρίνεται στον τομέα. Από την άλλη όμως και επειδή μιλάμε για μικρά αυτοκίνητα που απευθύνονται σε νεανικό κοινό, η σπιρτάδα και η ζωντάνια του 208 δεν συναντώνται εύκολα στην κατηγορία. Το 208 έτσι, έχει πιο ενδιαφέρον οδηγικό προφίλ και προσφέρει καλύτερη αίσθηση στον οδηγό του, ενώ και στην πράξη έχει πιο σπορτίφ «χρωματισμό» και σε ωθεί σε πιο σβέλτους ρυθμούς, ενώ αντίθετα με το Polo, αποδεικνύεται και πιο ασφαλές σε συνθήκες φρεναρίσματος πανικού με 2,6 μ. λιγότερη απόσταση ακινητοποίησης (36,2 μ. έναντι 39,6 μ. στο Polo).
Κινητήρες-Επιδόσεις: Ο PureTech του 208 είναι πιο ζωντανός χάρη στην υψηλότερη ιπποδύναμη
Ο κινητήρας των 1,2 λίτρων του Peugeot 208 έχει απόδοση 110 ίππων και αυτό του δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι του Polo που στην ίδια τιμή προσφέρεται με τον 1,0 TSI κινητήρα των 95 ίππων. Η διαφορά αυτή στην απόδοση αντικατοπτρίζεται κυρίως στο πεδίο των επιδόσεων, όπου το 208 είναι ταχύτερο κατά 1 ολόκληρο δλ. πιο γρήγορο στις σημαντικότερες μετρήσεις επιταχύνσεων και ρεπρίζ. Λειτουργικά πάντως ο TSI του Polo είναι λίγο πιο ήσυχος, ενώ και τα δύο αυτοκίνητα εφοδιάζονται με 5τάχυτα κιβώτια και παρουσιάζουν τις ίδιες τιμές κατανάλωσης.
Συμπέρασμα:
Το μικρό γαλλικό αυτοκίνητο δείχνει να μην φοβάται κανέναν στην κατηγορία, ειδικά στην έκδοση με τους 110 ίππους του. Είναι όμορφο, ποιοτικό, ευρύχωρο και σβέλτο και αν και υστερεί έναντι του κορυφαίου VW Polo σε κάποια σημεία, παίρνει πίσω το «αίμα» του μέσω του πιο ευχάριστου οδηγικού του προφίλ και των καλύτερων επιδόσεών του.