Για σένα που χρειάζεσαι όσα δίνουν τα crossover και θες να αποφύγεις το κόστος και το βάρος της τετρακίνησης υπάρχουν οι δικίνητες εκδόσεις που με τα κατάλληλα ελαστικά και τα ηλεκτρονικά συστήματα θα σε βγάλουν από δύσκολες καταστάσεις.
Υψηλή θέση οδήγησης, μεγάλη απόσταση από το έδαφος, μεγάλοι χώροι και SUV σχεδίαση. Τι άλλο να ζητήσεις από τα μοντέλα του συγκριτικού μας; Έχουν πλήρη εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης και θα σε πάνε και στους χωματόδρομους του νησιού το καλοκαίρι χωρίς να καίνε σαν τετρακίνητα.
Βοηθοί σε αυτό είναι τα ηλεκτρονικά συστήματα όπως και τα λάστιχα λάσπης-χιονιού(Μ+S).
Το C4 Cactus καθώς και το 2008 είναι εφοδιασμένα με το Grip Control που παρεμβαίνει στο Esp και έχει 5 προγράμματα λειτουργίας( standard, Snow, All-terrain, Sand και ESP Off).
Το Fiat 500X εκτός από τις 4κίνητες εκδόσεις διαθέτει και μια Cross με προφυλακτήρες που εξασφαλίζουν καλύτερες γωνίες προσέγγισης και φυγής με το σύστημα traction+ με 3 επιλογές(κανονικό, sport και εκτός δρόμου).
Σχεδίαση: Κομψότητα από 500Χ και 2008, εκκεντρικό το C4 Cactus
To C4 Cactus διαθέτει ιδιαίτερο σχεδιασμό και χωρίς αμφιβολία το μικρό γαλλικό crossover δεν μοιάζει με τίποτα άλλο, ενώ το δικό τους «χρώμα» δίνουν τα πλαστικά «airbumps» στο πλάι, που έχουν μέσα τους παγιδευμένο αέρα και υπόσχονται προστασία από τις μικρογρατζουνιές.
Το Fiat 500X έχει το μεγαλύτερο από τρία σε μήκος (4.248 χλστ.) και χωρίς αμφιβολία είναι ένα από τα πιο trendy μοντέλα της κατηγορίας. Αντλεί την έμπνευσή του από τη ρετρο-μοντέρνα εμφάνιση του Fiat 500, σε ένα πολύ πετυχημένο αισθητικό αποτέλεσμα. Η έκδοση Cross ξεχωρίζει από τους πιο «μάχιμους» προφυλακτήρες και φυσικά τα ελαστικά M+S.
Το Peugeot 2008 είναι αυτό με το πιο εκλεπτυσμένο στυλ, τη στιγμή που οι λεπτομέρειες χρωμίου χαρακτηρίζουν όλο το αμάξωμα. Και εδώ η έκδοση με Grip Control συνδυάζεται με M+S ελαστικά.
Κινητήρες-Κατανάλωση: Ροπή και δύναμη τα 500X και 2008, οικονομία το Cactus
Στο C4 Cactus και το 2008 βρίσκεται ο ίδιος γαλλικός 8βάλβιδος 1,6 BlueHDi κινητήρας, που χρησιμοποιεί υγρό εξάτμισης AdBlue για να εξουδετερώνει τα βλαβερά ΝΟx. Στο C4 Cactus αποδίδει 100 άλογα με 254 Nm ροπής, ενώ στο 2008 διατίθεται και η έκδοση με τα 120 άλογα και τα 300 Νm ροπής. Mεγαλύτερη ροπή (320 Nm) εμφανίζει η 1,6 MTJ έκδοση του Fiat 500X με τα 120 άλογα, που στο δρόμο είναι πιο γρήγορο εκμεταλλεύοντας την πιο κοντή κλιμάκωση στο κιβώτιο.
Το 2008 έχει το καλύτερο 0-100, ενώ το C4 Cactus κινείται απόλυτα ικανοποιητικά, αφού ισορροπεί την απουσία 20 ίππων με το αισθητά χαμηλότερο βάρος του. Πάντως ένα 6τάχυτο κιβώτιο και ένας καλύτερος σε κούμπωμα επιλογέας, όπως σε 500Χ και 2008, θα το κολάκευαν περισσότερο.
Και οι 3 κινητήρες πάντως έχουν πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας με καλό τράβηγμα από χαμηλά και λογικό κροτάλισμα. Με διαφορά πιο οικονομικό σε κατανάλωση είναι το C4 Cactus η μέση κατανάλωση του οποίου παραμένει με ευκολία γύρω στα 4,8 λτ./100 χλμ. Ακολουθεί το 2008, ενώ το βάρος και το «κοντό» κιβώτιο επιβαρύνει αρκετά το 500Χ, η μέση κατανάλωση του οποίου φλερτάρει με τα 7,0 λτ./100 χλμ.
Εσωτερικά: Σπαρτιάτικο το Citroen, ρετρό το Fiat, minimal το 2008
Η καμπίνα του Cactus αποτελεί τον ορισμό του less is more, ενώ δεν υπάρχει κλασικός πίνακας οργάνων, παρά δύο ψηφιακές οθόνες. Το φινίρισμα θα το θέλαμε καλύτερο, ενώ υπάρχουν αρκετές ιδιαιτερότητες (π.χ. οι πίσω πόρτες δεν έχουν κλασική εσωτερική χειρολαβή, τα πίσω παράθυρα ανοίγουν με μεντεσέ κτλ), αλλά τουλάχιστον υπάρχει καλή συναρμογή στα σκληρά πλαστικά. Έχει τη χαμηλότερη θέση οδήγησης, ενώ στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει ο περιστροφικός διακόπτης για επιλογή προγράμματος στο Grip Control.
Στο Fiat 500X, η όλη ατμόσφαιρα εμπνέεται και πάλι από τη ρετρό-μοντέρνα σχεδίαση του trendy Fiat 500, σε ένα άκρως ελκυστικό αποτέλεσμα. Ξεχωρίζουν στο κέντρο του ταμπλό η μεγάλη οριζόντια επένδυση στο χρώμα του αυτοκινήτου και η οθόνη αφής για τον χειρισμό του συστήματος infotainment, αλλά και ο σπορτίφ πίνακας οργάνων. Υπάρχει μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό με το φινίρισμα και τη συναρμογή να ικανοποιούν απόλυτα. O περιστροφικός διακόπτης για το Traction+ βρίσκεται ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα.
Τέλος, στο εσωτερικό του Peugeot 2008 η όλη σχεδίαση παραμένει μοντέρνα αν και με minimal ύφος, ενώ στοιχεία όπως ο ψηλά τοποθετημένος πίνακας οργάνων και η μεγάλη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων στο άνω τμήμα της κονσόλας ξεχωρίζουν. Επίσης, όμορφο και με σπορτίφ στοιχεία είναι το μικρό σε διαστάσεις τιμόνι, ενώ η ποιότητα των υλικών και της συναρμογής ικανοποιεί με το παραπάνω. Θα θέλαμε πιο ψηλά τοποθετημένο το τιμόνι και πιο χαμηλά το κάθισμα για να βολεύονται καλύτερα και οδηγοί υψηλότερου αναστήματος.
Χώροι-Πρακτικότητα: 500Χ και 2008 για επιβάτες, C4 Cactus για αποσκευές.
Τα Fiat 500X και Peugeot 2008 έχουν τον καλύτερο χώρο για τα γόνατα των πίσω, τη στιγμή που το γαλλικό μοντέλο είναι πιο φαρδύ και ψηλό πίσω και το ιταλικό πιο φαρδύ μπροστά. Tο Citroen C4 Cactus δείχνει να υστερεί συγκριτικά στο χώρο για τα γόνατα των πίσω, συνολικά όμως δεν το λες και στριμόχωρο. Οριακά έχει τον καλύτερο χώρο αποσκευών (358 λτ.), όταν στα άλλα δύο μοντέλα είναι στα 350 λτ. Και τα τρία μοντέλα προσφέρουν επαρκή αριθμό θηκών για μικροαντικειμένα και ποτηροθήκες, όχι όμως κάτι παραπάνω όπως ένα πίσω συρόμενο κάθισμα λόγου χάρη.
Στο δρόμο: ¶νετα ασφαλή και δυναμικά
Χάρη στο Grip Control και στα M+S ελαστικά, το Citroen C4 Cactus πάει παραπέρα από τις απλές δικίνητες εκδόσεις και δεν κωλώνει ουσιαστικά πουθενά στην περιπέτεια της καθημερινότητας, παρά τη συγκριτικά μικρή απόσταση από το έδαφος. Σε γενικές γραμμές δίνει προτεραιότητα στην άνεση, αν και οι μεγάλες εγκάρσιες κακοτεχνίες δεν απομονώνονται εντελώς. Με τη βοήθεια του χαμηλού βάρους, το Cactus «στρίβει» αποτελεσματικά, κρατάει καλά και δεν εμφανίζει περίεργες αντιδράσεις, τη στιγμή που η αποτελεσματικότητα των φρένων είναι εξαιρετική. Την όποια διάθεση του οδηγού για γρήγορους ρυθμούς κίνησης πάντως θα αποτρέψει τόσο το αργό τιμόνι, όσο και ο χαλαρός επιλογέας του κιβωτίου.
Το Fiat 500X διακρίνεται για τη στιβαρότητα και σταθερότητα του πλαισίου, όπου μαζί με τη ρύθμιση της ανάρτησης, φροντίζουν ώστε το δικίνητο compact crossover να διατηρείται σταθερό και με άκρως προβλέψιμες αντιδράσεις σε πιο οριακές καταστάσεις. Η ικανή απόσταση από το έδαφος επιτρέπει στο 500X να μην το πολυσκέφτεται σε δρόμους με δυσκολίες, ενώ τα ελαστικά M+S και κυρίως το σύστημα Traction+ βοηθά την πρόσφυση σε σαθρά εδάφη. `Αξια λόγου η δύναμη των φρένων του.
Το Peugeot 2008 με τη σειρά του χάρη στο σύστημα Grip Control και τα μάχιμα ελαστικά του, καταφέρνει να κινείται με σχετική ευκολία σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Παράλληλα, χάρη στη σωστά ρυθμισμένη του ανάρτηση προσφέρει πολύ καλή απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος στην άσφαλτο και κίνηση χωρίς «κοπανήματα» στο χώμα. Στις στροφές, το 2008 θα εμφανίσει φυσιολογικές κλίσεις από το αμάξωμα και αντιδράσεις προβλέψιμες και εύκολα ελεγχόμενες από το καλό και με σπορ διαστάσεις τιμόνι. Τα φρένα από την πλευρά τους, παρότι προσφέρουν πολύ καλή αίσθηση, στην μέτρησή μας στο 100-0 χλμ./ώρα εμφάνισαν μια μέτρια επίδοση.