Το πολλά υποσχόμενο και φρέσκο Grandland X, ξεχνάει τη γαλλική ευγένεια και απειλεί στα ίσα το μόνιμο best seller Qashqai. Δύο ολοκληρωμένες προτάσεις, συγκρίνονται σε όλα.
Αυτό που πριν μερικά χρόνια φάνταζε αδιανόητο, είναι πραγματικότητα. Η πιο κρίσιμη κατηγορία πωλήσεων, αφορά τα μικρομεσαία crossover και οι αυτοκινητοβιομηχανίες τρίβουν τα χέρια τους. Το Qashqai εδώ και καιρό έχει καταλάβει τη κορυφή και δεν λέει να την αφήσει, εξάλλου ποιος άλλος θα τολμούσε να αμφισβητήσει έναν τόσο προσιτό μα και υπερπλήρη παίχτη. Εδώ μπαίνει στο παιχνίδι το Opel Grandland X το οποίο δείχνει έτοιμο να ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Έχει όμως τα προσόντα;
Εμφάνιση: Δυναμικά με διαφορετικές ταυτότητες
Το Qashqai μετά την ανανέωση του το περασμένο έτος, είναι αρκετά πιο δυναμικό και άγριο, χάρη στο μπροστινό ανασχεδιασμένο μέρος του. Μάσκα, προφυλακτήρας και φωτιστικά σώματα, είναι μοναδικά και έχουν το ταλέντο να αρέσουν σε όλα τα διαφορετικά target groups. Διατηρεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία Premium Dynamism, με τις έντονες ακμές στο αμάξωμα, που διαμορφώνουν ένα έντονα επιθετικό και συγχρόνως εκλεπτυσμένο ύφος. Σημεία αναφοράς εξακολουθούν να είναι το καπό με τα έντονα νεύρα, το οποίο φιλοξενεί και τα LED φωτιστικά σώματα.
Από την άλλη το Grandland X ξεχωρίζει για τις καθαρές επιφάνειες του, σε συνδυασμό με τις νευρώσεις σε καπό και πόρτες, οι οποίες περνάνε έναν δυναμισμό που σίγουρα θα κάνει πολλά κεφάλια να γυρίσουν. Θα εντοπίσουμε και μία κομψή κουπέ αισθητική, η οποία προέρχεται από την έντονη κλίση που έχει δοθεί στο πίσω μέρος, σε συνδυασμό πάντα με τις φαρδιές κολώνες. Κοιτώντας το πάντως από μπροστά, η γρίλια και τα φώτα LED θα σας καθηλώσουν και θα σας κάνουν να αναρωτηθείτε..πόσο δύσκολο είναι να δαμαστεί αυτό το «θηρίο» πόλης;
Κινητήρες-επιδόσεις: Τι να τα κάνεις τα 2λιτρα άμα έχεις τέτοια 1.200άρια
Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο βρίσκεται κάτω από το καπό του Grandland X και αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις. Δυνατός, με πολιτισμένη λειτουργία και ελαστικός, κινεί το αυτοκίνητο με απόλυτη αξιοπρέπεια. Ο βραβευμένος πλέον PureTech με τα 130 άλογα και την ισχύ των 230Nm , κινεί εύκολα το 1.350 κιλών νέο Grandland X. Το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων θα καταφέρει να διαχειριστεί σωστά και οικονομικά το αυτοκίνητο, όσο φορτωμένο και αν είναι. Όσον αφορά τις καταναλώσεις, η Opel υπόσχεται το εντυπωσιακό 4,9 λτ./100χλμ με την πραγματικότητα να απέχει λίγο και να φτάνει τα 7,5 λτ./100χλμ.
Ο τετρακύλινδρος της Nissan, εξελιγμένος στο πλαίσιο της πανίσχυρης και βελούδινης συμμαχίας με τη Renault, παίρνει κεφάλι σε ό,τι αφορά τα λειτουργικά χαρακτηριστικά και ειδικά στην εκδοχή με το πρόγραμμα αναβάθμισης (από τη Nissan Sporteam με κόστος 500 ευρώ) ανεβαίνει στους 135 ίππους και αποσπά πολύ θετικά σχόλια. Όσον αφορά το εργοστασιακό Qahqai 1,2 DiG-T των 115 ίππων αποδίδει ροπή 190Nm στις 3.800 σ.α.λ. με τον κινητήρα να χαρακτηρίζεται γραμμικός, χωρίς κραδασμούς και θορύβους. Με την μετατροπή αυξάνεται η ιπποδύναμη κατά 20 ίππους και η ροπή κατά 15Nm. Στην πράξη ο κινητήρας είναι ζωντανός, και δείχνει να κινεί το αυτοκίνητο με πολύ μεγαλύτερη ευκολία και στις δύο περιπτώσεις, ενώ η επιπλέον δύναμη στο πεντάλ του γκαζιού, θα σας παρέχει τις προσπεράσεις που θα αποφεύγατε αν είχατε «φορτωμένο» το αυτοκίνητο σας. Η κατανάλωση αγγίζει τα 7,1 λτ./100χλμ. σύμφωνα με τις μετρήσεις μας. (φτάνει τα 7,6 λτ./100χλμ. με την προσθήκη του πακέτου βελτίωσης).
Χώροι: Ισχυρό Qashqai παίρνει νίκες παρότι μικρότερο
Μισό νούμερο πιο μεγάλο είναι το Grandland X σε σύγκριση με το Qashqai. Το Opel περικλείει δέκα πόντους περισσότερο «μέταλλο» ανάμεσα στους δύο προφυλακτήρες του ενώ είναι και λίγο πιο πλατύ. Εύλογα κερδίζει τη μάχη σε ό,τι αφορά το πλάτος της καμπίνας τόσο στην εμπρός όσο και στην πίσω σειρά. Το μοντέλο της Nissan όμως δεν παραδίνεται εύκολα και αυτό φαίνεται από την απόσταση αναπνοής από την οποία ακολουθεί σε ό,τι αφορά το χώρο για τους ώμους πίσω. Το κρίσιμο για λογαριασμό του Qashqai είναι ότι εκμεταλλεύεται το αρκετά μεγάλο μεταξόνιό του και κερδίζει τη μάχη σε ό,τι αφορά τα πόδια των πίσω και συνεχίζει με μια ακόμα έκπληξη. Παρόλο που είναι πιο κοντό και εξωτερικά δίνει εντύπωση ότι ίσως απαιτήσει θυσίες στο χώρο για τα κεφάλια, στην πράξη η μέτρηση του δίνει σαφές προβάδισμα. Στο πορτ-μπαγκάζ, η επικράτηση του Opel είναι εύκολη από κάθε άποψη, χωρίς πάντως και το Qashqai να δημιουργεί πολλά παράπονα.
Οδηγική συμπεριφορά: Fun to drive αλλά και ασφαλή
Οδηγώντας το Qashqai έχεις την όμορφη αίσθηση SUV που σε κάνει να νιώθεις κάπως ανώτερος από τους υπόλοιπους. Τα 20 παραπάνω άλογα θα σας επιτρέψουν να πραγματοποιήσετε προσπεράσεις έχοντας μεγαλύτερη άνεση, ενώ θα αυξήσετε και την επιτάχυνση στην έξοδο σας από τις στροφές. Πολύ καλή η πρόσφυση, με τις αναρτήσεις να φιλτράρουν με ζηλευτή ευκολία κάθε πιθανή κακοτεχνία των ελληνικών δρόμων, μη χαλώντας στιγμή την καλή ηχομόνωση και άνεση της καμπίνας. Για να ακουστεί θόρυβος εντός του οχήματος θα πρέπει να ξεπεράσετε τα 140χλμ./ώρα., ενώ το τιμόνι δίνει πολύ καλή πληροφόρηση στον οδηγό, αν και υστερεί λίγο σε ταχύτητα. Η αυξημένη του απόσταση από το έδαφος, θα σας επιτρέψει να πατήσετε εύκολα δύσβατες περιοχές χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα ζοριστείτε εντός πόλης. Με άλλα λόγια, μη φοβηθείτε το μέγεθος του.
Το Grandland X σε κερδίζει αστραπιαία με την υψηλή ποιότητα κύλισης η οποία συνοδεύεται από εξαιρετική άνεση και ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα θορύβου. Καταφέρνει και κρύβει καλά τον όγκο του ώστε να μπορεί να ελιγχθεί με ευκολία στα στενά της πόλης ενώ υπακούει απευθείας στις εντολές του οδηγού. Το εργονομικό κάθισμα του συγκεκριμένου, είναι αρκετά υπερυψωμένο και σε συνδυασμό με το πολύ μεγάλο μπροστινό παρμπρίζ, του εξασφαλίζουν πανοραμική θέαση. Οι κάμερες οπισθοπορείας κρίνονται σχεδόν απαραίτητες, καθώς η προς τα πίσω ορατότητα, εξαιτίας των φαρδιών κολονών, είναι αρκετά περιορισμένη. Ελαφρύ τιμόνι, και καλή ανταπόκριση κινητήρα – πεντάλ γκαζιού, σου δίνουν την απαραίτητη σιγουριά, ακόμα και αν το δοκιμάσεις σε διαδρομή γεμάτη στροφές. Παραμένει ουδέτερο και δεν προβληματίζει.
Η άποψή μας
Μία αμφίρροπη μάχη , η οποία πραγματικά σε κάνει αντί να διαλέξεις, να θες και τα δύο. Η αλήθεια είναι πως είναι ξεχωριστά αυτοκίνητα και αμφότερα δίνουν το κάτι παραπάνω. Αλλά επειδή τα γούστα είναι υποκειμενικά, η απόφαση δική σας.