
«Πεντάρα» θριάμβου το Formentor απέναντι στο A3 allstreet
Τιμές μοντέλων: 13/03/2025 | |
CUPRA FORMENTOR 1.5 eTSI DSG MHEV: 34 990€ | AUDI A3 SPORTBACK ALLSTREET 35 TFSI S TRONIC MHEV: 33 980€ |
«Πεντάρα» θριάμβου το Formentor απέναντι στο A3 allstreet
Μοιράζονται τα ίδια μηχανικά μέρη, πάνε το ίδιο σβέλτα και έχουν παραπλήσια κατανάλωση
Πιο πρακτικό το Formentor που είναι κανονικό SUV και έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος
Παρά την premium στόχευση, το after sales της Audi δεν είναι ανάλογο, πολύ καλύτερα αποτελέσματα το τεστ συνεργείων για τη SEAT-CUPRA
Λίγο ακριβότερο (1.000 ευρώ) το Formentor, που είναι μεγαλύτερο και καλύτερα εξοπλισμένο.
Εσύ στα ίδια λεφτά τι θα αγόραζες; «Aιχμηρό» και fun to drive SUV ή υπερυψωμένο μικρομεσαίο οικογενειακό;
Μια νέα τάση της αγοράς είναι αυτή των υπερυψωμένων εκδόσεων «κανονικών» μοντέλων, όπως το νέο Audi A3 allstreet. Πρόκειται για μια έκδοση με crossover χαρακτηριστικά που το καθιστούν ως μέλος της ευρύτερης οικογένειας SUV/crossover μοντέλων της Audi. Ουσιαστικά αυτή η έκδοση βασίζεται στo A3 Sportback, έχει όμως 3 εκ. μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (1,5 από την ανάρτηση και άλλο τόσο από το συνδυασμό ελαστικών – ζαντών). Το Α3 allstreet προς το παρόν στην ελληνική αγορά είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με τον 4κύλινδρο 1.500άρη τούρμπο κινητήρα 150 ίππων, ο οποίος διαθέτει ήπια υβριδική τεχνολογία 48 V και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (2 από τους 4). To συγκεκριμένο σύνολο συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Η αρχική τιμή του είναι από 33.980 ευρώ, δηλαδή 3.000 ευρώ φθηνότερο από το Α3 sportback με το ίδιο κινητήριο σύνολο.
Στα ίδια περίπου χρήματα (34.990 ευρώ) είναι διαθέσιμο το ανανεωμένο CUPRA Formentor (απέκτησε ακόμα πιο δυναμική σχεδίαση και το εσωτερικό απέκτησε στάνταρ οθονάρα 12,9 ιντσών), το πρώτο μοντέλο που εξελίχθηκε αποκλειστικά για την CUPRA ως ανεξάρτητης μάρκας. Mε την CUPRA να αποτελεί παρακλάδι της SEAT και την τελευταία να ανήκει στο VW group, όπως και η Audi, δεν προκαλεί εντύπωση που το Formentor και το A3 μοιράζονται πάτωμα, μηχανικά μέρη, ήπια υβριδικό κινητήρα 1,5 turbo 150 ίππων και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Το Formentor είναι σχεδιασμένο και εξελιγμένο από την αρχή ως ένα (άκρως δυναμικό) SUV. H παραπλήσια τιμή των δύο μοντέλων μας έδωσε το έναυσμα για τη σημερινή αντιπαράθεση.
Όπως πάντα ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως την τιμή, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ).
Ας δούμε πως διαμορφώθηκε το τελικό «σκορ»!
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του CUPRA Formentor 1,5 eTSI 150 PS DSG απέναντι στο Audi A3 allstreet TFSI Hybrid S tronic 150 PS
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 | After Sales: Στα μυστικά τεστ συνεργείων που πραγματοποίησε το autoagora.gr, η βαθμολογία της CUPRA-SEAT ήταν εντυπωσιακή σε αντίθεση με αυτή της Audi. Σημαντικός παράγοντας το «σωστό» after sales, γράφει πρώτο πόντο το Formentor | ![]() |
2 | Εξοπλισμός άνεσης: Περισσότερα και ποιοτικότερα στοιχεία, όπως ο 3ζωνικός κλιματισμός για παράδειγμα, προσφέρει το Formentor στη βασική έκδοση. | ![]() |
3 | Γόνατα πίσω επιβατών: CUPRA Formentor: 17,5 εκατοστά Audi A3 allstreet:11,0 εκατοστά Το Formentor είναι αισθητά πιο ευρύχωρο από το A3 allstreet. |
![]() |
4 | Χώρος αποσκευών: CUPRA Formentor: 450 λτ. Audi A3 allstreet: 380 λτ.. Αρκετά κάτω από το μέσο όρο των μικρομεσαίων οικογενειακών crossover πορτ-μπαγκάζ του A3 allstreet δίνει την ευκαιρία στο Formentor να ανοίξει τη διαφορά. |
![]() |
5 | Απόσταση από το έδαφος: CUPRA Formentor: 17,0 εκατοστά Audi A3 allstreet: 14,0 εκατοστά Παρότι 3 πόντους υψηλότερη σχέση με ένα απλό Α3 Sportback, η έκδοση allstreet δεν κοντράρει σε απόσταση από το έδαφος ένα SUV όπως το Formentor. |
![]() |
6 | Τιμή: CUPRA Formentor 1,5 eTSI 150 PS DSG: 34.990 ευρώ Audi A3 allstreet TFSI Hybrid S tronic 150 PS :33.980 ευρώ Σε αυτό το επίπεδο τιμής τα 1.000 ευρώ υπέρ του A3 allstreet δεν θεωρούνται σημαντική διαφορά για να χαρίσει πόντο. Θα πρέπει να αναφέρουμε πάντως τη δυνατότητα άτοκης χρηματοδότησης για το γερμανικό μοντέλο. |
![]() |
7 | Εγγύηση: CUPRA Formentor: 4 χρόνια ή 80.000 χλμ. Audi Α3 allstreet: 4 χρόνια ή 80.000 χλμ. Aπόλυτη ισοπαλία και δικαιολογημένα, αφού τα δύο μοντέλα μοιράζονται πλατφόρμα και μηχανικά μέρη. |
![]() |
8 | Κατανάλωση : CUPRA Formentor 1,5 eTSI 150 PS DSG: 8,5 λτ./100 χλμ. Audi A3 allstreet TFSI Hybrid S tronic 150 PS: 8,0 λτ./100 χλμ. Τα δύο μοντέλα μοιράζονται τον ίδιο κινητήρα, ήπια υβριδικό σύστημα και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, οπότε λογικό είναι να παρουσιάζουν παραπλήσια κατανάλωση βενζίνης σε όλες τις συνθήκες. Το 0,5 λτ./100 χλμ. παραπάνω στο υψηλότερο και βαρύτερο Formentor δεν αρκεί να δόσει πόντο |
![]() |
9 | Φρένα (από τα 100 χλμ./ώρα): CUPRA Formentor 1,5 eTSI 150 PS DSG: 37,2 μέτρα Audi A3 allstreet TFSI Hybrid S tronic 150 PS: 36,9 μ, Eλάχιστη διαφορά και στην απόσταση ακινητοποίησης σε φρενάρισμα πανικού από τα 100 χλμ./ώρα. Ακόμα μια ισοπαλία. |
![]() |
10 | Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα): CUPRA Formentor 1,5 eTSI 150 PS DSG: 4,5 δλ. Audi A3 allstreet TFSI Hybrid S tronic 150 PS: 4,6 δλ. Σχεδόν ταυτόσημες επιδόσεις εμφανίζουν τα δύο μοντέλα σε όλες τις σημαντικές μετρήσεις: 0-100 σε 8,6 δλ. το Formentor, σε 8,7 δλ. το A3 allstreet, 60-100 σε 4,5 δλ. το Formentor και σε 4,6 δλ. το A3 allstreet, 80-120 σε 6,1 δλ. το Formentor και σε 5,9 δλ. το A3 allstreet. To γερμανικό μοντέλο έχει τελική 218 χλμ./ώρα, ενώ το Formentor 205 χλμ./ώρα. |
![]() |
11 | Εξοπλισμός ασφάλειας: Kαι τα δύο μοντέλα προσφέρουν σουίτες με τα απαραίτητα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Έτσι συναντάμε στάνταρ αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης αναγνώριση σημάτων ΚΟΚ και προειδοποίηση κόπωσης οδηγού, cruise control, 7 αερόσακους και φυσικά ESP και ABS. | ![]() |
CUPRA Formentor – A3 allstreet: 5 - 0 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
Πολύ καλύτερο after sales και περισσότερος εξοπλισμός για το Formentor (2-0)
Στα μυστικά τεστ συνεργείων που πραγματοποίησε το autoagora.gr, η CUPRA-SEAT εμφάνισε εντυπωσιακή επίδοση μετά το μυστικό test που πραγματοποιήσαμε στο AutoAgora.gr. Η αξιολόγηση έδειξε πολύ καλές βαθμολογίες και στην εύρεση βλαβών, αλλά και στον ποιοτικό έλεγχο. Συγκεκριμένα, βρέθηκε το 66% των βλαβών, και βαθμολογήθηκε με 85% στον ποιοτικό έλεγχο με τελική βαθμολογία 72,00%. Σε αντίστοιχο μυστικό test στην Audi βρήκαν το 66% των βλαβών και βαθμολογήθηκαν με 50% στον ποιοτικό έλεγχο και έτσι προέκυψε τελική βαθμολογία 54%.
To Formentor κερδίζει γρήγορα ακόμη έναν πόντο λόγω του καλύτερου εξοπλισμού άνεσης που προσφέρει. Ο αυτόματος κλιματισμός του είναι 3 και όχι 2 ζωνών όπως στο A3 allstreet (και για τους πίσω επιβάτες δηλαδή), οι ζάντες αλουμινίου είναι 18 ιντσών (16 ιντσών στο A3 allstreet), η οθόνη αφής είναι 12,9 ιντσών (2,8 ίντσες μεγαλύτερη του A3 allstreet και η μεγαλύτερη στην κατηγορία), ενώ παραπάνω στοιχεία είναι οι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέφτες, το keyless entry (είσοδος και εκκίνηση χωρίς κλειδί), προβολείς ομίχλης, αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων και προβολείς με λειτουργία corner assist (η δέσμη στρίβει μαζί με τους μπροστά τροχούς).
Δίποντο πρακτικότητας για το Formentor (4-0)
Διπλό χωροταξικό πλεονέκτημα στο CUPRA Formentor δίνει τόσο η πιο ευρύχωρη και φαρδύτερη καμπίνα (+6,7 εκατ. για τα γόνατα των πίσω) και ο μεγάλος χώρος αποσκευών με το ισπανικό SUV να προσφέρει 450 λτ., ενώ το Α3 allstreet είναι στα 380 λτ.. Ξεκάθαρο δίποντο για το Formentor που αξιοποιεί στο έπακρο το μεγαλύτερο μήκος και το ανάλογο μεταξόνιο.
Ξεπερνάει πιο άνετα τις κακοτοπιές το Formentor (5-0)
Παρότι το Audi A3 allstreet «κάθεται» 3 πόντους ψηλότερα από το Α3 Sportback στο οποίο βασίζεται (η αύξηση στα 14 εκατοστά έρχεται από την κατά 1,5 εκατ. μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης και άλλο τόσο από το συνδυασμό ελαστικών – ζαντών), το CUPRA Formentor έχει και εδώ το πάνω χέρι. Το οικογενειακό SUV της CUPRA έχει 170 χλστ. απόστασης από το έδαφος και περνάει με πολύ μεγαλύτερη άνεση από τις κακοτοπιές.
Συμπέρασμα: Eπικρατεί με «πεντάρα» το Formentor
Τελικά μόνο ντέρμπυ δεν αποδείχθηκε η αναμέτρηση: Το CUPRA Formentor επικρατεί με άνεση, έναντι του premium αντιπάλου του μιας και συνολικά είναι μια πιο ολοκληρωμένη αγορά. Στα ίδια ουσιαστικά λεφτά είναι πιο πρακτικό καλύτερα εξοπλισμένο και πιο… SUV, χωρίς να χάνει σε οδηγικό δυναμισμό. Το Audi Α3 allsteet είναι πιο αδιάφορο αισθητικά και η ένα κλικ πιο premium στόχευσή του δε δείχνει ικανή να το αναδείξει νικητή.
Σχολιάστε |