Με την πρώτη ματιά καταλαβαίνεις ότι θα κάνουν μπαμ. Τραβάνε τα βλέμματα σαν μαγνήτης και δεν μένουν εκεί. Γλυκοκοιτάζουν αμφότερα την κορυφή της κατηγορίας και όχι άδικα!.Η λίστα με τα προσόντα τους δεν έχει τελειωμό! Σε εμάς μένει να πούμε Nissan και Seat.
Κινητήρες: Τουρμπάτα και οικονομικά
Στο Ibiza συναντάμε τον 1000άρη TSI κινητήρα με την ιπποδύναμη των 95 ίππων. Η ροπή αγγίζει τα 175Nm ενώ βγαίνει αποκλειστικά με 5άρι κιβώτιο. Το μηχανικό σύνολο κινεί με ευκολία το αποκλειστικά πεντάθυρο πια αμάξωμα του Ibiza ενώ από πλευράς λειτουργίας, υπάρχει θόρυβος στις ψηλές στροφές αλλά και πάλι σε ήπια επίπεδα. Στον τομέα της κατανάλωσης η εταιρία δίνει μικτή 4,7λτ./100χλμ, ενώ για να γίνει δικό σας θα πρέπει να δαπανήσετε 13.050 ευρώ.
Στον αντίποδα βρίσκουμε τον επίσης τούρμπο κινητήρα 900 κ.εκ. του Micra. Εδώ η ιπποδύναμη φτάνει τα 90 άλογα και η ροπή τα 140Nm. Το κιβώτιο είναι επίσης 5άρι με την κατανάλωση να είναι αισθητά αυξημένη σε σχέση με το Ibiza στα 6,4 λτ./100χλμ. Η τιμή του είναι στα 14.090 ευρώ.
Οδική συμπεριφορά: Ευέλικτα εντός πόλης, υποδειγματικά στον αυτοκινητόδρομο
Το Micra θα απαλλάξει τον οδηγό από κάθε άγχος και θα κρατήσει εύκολα τη ταχύτητα του
Αρχικά το Micra προσφέρει πολύ καλή αίσθηση στον οδηγό του προτρέποντάς τον να «ψάχνει» το κάτι παραπάνω από ότι μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα αυτοκίνητο πόλης. Η ανάρτηση είναι σφικτή μα προσφέρει καλά επίπεδα άνεσης και ποιοτική κύλιση. Εάν μπείτε σε στροφή με μερικά παραπάνω χιλιόμετρα δεν θα συναντήσετε πρόβλημα. Στρίβει αποφασιστικά και σβέλτα, ενώ εφόσον ο κινητήρας περιστρέφεται ψηλά θα κρατήσει εύκολα την ταχύτητα του χωρίς να ανησυχήσει τον οδηγό.
Το Ibiza δίνει premium αίσθηση σε ότι αφορά την κύλιση και τις αναρτήσεις. Του ταιριάζει γάντι ο τίτλος Fun to drive και τον επιβεβαιώνει με κάθε ευκαιρία. Γρήγορο τιμόνι και ελαφρύ, ενώ η γενικότερη οδική συμπεριφορά του χαρακτηρίζεται ουδέτερη. Στο ταξίδι πατάει σίγουρα ενώ το φρένο έχει πολύ καλή αίσθηση.
Χώροι: Το Ibiza τα καταφέρνει καλύτερα
Η νέα πλατφόρμα έδωσε στο Ibiza μεγαλύτερες διαστάσεις και έτσι κατάφεραν οι Ισπανοί να έχουν ένα από τα πλέον ευρύχωρα μικρά της αγοράς. Το ταμπλό το οποίο έχει ολόκληρο μία κλίση προς το παρμπρίζ δημιουργεί μία αίσθηση σαλονιού. Ο μεγαλούτσικος πίνακας οργάνων αλλά και η αρχοντική οθόνη 8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα αποτελούν το καλύτερο συμπλήρωμα. Η ποιότητα κυμαίνεται σε πολύ υψηλά στάνταρ ενώ έχουν εκμηδενιστεί οι θόρυβοι και οι τριγμοί. Οι χώροι για τα γόνατα είναι πολύ καλοί ενώ σε σχέση με το προηγούμενο Ibiza παρέχει 11 περισσότερους πόντους στο εσωτερικό πλάτος. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται στα 355 λίτρα.
Μπαίνοντας στο Micra, σε «φτιάχνει» το εσωτερικό του με τον high tech αέρα του και την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Η καλή θέση οδήγησης, οι αρκετοί χώροι για αντικείμενα του δίνουν αέρα μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Στο πίσω κάθισμα θα φιλοξενηθούν με άνεση 2 άτομα ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 300 λίτρα.
Στο ταμείο:
Ibiza: Το όχημα που δοκιμάζουμε ξεκινά από 13.050 ευρώ. Ο εξοπλισμός στην έκδοση Style, με την οποία ξεκινούν οι 95 ίπποι, είναι καλός με 6 αερόσακους, κάποια προηγμένα συστήματα ασφάλειας όπως σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης με προστασία πεζών, πλήρες πακέτο συνδεσιμότητας με θύρα USΒ, SD και σύνδεση Bluetooth, 4 ηλ. παράθυρα, ηλ. καθρέπτες και ημιαυτόματο clima. Διόλου άσχημο σύνολο και σε μία τιμή που σε καμία περίπτωση δεν θα τη λέγαμε τσιμπημένη.
Micra: Με την βενζινοκίνητη υπερτροφοδοτούμενη έκδοσή του, το Micra συνεχίζει την επαναστατική του δράση και τοποθετείται μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας .Tα 14.090 ευρώ δεν είναι απαγορευτικά καθώς είναι πλήρως εξοπλισμένο εκτός από τα μη ηλεκτρικά πίσω παράθυρα και την απουσία του cruise control.