Σε αντίθεση με παλαιότερα, που με τόσα χρήματα έπαιρνες μικρομεσαίο, πλέον με 15.000 ευρώ μπορείς να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας, ή ένα μικρό SUV. Οι εποχές, οι διαστάσεις και οι εξοπλισμοί έχουν αλλάξει όμως, και τώρα τα «μικρά» έχουν χώρους, ανέσεις και τεχνολογίες μεγαλύτερων κατηγοριών.
Μάρκα-μοντέλο-τύπος |
Αλογα |
Τιμή |
Dacia Sandero Stepway 1,0 Tce Life 90PS |
90 |
14.680 |
Hyundai Bayon 1,2 84 PS Exclusive |
84 |
15.990 |
Nissan Micra 1,0 100 PS Energy |
92 |
14.990 |
Peugeot 208 1,2 75 PS Life |
75 |
15.000 |
Toyota Yaris 1,0 72 PS Active Plus |
72 |
15.240 |
Τα 2 μικρά SUV καταλαμβάνουν τα 2 άκρα των τιμών. Πιο φτηνό από όλα το
Dacia Sandero Stepway, το οποίο στην έκδοση Life με 90 ίππους κοστίζει
14.680 ευρώ, ενώ το
Hyundai Bayon στην βασική έκδοση
Exclusive και τον κινητήρα
84 αλόγων κοστίζει
15.990 ευρώ.
Το πιο δυνατό της πεντάδας είναι το
Nissan Micra, ο χιλιάρης κινητήρας του οποίου αποδίδει 92 άλογα, ενώ έχει τιμή 14.990 ευρώ στη βασική έκδοση Exclusive. Το μόνο μοντέλο που είναι ένα «σκαλί» πάνω από τη βασική έκδοση είναι το
Toyota Yaris με το πακέτο Active Plus, που κοστίζει 15.240 ευρώ (14.140 το απλό Active).
Μάρκα-μοντέλο-τύπος |
Χώρος Αποσκευών |
Hyundai Bayon 1,2 84 PS Exclusive |
411 |
Dacia Sandero Stepway 1,0 Tce Life 90PS |
320 |
Peugeot 208 1,2 75 PS Life |
311 |
Nissan Micra 1,0 92 PS Energy |
300 |
Toyota Yaris 1,0 72 PS Active Plus |
286 |
Πρωτιά και στο χώρο αποσκευών για το
Hyundai Bayon, που έχει 411 λίτρα πορτ-μπαγκάζ. Το
Dacia Sandero είναι και εδώ 2
ο με 320 λίτρα, ενώ το
Peugeot 208 βρίσκεται στην 3
η θέση με 311 λίτρα.
Μάρκα-μοντέλο-τύπος |
Χώρος Αποσκευών |
Toyota Yaris 1,0 72 PS Active Plus |
5,3 |
Nissan Micra 1,0 92 PS Energy |
6 |
Dacia Sandero Stepway 1,0 Tce Life 90PS |
6,4 |
Peugeot 208 1,2 75 PS Life |
6,6 |
Hyundai Bayon 1,2 84 PS Exclusive |
8,1 |
Το
Toyota Yaris των 72 ίππων ανακηρύσσεται «βασιλιάς» της οικονομίας, με μέση κατανάλωση 5,3 λίτρα/100 χλμ. Το
Nissan Micra με τα 92 άλογα είναι 2
ο με 6 λίτρα/100 χλμ, ενώ το
Dacia Sandero των 90 ίππων ολοκληρώνει την τριάδα με 6,4 λίτρα/100 χλμ.
Το Autoagora επιλέγει: Τι να πάρω με 15.000 ευρώ;
Αν θέλετε ένα value for money μικρό SUV, το οποίο έχει σκληροτράχηλο χαρακτήρα και προσιτή τιμή, το
Dacia Sandero είναι για εσάς. Ο κινητήρας των 90 ίππων έχει ικανοποιητική ισχύ, αλλά και χαμηλή κατανάλωση, ενώ το εσωτερικό είναι ευρύχωρο.
Στον αντίποδα, αν θέλετε να παραμείνετε στα SUV και προτίθεστε να διαθέσετε 1.300 ευρώ παραπάνω, μπορείτε να επιλέξετε το άκρως ξεχωριστό
Hyundai Bayon, το οποίο κοστίζει μεν 15.990 ευρώ, αλλά έχει επιπλέον «ατού» την φουτουριστική εμφάνιση, οθόνη 8 ιντσών με κάμερα οπισθοπορείας και ασύρματη σύνδεση AndroidAuto και Apple CarPlay από το βασικό εξοπλισμό.
Αν τα SUV δεν είναι του στυλ σας, μπορείτε να επιλέξετε ένα από τα ακόλουθα
μικρά μοντέλα: Το
Peugeot 208 αποκρίνεται σε αυτούς που θέλουν ένα αυτοκίνητο με ιδιαίτερα μοντέρνα εμφάνιση μέσα και έξω, ξεχωριστό στυλ, αίσθηση πολυτέλειας και ευρυχωρία.
Το
Nissan Micra των 92 ίππων διαθέτει τον ισχυρότερο κινητήρα στο συγκεκριμένο budget. Η σφικτή ανάρτηση με την ουδέτερη συμπεριφορά, σε συνδυασμό με τα παραπάνω άλογα, κάνει το αυτοκίνητο κατάλληλο για αυτούς που έχουν πιο sport ανησυχίες.
Με φαρδύτερο πλάτος καμπίνας πίσω, σε σχέση με τα άλλα 2 μικρά μοντέλα, το
Toyota Yaris είναι το ιδανικό για όσους θέλουν ένα ευρύχωρο μικρό, το οποίο παράλληλα έχει τη χαμηλότερη κατανάλωση. Εκτός αυτού, η εντυπωσιακή εμφάνιση συνοδεύεται από fun-to-drive συμπεριφορά.
Παλιά με 15 χιλιάδες ευρώ αγόραζες μικρομεσαίο, ακόμα και πιο μεγάλο αυτοκίνητο.
Πλέον παίρνεις ένα μικρό ή μικρό SUV, που κάνει τη δουλειά μικρομεσαίου και είναι «φορτωμένο» σε τεχνολογίες και εξοπλισμό.
Αυτά είναι τα μοντέλα με 15.000 που συμφέρουν περισσότερο. Θα έδινες κάτι παραπάνω για καλύτερες εκδόσεις, ή σε καλύπτουν όπως είναι;
Με 14.680 ευρώ παίρνεις Dacia Sandero Stepway με 90 ίππους
Το Dacia Sandero Stepway TCe κοστίζει 14.680 ευρώ στην έκδοση Life.
Εμφάνιση: Μοντέρνο με σκληροτράχηλο χαρακτήρα
Το Stepway είναι η crossover έκδοση του Dacia Sandero και διαθέτει στοιχεία που τονίζουν τον «περιπετειώδη» χαρακτήρα του. Χαμηλά στον εμπρόσθιο και οπίσθιο προφυλακτήρα συναντούμε μία προστατευτική ποδιά, ενώ στα φτερά βρίσκονται μαύρες πλαστικές προεκτάσεις. Παράλληλα, οι μπάρες οροφής ολοκληρώνουν την εικόνα. Στον εμπρός πρόβολο, τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα «Υ» τραβούν την προσοχή.
Εσωτερικό: Καλή ποιότητα και προσεγμένο φινίρισμα
Αντίστοιχα μοντέρνα είναι και η καμπίνα του Dacia Sandero Stepway. Τα πλαστικά είναι μεν σκληρά, αλλά έχουν προσεγμένο φινίρισμα και η ποιότητά τους είναι καλή. Στη βασική έκδοση Life βρίσκουμε το Media Control που μετατρέπει το smartphone μας σε σύστημα infotainment, ενώ στις επόμενες συναντούμε το Media Display με οθόνη 8 ιντσών και Media Nav που διαθέτει ηχοσύστημα 6 ηχείων.
Χώροι: Ευρύχωρη καμπίνα και μεγάλος χώρος αποσκευών
Το Dacia Sandero έχει το πιο μακρύ μεταξόνιο στην κατηγορία του, και ως εκ τούτου είναι αρκετά ευρύχωρο. Ο χώρος αποσκευών έχει διαθέσιμο όγκο 410 λίτρα, ενώ το εσωτερικό πλάτος και ύψος της καμπίνας είναι μεγάλο.
Κινητήρας και επιδόσεις: 90 ίπποι με «συνταγή» Renault
Κάτω από το καπό του Sandero Stepway συναντούμε τον κινητήρα 999 κ.εκ. της Renault, ο οποίος αποδίδει 90 ίππους και συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Η μέση κατανάλωση είναι 6,4 λίτρα/100 χλμ.
Στο δρόμο: Μαλακή ανάρτηση με καλή ποιότητα κύλισης
Το Dacia Sandero χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CMF-B, η οποία κάνει το μοντέλο πιο ελαφρύ αλλά και πιο στιβαρό σε σχέση με πριν. Όντας μαλακή, η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου και προσφέρει καλή ποιότητα κύλισης. Αν ο οδηγός πιέσει περισσότερο το αυτοκίνητο, εμφανίζονται κλίσεις, παρόλα αυτά το όχημα παραμένει σταθερό.
Κλείνοντας, το Dacia Sandero Stepway είναι μία προσιτή πρόταση στην κατηγορία των μικρών SUV, και αφήνει θετική εντύπωση στον άνθρωπο που θα το οδηγήσει. Η μοντέρνα εμφάνιση του απλού Sandero, με τα πρόσθετα σκληροτράχηλα στοιχεία της έκδοσης Stepway, χαρίζει στο μοντέλο «περιπετειώδη» χαρακτήρα με οικονομική τιμή.Hyundai Bayon: Ολόφρεσκο, με 15.990 ευρώ πας και χώμα
Το ολοκαίνουριο Hyundai Bayon κοστίζει 15.990 ευρώ στην έκδοση με τον κινητήρα 84 ίππων, στο βασικό πακέτο εξοπλισμού Exclusive.
Εμφάνιση: Ξεχωρίζει από μακριά
Το Hyundai Bayon έχει μοντέρνα και ξεχωριστή εμφάνιση, χάρη στη νέα σχεδιαστική γλώσα «Sensuous Sportiness» της εταιρείας. Εμπρός, τα φωτιστικά σώματα είναι διαιρούμενα. Τα μακρόστενα LED φώτα ημέρας βρίσκονται ψηλά, ενώ τα κύρια φανάρια με γωνιώδες σχήμα δεσπόζουν στον προφυλακτήρα, εκατέρωθεν της τραπεζοειδούς γρίλιας. Πίσω, τα φώτα έχουν σχήμα boomerang και ενώνονται στο κέντρο από μία λεπτή LED γραμμή.
Εσωτερικό: Υψηλή εργονομία και μοντέρνα εμφάνιση
Στο εσωτερικό του Bayon συναντάμε μία γνώριμη από το i20 εικόνα, δείχνοντας στην πράξη πως τα 2 μοντέλα έχουν άμεση σχέση. Παρά τη χρήση σκληρών πλαστικών, η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλή, ο διάκοσμος είναι μοντέρνος, και η καμπίνα είναι εργονομικά σχεδιασμένη.
Χώροι: Μεγάλοι και άνετοι
Εκτός από εργονομία, το εσωτερικό του αυτοκινήτου διακατέχεται και απο ευρυχωρία. Στην καμπίνα μπορούν να φιλοξενηθούν 4 επιβάτες, ενώ το πορτ-μπαγκάζ έχει ωφέλιμο όγκο 411 λίτρα. Το διαθέσιμο πλάτος για τις εμπρός, αλλά και τις πίσω θέσεις είναι 139 εκατοστά, αριθμός που θέτει το Bayon στην κορυφή της κατηγορίας.
Κινητήρας και επιδόσεις: Ατμοσφαιρικός με 84 ίππους
Το Hyundai Bayon έχει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,2 λίτρου και απόδοσης 84 ίππων ο οποίος συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Η μεικτή κατανάλωση είναι 8,1 λίτρα/100 χλμ.
Στο δρόμο: «Συνταγή» του i20 με εκτός δρόμου χαρακτήρα
Μπορεί το Bayon να βασίζεται στο Hyundai i20, όμως η ανάρτηση έχει πιο μαλακή ρύθμιση, προκειμένου να ταιριάζει καλύτερα στο χαρακτήρα ενός μικρού SUV. Χάρη σε αυτό, οι κραδασμοί αποσβένονται εντυπωσιακά, ενώ παράλληλα η ποιότητα κύλισης είναι αυξημένη. Όντας crossover, η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, καθώς και τα προστατευτικά μέρη κάτω από το αμάξωμα συγκαταλέγονται στα «όπλα» του Bayon.
Συνοψίζοντας, το Hyundai Bayon είναι ένα ικανό αυτοκίνητο, που συνδυάζει τις αρετές του i20 με πιο υπερυψωμένο, εκτός δρόμου χαρακτήρα. Η ξεχωριστή εμφάνιση, η ευρυχωρία και ο εξοπλισμός το καθιστούν ένα value for money μοντέλο που διαθέτει πολλές αρετές.Το Nissan Micra Energy με 92 άλογα κοστίζει 14.990 ευρώ
Η βασική έκδοση Energy του Nissan Micra 1,0 IG-T των 92 ίππων έχει κόστος 14.990 ευρώ.
Εμφάνιση: «Αιχμηρή» και μοντέρνα σχεδίαση
Το Nissan Micra ξεχωρίζει από την «αιχμηρή» σχεδίαση, η οποία διακατέχεται από ευθείες γραμμές που τέμνονται μεταξύ τους, δημιουργώντας μία δυναμική εμφάνιση. Εμπρός κυριαρχεί η μάσκα «V-motion» που αποτελεί το «σήμα κατατεθέν» των μοντέρνων Nissan. Ο σχεδιασμός στο πλάι και πίσω εντυπωσιάζει, χωρίς να γίνεται υπερβολικός.
Εσωτερικό: Νεανικό και εργονομικό
Το εσωτερικό του Nissan Micra είναι μοντέρνο, καλοσχεδιασμένο και διαθέτει επενδύσεις που ικανοποιούν με την ποιότητά τους. Στη βασική έκδοση «Energy» περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων 6 αερόσακοι, θερμαινόμενο κάθισμα οδηγού, όλα τα απαραίτητα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας, αλλά απουσιάζει η οθόνη αφής του infotainment.
Χώροι: Φιλοξενούνται με άνεση 4 ενήλικες
Το Nissan Micra μπορεί να μεταφέρει με άνεση 4 ενήλικες επιβάτες, αφού η καμπίνα του εκτός από εργονομική, είναι και ευρύχωρη. Όσον αφορά τον χώρο αποσκευών, αυτός είναι ικανοποιητικός και έχει όγκο 300 λίτρα.
Κινητήρας και επιδόσεις: Ο «βασιλιάς» της χαμηλής κατανάλωσης
Κάτω από το καπό του Micra υπάρχει ο turbo τρικύλινδρος κινητήρας 999 κ.εκ, απόδοσης 92 ίππων, και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι χειροκίνητο 5 σχέσεων. Η ελαστική λειτουργία του μοτέρ και η μακριά κλιμάκωση του σασμάν συντελούν στην χαμηλή κατανάλωση, που αγγίζει τα 6 λτ/100 χλμ. Για την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα χρειάζονται 11,3 δευτερόλεπτα, και η τελική ταχύτητα είναι 178 χλμ/ώρα.
Στο δρόμο: Ουδέτερη συμπεριφορά και «σφικτή» ανάρτηση
Η ανάρτηση του μικρού της Nissan έχει σχετικά σφικτή αίσθηση, που παρέχει μεν άνεση και καλή ποιότητα κύλισης, αποτρέπει δε τη δημιουργία αυξημένων κλίσεων. Χάρη σε αυτό, ο οδηγός μπορεί να «πιέσει» το αυτοκίνητο παραπάνω, βασιζόμενος στην ουδέτερη και προβλέψιμη συμπεριφορά.
Εν κατακλείδι, το Nissan Micra διαθέτει όμορφη, ξεχωριστή και μοντέρνα εμφάνιση τόσο έξω όσο και μέσα, επαρκείς χώρους και συμπεριφορά που επιτρέπει την γρήγορη οδήγηση, χωρίς όμως να κουράζει. Ο turbo κινητήρας 1 λίτρου έχει κορυφαία κατανάλωση, κάνοντας το αυτοκίνητο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό στην κατηγορία του.
Το στυλάτο Peugeot 208 με 75 ίππους έχει 15.000 ευρώ
Το Peugeot 208 με τους 75 ίππους ξεκινά από τα 15.800 ευρώ στην έκδοση Like. Χάρη στην προωθητική ενέργεια της εταιρείας, το κόστος αγοράς μειώνεται στα 15.000 ευρώ.
Εμφάνιση: Κερδίζει τις εντυπώσεις
Το Peugeot 208 είναι το πιο εντυπωσιακό μοντέλο της κατηγορίας, αφού έχει σχεδιασμό που μαγνητίζει τα βλέμματα. Στον επιθετικό εμπρόσθιο πρόβολο δεσπόζουν τα διαγώνια φώτα ημέρας που παραπέμπουν στους κυνόδοντες του λέοντα, ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν τις χαρακτηριστικές «νυχιές», και ενώνονται μεταξύ τους από μία μαύρη φάσα.
Εσωτερικό: Με premium αισθητική και ποιότητα
Ξεχωριστή είναι και η καμπίνα του Peugeot 208, στην οποία συναντάμε ποιοτικά και μαλακά υλικά, με εξαιρετικό φινίρισμα και προσαρμογή. Το ταμπλό διαθέτει τη διάταξη 3D i-cockpit, με υπερυψωμένο πίνακα οργάνων πάνω από το μικρό τιμόνι .
Χώροι: Ευρύχωρο εμπρός, 311 λίτρα πορτ-μπαγκάζ
Οι 2 εμπρός θέσεις δίνουν την εντύπωση πως ανήκουν σε μικρομεσαίο αυτοκίνητο, όντας ευρύχωρες, όμως για τα πίσω καθίσματα τα πράγματα είναι πιο στενάχωρα, απόρροια του sport χαρακτήρα, και η καμπίνα έχει διαθέσιμο πλάτος 131 εκατοστά. Το πορτ-μπαγκάζ έχει ωφέλιμο όγκο 311 λίτρα, κάτι που το κατατάσσει στο μέσο όρο της κατηγορίας.
Κινητήρας και επιδόσεις: Μικρή κατανάλωση από τους 75 ίππους
Το νευρώδες και μακρύ καπό του Peugeot 208 κρύβει από κάτω τον τρικύλινδρο PureTech κινητήρα σε ατμοσφαιρική έκδοση, που αποδίδει 75 ίππους από 1200 κυβικά και συνεργάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Για την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα χρειάζονται 13,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 174 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση είναι 6,6 λίτρα/100 χλμ.
Στο δρόμο: Το γαλλικό DNA του Λέοντα είναι εδώ
Το επικλινές παρμπρίζ και η νέα θέση οδήγησης προκαλούν sport ανησυχίες στον άνθρωπο που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι, το οποίο, αν και δείχνει αρχικά ελαφρύ, μεταφέρει στο έπακρο τις εντολές του οδηγού. Η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες και χαρίζει στο αυτοκίνητο οδική συμπεριφορά μικρομεσαίου.
Εν κατακλείδι, το Peugeot 208 κερδίζει την προσοχή με την εντυπωσιακή του εμφάνιση, η οποία υποστηρίζεται πλήρως από το πλαίσιο, καθώς και την οδηγική συμπεριφορά που χαρακτηρίζεται από το DNA των μοντέλων με σήμα το λιοντάρι. Αυτά είναι στοιχεία που κάνουν το αυτοκίνητο να βρίσκεται ψηλά στην κατηγορία του.Με 15.240 ευρώ αγοράζεις Toyota Yaris με 72 άλογα
To Toyota Yaris των 72 ίππων κοστίζει 15.240 ευρώ στην έκδοση Active Plus.
Εμφάνιση: Εντυπωσιάζει από μακριά
Το νέο Toyota Yaris έχει έντονο και δυναμικό παρουσιαστικό, που διακατέχεται από φαρδιές και μυώδεις γραμμές. Ο εμπρόσθιος πρόβολος είναι εντυπωσιακός, οι κολώνες είναι επικλινείς και παραπέμπουν σε coupe αμαξώματα, ενώ τα φουσκωμένα φτερά και τα φανάρια με μαύρες λεπτομέρειες ενισχύουν την sport εικόνα.
Εσωτερικό: Με έμφαση στην εργονομία
Περνώντας στην καμπίνα του νέου Toyota Yaris, παρατηρούμε αμέσως τον λιτό σχεδιασμό, ο οποίος δεν έχει πολλές υπερβολές και ξεχωρίζει για την εργονομία του. Πίσω από το τιμόνι υπάρχουν 3 οθόνες, 2 στρογγυλές (στροφόμετρο και ταχύμετρο) και μία κεντρική, ενώ στο ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής του infotainment.
Χώροι: Ανετοι και πρακτικοί
Το νέο Toyota Yaris παραμένει ως ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας, παρόλο που οι διαστάσεις έχουν μειωθεί σε σχέση με πριν. Το διαθέσιμο πλάτος της καμπίνας εμπρός είναι 139 εκατοστά, και πίσω 133, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 286 λίτρα και διαθέτει διπλό πάτωμα.
Κινητήρας και επιδόσεις: 72 ίπποι από 1000 κυβικά
Κάτω από το καπό του συγκεκριμένου Yaris βρίσκεται ένας κινητήρας 1000 κυβικών, ο οποίος αποδίδει 72 ίππους και συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Η κατανάλωση είναι ιδιαίτερα χαμηλή, με τη μέση τιμή να είναι 5,3 λτ/100 χλμ.
Στο δρόμο: Συμπεριφορά αντίστοιχη της δυναμικής εμφάνισης
Το πάτωμα του νέου Yaris είναι πιο ελαφρύ και κατά 35% πιο άκαμπτο σε σχέση με πριν. Αυτό, σε συνδυασμό με τη ρύθμιση της ανάρτησης και τα φαρδύτερα μετατρόχια, έχει ως αποτέλεσμα ένα σταθερό και fun-to-drive σύνολο. Σε αυτό συμβάλλουν επίσης η sport θέση οδήγησης και η καλή αίσθηση του τιμονιού και των φρένων.
Εν κατακλείδι, το νέο Toyota Yaris είναι άκρως εντυπωσιακό και διαθέτει όλα τα στοιχεία που θα του επιτρέψουν να συνεχίσει με επιτυχία τη βαριά κληρονομιά που φέρει. Η εμφάνιση, παράλληλα με την οδηγική συμπεριφορά, την ευρυχωρία αλλά και την οικονομία, το κάνουν να «βλέπει» την κορυφή της κατηγορίας.