Peugeot 2008 diesel VS Renault Captur LPG: Τι με συμφέρει;
Διαβάστηκε από 8380 αναγνώστες - 26/1/2022
Premium VS Value for money. Diesel VS LPG. Γαλλία εναντίον... Γαλλίας. Βάζουμε το Peugeot 2008 με πετρελαιοκινητήρα απέναντι στο Renault Captur με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου. Ποιο θα αποδειχθεί πιο οικονομικό;
Όταν ψάχνουμε να αγοράσουμε καινούργιο αυτοκίνητο, η τελική απόφαση κρίνεται από πολλούς τομείς: Εμφάνιση, ευρυχωρία, πρακτικότητα, ασφάλεια, αλλά και χαμηλή κατανάλωση, ιδιαίτερα στις εποχές που διανύουμε. Παλιά το δίλημμα ήταν κυρίως μεταξύ βενζίνης και πετρελαίου, αλλά τώρα έχουν κάνει την εμφάνισή τους και άλλες επιλογές: Υβριδικές τεχνολογίες, ηλεκτρικά μοτέρ, αλλά και εργοστασιακές προτάσεις υγραερίου και φυσικού αερίου.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Οι diesel κινητήρες διακρίνονται για τη χαμηλή κατανάλωση, και πλέον είναι αρκετά «καθαροί». Από την άλλη πλευρά, τα μοτέρ που καίνε υγραέριο έχουν ως «ατού» τη χαμηλή τιμή καυσίμου.
Ήρθε η ώρα να συγκρίνουμε 2 δημοφιλή μικρά SUV σε εκδόσεις με διαφορετικούς κινητήρες. Από τη μία πλευρά έχουμε το Peugeot 2008 diesel, ενώ από την άλλη, το Renault Captur LPG. Ποιο συμφέρει περισσότερο για αγορά;
Renault Captur LPG από 21.180 ευρώ, Peugeot 2008 diesel από 24.700 ευρώ
Το Renault Captur έχει πιο χαμηλή τιμή, η οποία ξεκινά από 21.180 ευρώ για την έκδοση με κινητήρα υγραερίου 100 ίππων, στο βασικό εξοπλιστικό πακέτο Expression. Στις στάνταρ παροχές βρίσκουμε σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας με προειδοποίηση αλλαγής, αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας, αυτόματο φρενάρισμα, φώτα LED εμπρός-πίσω, cruise control με περιοριστή ταχύτητας, air condition, οθόνη 7 ιντσών για το σύστημα infotainment και οθόνη 4,2 ιντσών στον πίνακα οργάνων. Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος | Τιμή |
Renault Captur LPG 100 PS Expression | 21.180 ευρώ |
Peugeot 2008 diesel 110 PS Active | 24.700 ευρώ |
Το Peugeot 2008 με τον diesel κινητήρα απόδοσης 110 ίππων έχει τιμή 24.700 ευρώ για το εισαγωγικό πακέτο Active. Στο βασικό εξοπλισμό βρίσκουμε σύστημα διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, προειδοποίηση σύγκρουσης, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών, αυτόματο κλιματισμό, οθόνη 7 ιντσών για το infotainment, πίσω φώτα LED, αισθητήρες φωτός και βροχής, cruise control με περιοριστή ταχύτητας, οθόνη 3,5 ιντσών στον πίνακα οργάνων και αισθητήρες στάθμευσης πίσω.
Premium μεσα-εξω το Peugeot 2008, Value for money και ψηλότερο από το έδαφος το Renault Captur
Το Peugeot 2008 έχει σχεδιασμό εμπνευσμένο από το μεγαλύτερο 3008 και διαθέτει «αύρα» πολυτέλειας. Ο εμπρόσθιος πρόβολος κάνει το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει από μακριά, χάρη σε δυναμικά στοιχεία και νευρώδεις γραμμές, με τα χαρακτηριστικά κάθετα φώτα ημέρας, που παραπέμπουν στους κυνόδοντες του λέοντα. Στο πίσω μέρος τα φώτα θυμίζουν γρατζουνιές από νύχια και ενώνονται με ένα μαύρο πλαίσιο, που τονίζει το πλάτος του αυτοκινήτου, χαρίζοντας επιπλέον ένα premium στοιχείο. Όντας SUV, η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη και είναι 17 εκατοστά από το έδαφος.
Μοντέρνο και δυναμικό είναι και το Renault Captur. Εξωτερικά, το γαλλικό crossover έχει τα γνώριμα και καλόγουστα στοιχεία που διακατέχουν τα μοντέρνα μοντέλα της εταιρείας με σήμα το Ρόμβο. Τα φωτιστικά σώματα αποτελούν μία οπτική συνέχεια της κεντρικής μάσκας, και στο τελείωμά τους φιλοξενούνται τα κάθετα φώτα ημέρας με ιδιαίτερο σχεδιασμό. Παράλληλα, οι μυώδεις επιφάνειες προσδίδουν επιπλέον δυναμισμό στο αυτοκίνητο. Η απόσταση από το έδαφος είναι πιο μεγάλη σε σχέση με το Peugeot 2008, και είναι 210 εκατοστά, ευνοώντας την εκτός δρόμου κίνηση.
Ελαφρώς πιο ευρύχωρη καμπίνα το Peugeot 2008, το Renault Captur κερδίζει σε πορτ-μπαγκάζ
Η καμπίνα του Peugeot 2008 είναι μοντέρνα και διακρίνεται για τον premium «αέρα» που αναβλύζει, γεγονός που την κάνει να συνάδει με την εξωτερική εμφάνιση. Στο ταμπλό έχουν χρησιμοποιηθεί μαλακά υλικά, συμβάλλοντας στην αίσθηση ποιότητας, που θυμίζει πιο ακριβά μοντέλα. Ένα επιπλέον εντυπωσιακό στοιχείο της καμπίνας του 2008 είναι το i-Cockpit της Peugeot, δηλαδή ο πίνακας οργάνων που είναι τοποθετημένος πιο ψηλά από το μικρό τιμόνι και διαθέτει μία ψηφιακή οθόνη 3,5 ιντσών. Ο έλεγχος του συστήματος infotainment γίνεται από μία οθόνη αφής που έχει διάσταση 7 ίντσες.
Το γαλλικό SUV με σήμα το Λιοντάρι είναι ευρύχωρο. Στο εσωτερικό μπορούν να ταξιδέψουν με άνεση 4, ίσως και 5 ενήλικες. Το πλάτος του πίσω καθίσματος είναι 135 εκατοστά, ενώ οι επιβάτες έχουν 15,5 εκατοστά διαθέσιμο «αέρα» για τα γόνατα τους και 5,2 εκατοστά για τα κεφάλια τους, κάτι που κάνει το όχημα ιδανικό για ψηλούς.
Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 434 λίτρα. Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος | Πλάτος πίσω | Γόνατα πίσω | Κεφάλια πίσω | Χώρος Αποσκευών |
Peugeot 2008 diesel 110 PS Active | 135 εκ. | 15,5 εκ. | 5,2 εκ. | 434 λίτρα |
Renault Captur LPG 100 PS Expression | 133 εκ. | 15,5 εκ. | 3,5 εκ. | 377-536 λίτρα |
Περνώντας στο εσωτερικό του Renault Captur, παρατηρούμε έναν καλόγουστο σχεδιασμό, με μαλακά πλαστικά και προσεγμένο φινίρισμα, ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην εργονομία. Ένα από τα προτερήματα του μοντέλου είναι η πρακτικότητα, η οποία ενισχύεται από τις μεγάλες θήκες στις πόρτες, το κεντρικό υποβραχιόνιο που διαθέτει αποθηκευτικό χώρο, καθώς και ένα μεγάλο συρτάρι εμπρός από το συνοδηγό.
Στο Renault Captur φιλοξενούνται άνετα 4 ενήλικες, αφού το διαθέσιμο πλάτος του εσωτερικού στο πίσω μέρος είναι 133 εκατοστά, με τον χώρο για τα γόνατα να είναι 15,5 εκατοστά, ίδιος με του Peugeot 2008, και τον «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω 3,5 εκατοστά. Ο συνολικός αποθηκευτικός χώρος στην καμπίνα αγγίζει τα 27 λίτρα. Το πίσω κάθισμα είναι συρόμενο, μία λειτουργία που συμβάλλει στην αύξηση του χώρου αποσκευών από 377 σε 536 λίτρα. Καταλαβαίνουμε βέβαια πως όσο μεγαλώνει ο χώρος αποσκευών, τόσο μειώνεται αυτός για τα γόνατα των πίσω επιβατών.Με το Peugeot 2008 diesel γλυτώνεις 1,2 ευρώ κάθε 100 χλμ.
Ήρθε η ώρα να περάσουμε στα μηχανικά μέρη, και να δούμε στην πράξη τη διαφορά πετρελαίου-υγραερίου.
Το Peugeot 2008 χρησιμοποιεί τον πετρελαιοκινητήρα BlueHDi 1,5 λίτρου, ο οποίος έχει ισχύ 110 ίππους και συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η εργοστασιακή κατανάλωση σε μικτό κύκλο WLTP είναι 4,4 λίτρα/100 χλμ. Με μέση τιμή πετρελαίου 1,491 ευρώ, αυτό το ποσό μεταφράζεται σε 6,6 ευρώ/100 χλμ. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα ολοκληρώνεται μέσα σε 9,5 δευτερόλεπτα.
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος | Αλογα | 0-100 χλμ/ώρα |
Peugeot 2008 diesel 110 PS Active | 110 | 9,5 δλ. |
Renault Captur LPG 100 PS Expression | 100 | 13 δλ. |
Κάτω από το καπό του «αντίπαλου δέους» Renault Captur βρίσκουμε τον turbo τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα TCe 1 λίτρου, ο οποίος καίει και υγραέριο και αποδίδει 100 ίππους, συνεργάζεται με κιβώτιο 6 σχέσεων και έχει μέση εργοστασιακή κατανάλωση στο πρότυπο WLTP 7,8 λίτρα LPG/100 χλμ. Με μέση τιμή υγραερίου 0,997 ευρώ/λίτρο, το αυτοκίνητο χρειάζεται 7,8 ευρώ/100 χλμ. Για το 0-100 χλμ/ώρα απαιτούνται 13 δευτερόλεπτα. Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος | Κατανάλωση λτ | Κατανάλωση ευρώ |
Peugeot 2008 diesel 110 PS Active | 4,4 λτ/100 χλμ | 6,6 ευρώ/100 χλμ |
Renault Captur LPG 100 PS Expression | 7,8 λτ/100 χλμ | 7,8 ευρώ/100 χλμ |
Το υγραέριο έχει πολύ χαμηλότερη τιμή από το πετρέλαιο, αλλά ο diesel κινητήρας του Peugeot 2008 έχει ιδιαίτερα μικρή κατανάλωση, κάτι που κάνει το ζυγό της οικονομίας να κλίνει προς το Peugeot 2008, το οποίο χρειάζεται 1,2 ευρώ λιγότερα ανά 100 χλμ. Οι τιμές των καυσίμων βέβαια έχουν συνεχείς διακυμάνσεις, επομένως αν γίνει κάποια σημαντική αλλαγή τότε θα υπολογίσουμε εκ νέου την χρηματική διαφορά.
Ένα επιπλέον θετικό του εργοστασιακού LPG είναι η ελεύθερη είσοδος στο δακτύλιο της Αθήνας, ενώ χάρη στα 2 ρεζερβουάρ καυσίμων (48 λίτρα βενζίνης και 40 λίτρα υγραερίου) το Renault Captur LPG μπορεί να φτάσει πιο μακριά με ένα γέμισμα.
Το Renault Captur με LPG είναι 3.500 ευρώ πιο φτηνό από το Peugeot 2008 diesel.
Premium «αέρας» το Peugeot 2008, τιμιότατο και πιο ψηλά από το έδαφος το Renault Captur.
Πιο γρήγορο το 2008 diesel και καίει 1,2 ευρώ/100 χλμ λιγότερα!
Όσο ανεβαίνει η τιμή πετρελαίου, δύσκολα θα κάνεις απόσβεση. Εσύ θα αγόραζες diesel τώρα, ή θα προτιμούσες LPG;