Citroen C3, Hyundai i20 και Toyota Yaris είναι 3 από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της κατηγορία τους. Με 16.000 ευρώ μπορείς να αγοράσεις όποιο θέλεις από τα τρία και όχι αναγκαστικά στις βασικές εκδόσεις. Εσύ ποιο θα επέλεγες?
Με τα μοντέλα όλο και να μεγαλώνουν, η μικρή κατηγορία πλέον καταφέρνει να συνδυάζει τις μαζεμένες διαστάσεις με ικανοποιητικούς χώρους ακόμα και για μια οικογένεια. Η τιμή τους παραμένει σε λογικά επίπεδα, με το εξοπλισμό να είναι πλούσιος και οι κινητήρες αρκετά αποδοτικοί, ώστε να τα καταφέρουν περίφημα και σε μετακινήσεις εκτός πόλης.
Με 15.740 ευρώ μπορείς να αγοράσεις το δεύτερο εξοπλιστικό πακέτο του Toyota Yaris, Active Plus με τον 1.000αρι ατμοσφαιρικό κινητήρα των 72 ίππων και χειροκίνητο σασμάν 5 σχέσεων. Διαθέσιμη με 15.830 ευρώ είναι κι η έκδοση Αctive Steel με τον γνωστό κινητήρα των 1.500 κυβικών εκατοστών, που έχει ισχύ 125 ίππους και συνεργάζεται με ένα 6ταχύτητο χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά έχει μικρότερη κεντρική οθόνη από την Active Plus, δεν έχει πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, φοράει ατσάλινες ζάντες 15 ιντσών και δεν διατίθεται με δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα.
Η έκδοση Active Plus εφοδιάζεται με Αir Condition, ηλεκτρικά παράθυρα μπρος-πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες, cruise control, ένδειξη οικολογικής οδήγησης, φωτιστικά σώματα LED, προβολείς ομίχλης LED, οθόνη TFT 4.2 ιντσών στον πίνακα οργάνων, ψηφιακό ταχύμετρο- στροφόμετρο, έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών με σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2, δερμάτινη επένδυση τιμόνι-λεβιέ, αισθητήρες φωτός, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας με προειδοποίηση εκτροπής, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης με έκτακτη υποβοήθηση διεύθυνσης, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, αναγνώριση ορίου ταχύτητας, αυτόματη μεγάλη σκάλα, 16αρες ζάντες αλουμινίου, 6 αερόσακοι, αισθητήρας βροχής και κάμερα οπισθοπορείας.
Η βασική έκδοση Flair του Citroen C3 στοιχίζει 15.600 ευρώ, φοράει ένα ατμοσφαιρικό 1.200αρι Puretech 83 ίππων και συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων.
Το πακέτο εξοπλισμού Flair περιλαμβάνει Air Condition, μπροστά ηλεκτρικά παράθυρα, πίνακας οργάνων με οθόνη LCD και ενδείξεις σε λευκό χρώμα, 6 αερόσακοι, cruise control, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας (Όριο Ταχύτητας), έξυπνο σύστημα προσαρμογής ταχύτητας μέσω του ρυθμιστή ταχύτητας, σύστημα ειδοποίησης ξεκούρασης οδηγού, αυτόματη ενεργοποίηση των αλαρμ σε περίπτωση απότομης επιβράδυνσης, αυτόματο ξεκλείδωμα των θυρών σε περίπτωση σύγκρουσης, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, προβολείς τεχνολογίας LED, φώτα ημέρας LED, πίσω φώτα με τρισδιάστατο εφέ (3D), ράδιο RCE με ψηφιακό δέκτη και μονόχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών.
Ξεχωρίζουν και τα τρία σε εμφάνιση, πιο δυναμικό το Yaris
Το νέο Toyota Yaris έχει έντονη και δυναμική σχεδίαση, που διακατέχεται από φαρδιές και μυώδεις γραμμές. Ο εμπρόσθιος πρόβολος είναι εντυπωσιακός, οι κολώνες είναι επικλινείς και παραπέμπουν σε coupe αμαξώματα, ενώ τα φουσκωμένα φτερά και τα φανάρια με μαύρες λεπτομέρειες ενισχύουν την sport εικόνα.
Στο ίδιο μήκος κύματος και το ανανεωμένο Citroen C3, που έχει αποκτήσει πιο «αιχμηρή» εμφάνιση, με φωτιστικά σώματα που ενώνονται οπτικά με την μάσκα. Τα LED φώτα ημέρας είναι πιο λεπτά σε σχέση με πριν, ενώ το σήμα της εταιρείας είναι έντεχνα ενσωματωμένο στην γρίλια.
Τέλος το Hyundai i20 της 3ης γενιάς έχει ξεχωριστό παρουσιαστικό, που υιοθετεί την σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας που ονομάζεται «Sensuous Sportiness» και διακατέχεται από αιχμηρές επιφάνειες. Τα φωτιστικά σώματα, τόσο εμπρός, όσο και πίσω, είναι εντυπωσιακά, και το συνολικό αποτέλεσμα είναι μοντέρνο.
Μοντέρνοι διάκοσμοι και ποιοτικά εσωτερικά με σκληρά πλαστικά για τα 3 μοντέλα, πιο ευρύχωρο το Hyundai
Το εσωτερικό του Citroen C3 ξεχωρίζει από τη μοντέρνα αισθητική που διακατέχει το ταμπλό, στο κέντρο του οποίου στις πιο πλούσιες εκδόσεις δεσπόζει η οθόνη αφής 7 ιντσών. Τα πλαστικά είναι σκληρά, αλλά έχουν εξαιρετική εφαρμογή, γεγονός που δείχνει πως θα αποφευχθεί η εμφάνιση τριγμών στο μέλλον. Τα νέα καθίσματα προέρχονται από τα μεγαλύτερα C4 Cactus και C5 Aircross κι είναι άνετα. Το Citroen C3 στο τομέα της ευρυχωρίας ανήκει στην ελίτ της κατηγορίας, κυρίως όσον αφορά το πλάτος της καμπίνας πίσω, που είναι 133 εκατοστά. Οι 2 ενήλικες του πίσω καθίσματος έχουν 3 εκατοστά «αέρα» διαθέσιμο για τα κεφάλια τους και 7 εκατοστά για τα γόνατα τους, ενώ ο διαθέσιμος αποθηκευτικός χώρος αγγίζει τα 300 λίτρα.
Όσον αφορά το εσωτερικό του νέου Hyundai i20, αυτό είναι ποιοτικό, σύγχρονο και ευρύχωρο. Τα πλαστικά στο ταμπλό είναι μεν σκληρά, αλλά η συναρμολόγησή τους είναι καλή και η καμπίνα διακατέχεται από υψηλή εργονομία, μοντέρνα εμφάνιση και «αύρα» τεχνολογίας. Η Hyundai έχει εξοπλίσει το i20 με κορυφαία για την κατηγορία ευρυχωρία, κάνοντας το να κερδίσει την «πρωτιά». Στο εσωτερικό χωρούν με άνεση 4 ενήλικες, με το διαθέσιμο πλάτος του πίσω καθίσματος είναι 137 εκατοστά και τους πίσω επιβάτες να έχουν 4 εκατοστά «αέρα» για τα κεφάλια τους και 14 εκατοστά για τα γόνατά τους. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 352 λίτρα.
Περνώντας στην καμπίνα του νέου Toyota Yaris, παρατηρούμε αμέσως τον λιτό σχεδιασμό, ο οποίος δεν έχει πολλές υπερβολές και ξεχωρίζει για την εργονομία του. Πίσω από το τιμόνι υπάρχουν 3 οθόνες, 2 στρογγυλές (στροφόμετρο και ταχύμετρο) και μία κεντρική, ενώ στο ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής του infotainment. Το νέο Toyota Yaris παραμένει ως ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας, παρόλο που οι διαστάσεις έχουν μειωθεί σε σχέση με πριν. Το διαθέσιμο πλάτος της καμπίνας εμπρός είναι 139 εκατοστά, και πίσω 133, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 286 λίτρα και διαθέτει διπλό πάτωμα.
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος | Χώρος Αποσκευών (λτ) | Πλάτος πίσω (εκ) | Γόνατα πίσω (εκ) | Κεφάλι πίσω (εκ) | |
| | | | | |
Hyundai i20 | 352 | 137 | 14 | 4 | |
Citroen C3 | 300 | 133 | 7 | 3 | |
Toyota Yaris | 286 | 133 | 13 | 2 | |
Οικονομικό το Yaris, άνετο το C3, διασκεδαστικό το i20
Ό ένας από τους δυο κινητήρες του Hyundai i20 είναι ο ατμοσφαιρικός 1,2 λίτρων κι απόδοσης 84 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Το μοτέρ κινεί αξιοπρεπώς το μοντέλο, γράφοντας το 0-100 χλμ/ώρα σε 13,1 δλ, ενώ η μεικτή κατανάλωση είναι 6,2 λίτρα/100 χλμ. Ο δεύτερος είναι ο 3κύλινδρος ήπια υβριδικός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1 λίτρου, έχει ισχύ 100 ίππους και συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Το μοτέρ έχει πολιτισμένη λειτουργία και διαθέτει ροπή τόσο στο χαμηλό, όσο και στο μεσαίο φάσμα στροφών. Ο χρόνος για το 0-100 χλμ/ώρα είναι 10,8 δευτερόλεπτα, και η τελική ταχύτητα 188 χλμ/ώρα. Όσο για την κατανάλωση, σε μικτό κύκλο αγγίζει τα 7,5 λτ/100 χλμ.
Κάτω από το καπό του Citroen C3 βρίσκουμε τον τρικύλινδρο ατμοσφαιρκό κινητήρας 1,2 λίτρου με ονομασία PureTech, ο οποίος έχει ισχύ 82 ίππους, ενώ το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει 5 σχέσεις. Για τη διαδικασία επιτάχυνσης 0-100 χλμ/ώρα απαιτούνται 13,2 δευτερόλεπτα, και η τελική ταχύτητα είναι 174 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου είναι 6,2 λίτρα/100 χλμ.
Το Τoyota Yaris με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1.500 κυβικών, αποδίδει 125 ίππους και συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Τα 100 χλμ/ώρα από στάση έρχονται σε 9,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα είναι 180 χλμ/ώρα. Η κατανάλωση παραμένει χαμηλή, με τη μέση τιμή να είναι 6 λτ/100 χλμ. Το Toyota Yaris των 1.000 κυβικών και των 72 ίππων συνεργάζεται με ένα 5ταχύτητο σασμάν και για το 0-100 χλμ/ώρα θέλει 14,8 δλ. Ανακηρύσσεται με σχετική ευκολία ο «βασιλιάς» της οικονομίας αφού η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 5,3 λίτρα/100 χλμ.
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος | 0-100χλμ/ώρα (δλ) | Κατανάλωση (λτ/100χλμ) |
| | |
Hyundai i20 1.2 84PS Premium | 13,1 | 6,2 |
Hyundai i20 1.0 100PS Exclusive | 10,8 | 7,5 |
Toyota Yaris 1.0 72PS Active Plus | 14,8 | 5,3 |
Toyota Yaris 1.5 125PS Active Steel | 10 | 6 |
Citroen C3 1.2 83PS Flair | 13 | 6,2 |
Διασκεδαστικό στο δρόμο Yaris και i20, άνετο το C3
Το πάτωμα του νέου Yaris είναι πιο ελαφρύ και κατά 35% πιο άκαμπτο σε σχέση με πριν. Αυτό, σε συνδυασμό με τη ρύθμιση της ανάρτησης και τα φαρδύτερα μετατρόχια, έχει ως αποτέλεσμα ένα σταθερό και fun-to-drive σύνολο. Σε αυτό συμβάλλουν επίσης η sport θέση οδήγησης και η καλή αίσθηση του τιμονιού και των φρένων.
Το Citroen C3 είναι ένα αυτοκίνητο που θα αποτελέσει «σύμμαχο» στις καθημερινές μετακινήσεις. Η ανάρτηση αποσβένει υποδειγματικά τις κακοτεχνίες και τις ανωμαλίες στο δρόμο, δημιουργώντας μία ποιότητα κύλισης αντάξια μοντέλων μεγαλύτερης κατηγορίας. Παρόλα αυτά, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, ακόμα και όταν το όχημα κινείται γρήγορα σε επαρχιακές διαδρομές.
Το Hyundai i20 έχει ανάρτηση που απορροφά ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, και, παρά την ευχάριστα σφικτή αίσθηση, είναι άνετη. Σε δρόμους με στροφές, οι κλίσεις είναι μειωμένες και το «πάτημα» στιβαρό. Όσον αφορά το σύστημα διεύθυνσης, το τιμόνι είναι ελαφρύ, και εξυπηρετεί στις μανούβρες και το παρκάρισμα.
Ποιο από τα 3 είναι κατάλληλο για εμένα; Citroen C3, Hyundai i20 ή Toyota Yaris;
Και τα 3 αυτοκίνητα διακρίνονται για την ποιότητα κατασκευής τους και διαθέτουν μοναδική εμφάνιση τόσο μέσα όσο κι έξω!
Αν ψάχνεις ένα value for money όχημα πόλης που έχει τη μεγαλύτερη δυνατή ευρυχωρία, πλούσιο εξοπλισμό και ελαφρώς σφιχτή ανάρτηση, τότε το Hyundai i20 είναι για σένα.
Το Citroen C3 με την ανάρτηση που πραγματικά ισοπεδώνει τις ανωμαλίες του δρόμου, έχοντας παράλληλα χαμηλή κατανάλωση, είναι ιδανικό για όσους θέλουν ένα σικ και παράλληλα οικονομικό αυτοκίνητο, το οποίο προσφέρει εξαιρετική άνεση στον οδηγό και τους 4 ενήλικες επιβάτες που θα ταξιδέψουν με αυτό.
Το Τοyota Yaris είναι το πιο όμορφο εξωτερικά και είναι γεμάτο στοιχεία, που θα του επιτρέψουν να συνεχίσει με επιτυχία τη βαριά κληρονομιά που φέρει. Η εκπληκτικά χαμηλή κατανάλωση των κινητήρων του, ακόμα και του 1.500αρη, το καθιστούν το πιο οικονομικό από τα 3, ενώ η οδική του συμπεριφορά κι η αξιοπιστία που προσφέρει το άκουσμα της εταιρίας δεν περνάνε απαρατήρητες.
Citroen C3: Γιατί είναι το πιο άνετο !
Hyundai i20: Γιατί είναι το πιο ευρύχωρο !
Toyota Yaris: Γιατί έχει την μικρότερη κατανάλωση!
Ποιο από τα 3;