Ήταν τα 3 πιο δημοφιλή μίνι, για τη χρονιά που μας πέρασε. Τα Fiat Panda, Toyota Aygo και Peugeot 108 κατακτούν τη πόλη και φιγουράρουν στα στενά με απόλυτη άνεση. Ποιο ξεχωρίζει όμως;
Τη χρονιά που πέρασε, η κατηγορία των μίνι ήταν η 3η δημοφιλέστερη στην ελληνική αγορά με ποσοστό 15,1%, . Παρακάτω σας παρουσιάζουμε τους πρωταθλητές των πωλήσεων στα μίνι για το περασμένο έτος και που δεν είναι άλλοι, από το πρώτο Fiat Panda (2.710 μονάδες )το Toyota Aygo (1.570 μονάδες) και το Peugeot 108 (1.192).
Κινητήρες: Το Aygo δεν καίει, το Panda έχει τις καλύτερες επιδόσεις ενώ το 108 είναι η ήρεμη δύναμη.
Όσον αφορά στους κινητήρες, στις επιδόσεις και στην κατανάλωση των τριών μοντέλων, η διαφορά στην ιπποδύναμη ανάμεσα στο 1.000άρι Aygo και στα άλλα δύο μοντέλα είναι αρκετά σημαντική (69 ίπποι και 95 Nm), κάτι που αποτυπώνεται στις επιδόσεις. Από την άλλη, το ιαπωνικό μίνι έχει τη χαμηλότερη κατανάλωση στην πράξη (5,1 λτ./100 χλμ.), ακόμη και με έντονη κίνηση στον αστικό ιστό. Το Fiat Panda, κερδίζει σε επιδόσεις, όμως είναι και το μοντέλο που είναι το πιο απαιτητικό σε καύσιμο. Πιο αναλυτικά, ο μόλις 875 κ.εκ. κινητήρας αποδίδει με τη βοήθεια του turbo 85 ίππους και 145 Nm ροπής, ενώ καλές να είναι και οι ρεπρίζ. Τέλος, το Peugeot 108 των 82 ίππων εμφανίζεται ως το πιο ολοκληρωμένο, αφού και ικανοποιητικές είναι οι επιδόσεις, και η κατανάλωση παραμένει χαμηλή. Όσον αφορά την λειτουργία του κινητήρα, αυτή είναι πολιτισμένη, με ροπή από χαμηλά και τράβηγμα ως και το ψηλότερο φάσμα στροφών.
Εσωτερικό: Κλέβει τις εντυπώσεις το Aygo με την 7 ιντσών οθόνη του.
Μπαίνοντας από το ένα αυτοκίνητο στο άλλο, διαπιστώνεις ότι το Aygo, σοβάρεψε αρκετά το παιχνίδι. Η αρχιτεκτονική του εσωτερικού του, θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, αίσθηση για την οποία κατά ένα μέρος οφείλεται και στην μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών, με εύκολο χειρισμό και εξαιρετική απόκριση σε κάθε πάτημα.
Τα υλικά μπορεί να είναι σκληρά στην αφή, αλλά διαθέτουν στιβαρή κατασκευή. Σχεδόν πανομοιότυπο όμως είναι και το εσωτερικό του 108, λογικό ωστόσο, αφού τα δύο μοντέλα κατασκευάζονται από κοινού ωστόσο σε σχέση με το Aygo, το 108 έχει ένα προβάδισμα όσον αφορά στη σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας.
Τέλος, ελάχιστα λιγότερο εντυπωσιακό είναι το εσωτερικό του Panda, το οποίο έχει κι εδώ μια εμμονή με τα τετράγωνα μοτίβα. Τετράγωνα βλέπεις στα χειριστήρια του κλιματισμού, τα όργανα του πίνακα, τα ηχεία, το λεβιέ το χειρόφρενο, τα χειριστήρια στο τιμόνι, τα κουμπιά του ηχοσυστήματος. Από την άλλη όμως, τα σκληρά πλαστικά του ταμπλό έχουν καλή συναρμογή και σωστό φινίρισμα, ενώ τις εντυπώσεις κλέβει η διχρωμία στο ταμπλό.
Χώροι: Το Panda δεν έχει αντίπαλο
Εκμεταλλευόμενο τις μεγαλύτερες διαστάσεις του και το υψηλότερο παρουσιαστικό του, το Fiat Panda διαθέτει περισσότερο αέρα για τα κεφάλια των επιβατών και μεγαλύτερο πλάτος για τους πίσω επιβάτες. Φυσικά αντίστοιχα μεγαλύτερος είναι και ο χώρος αποσκευών του, ο οποίος είναι εξαιρετικός για τα δεδομένα της κατηγορίας, αγγίζοντας τα 225 λτ. Πάντως τέσσερις επιβάτες θα μετακινηθούν άνετα στα τρία μοντέλα, με κάποιες μικρές παραχωρήσεις στα Aygo και 108, το οποίο έχει μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ από το Aygo.
Στο δρόμο: Επιλογή City για το Panda. Σταθερό το Toyota, ενώ τις καλύτερες αναρτήσεις τις έχει το γαλλικό μοντέλο.
Στο δρόμο και τα τρία μοντέλα είναι προσανατολισμένα για την πόλη. Πιο αναλυτικά, το Panda έχει καλή ποιότητα κύλισης, αλλά όταν τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, ο πίσω άξονας δείχνει ελαφρώς νευρικός πάνω από τα εγκάρσια σαμαράκια. Από την άλλη, το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, είναι το μόνο με έξτρα υποβοήθηση (επιλογή City), ενώ έχει και τον πιο μικρό κύκλο στροφής με 9,3 μ. Παράλληλα το Fiat Panda είναι και το μοναδικό που διαθέτει και με εκτός δρόμου δυνατότητες έκδοση 4x4, με την ονομασία Cross.
Στη συνέχεια, το μίνι της Toyota αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις χάρη στον ασφαλή και ιδιαίτερα προβλέψιμο -για τα δεδομένα τη κατηγορίας- τρόπο με τον οποίο κινείται, ακόμα και σε μεγαλύτερες ταχύτητες, χωρίς ευπάθεια σε πλευρικούς ανέμους ή αστάθεια. Παράλληλα προτάσσει και σημαντική ευελιξία κατά την κίνηση στα στενά όρια της πόλης.
Τέλος το 108 στην πράξη διατηρεί πολύ καλή σταθερότητα εκτός πόλεως, είναι ευέλικτο και ευκολοδήγητο εντός, ενώ οι ρυθμίσεις της ανάρτησης έχουν περιορίσει σημαντικά τις αντιδράσεις του πίσω ημιάκαμπτου κατά το πέρασμα από εγκάρσιες ανωμαλίες, με άμεσα οφέλη στην καθημερινή άνεση. Η «γαλλική» ρύθμιση της ανάρτησης του δίνουν το ελαφρύ προβάδισμα.
Συμπέρασμα
Στόχος, η πιο ανώδυνη οδήγηση εντός του χάους της πόλης. Εύκολοι ελιγμοί, παρκάρισμα αλλά και οικονομία στη κίνηση. Αφού και τα 3 τα πετυχαίνουν εύκολα, ας εστιάσουμε στις λεπτομέρειες. Αν θες το φθηνότερο, πας για Aygo. Αν προτιμάς επιδόσεις και high-tech εσωτερικό είσαι για Panda, ενώ αν θες γαλλική φινέτσα που τα συνδυάζει όλα όμορφα, 108.