autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Μικροί τιτάνες: VW Polo vs Ford Fiesta

Διαβάστηκε από 5396 αναγνώστες - 13/7/2018

Τι πιο σκληρές κόντρες τις απολαμβάνουμε στις πιο μικρές κατηγορίες. Συγκρίνουμε τα καυτά Fiesta και Polo που αναγεννήθηκαν και εντυπωσιάζουν. Ποιο μικρό είναι τελικά ποιο «μεγάλο»;

Ο λόγος που ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό και δείχνουν να μάχονται μόνα για την κορυφή, είναι απλός μα εξαιρετικά σημαντικός. Και τα δύο διαθέτουν στοιχεία και λειτουργίες που συναντάμε σε μεγαλύτερες κατηγορίες, διατηρώντας πάντα την «μικρή» τους ταυτότητα. Μικρά, ευέλικτα, πλούσια σε εξοπλισμό με κινητήρες διαμάντια μπορούν να απειλήσουν ευθέως μικρομεσαία κα φυσικά αυτό μας αρέσει.


Εμφάνιση-σχεδίαση: Συνεχίζει να ξεχωρίζει το Fiesta, την περπατημένη το Polo
Από την μία έχουμε την 8η γενιά του Ford Fiesta, το οποίο με μικρές έξυπνες στιλιστικές ενέσεις, κατάφερε να μας αποδείξει πως μεγάλωσε και ωρίμασε. Τα πίσω φωτιστικά σώματα αποδεικνύουν την αύξηση των χώρων, τονίζοντας το μεγαλύτερο πλάτος, ενώ οι αλλαγές σε μάσκα και γραμμές αποπνέουν έναν ήπιο δυναμισμό. Θα το χαρακτηρίσεις σίγουρα κομψό και αισθητικά πιο ώριμο από ποτέ, διατηρώντας μία αξιοζήλευτη ισορροπία ανάμεσα σε sport παρουσία και κομψότητα. Από την άλλη, το 6ης γενιάς Polo, έχει δανειστεί πολλά στοιχεία από τον μεγαλύτερο αδελφό Golf, παίρνοντας όμως νεανικές επιρροές. Αποκτά ενδιαφέρον αισθητικά καθώς υιοθετεί πιο κοφτές γραμμές, νέα φωτιστικά σώματα, ενώ η ευχάριστη έκπληξη είναι η πιο sportif μπροστινή εικόνα λόγω νέου προφυλακτήρα και γραμμών στο τελείωμα του.


Κινητήρες-επιδόσεις: Δυνατά 1.000άρια για γκάζι με χαμηλές καταναλώσεις
Τα βάζουμε δίπλα δίπλα και σηκώνουμε τα καπό. Η εικόνα και στα δύο μοιάζει, καθώς συναντάμε υπερτροφοδοτούμενους τρικύλινδρους κινητήρες 1.000 κ.εκ. Ας ξεκινήσουμε με το Polo, το οποίο διαθέτει 95 ίππους, 175 Nm ροπής  και πετυχαίνει το 0-100 σε 10.6 δευτ. Ένας πολιτισμένος στην λειτουργία κινητήρας, ο οποίος χαρακτηρίζεται για την χαμηλή παραγωγή θορύβου (για 3κύλινδρο) και την πλήρη απουσία κραδασμών. Με τελική στα 187 χλμ. και μέση εργοστασιακή κατανάλωση στα 4.4 λτ./100χλμ. βάζει δύσκολα στον αντίπαλο Fiesta. Ή μήπως όχι; Η απάντηση λοιπόν έρχεται με 100 ίππους, 170 Nm ροπής και το 0-100 σε 0.2 λιγότερ δευτ. Η τελική πέφτει κατά 4 χλμ. με την κατανάλωση να είναι στα ίδια επίπεδα.  Η πραγματική διαφορά έρχεται στα κιβώτια, καθώς το μεν Polo εξοπλίζεται με 5τάχυτο αραιό κιβώτιο, έναντι του 6τάχυτου με πυκνή κλιμάκωση του Fiesta.


Εσωτερικό-χώροι: Οθόνες αφής να κλέβουν την παράσταση. Πιο ευρύχωρο όμως το Polo
Όπως το ορίζει και η εποχή, δεν υφίσταται νέο αυτοκίνητο χωρίς για πύργο ελέγχου μία οθόνη αφής. Έτσι και στα δύο μοντέλα, τα βλέμματα πέφτουν σε αυτές, εξασφαλίζοντας αστραπιαία τον high-tech αέρα που όλοι ζητούν. Το Fiesta συγκριτικά είναι πιο ευχάριστο μέσω του διακόσμου του, με το Polo ωστόσο να εμφανίζει ελάχιστα καλύτερη ποιότητα κατασκευής και υλικών, τομέας στον οποίο δεν έχει αντίπαλο στην κατηγορία. Η νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία χτίστηκε το Polo προσφέρει και ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα όσον αφορά στους χώρους, αφού είναι πιο ευρύχωρο τόσο για τους επιβάτες όσο κυρίως για τις αποσκευές (όγκος 351 λίτρα έναντι των 292 λίτρων του Fiesta).


Οδική συμπεριφορά: Πιο fun to drive το Fiesta. Αναγκαστικά πιο συμβατικό το Polo
Είναι μικρά, οπότε θεωρείστε ήδη δεδομένα, την ευελιξία, τα κοφτερά τιμόνια, την άνεση εντός και εκτός πόλης αλλά και την ασφάλεια. Εφοδιασμένα με όλες τις απαραίτητες τεχνολογίες θα σας επιτρέψουν να μην αγχωθείτε για στενάκια ή παρκάρισμα, καθώς είναι εντυπωσιακά εύκολα στην οδήγηση ακόμα και σε συνθήκες μεγάλης συμφόρησης. Την διαφορά όμως κάνει το Fiesta καθώς επωφελείται μέσω της αναβαθμισμένης πλατφόρμας του ακόμα περισσότερο σε οδηγικό επίπεδο, παρουσιάζοντας τον πιο ευχάριστο χαρακτήρα ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα, ίσως και σε όλη τη κατηγορία. Είναι σταθερό και άνετο σε μεγάλες ταχύτητες και μέσω της αμεσότητας που το χαρακτηρίζει αλλά και την κορυφαία του αίσθηση αποτελεί μια πιο εμπνευσμένη πρόταση σε σχέση με το πολύ καλό στην τελευταία του γενιά Polo. Αυτό με την σειρά του, δεν υστερεί σε κανέναν τομέα καθώς έχει αναβαθμιστεί εκπληκτικά από την τελευταία του γενιά και είναι σε θέση να παρέχει πραγματικά άνετες και ξεκούραστες μετακινήσεις. Βέβαια όντας πιο συμβατικό, στοχεύει σε αγοραστές που αποσκοπούν στην VW λογική.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Ford Fiesta VW Polo
     
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι) 999/3 σε σειρά 999/3 σε σειρά
Καύσιμο Βενζίνη Βενζίνη
Ισχύς (ίπποι/σαλ) 100/6.000 96/5.000-5.500
Ροπή (Nm/σαλ) 170/1.400-4.000 175/2.000-3.500
Start/Stop ΝΑΙ ΝΑΙ
0-100 χλμ/ώρα (δλ) 10.4 10.6
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) 183 187
Κατανάλωση (λτ/100χλμ) 4.3 4.4
Εκπομπές C02 (γρ/χλμ) 97 101
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 292 351
Τιμή  από 14.628 14.050

 
Συμπέρασμα
Μπορούν και κοιτάνε τον ανταγωνισμό, βασικά τον ανταγωνισμό την μεγαλύτερης κατηγορίας, στα μάτια. Ford Fiesta και VW Polo απλά τα κάνουν όλα και συμφέρουν. Η πλάστιγγα βέβαια δείχνει να γέρνει προς το πιο fun to drive μοντέλο που μπορεί να προσφέρει τα περισσότερα χαμόγελα στον οδηγό.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις