autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Μικρά crossover: Αγάπη του Έλληνα οδηγού

20/10/2017

Είναι ευέλικτα με οικονομικούς μικρούς κινητήρες αλλά διατηρούν και αποστάσεις από το έδαφος. Ford EcoSport, Nissan Juke και Peugeot 2008 κοστίζουν έως 20.000 ευρώ και κερδίζουν το ελληνικό κοινό με τα χαρακτηριστικά τους

Τα μικρά crossover αποτελούν ανερχόμενη δύναμη, τόσο στην ευρωπαϊκή, όσο και στην ελληνική αγορά γιατί συνδυάζουν πλεονεκτήματα από διαφορετικές κατηγορίες. Είναι compact σε διαστάσεις και ευέλικτα στους στενούς δρόμους, έχουν μικρούς σε κυβισμό και οικονομικούς κινητήρες, ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος τους επιτρέπει να «καβαλάνε» πεζοδρόμια, να έχουν καλή ορατότητα στις διασταυρώσεις και σε δεύτερο χρόνο να κινούνται σε πατημένα εκτός δρόμου κομμάτια.
 
Κινητήρες: Ίδια επιτάχυνση για EcoSport και Juke, με το πρώτο να καίει λιγότερα
 
Κάτω από το καπό των 3 μοντέλων βρίσκονται τρεις πολύ αξιόλογοι μικρού κυβισμού, τούρμπο βενζινοκινητήρες. Πρόκειται για τον 1,0 Ecoboost της Ford, ο οποίος αποδίδει 140 ίππους  για τον 1,2 PureTech του γαλλικού γκρουπ με τα 110 άλογα και τον 1,2 DiG-T της συμμαχίας Renault-Nissan. Πιο αναλυτικά τώρα, ο 1,0 Ecoboost έχει τη μεγαλύτερη ιπποδύναμη και αυτό αποτυπώνεται τόσο στο 0-100 χλμ./ώρα, όσο και στις ρεπρίζ. Το Nissan Juke των 115 ίππων έχει το ίδιο 0-100 με το Ecosport (10,6 δλ.), όμως στις ρεπρίζ μένει πίσω παρότι έχει μεγαλύτερη ροπή (190 Nm). Τέλος, όσον αφορά στον 1,2 PureTech του Peugeot 2008, αυτός μένει πίσω στο 0-100 συγκριτικά με τους άλλους δύο, όμως χάρη στο αυτόματο κιβώτιο και τη ροπή των 205 Nm, κλίνει τη ψαλίδα στις ρεπρίζ. 
Όσον αφορά τη κατανάλωση, και εδώ ο 1,0 Ecoboost των 140 ίππων έχει το προβάδισμα, γιατί στην πράξη επιτυγχάνει το χαμηλότερο νούμερο (6,6 λτ./100 χλμ.).
 
 
Εσωτερικό: Μοντέρνα με τις επιλογές, όλες στα χέρια του οδηγού
 
Όπως συμβαίνει και με την εξωτερική τους σχεδίαση, έτσι και στο εσωτερικό τα μοντέλα της συγκριτικής αυτής δοκιμής διαθέτουν μοντέρνες γραμμές και νεανικό στυλ. Στην περίπτωση του Ford Ecosport, το ταμπλό έρχεται σχεδόν αυτούσιο από το Fiesta, χωρίς όμως τη χρήση μαλακού πλαστικού. Το σύστημα φωνητικών εντολών SYNC δίνει πόντους σε επίπεδο εργονομίας και χειρισμού του infotainment (σ.σ. έχει πολλά κουμπιά στην κεντρική κονσόλα), ωστόσο συγκριτικά φαίνεται να λείπει η οθόνη αφής. Επίσης, δεν υπάρχει το μαλακό υλικό του Fiesta στο ταμπλό και το Ecosport χάνει λίγο στο πεδίο της απτής ποιότητας. Κατά τα άλλα η σχεδίαση είναι πολύ μοντέρνα. Συνεχίζοντας, ιδιαίτερα δυναμική είναι η σχεδίαση της καμπίνας του Juke, η οποία περιλαμβάνει κάποιες ιδιαίτερες λεπτομέρειες, όπως π.χ. το κεντρικό τούνελ που θυμίζει ντεπόζιτο μοτοσικλέτας, αλλά και την εναλλαγή με το πάτημα ενός κουμπιού, των ενδείξεων του κλιματισμού με αυτούς του Nissan Dynamic Control στο κέντρο της κονσόλας. Ποιοτικά, τα πλαστικά έχουν καλή συναρμογή και φινίρισμα, όμως θα θέλαμε και εδώ χρήση μαλακού υλικού. Τέλος, στο εσωτερικό του Peugeot 2008 η όλη σχεδίαση είναι μοντέρνα αν και με minimal ύφος, ενώ στοιχεία όπως ο ψηλά τοποθετημένος πίνακας οργάνων και η μεγάλη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων στο άνω τμήμα της κονσόλας ξεχωρίζουν. Επίσης, όμορφο και με σπορτίφ στοιχεία είναι το μικρό σε διαστάσεις τιμόνι, ενώ η ποιότητα των υλικών ικανοποιεί με το παραπάνω.
 
 

Στο δρόμο: Απολαυστικό το EcoSport, ζωηρό το Juke. Full άνεση για το 2008
 
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος επιτρέπει στα τρία μοντέλα της δοκιμής μας τόσο να καβαλάνε πιο εύκολα σαμαράκια και πεζοδρόμια, όσο -το σημαντικότερο- να έχουν καλύτερη ορατότητα στις διασταυρώσεις.
Πιο συγκεκριμένα, το Ecosport είναι το πιο απολαυστικό στο δρόμο. Η κύλισή του είναι σφιχτή σε χαμηλές ταχύτητες, αλλά γίνεται καλύτερη όσο ανεβαίνει η ταχύτητα.  Σε συνδυασμό με το χαμηλό επίπεδο θορύβου, την στιβαρότητα του αμαξώματος και την απουσία τριγμών, το EcoSport σε κρατάει φρέσκο στο ταξίδι. Οι κλίσεις στις στροφές δεν είναι υπερβολικές και όταν το παρακάνεις έχει τυπικά υποστροφική συμπεριφορά. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και εμπνέει σιγουριά, όντας το καλύτερο στην κατηγορία και βοηθώντας στην ευχάριστη αίσθηση. 
 
Το Nissan Juke, από την άλλη, εμφανίζει ζωηρά οδικά χαρακτηριστικά, που συνάδουν απόλυτα με τον δυναμικό του σχεδιασμό. Στις στροφές, προσφέρει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και ουδέτερες αντιδράσεις, κινούμενο σε ρυθμούς που δεν μας έχουν συνηθίσει τα crossover. Στο όλο αίσθημα σιγουριάς, ρόλο παίζει και το γρήγορο και με πολύ καλή αίσθηση τιμόνι, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά και με πολύ καλή αίσθηση. 
Τέλος, τo Peugeot 2008 είναι προσανατολισμένο περισσότερο προς την άνεση καθώς η μαλακή ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες, αφήνοντας όμως το αμάξωμα να παίρνει κάποιες κλίσεις που είναι φυσιολογικές. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και πληροφόρηση, ενώ στα ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα είναι η αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης.
 
 
 
Χώροι: Το Peugeot 2008 το πιο άνετο
 
Οι χωροταξικές διαφορές των τριών μοντέλων είναι μικρές, ωστόσο βάζοντας τα δεδομένα κάτω χιλιοστό προς χιλιοστό, το Peugeot 2008 έχει το προβάδισμα. Αυτό γιατί είναι το πιο φαρδύ στο πίσω κάθισμα και άρα θα χωρέσει πιο άνετα τρεις, ενώ το πορτ-μπαγκάζ κυμαίνεται σε αντίστοιχα επίπεδα με τα άλλα δύο. Το Juke από την άλλη έχει τον περισσότερο αέρα για τα γόνατα, όμως είναι το πιο στενάχωρο πίσω, ενώ κάπου στη μέση βρίσκεται του Ford Ecosport.

 
Συμπέρασμα:
Οι λεπτομέρειες είναι αυτές που θα οδηγήσουν στον μοντέλο που θα σας κλέψεις τη καρδιά. Για να το πούμε πιο απλά, αν θέλετε απόλαυση στην οδήγηση πάτε για το Ford, αν θέλετε παιχνιδιάρικο και νεανικό σύνολο είστε για Juke, ενώ αν κυνηγάτε τα ατσαλάκωτα ταξίδια, ξεκινήστε τα γαλλικά.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις