Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Μπορεί το Fiesta να πατήσει κορυφή;

8/1/2018

Το νέο Fiesta στοχεύει κορυφή. Yaris, 208 και Corsa έχουν λόγο να φοβούνται καθώς τρέμει η θέση τους στην top 3άδα. Νέο Fiesta εναντίον όλων λοιπόν.

Παρά την υποκειμενικότητα που πάντα υπάρχει κρίνοντας το παρουσιαστικό ενός αυτοκινήτου, μπορούμε να πούμε πως και τα 4 μοντέλα διαθέτουν μοντέρνα και ευχάριστη σχεδίαση. Εξοπλίζονται με δυνατούς κινητήρες και υπερπλήρη πακέτα. Σύγκριση δύσκολη λοιπόν αλλά και ωραία.
 
Κινητήρες: Turbo και ξερό ψωμί
Στα μηχανικά σύνολα, η μεγαλύτερη διαφορά εντοπίζεται σε αυτόν του Yaris, ο οποίος αντιστέκεται στα  downsized τρικύλινδρα μοτέρ με τούρμπο που διαθέτουν τα υπόλοιπα τρία μοντέλα, και προτιμά έναν τετρακύλινδρο 1.500άρη πολλαπλών ψεκασμών. Το συγκεκριμένο μοτέρ, στις μεσαίες στροφές ικανοποιεί απόλυτα με τον τρόπο που ανταποκρίνεται, ωστόσο χάνει στις χαμηλές και στα αποθέματα ροπής με αποτέλεσμα να υστερεί στις κρίσιμες ρεπρίζ.

Σε αυτές, πιο αποτελεσματικό είναι το Peugeot 208, το οποίο ωστόσο πλεονεκτεί λόγω αυτόματου κιβωτίου, συνεπώς δεν μπορεί να συγκριθεί με τα υπόλοιπα, από τα οποία το Opel Corsa αποδεικνύεται το πιο αποτελεσματικό. 


Κατανάλωση. Πιο οικονομικό το Fiesta
Στον τομέα της οικονομίας ο πολυβραβευμένος 1.000άρης Ecoboost του Fiesta, στην πράξη είναι ο λιγότερο απαιτητικός σε καύσιμο με μέση κατανάλωση 6,1 λτ./100 χλμ. και ο μόνος κάτω από 100 γρ. CO2/χλμ., ενώ παράλληλα καταγράφει αξιοπρεπέστατες επιδόσεις, χωρίς επιπλέον να μπορείς να προσάψεις το παραμικρό στη λειτουργία του.
 
Εσωτερικό: Hi-Tech με ποιότητα και πρακτικότητα για τον οδηγό
Δύσκολο να ξεχωρίσεις κάποιο από τα εσωτερικά των μοντέλων μας, αφού δε δείχνει κάποιο να υπερτερεί, αλλά ούτε και να υστερεί συνολικά έναντι των υπολοίπων. Θα λέγαμε ότι όλα διαθέτουν τα ατού τους και όλα, ειδικά στις ανώτερες εκδόσεις που συγκρίνουμε είναι απόλυτα πλήρη και ποιοτικά. 

Τα νέο Fiesta είναι το πιο hi-tech με highlight την έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών για τον χειρισμό του συστήματος ψυχαγωγίας και επικοινωνίας SYNC3 και φυσικά το ηχοσύστημα B&O Play με τα 7 ηχεία των 675 Watt. 

Το Opel Corsa από την άλλη διαθέτει τον πιο νεανικό διάκοσμο, όπου σχεδιαστικά ξεχωρίζει το V που δημιουργείται στην ένωση του ταμπλό με την κονσόλα, σημείο όπου εδράζει και η οθόνη αφής 7 ιντσών του στάνταρ συστήματος πολυμέσων IntelliLink. 

Ατού για το οδηγοκεντρικό εσωτερικό του 208, είναι η φιλοσοφία i-cockpit της Peugeot, με το μικρό σε διάμετρο τιμόνι και τα όργανα που ξεπροβάλουν από το ταμπλό στο ύψος των ματιών του οδηγού, σαν head up display.
Τέλος το ανανεωμένο Yaris φρεσκάρισε το προφίλ του αρκετά, όντας πλέον πιο μοντέρνο, ενώ κύριο χαρακτηριστικό του εξακολουθεί είναι η πρακτικότητά του, τομέας που έχει το αβαντάζ. 
 
 
Χώροι: Μέχρι και 5 επιβάτες στο Yaris. Στο super market με το Fiesta
Ανέσεις μικρομεσαίου μοντέλου θα απολαύσουν στην καμπίνα του Yaris 4 επιβάτες, αφού διαθέτει τη φαρδύτερη καμπίνα, καθώς και τον περισσότερο αέρα για τα κεφάλια και τα γόνατα των πίσω επιβατών. Μάλιστα η έλλειψη τούνελ στο πάτωμα της πίσω σειράς καθισμάτων θα καταστήσει ακόμα πιο εύκολη τη μεταφορά και πέμπτου επιβάτη. Αυτό δε σημαίνει βέβαια πως στα άλλα τρία μοντέλα, δεν θα μεταφερθούν χωρίς παραχωρήσεις 4 ενήλικες.
Όσον αφορά στο χώρο αποσκευών, εκεί τα πρωτεία ανήκουν στο Fiesta με 292 λτ. ωφέλιμου όγκου.
 
 
Στο δρόμο: Κλασικά οδηγοκεντρικό το Fiesta. Δυνατό το 208, στόχος η άνεση για το Yaris. Καλό κράτημα για το Corsa.
Αν θέλεις ένα αυτοκίνητο να εκπληρώνει με μαεστρία τα αστικά του καθήκοντα και να σε πηγαίνει και μέχρι το χωριό και τα 4 μοντέλα θα σε καλύψουν πλήρως. Αν όμως στην εξίσωση βάλουμε ότι θες και να «ξεδίνεις» σε μια διαδρομή με στροφές, τότε το Fiesta σε προκαλεί να το οδηγήσεις. Ανέκαθεν τα μοντέλα της Ford διακρινόντουσαν για το fun to drive χαρακτήρα τους, ωστόσο αυτό το Fiesta πλέον δε το χωράει η κατηγορία, αφού στο δρόμο νομίζεις πως οδηγείς ένα ελαφρυμένο Focus.

Δυναμισμό στο δρόμο βέβαια έχει και το 208, το οποίο θα σε κερδίσει με την πολύ καλά ρυθμισμένη ανάρτηση του, που του χαρίζει τη καλύτερη ισορροπία όλων στην αναλογία άνεσης/fun to drive.  

Αυτό που εστιάζει περισσότερο στον τομέα της άνεσης είναι το Yaris, που στην αστική καθημερινότητα αποδεικνύεται ευκολοδήγητο και αρκετά ευέλικτο (κύκλος στροφής 9,6 μ.), ενώ στον αυτοκινητόδρομο σε κερδίζει με την ποιότητα κύλισης του και τη σταθερότητά του. 

Αντίστοιχα και το Opel Corsa διακρίνεται για τη στιβαρότητά του στο δρόμο και το ευχάριστο οδηγικό προφίλ του συνδυάζοντας σταθερότητα στον ανοιχτό δρόμο και καλό κράτημα στις στροφές. Αυτό που θα θέλαμε θα ήταν ένα πιο «συνεργάσιμο» τιμόνι, το οποίο δίνει μια αίσθηση ελαφρότητας. 
  
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις