Τα Crossover-Suv πουλάνε σαν ζεστό ψωμάκι και όχι άδικα, έχουν πολύ καλούς χώρους, οδική συμπεριφορά κομπακτ αυτοκίνητου, μεταβλητότητα πολυμορφικού και δεν ξεφεύγουν σε τιμή. `Ετσι πολλές φορές τα Suvs έρχονται αντιμέτωπα με κάποιο άλλο μοντέλο τη ίδιας μάρκας.
Αν λοιπόν έχετε αποφασίσει πως το νέο σας αυτοκίνητο θα είναι ένα οικογενειακό VW τότε εκτός από το Passat, θα σηκώσει με την ίδια άνεση τα οικογενειακά βάρη και το Tiguan.
Εμφάνιση: Εταιρική ταυτότητα με διαφορετική προσέγγιση
Με την πρώτη ματιά είναι εμφανές ότι αυτά τα δύο μοντέλα προέρχονται από το ίδια οικογένεια. Η VW δε ρισκάρει να αλλάξει ριζικά το look των μοντέλων της, ειδικά ανάμεσα σε κοντινές κατηγορίες όπως εδώ. Οι διαφορές είναι υπαρκτές όμως και αυτό που δίνει τον τόνο της κόντρας ανάμεσα στα δύο ομόσταυλα αδέλφια είναι το πιο δυναμικό ύφος του Tiguan, απέναντι στο πιο business στιλ της κλασσικής «τρίχωρης» μπερλίνας το οποίο τιμάει εδώ και χρόνια από την πλευρά του το Passat. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα πλαϊνά προστατευτικά στο αμάξωμα χαρίζουν στο Tiguan αυτό το ύφος που έχει φέρει σε προνομιακή θέση τα SUV έναντι των αντίστοιχων σεντάν. Συνολικά, το Tiguan παίρνει και κάποιους παραπάνω πόντους δείχνοντας ότι απευθύνεται σε ένα ελαφρώς πιο νεανικό κοινό.
Εσωτερικό: `Ιδια γεύση
Ούτε εδώ υπάρχει διάθεση για πειραματισμό από πλευράς VW. Μάλιστα και τα δύο μοντέλα υποδέχονται οδηγό και επιβάτες σε ένα κόκπιτ με κοινές τις γενικές κατευθύνσεις σε ό,τι αφορά όχι μόνο το στιλ αλλά και την ποιότητα, αφού το επίπεδο κατασκευής και συναρμολόγησης είναι αφ¶ενός αυτό που περιμένει κανείς από τη φίρμα, αφ¶ετέρου χωρίς να δημιουργεί αποστάσεις ανάμεσα στους δύο μονομάχους. Στις κορυφαίες εκδόσεις θα βρούμε και στα 2 τον ψηφιακό και πλήρως διαμορφώσιμο πίνακα οργάνων.
Χώροι: Πεδίο μάχης
Στα «χαρτιά», τα εξωτερικά μεγέθη των αμαξωμάτων σκιαγραφούν δύο εντελώς διαφορετικά αυτοκίνητα, ωστόσο οι μετρήσεις αποκαλύπτουν ότι η διαμόρφωση της καμπίνας δεν απέχει ιδιαίτερα. Tiguan και Passat έχουν πολύ μικρές διαφορές σε κρίσιμα πεδία, όπως το κεφάλι εμπρός και το πλάτος πίσω, ενώ, το μεν SUV είναι πιο γενναιόδωρο για τους ώμους οδηγού και συνοδηγού, το δε σεντάν σπρώχνει ένα βήμα πιο μακριά τον ήδη εντυπωσιακό χώρο για τα πόδια που παρέχει ο crossover αδερφός του. Στα πορτ-μπαγκάζ, το τριών όγκων σχήμα κερδίζει εύκολα τη μάχη ενώ το Tiguan παίρνει την εκδίκησή του όταν αναδιπλωθούν τα καθίσματα (1.555 έναντι 1.152 λίτρων). Επιπλέον, το SUV κλείνει το μάτι και στα MPV σε ότι αφορά την μεταβλητότηα με τις συρόμενες πίσω θέσεις του.
Κινητήρες: Με κοινή καρδία
Ο 1.4 TSI των 125 ίππων είναι ιδανικός για βασική έκδοση τόσο στο Tiguan όσο και στο Passat. Το έξτρα βάρος και ο όγκος του SUV αντανακλώνται και στις επιδόσεις, προσθέτοντας περίπου 1 δλ. στην επιτάχυνση από στάση έναντι του σεντάν. Το Passat με το ίδιο μοτέρ έχει υψηλότερη τελική, χαμηλότερη κατανάλωση και φυσικά λιγότερους ρύπους. Μια λεπτομέρεια: το βασικό Tiguan είναι αποκλειστικά χειροκίνητο ενώ το αντίστοιχο Passat μπορεί προαιρετικά να ζητηθεί και με το 7άρι DSG.
Στο δρόμο: Τόσο όμοια, τόσο διαφορετικά
Στο μεν Passat αυτό πουαπολαμβάνει ο οδηγός είναι η ευχάριστη αίσθηση χαμηλού βάρους που εισπράττει από το πλαίσιο, ενώ το Tiguan κερδίζει το χειριστή επειδή βρίσκει τρόπο και υποβαθμίζει σε μεγάλο βαθμό την όποια αρνητική επίπτωση θα μπορούσε να έχει το ψηλότερο κέντρο βάρους. Παρά το διαφορετικό προφίλ τους και τα δύο VW είναι εξαιρετικά πάνω από λακκούβες, με το Tiguan, έστω και δικίνητο, να διατηρεί φυσικά το πλεονέκτημα της εκτός δρόμου κίνησης, κάτι στο οποίο το Passat δεν έχει απάντηση.
Συμπέρασμα: Ένα πρόσωπο - Δύο κόσμοι
Το Passat είναι πιο γρήγορο, πιο οικονομικό και με πιο μεγάλο πορτ-μπαγκάζ ενώ το λίγο πιο νεανικό Tiguan θα σας έχει σε ένα πιο ψηλό «θρόνο», μπορεί να σας πάει μια light χωμάτινη βόλτα ενώ έχει και κάποια πολυχρηστικά στοιχεία.