autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Με 24 χιλιάρικα: Ford Puma ή το νέο Ford Focus;
8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Με 24 χιλιάρικα: Ford Puma ή το νέο Ford Focus;

15/2/2022

Είναι Ford, έχουν 125 άλογα από 1.000 κυβικά και κοστίζουν γύρω στις 24.000 ευρώ. Ανήκουν όμως σε διαφορετικές κατηγορίες. Ο λόγος για το Ford Puma και το ολοκαίνουργιο Ford Focus. Συγκρίνουμε τα 2 μοντέλα και βλέπουμε ποιο συμφέρει για αγορά. Είναι εύκολη η απόφαση πιστεύεις;

Ford Puma και Ford Focus. Ίδια τιμή, 24.000 ευρώ, διαφορετικές κατηγορίες

Η κατηγορία των μικρών SUV έχει πέραση, και ένας από τους πιο δημοφιλείς εκπροσώπους της είναι το Ford Puma, ένα μοντέλο που διακατέχεται από μοντέρνα εμφάνιση, ιδιαίτερα fun to drive χαρακτήρα, εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά και κινητήρες που συνδυάζουν τις καλές επιδόσεις με την χαμηλή κατανάλωση. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινά από 23.833 ευρώ.

Διαθέτοντας 450 ευρώ παραπάνω, μπορεί κάποιος να αποκτήσει ένα άλλο μοντέλο με σήμα το Μπλε Οβάλ, που ανήκει στη μικρομεσαία κατηγορία και είναι φυσικά το ολοκαινουργιο Ford Focus, το οποίο αναμένεται να κάνει την εμφάνιση του στη χώρα μας αυτό το μήνα. Το δίλημμα είναι μεγαλο: Μικρό και trendy SUV, ή ολόφρεσκο μικρομεσαίο;

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ford Puma 125 PS με 23.833 ευρώ, Ford Focus 125 PS με 24.279 ευρώ

Η βασική έκδοση του Ford Puma χρησιμοποιεί τον χιλιάρη Ecoboost κινητήρα, ο οποίος έχει ήπια υβριδικό σύστημα 48V, αποδίδει 125 άλογα, και στο εισαγωγικό πακέτο εξοπλισμού ST-Line κοστίζει όπως είπαμε 23.833 ευρώ.

Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Τιμή
Ford Puma 125 PS ST-Line 23.833 ευρώ
Ford Focus 125 PS ST-Line 24.279 ευρώ
Το νέο Ford Focus θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας με τιμή από 24.279 ευρώ. Όπως και το Puma, έτσι και το Focus θα έχει ως βασική την έκδοση ST-Line, που χαρίζει περισσότερο δυναμισμό στο αμάξωμα, και θα χρησιμοποιεί τον ίδιο ακριβώς κινητήρα, επίσης με mild hybrid σύστημα και ισχύ 125 ίππους.
 

«Φρέσκο» και στυλάτο το Ford Focus, «ανήσυχο πνεύμα» το Ford Puma

«Φρέσκο» και στυλάτο το Ford Focus, «ανήσυχο πνεύμα» το Ford Puma

Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, οι σχεδιαστές της εταιρείας έχουν χαρίσει στα μοντέλα στοιχεία που υποδηλώνουν ότι αμφότερα ανήκουν στην οικογένεια της Ford.
Το νέο Focus έχει καινούρια εμπρόσθια γρίλια, που είναι πλέον μεγαλύτερη και πιο τονισμένη, με το τραπεζοειδές σχήμα να αποτελεί μέρος της εταιρικής ταυτότητας. Εντός αυτής φιλοξενούνται τόσο το έμβλημα της Ford, όσο και η πινακίδα κυκλοφορίας.
Εκατέρωθεν αυτής, τα καινούργια φανάρια, που είναι LED σε όλες τις εκδόσεις και έχουν ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης, είναι πιο μακρόστενα σε σχέση με πριν, και δείχνουν «τραβηγμένα» προς τα πίσω, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο μία sport εικόνα αλλά και ένα κομψό σύνολο. Οι αεραγωγοί στον προφυλακτήρα είναι μεγαλύτεροι, κάνοντας την εμφάνιση του νέου Focus πιο δυναμική.
Αλλαγές βρίσκουμε και στο πίσω μέρος, με τα νέα φώτα να είναι επίσης LED και πιο σκούρα, αποπνέοντας «αύρα» που συνδυάζει την πολυτέλεια με τη sport εμφάνιση.

Όντας SUV, το Ford Puma έχει εικόνα που τονίζει τον πιο περιπετειώδη χαρακτήρα του. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, οι ελαφρώς «πρησμένοι» θόλοι των τροχών, μαζί με τις καμπύλες στο αμάξωμα και τις μυώδεις επιφάνειες, προσδίδουν δυναμισμό στην παρουσία του μικρού SUV και ενισχύουν τον sport χαρακτήρα του, κάνοντας το να δείχνει πανέτοιμο για εξορμήσεις και εξερεύνηση, εντός και εκτός ασφάλτου.




Πιο high-tech το Focus, με οθόνη 13,2 ιντσών στο ταμπλό

Περνώντας στο εσωτερικό, αμφότερα τα μοντέλα διακατέχονται από τεχνολογική «αύρα», όμορφο διάκοσμο και ποιότητα, με χρήση μαλακών πλαστικών με στιβαρή συναρμογή. Πίσω από το τιμόνι και των δύο αυτοκινήτων, ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός 12,3 ιντσών.
Το νέο Ford Focus έχει αναβάθμιση στο infotainment, που ονομάζεται SYNC 4 και έχει μεταξύ άλλων τη δυνατότητα να «μαθαίνει» τις προτιμήσεις του οδηγού. Τα συνηθισμένα πλήκτρα για το χειρισμό του κλιματισμού «έφυγαν» από την κεντρική κονσόλα, και πλέον η διαχείριση του συστήματος θέρμανσης-ψύξης γίνεται μέσω της εντυπωσιακής τεράστιας οθόνης αφής 13,2 ιντσών που δεσπόζει στο ταμπλό, το οποίο διαθέτει πιο «καθαρό», minimal σχεδιασμό σε σχέση με πριν.

Παρόλα αυτά, η καμπίνα του Ford Puma εξακολουθεί να έχει ελκυστική και μοντέρνα εικόνα. Η οθόνη στο ταμπλό είναι 8 ιντσών και, όπως και στο Focus, δίνει και σε αυτή την περίπτωση την εντύπωση πως αιωρείται. Το ψηλότερο αμάξωμα έχει ως αποτέλεσμα την καλύτερη ορατότητα του οδηγού, μιας και αυτός κάθεται πιο ψηλά, κάτι που έχει ιδιαίτερο όφελος μέσα στην πόλη.

Πιο ευρύχωρη καμπίνα το Ford Focus, μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το Ford Puma

Πιο ευρύχωρη καμπίνα το Ford Focus, μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το Ford Puma

Στον τομέα των χώρων, ο «νικητής» βγαίνει ανάλογα με τις ανάγκες του εκάστοτε ιδιοκτήτη.
Το Ford Focus είναι μικρομεσαίο, επομένως εξ ορισμού έχει πιο ευρύχωρη καμπίνα, αποτέλεσμα του μεγαλύτερου μεταξονίου και των αυξημένων εξωτερικών διαστάσεων. Στο πίσω κάθισμα μπορούν να ταξιδέψουν με άνεση 3 ενήλικες επιβάτες, ενώ το πορτ-μπαγκάζ έχει όγκο 392 λίτρα, κάτι που καθιστά το αυτοκίνητο κατάλληλο ως οικογενειακό.

Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Χώρος Αποσκευών
Ford Puma 125 PS ST-Line 456+80 λίτρα
Ford Focus 125 PS ST-Line 392 λίτρα
Το Ford Puma είναι επίσης ευρύχωρο. Πίσω μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση 2, ίσως και 3 ενήλικες, αφού το κάθισμα έχει πλάτος 130 εκατοστά (139 αυτό του απερχόμενου Focus). Το σημείο που «λάμπει» πραγματικά το μικρό SUV είναι το πορτ-μπαγκάζ, που είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας του, αφού έχει όγκο 456 λίτρα, κάτι που βάζει το Puma στα «χωράφια» των μικρομεσαίων. Χάρη στο MegaBox, το οποίο προσθέτει 80 επιπλέον λίτρα χωρίς να αφαιρέσει χώρο από την καμπίνα (όπως π.χ στην περίπτωση των συρόμενων καθισμάτων), το πορτ-μπαγκάζ του Ford Puma αγγίζει τα 536 λίτρα. Αξιο μνείας είναι πως το MegaBox είναι αδιάβροχο, μπορεί να πλυθεί με το λάστιχο και διαθέτει τάπα αποστράγγισης.




Κάνουν το 0-100 σε 10 δευτερόλεπτα, καίνε 5,1 λίτρα/100 χλμ

Τόσο το νέο Ford Focus, όσο και το Ford Puma, εφοδιάζονται με τον βραβευμένο Ecoboost κινητήρα 1 λίτρου, ο οποίος αποδίδει 125 άλογα και διαθέτει ήπια υβριδικό σύστημα. Χάρη στο τελευταίο, η απόκριση του μοτέρ στις χαμηλές στροφές είναι βελτιωμένη και ενισχύεται από 50 Nm επιπλέον ροπή από το ηλεκτρικό μοτέρ 48V. Εν ολίγοις, ο Ecoboost έχει θετικό τράβηγμα από χαμηλά, καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση.
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Αλογα 0-100 χλμ/ώρα
Ford Puma 125 PS ST-Line 125 10 δλ.
Ford Focus 125 PS ST-Line 125 10,2 δλ.
Στον τομέα της επιτάχυνσης, το Puma είναι απειροελάχιστα «μπροστά», αφού σύμφωνα με την εταιρεία χρειάζεται 10 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ/ώρα, με το Focus να ολοκληρώνει την διαδικασία σε 10,2 δευτερόλεπτα.
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Κατανάλωση λτ
Ford Focus 125 PS ST-Line 5,1 λτ/100 χλμ
Ford Puma 125 PS ST-Line 5,3 λτ/100 χλμ
Το Ford Focus υπερτερεί στην τελική ταχύτητα, που είναι 200 χλμ/ώρα (191 χλμ/ωρα του Puma), καθώς και στην κατανάλωση, οι εργοστασιακές τιμές της οποίας είναι 5,1 λίτρα/100 χλμ σε μικτό κύκλο. Αυτό δεν σημαίνει πως το Puma επισκέπτεται πολύ πιο συχνά το πρατήριο, αφού η μέση κατανάλωση του είναι 5,3 λίτρα/100 χλμ σύμφωνα με τις μετρήσεις της Ford.

Τελικά, μικρό SUV ή μικρομεσαίο στα ίδια χρήματα;

Τελικά, μικρό SUV ή μικρομεσαίο στα ίδια χρήματα;

Βλέποντας σφαιρικά τα 2 μοντέλα, φτάσαμε ξανά στο αρχικό δίλημμα, που τελικά είναι πιο δύσκολο από όσο φαινόταν αρχικά, αφού το κάθε μοντέλο υπερτερεί σε διαφορετικό τομέα.
Τα 450 ευρώ χρηματικής διαφοράς δεν αρκούν να αποτελέσουν κριτήριο επιλογής για κάποιον που σκοπεύει να αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο. Επομένως, η απόφαση θα γίνει με βάση τις ανάγκες του εκάστοτε εν δυνάμει ιδιοκτήτη.

Το Ford Focus υπερτερεί στην ευρυχωρία της καμπίνας, αλλά και την τεχνολογική «αύρα» που το διακατέχει, όντας πιο καινούργιο. Τόσο η τεράστια οθόνη στο ταμπλό, όσο και το εξελιγμένο infotainment SYNC 4, είναι στοιχεία που θα εντυπωσιάσουν οδηγό και επιβάτες, οι οποίοι μάλιστα θα κάθονται πιο άνετα. Παράλληλα, ο σχεδιασμός του είναι πιο κομψός και «φρέσκος», με το χαμηλότερο αμάξωμα να κερδίζει όσους ακόμα προτιμούν μοντέλα που πηγαίνουν κόντρα στο «ρεύμα» των SUV.

Το Ford Puma από την άλλη πλευρά, διαθέτει αρκετά μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ, το οποίο επιπλέον κερδίζει σε «πόντους» πρακτικότητας, χάρη στο MegaBox. Η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος αυξάνει την ευελιξία του μοντέλου, τόσο εντός πόλης όσο και σε επαρχιακούς και χωμάτινους δρόμους, με τη μυώδη εμφάνιση και τον περιπετειώδη χαρακτήρα να προκαλεί τον οδηγό και τους επιβάτες να «βγουν» για εξερεύνηση.

Μικρό SUV ή μικρομεσαίο με 450 ευρώ διαφορά;
Χιλιάρια με 125 άλογα, κάνουν 0-100 σε 10 δευτερόλεπτα.
Ολόφρεσκο και στυλάτο το Focus, έτοιμο για εξορμήσεις το Puma.
Το Focus είναι πιο ευρύχωρο, αλλά το Puma έχει τεράστιο πορτ-μπαγκάζ!
Τι θα έπαιρνες εσύ; SUVάκι πόλης που είναι και της μόδας, ή «χαμηλό» μικρομεσαίο που είναι σταθερή αξία;

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε