Νέο crossover vs κλασικό SUV. Τι σας αρέσει περισσότερο;
25/7/2017
Με το Peugeot δε θα πας και πολύ χώμα αλλά στην άσφαλτο θα οδηγείς αφ` υψηλού. Με το Suzuki θα πας άφοβα παντού. Σε τι δίνετε εσείς περισσότερη σημασία και ποιο θα επιλέγατε τελικά;
Η νέα γενιά crossover απέναντι στην παράδοση
Το Peugeot 2008 εκπροσωπεί την νέα γενιά της κατηγορίας που γνωρίζει ιδιαίτερα μεγάλη άνθηση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Αναπόφευκτα, βρίσκει απέναντί του, το Suzuki Vitara που εκπροσωπεί τις «παραδοσιακές αξίες» της κλάσης. Με πολύ καλούς σε απόδοση diesel κινητήρες.
Η αύξηση των προτάσεων στην κατηγορία των crossover/SUV, είναι κάτι που συμβαίνει εξαιτίας του ενδιαφέροντος που δείχνει το αγοραστικό κοινό για τα αυτοκίνητα με αυτά τα χαρακτηριστικά: Λίγο αυξημένη απόσταση από το έδαφος, πεντάθυρα αμαξώματα με αρκετή ευρυχωρία και εξαιρετικά πρακτικά στη χρήση και στο φόρτωμα και όχι κατΆ ανάγκη τετρακίνητα. Αυτή είναι η σύγχρονη τάση και αυτή ακολουθούν όλο και περισσότεροι κατασκευαστές. Από πολύ παλιότερα όμως, η Suzuki που θεωρείται –και μάλιστα όχι άδικα- από τους θεμελιωτές της κατηγορίας, είχε βάλει το «λιθαράκι» της στην εξέλιξη. Και τι καλύτερο για το σήμερα, που ο «παλιός» συναντάει τον «νέο», με ανταγωνιστικές προτάσεις και κάπως έτσι τα Peugeot 2008 και Suzuki Vitara, βρίσκονται «απέναντι».
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 120ps από 19.950 ευρώ
Βασίζεται σε μια πλατφόρμα που του δίνει εξαιρετικά χαρακτηριστικά για οδήγηση στην άσφαλτο. Εκεί, όπου άλλωστε θα περάσει και το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Το 2008 αποδεικνύεται χαρισματικό σε κάθε είδους διαδρομή. Είτε ο δρόμος έχει μπροστά στροφές, είτε είναι ανοιχτός και ευθύς, το μικρό crossover της Peugeot, δείχνει εξαιρετικό. Με τον δυνατότερο diesel κινητήρα του είδους, όπου τα 120 άλογα πλαισιώνονται ιδανικά από τα 300 Nm της ροπής που κάνει την εμφάνισή της στις 1.750 σ.α.λ. και κάνουν το 2008 εξαιρετικά ικανό για ασφαλές ταξίδι με προσπεράσεις και πολύ χαμηλή κατανάλωση. Τα 3,7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα που αναφέρει ο κατασκευαστής, είναι μια κοντινή επίδοση σε αυτό που παρουσιάζει το 2008 σε ταξίδι με σταθερή ταχύτητα και χωρίς ιδιαίτερη πίεση. Σε ότι αφορά τους χώρους, το 2008 είναι γενναιόδωρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές και δεν θα προβληματιστούν όσοι μετακινηθούν μαζί του. Είναι και αρκετά άνετο χάρη στα πλούσια σε αφρώδες υλικό καθίσματα. Σε ότι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό, το 2008 είναι ένα «παιδί της εποχής του» με όλα όσα περιμένει κανείς να περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό. Έτσι λοιπόν βρίσκουμε πολύ καλό σύστημα πολυμέσων, με δυνατότητες σύνδεσης κινητού τηλεφώνου μέσω Βluetooth αλλά και υποδοχή για αναπαραγωγή αρχείων MP3 από USB. Η μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών, αποτελεί το κέντρο ελέγχου των περισσότερων λειτουργιών που αφορούν τους επιβάτες. Κατά τα άλλα, οι 6 αερόσακοι, ο κλιματισμός και τα ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, είναι κάτι το αναμενόμενο για την κατηγορία. Οι ζάντες αλουμινίου και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, δίνουν το κάτι παραπάνω στο Γαλλικό μοντέλο.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά |
1.6 BHDI |
Μήκος (χιλ.) |
4.159 |
Πλάτος (χιλ.) |
1.829 |
Ύψος (χιλ.) |
1.556 |
Μεταξόνιο (χιλ.) |
2.538 |
Κυβισμός (κ.εκ.) |
1.560 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) |
120/3.700 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) |
300/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) |
9,6 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) |
190 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) |
3,7 |
CO2 (γρ./χλμ./) |
96 |
Βάρος (κιλά) |
1.200 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) |
350 |
Suzuki Vitara 1.6 DDiS 120ps από 19.340 ευρώ
Ένα πραγματικά μεγάλο όνομα στην κατηγορία, αυτό του Vitara, δείχνει να ακολούθησε την αντίστροφη πορεία για να φτάσει ως εδώ. Το Vitara από το 1988 που έκανε ντεμπούτο, είχε το ύφος του πιο «σκληροτράχηλου» αυτοκινήτου του είδους. Η τετρακίνηση με τα διαφορικά, ήταν το χαρακτηριστικό που η Suzuki διατήρησε για να ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους. Μέχρι και το 2015, όταν και είδαμε το Vitara με τη μορφή που το βλέπουμε και σήμερα, το Ιαπωνικό μοντέλο ήταν λιγότερο πολιτισμένο από τον ανταγωνισμό, ακριβώς διότι κράταγε το πιο «σκληρό» ύφος αναφορικά με τις εκτός δρόμου ικανότητες. Το σύγχρονο Vitara, είναι πραγματικά σύγχρονο σε όλα του. Απόδειξη αυτού, εκτός της εμφάνισης που έχει σημαντικά αναβαθμιστεί σε σχέση με το παρελθόν (με προτεινόμενες διχρωμίες στο αμάξωμα, κλ.π.), είναι και η εξαιρετική πλατφόρμα που έχει χρησιμοποιηθεί που «επιτρέπει» στον εξοπλισμό να ξεκινά από τους 7 αερόσακους. Παράλληλα υποστηρίζει και όλες τις νέες τεχνολογίες που έχουν να κάνουν με τη «βοήθεια» στον οδηγό. Το Vitara με τον 1.600άρη και τους 120 ίππους, είναι πολύ καλό και οικονομικό στη χρήση. Χάνει λίγο σε σύγκριση με το Γαλλικό ανταγωνιστικό μοντέλο, σε ότι έχει να κάνει με την αίσθηση που εισπράττει ο οδηγός από το δρόμο αλλά και στα υλικά της καμπίνας. Οι χώροι του είναι αρκετά καλοί, ενώ ξεχωριστή αναφορά αξίζει και στην ανάρτηση που κρατάει τους επιβάτες σε πολύ καλό επίπεδο άνεσης όσο χάλια κι αν είναι η επιφάνεια στην οποία κινείται το αυτοκίνητο.
|
1.6 DDiS |
Μήκος (χιλ.) |
4.175 |
Πλάτος (χιλ.) |
1.775 |
Ύψος (χιλ.) |
1.610 |
Μεταξόνιο (χιλ.) |
2.500 |
Κυβισμός (κ.εκ.) |
1.598 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) |
120/3,750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) |
380/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) |
11,5 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) |
180 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) |
4,0 |
CO2 (γρ./χλμ./) |
106 |
Βάρος (κιλά) |
1.230 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) |
375 |
Το 2008 είναι πιο σωστά τοποθετημένο στη νέα εποχή
Τη μικρή διαφορά στην τιμή, το Peugeot την καλύπτει με τον καλύτερο εξοπλισμό άνεσης που εμφανίζει. Τη μεγάλη διαφορά υπέρ του 2008, κάνει ο κινητήρας με τα 300 Nm της ροπής αλλά και η συμπεριφορά του στο δρόμο. Οδηγείς ένα τυπικά sport αυτοκίνητο της Peugeot, παρά το γεγονός πως είσαι λίγο πιο ψηλά από ότι συνήθως. Το περιβάλλον που προσφέρει για την καθημερινή συμβίωση το Γαλλικό μοντέλο, είναι αρκετά καλύτερο και συνολικά δείχνει πιο «ταιριαστό» στο σύγχρονο τρόπο ζωής και τις σχετικές ανάγκες.