Μπορεί ένα Peugeot και ένα VW να είναι ανταγωνίστηκα απέναντι σε μια BMW; Τα 3008 και Tiguan χτυπούν την πόρτα της premium κατηγορίας και ο θυρωρός Χ1 θα κρίνει αν αυτά είναι ικανά να σταθούν δίπλα του.
Η X1 είναι το μικρότερο crossover της βαυαρικής εταιρίας και σε αυτό υπάρχει κάθε γονίδιο της BMW. Κορυφαία ποιότητα, οδική συμπεριφορά και premium χαρακτήρας. Αποτελεί έτσι το σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Το 3008 από την άλλη έχει σφραγίσει ουσιαστικά το εισιτήριο σε αυτή την κατηγορία όντας ποιοτικό με φευγάτο ντιζαιν και premium αέρα. To Tiguan στην τελευταία του γενιά έχει και αυτό με την σειρά του όσα επιβάλλεται να έχει ένα μοντέλο για να σταθεί σε αυτήν την κατηγορία.
Eμφάνιση: Διαστημικό το 3008, δυναμική η X1
Σχεδιαστικά έχουμε 3 εντελώς διαφορετικές προτάσεις. Ως premium η διαφορετικότητα πρέπει να υφίσταται και με βάση αυτή το Peugeot 3008 δεν έχει αντίπαλο. Οι σχεδιαστές της Peugeot «πάντρεψαν» ιδανικά τον δυναμισμό με την εκλεπτυσμένη αισθητική προσδίδοντας στο 3008 μια upper class φινέτσα και επιβλητικό χαρακτήρα. Σχεδιαστικά, η X1 ακολουθεί τη λογική της σχεδίασης των Χ crossover μοντέλων της BMW και σίγουρα ασκεί τη δική της ιδιαίτερη γοητεία με κύριο χαρακτηριστικό της τον δυναμισμό.
Το VW Tiguan από την άλλη, αν και είναι σημαντικά πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά, όντα καλαίσθητο και δυναμικό, συγκριτικά είναι πιο συντηρητικό έναντι των άλλων δύο.
Κινητήρες-Επιδόσεις: Το βραβείο πάλι στον PureTech
Με το downsizing να έχει περάσει και στα premium, τα 3 αυτοκίνητα του συγκριτικού εφοδιάζονται με κινητήρες βενζίνης που ενσωματώνουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας που διαθέτει η εκάστοτε εταιρεία. Ο μεγαλύτερου κυβισμού (1,5 λτ.) και απόδοσης κινητήρας της X1 είναι τρικύλινδρος και αποδίδει 136 ίππους, ενώ ο αντίστοιχος 3κύλινδρος αλλά 1,2 λτ. κινητήρας του Peugeot 3008, αποδίδει 130 ίππους, έχει όμως την μεγαλύτερη ροπή. To Tiguan εφοδιάζεται με τον γνωστό 1,4 λίτρων TSI της VW που αποδίδει 125 ίππους και είναι τετρακύλινδρος. Στο πεδίο των μετρήσεων, η BMW Χ1 στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο, έχει ένα πλεονέκτημα στις επιταχύνσεις εν κινήσει εξαιτίας αυτού, με τον κατασκευαστή να δίνει το ίδιο 0-100 χλμ./ώρα. Στην πράξη, το μοτέρ αυτό τραβάει εξαιρετικά από χαμηλά και κινεί σβέλτα το βαρύ αμάξωμα της X1, ωστόσο έχει μια ελαφριά τραχύτητα στην λειτουργία του και «καίει» αρκετά παραπάνω από τις τιμές του κατασκευαστή σε πραγματικές συνθήκες. Ο TSI κινητήρας του Tiguan αρκεί για την εύκολη κίνησή του και χαρακτηρίζεται ο πιο πολιτισμένος (ως 4κυλίνδρος) και εκείνος που έχει πιο ευρύ φάσμα περιστροφής. Συγκριτικά πάντως, ξεχωρίζουμε τον εντυπωσιακό για άλλη μια φορά 1,2 λτ. (PureTech) κινητήρα του 3008, τόσο για τις επιδόσεις που χαρίζει, όσο κυρίως για την σημαντικά πιο μικρή κατανάλωση που επιδεικνύει σε πραγματικές συνθήκες.
Εσωτερικό: Ποιότητα στην X1, σχεδίαση στο 3008, εύχρηστο το Tiguan
Τα 3 μοντέλα είναι ποιοτικά, άρτια κατασκευασμένα και με έντονο premium χαρακτήρα . Δεν θα βρείτε κανένα ψευγλαδι που να χαλάει την πολύ καλή εικόνα. Σχεδιαστικά το εσωτερικό του Peugeot 3008 είναι «αλλού» με την i-cockpit λογική, όπου ξεχωρίζουν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, το μικρής διαμέτρου τιμόνι, οι διακόπτες αεροπορικού τύπου, η μεγάλη κεντρική κονσόλα που χωρίζει οδηγό και συνοδηγό και ο προσεγμένος ambient φωτισμός. Πρακτικό αλλά λιγότερο εμπνευσμένο είναι το εσωτερικό του Tiguan. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη αφής, ο πίνακας οργάνων είναι ευδιάκριτος (μπορεί να είναι και εντελώς ψηφιακός), ενώ κανένα πρόβλημα δεν θα αντιμετωπίσεις και από άποψης εργονομίας. Ο διάκοσμος στην X1 εκφράζει πιο σπορ ύφος και «πατάει» πάνω στα σχεδιαστικά πρότυπα των άλλων μοντέλων της BMW, με την ποιότητα κατασκευής να είναι ένα «κλικ» πιο πάνω και κορυφαία για τα δεδομένα της κατηγορίας, με αντίστοιχα υψηλό φινίρισμα και συναρμολόγηση.
Χώροι: Ευρύχωρα με το 3008 μα υπερτερεί στα σημεία
Οι χώροι στα crossover με premium χαρακτήρα, είναι ικανοί για την άνετη φιλοξενία 4 τουλάχιστον επιβατών και των αποσκευών τους. Το Peugeot 3008 ωστόσο εμφανίζει τον μεγαλύτερο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών καθώς και το μεγαλύτερο εσωτερικό πλάτος στο πίσω κάθισμα, γεγονός που επιτρέπει την πιο άνετη φιλοξενία ενός ακόμα επιβάτη. Το Tiguan από την άλλη έχει πιο μεγάλο αέρα για τα πόδια των πίσω και είναι το μόνο που έχει συρόμενο πίσω κάθισμα με αποτέλεσμα να είναι πιο πρακτικό τόσο για επιβάτες όσο και αποσκευές, ρυθμίζοντας κατά τις εκάστοτε ανάγκες τον διαθέσιμο χώρο για αυτές (από 420 έως 515 λίτρα). Η μικρότερη σε διαστάσεις Χ1, έχει επαρκείς χώρους για επιβάτες αλλά τον μικρότερο χώρο αποσκευών (505 λίτρα), με το 3008 να έχει τον μεγαλύτερο με χωρητικότητα 520 λίτρων.
Oδική συμπεριφορά:Fun to drive η Χ1, ατσαλάκωτα ταξίδια το 3008
Tα 3 προσθιοκίνητα crossover που συγκρίνουμε είναι ευχάριστα στην οδήγηση, με τα Peugeot 3008 και VW Tiguan να συνδυάζουν την άνεση με την ασφαλή οδική συμπεριφορά και την BMW να είναι πιο σφιχτή σε ρύθμιση ανάρτησης και έτσι πιο σπορ εστιασμένη. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι η Χ1 είναι πιο «ασφάλτινα» ρυθμισμένη με χαμηλότερο κέντρο βάρους (183 χλστ. απόσταση από το έδαφος) και διακρίνεται για την καλύτερη οδηγική αίσθηση αλλά και την αποτελεσματικότητά της σε γρήγορους ρυθμούς κίνησης, όμως επιτρέπει την εμφάνιση των κακοτεχνιών του δρόμου στην καμπίνα της.
Το 3008 είναι το πιο άνετο έναντι των τριών και προσφέρει και την καλύτερη ποιότητα κύλισης, ενώ σε σβέλτους ρυθμούς κίνησης είναι σε θέση να ανταποκριθεί με ευκολία παρέχοντας σε κάθε περίπτωση καλή αίσθηση και ασφαλείς μετακινήσεις.
Τo Tiguan είναι και εκείνο πολύ καλό σε αίσθηση, είναι όμως και πιο σφιχτό με αποτέλεσμα να εμφανίζει μικρότερες κλίσεις αλλά και ελαφρώς υποδεέστερα επίπεδα άνεσης.