Peugeot 2008 VS Οpel Mokka: Ίδια πλατφόρμα, διαφορετική φιλοσοφία
Διαβάστηκε από 11316 αναγνώστες - 22/12/2021
Τα δυο μικρά SUV φοράνε ίδιους κινητήρες, φέρουν πανομοιότυπες τεχνολογίες κι στοιχίζουν σχεδόν το ίδιο, αλλά το καθένα έχει το δικό του ύφος και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Το ερώτημα είναι απλό: Νεανικό Οpel Mokka ή εγγυημένο Peugeot 2008?
Κάτω από την ομπρέλα της Stellantis βρίσκεται τόσο η Opel, όσο και η Peugeot. Οι δυο εταιρίες μοιράζονται τεχνογνωσία και εμπειρίες, κάτι που φαίνεται στα μοντέλα τους, όπου συναντάμε παρόμοια κινητήρια σύνολα και τεχνολογίες. Ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα είναι το Peugeot 2008 και το Opel Mokka, με τον βενζινοκίνητο 1.200άρη PureTech κινητήρα των 130 ίππων. Ας δούμε τις διαφορές του.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Εμφάνιση: Δυναμικό το 2008, trendy το Mokka
Το Peugeot 2008 έχει δανειστεί σχεδιαστικά στοιχεία από το μεγαλύτερο 3008 και ξεχωρίζει χάρη στο δυναμικό και νευρώδη εμπρός πρόβολο, στον οποίο δεσπόζουν τα φώτα ημέρας με εμφάνιση που παραπέμπουν στους κυνόδοντες του λιονταριού. Πίσω, τα φωτιστικά σώματα θυμίζουν γρατζουνιές από νύχια, και ενώνονται οπτικά με ένα μαύρο πλαίσιο.
Το αντίπαλο δέος, Opel Mokka, έχει ένα πιο νεανικό σχεδιασμό, με την μάσκα Opel Vizor να προσθέτει δυναμισμό στο μοντέλο και να τονίζει το πλάτος του. Οι εμπρός προβολείς είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακοί, ενώ ολοκαίνουργια είναι και τα πίσω φώτα. Το όνομα του μοντέλου δίνει το «παρών» με κεφαλαία γράμματα κάτω από το έμβλημα της φίρμας στην θύρα του πορτμπαγκάζ.
Εσωτερικό: Πιο ευρύχωρο το Peugeot, εντυπωσιάζει το Pure Panel cockpit του Opel
Περνώντας στο εσωτερικό του γαλλικού SUV, συναντούμε μία διαρρύθμιση που είναι γνώριμη από το Peugeot 208. Ο πίνακας οργάνων είναι τοποθετημένος υψηλότερα από το μικρό τιμόνι. Το ταμπλό έχει επένδυση από μαλακά υλικά, που ενισχύουν την αίσθηση ποιότητας που αποπνέει η καμπίνα του γαλλικού αυτοκινήτου, που παραπέμπει σε πιο ακριβές, premium κατασκευές. Το 2008 έχει αρκετά ευρύχωρο εσωτερικό, με το πίσω κάθισμα να μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 2, ίσως και 3 ενήλικες, αφού η καμπίνα σε εκείνο το σημείο έχει πλάτος 135 εκατοστά. Το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 434 λίτρα, πρακτικές θήκες και διπλό πάτωμα.
Στη καμπίνα του Opel Mokka, την παράσταση κλέβει το Pure Panel cockpit, ένα σύμπλεγμα από δύο μεγάλες οθόνες μεγέθους 10 έως και 12 ιντσών, ενσωματωμένες σε οριζόντια μορφή, με ελάχιστο αριθμό κουμπιών. Σε θέμα ευρυχωρίας, το Opel Mokka δεν πάει πίσω, αφού μπορεί να φιλοξενήσει στα πίσω καθίσματα άνετα 2 ενήλικες με το πλάτος να φτάνει τα 132,5 εκατοστά. Ο χώρος των αποσκευών φτάνει τα 350 λίτρα, με το κατώφλι φόρτισης να είναι σχετικά υψηλό.
Κινητήρας: Ζωντανός και «πιπεράτος» ο Puretech 1.200αρης
Τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με τον ίδιο βενζινοκινητήρα, τον 1.200αρη Puretech, που αποδίδει 130 ίππους και 230Nm ροπής. Το συγκεκριμένο μοτέρ διακρίνεται για τη ζωντάνια του και τις ικανοποιητικές επιδόσεις του, ενώ και στα δύο αυτοκίνητα, στις βασικές εκδόσεις, συνεργάζεται με 6ταχυτήτο χειροκίνητο κιβώτιοπου περνάει την ισχύ στους εμπρός τροχούς. Το Peugeot 2008 γράφει το 0-100 χλμ/ώρα σε 8,9 δλ, με το Opel Mokka να χρειάζεται 9,1 δλ, ενώ η μέση κατανάλωση και των δυο κυμαίνεται γύρω στα 8 λτ/100 χλμ.
Στον δρόμο: Ποιοτικό το 2008, ουσιαστικό το Μokka
Όσον αφορά τη συμπεριφορά στο δρόμο, το Peugeot 2008 έχει ισορροπημένο χαρακτήρα, με ανάρτηση που είναι σφικτή χωρίς να χάνει σε άνεση. Το πλαίσιο έχει στιβαρή αίσθηση, και εν γένει το αυτοκίνητο συνδυάζει τόσο την ποιότητα κύλισης, όσο και το αποτελεσματικό στρίψιμο με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Τα φρένα είναι αποδοτικά και ανθεκτικά.
Στον αντίποδα, το Opel Mokka είναι ένα αυτοκίνητο γερμανικής φιλοσοφίας μπολιασμένο με γαλλικό DNA. Η ανάρτησή του είναι ισορροπημένη, δε περνάει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος στην καμπίνα, ενώ το τιμόνι είναι αρκετά ακριβές, με την αίσθηση του όμως να μην ενθουσιάζει. Σε γενικές γραμμές το Mokka είναι ένα μοντέλο που θα σε πάει από το σημείο Α στο σημείο Β έχοντας σαν κύριο γνώμονα την ασφάλεια και την άνεση.
Το Peugeot 2008 με τον 1.200άρη PureTech των 130 ίππων ξεκινάει από τις 23.700 ευρώ στο εξοπλιστικό επίπεδο Active σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και ανεβαίνει στις 27.800 ευρώ αν κάποιος επιλέξει αυτόματο κιβώτιο. Το Opel Mokka με τον ίδιο κινητήρα αρχίζει από τις 25.500 ευρώ στο εξοπλιστικό επίπεδο Elegance με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων η ίδια έκδοση αρχίζει από τις 28.000 ευρώ
Συμπέρασμα
Τα δυο μοντέλα ξεχωρίζουν για τη φρέσκια σχεδίαση τους και το δυναμικό χαρακτήρα τους. Το 2008, όπως και όλη η γκάμα της Peugeot, αναβλύζει ένα πιο premium αέρα που αποτυπώνεται στο εσωτερικό του και ταυτόχρονα είναι πιο ευρύχωρο. Από την άλλη μεριά το Opel Mokka είναι ένα ολοκληρωμένο σύγχρονο αυτοκίνητο, που θα ικανοποιήσει στο έπακρο οδηγό και επιβάτες χωρίς φανφάρες.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Peugeot 2008 1.2 Puretech 130PS | Opel Mokka 1.2 Puretech 130PS |
Κινητήρας | | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 | 1.199 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3/12 | 3/12 |
Τροφοδοσία | Βενζίνη | Βενζίνη |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 130/5.500 | 130/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 230/1.750 | 230/1.750 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | 6/χειροκίνητο/μπροστά | 6/χειροκίνητο/μπροστά |
Start/Stop | NAI | NAI |
Eπιδόσεις | | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 8,9 | 9,1 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 198 | 202 |
Βάρος με οδηγό (κιλά) | 1192 | 1.270 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | | |
Μέση εργοστασιακή WLTP | 5,3 | 5,2 |
Μέση Δοκιμής | 8 | 7,9 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP | 129 | 124 |
Ρεζερβουάρ (λτ.) | 44 | 44 |
Πορτμπαγκάζ (λτ.) | 434 | 350 |
Τιμή από (ευρώ) | 23.700 (Active) | 25.500 (Elegance) |