autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Mega συγκριτικό-Γαλλική επανάσταση

27/10/2017

Ξεπέρασαν οι Γάλλοι τους Γερμανούς; Τα γαλλικά της μικρομεσαίας κατηγορίας φημίζονταν πάντα για την πολύ καλή οδική συμπεριφορά, τώρα που έχουν εκτοξεύσει και τα επίπεδα ποιότητας είναι τα πλέον ανταγωνιστικά στην κατηγορία C.

Megane, 308, C4 είναι εδώ και αρκετές γενιές κοντά μας. Έχουν φανατικούς υποστηρικτές αλλά και πολέμιους. Στις τελευταίες όμως γενιές των 3 μοντέλων έχει αλλάξει κάτι που μπορεί να φέρει την ανατροπή στην κατηγορία και αυτό δεν είναι άλλο από την ποιότητα. Εδώ  τα φέρνουμε αντιμέτωπα με τους ντίζελ κινητήρες των  110 για το Megane και 120 ίππων για τα 308 και C4.
 
Εμφάνιση:Megane το πιο φρέσκο  

Η Renault δεν το πειραματίστηκε με τη σχεδίαση του Megane, η 4η γενιά του οποίου τραβάει τα βλέμματα χωρίς να προκαλεί. Στο μπροστινό μέρος κυριαρχούν η μάσκα με τις μεγάλες γρίλιες και τα φώτα που μοιάαζουν με μπουμερανγκ  οι πίσω θόλοι εξέχουν λίγο, ενώ τα πίσω φανάρια εκτείνονται από άκρη σε άκρη κάνοντας μάλιστα ένα «σπάσιμο» και κλέβοντας την παράσταση ειδικά την νύχτα.  Το Peugeot 308 είναι ένα από τα πιο καλαίσθητα σχεδιαστικά αυτοκίνητα της κατηγορίας , χωρίς ακρότητες συνδυάζει περίτεχνα τον δυναμισμό με την εκλεπτυσμένη αισθητική. Ξεχωρίζουν τα έντονα νεύρα στα πλαινά του αμαξώματος, τα οποία εκφράζουν ένα σπορ σχεδιαστικό προφίλ, αλλά και τα φώτα στο πίσω μέρος με την ιδιαίτερη σχεδίαση. Η ανανέωση της Citroen C4 τόνισε την κομψότητα της εξωτερικής σχεδίασης, που είναι η πιο ουδέτερη από τα τρία, χωρίς ρίσκα. Όπως και να έχει η C4 είναι καλαίσθητη και ασκεί τη δική της ιδιαίτερη γοητεία παρά τα πολλά χρόνια που έχει στην πλάτη της.

Κινητήρας: Οι επιπλέον ίπποι και ροπή του BlueHDi κάνει την διαφορά
 
Κάτω από το καπό του C4 και του 308 κρύβεται ο ίδιος κινητήρας. Ο λόγος για τον 1,6 BlueHDi πετρελαιοκινητήρα, που αποδίδει 120 άλογα και 300 Nm ροπής. Ο πολιτισμένος χαρακτήρας αυτού του συνόλου απορρέει από τα χαμηλά επίπεδα θορύβου που παράγει. Επιπλέον και λειτουργικά παρουσιάζει το πολιτισμένο του προφίλ, επιδεικνύοντας θετικό τράβηγμα από χαμηλά και άμεση απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ. Το 308 βασίζεται σε πιο σύγχρονη πλατφόρμα, που έχει κόψει αρκετά κιλά και έτσι έχει τις καλύτερες επιδόσεις από στάση. Από την άλλη η μακριά κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου δεν ευνοεί τις ρεπρίζ αλλα συμβάλει στην κατανάλωση. Αντίθετα το Megane, παρότι υστερεί σε απόδοση  -ο επίσης 8βάλβιδος 1,5 dCi προσφέρει 110 ίππους και 260 Nm- έχει πιο έξυπνη κλιμάκωση με αποτέλεσμα να δείχνει την απαραίτητη «ζωντάνια» στο πάτημα του γκαζιού εν κινήσει. Από στάση το μη απενεργοποιούμενο αντισπίν δεν ευνοεί την αντίστοιχη διαδικασία επιτάχυνσης. Όπως και να έχει ο εν λόγω κινητήρας σε κερδίζει με την πολιτισμένη λειτουργία του, παρουσιάζοντας χαμηλό θόρυβο, αλλά και θετικό τράβηγμα από χαμηλά, χωρίς υστέρηση στην απόκριση.

Kατανάλωση: Δεν παίζεται η αυτονομία του C4

Ο συνδυασμός μεγάλου ρεζερβουάρ (60 λτ) και χαμηλής πραγματικής μέσης κατανάλωσης (την μετρήσαμε στα 5,4 λτ./100 χλμ.) εξασφαλίζει την καλύτερη αυτονομία στην Citroen C4 η οποία ξεπερνά τα 1.100 χλμ. Την αμέσως χαμηλότερη κατανάλωση εμφάνισε το Renault Megane, η μέση τιμή της οποίας είναι 5,6 λτ./100 χλμ. Το 308 δείχνει πιο διψασμένο με 5,8 λτ./100 χλμ., ωστόσο έχει τη χαμηλότερη κατανάλωση στο ταξίδι, αφού με 140 χλμ./ώρα η κατανάλωση του είναι 5,6 λτ./100 χλμ. (5,8 λτ./100 χλμ η C4 και 6,2 λτ./100 χλμ. το Megane).
 
Eσωτερικά: Made in Germany

Μίνιμαλ και όμορφο είναι το εσωτερικό του το Peugeot 308 το οποίο στηρίζεται στη λογική i-Cockpit της εταιρείας και που πρωτοείδαμε στο 208. Έτσι, το τιμόνι έχει μικρή διάμετρο, ο όμορφος πίνακας οργάνων βρίσκεται ψηλά και απουσιάζουν οι διακόπτες από την κεντρική κονσόλα.  Απόρροια αυτού είναι ο χειρισμός του infotainment και οι περισσότερες επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου να ελέγχονται μέσω της έγχρωμης οθόνης αφής ιντσών που δεσπόζει στην κονσόλα.  Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή με το αφρώδες πλαστικό να κυριαρχεί στο ταμπλό, ενώ το φινίρισμα και η συναρμογή θυμίζουν γερμανική κατασκευή συμπληρώνοντας την ευχάριστη εικόνα του Peugeot 308.
Απλός και χωρίς πολλές «φλυαρίες» είναι ο σχεδιασμός στην καμπίνα του Megane. H επιφάνεια του ταμπλό είναι μαλακή, όπως και το πάνω μέρος του πάνελ των θυρών, αλλά αυτό που ξεχωρίζει είναι η έγχρωμη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων R-Link 2 και η οποία θυμίζει tablet. Το όλο σύνολο είναι ωραίο στο μάτι, όμως εργονομικά απαιτεί κάποια εξοικείωση. Επίσης η ποιότητα και το φινίρισμα στο πλαστικό, που περιβάλει την οθόνη και που βρίσκεται στο κάτω μέρος του ταμπλό, δεν ικανοποιεί απόλυτα. Μας κέντρισε όμως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, ο οποίος μάλιστα έχει τέσσερα διαφορετικά modes (ανάλογα με την επιλογή στο σύστημα παραμετροποίησης Multi-Sense) με γραφικά που μπορείς να επιλέξεις. 
Το εσωτερικό του Citroen C4 καταφέρνει να παραμένει σύγχρονο εκφράζοντας την προσωπικότητα της φίρμας μέσω των καλών χρησιμοποιούμενων υλικών του. Τα μαλακά τμήματα εκτός από καλή ποιότητα εμφανίζουν και καλά επίπεδα συναρμογής και φινιρίσματος, ενώ στην κεντρική κονσόλα φιγουράρει η έγχρωμη 7 ιντσών touch οθόνη του συστήματος πολυμέσων, η οποία περιόρισε αισθητά την χρήση διακοπτών και διευκόλυνε την εργονομία. Ο πίνακας οργάνων είναι όμορφος με high tech ύφος, ενώ το μεγάλο σε διάμετρο τιμόνι ενίοτε αποδεικνύεται δύσχρηστο.

Χώροι: Το Megane μένει πίσω

Αν και αισθητά βελτιωμένο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του, το Renault Megane δεν καταφέρνει να εμφανίσει καλύτερους χώρους επιβατών, έχοντας συγκριτικά το μικρότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω (παρά το μακρύτερο μεταξόνιο και μήκος) και το μικρότερο πλάτος (παρά το μεγαλύτερο εξωτερικό πλάτος). Αντίθετα ο χώρος για τα γόνατα της Citroen C4 είναι αυτοκρατορικός και του 308 άνετος, με το μοντέλο της Peugeot να υπερτερεί σε εσωτερικό πλάτος και χώρο αποσκευών (420 λτ.).
 
Στο δρόμο: Πρώτο μεταξύ ίσων το Peugeot 308

Το βασικό χαρακτηριστικό και των 3 είναι η άνεση που προσφέρουν. Το 308 είναι πολύ σταθερό επιδεικνύοντας ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά αν το πιέσει ο οδηγός του. Η ανάρτηση φιλτράρει με υποδειγματικό τρόπο τις όποιες ανωμαλίες των δρόμων και διακρίνεται και για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Το αμάξωμα του 308 είναι σταθερό και ευθύβολο σε μεγάλες ταχύτητες με την συμπεριφορά του στις στροφές να είναι ουδέτερη σε κάθε περίπτωση, με τον κινητήρα να βοηθάει με την ροπή του για την σβέλτη του κίνηση. Η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός του από το τιμόνι είναι καλή, όπως και η αντίστοιχη από το σύστημα πέδησης το οποίο είναι και αποτελεσματικό.

Το νέο Renault Megane εστιάζει στην άνεση, χωρίς όμως θυσία των δυναμικών χαρακτηριστικών οδήγησης. Έτσι, η ποιότητα κύλισης εντυπωσιάζει και η ανάρτηση αποσβένει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες -μόνο σε διαδοχικά περάσματα εμφανίζει κάποιους «χτύπους»- χωρίς μεγάλη κλίση στις στροφές και με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. To τιμόνι, χωρίς να ξεχωρίζει για την αίσθησή του είναι καλό και ακριβές, ειδικά στην ρύθμιση Sport του Multi-Sense συστήματος παραμετροποίησης. 

Εκείνο, εκτός της sport, διαθέτει άλλες 3 επιλογές (Normal, Personal, Comfort) και ρυθμίζει ανάλογα την απόκριση στο γκάζι, το τιμόνι, τον ήχο του κινητήρα και τον φωτισμό της καμπίνας. Η συμπεριφορά του Megane είναι ουδέτερη ακόμη και στο όριο, με το πίσω μέρος να είναι πιο σταθερό σε σχέση με το παρελθόν, ενώ τα φρένα είναι εξαιρετικά και προσφέρουν καλή αίσθηση.

Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης στην Citroen C4 απορροφά με πολύ αποτελεσματικό τρόπο τις όποιες ανωμαλίες του δρόμου και παράλληλα διακρίνεται για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, καθιστώντας την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων εύκολη υπόθεση με αρωγό τον ικανό κινητήρα.
Η αίσθηση θα μπορούσε να είναι καλύτερη και αυτό γιατί τόσο το τιμόνι όσο και ο επιλογέας δεν διακρίνονται για την αμεσότητά τους, αφού άλλωστε ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου είναι ξεκάθαρα οικογενειακός. Σε στροφές, οι κλίσεις είναι σχετικά αυξημένες όπως και τα επίπεδα πρόσφυσης. Η Citroen C4 μπορεί να μην προσφέρει το κάτι παραπάνω σε επίπεδο αίσθησης στον «ζωηρό» οδηγό, ωστόσο αποζημιώνει τους πάντες με την παρεχόμενη άνεση και την ασφαλή της συμπεριφορά.
  
Συμπέρασμα: Όποιο σας κάνει κλικ

Τα 3 μοντέλα είναι σε θέση να καλύψουν και τον πιο απαιτητικό αγοραστή. Ποιοτικά, με καλούς χώρους, ζωηρούς κινητήρες και πολυ καλή οδική συμπεριφορά. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις