Diesel SUV με χαμηλή κατανάλωση
Ψάχνεις για diesel SUV με μεγάλη εγγύηση, νέες τεχνολογίες και πολύ χαμηλή κατανάλωση? Αναρωτιέσαι πώς διαγράφεται το μέλλον των πετρελαιοκινητήρων λόγω ρύπων και Ε.Ε? Οι αληθινές μετρήσεις της έρευνας θα σου δώσουν όλες τις απαντήσεις...
Το περσινό έτος, η συγκεκριμένη κατηγορία άγγιξε το 29% των συνολικών πωλήσεων, ενώ από αυτές τις 30.200 ταξινομήσεις, το 16% αφορούσε μικρομεσαία SUV. Λαμβάνοντας ως δεδομένη λοιπόν την προτίμηση των Ελλήνων στην συγκεκριμένη κατηγορία, ψάχνουμε και βρίσκουμε τα 7 πετρελαιοκίνητα μικρομεσαία SUV που έχουν την μικρότερη κατανάλωση όλης της κατηγορίας.
Ποιο καίει λοιπόν λιγότερο στην πράξη? Ποιο έχει τους χαμηλότερους ρύπους άρα και πιο βέβαιο μέλλον ανεξαρτήτως εντολών της Ε.Ε? Δείτε στις επόμενες σελίδες τα 7 καλύτερα μικρομεσαία diesel SUV μαζί την εγγύηση που συνοδεύεται το καθένα από την «μαμά» εταιρία.
Για να μετρήσουμε την πραγματική κατανάλωση, αναπαραγάγουμε μέσω μίας συγκεκριμένης διαδικασίας, την κίνηση σε πραγματικές συνθήκες. Έτσι λοιπόν, το «μενού» περιλαμβάνει μία διαδρομή συνολικού μήκους 155 χλμ., από την οποία τα 54 χλμ.(τα 20 από αυτά γίνονται με "τέρμα" γκάζι) γίνονται σε εθνικό ανοικτό δρόμο, και τα 101 υπόλοιπα χλμ. στην πόλη και εκτός αυτής στον επαρχιακό δίκτυο.
Δείτε στις επόμενες σελίδες τα 7 καλύτερα σε οικονονομία – κατανάλωση μικρομεσαία SUV.
Τα οικονομικότερα, και με διαφορά!
Αυτοκίνητα βάρους πάνω από 1. 5 τόνο, όχι και πολλά χρόνια πρν, «χτυπούσαν» διψήφιες καταναλώσεις ακόμα και στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις τους. Πλέον, η τεχνολογία που χρησιμοποιείται στους νέας γενιάς κινητήρες είναι τόσο προχωρημένη που κανένα μέλος της καλύτερης 7άδας, δεν ξεπερνάει τα 7 λτ./100χλμ.
Ποιο συγκεκριμένα, στην 7η θέση συναντάμε το Opel Grandland X με τον 1.500άρη diesel κινητήρα απόδοσης 130 ίππων και 300 Nm ροπής. Ένα από τα πιο σβέλτα SUV του συγκριτικού, μπορεί να μην «δίνει» όντως τα 4.1 λτ./100χλμ. που υπόσχεται η μαμά εταιρία, καταφέρνει όμως να είναι το 7ο οικονομικότερο της αγοράς με πραγματική κατανάλωση στα 6.5 λτ.100χλμ. Αμέσως μετά και μόλις 0.1 λτ. χαμηλότερα, συναντάμε το γαλλικό και γεμάτο καμπύλες Renault Kadjar με τον 1.5 dCi κινητήρα απόδοσης 110 ίππων. Σε αυτή τη περίπτωση, τα 3.8 λτ./100χλμ. που υπόσχεται η Renault μπορεί να απέχουν περισσότερο, αλλά η πραγματικότητα είναι εξίσου εντυπωσιακή. Στην 5η θέση και ανεβάζοντας αρκετά το κασέ μας, συναντάμε το επιβλητικό Peugeot 3008, το ασχημόπαπο που έγινε κύκνος. Στην έκδοση με το νέο 1.5 BlueHDi κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο EAT8, βάζει πραγματικά φωτιά στην άσφαλτο με 130 άλογα, ενώ δεν καίει στιγμή πάνω από 6.3 λτ./100χλμ., 2,2 λτ. δηλ περισσότερα από τις υποσχέσεις της εταιρίας. Μία θέση πριν την τριάδα συναντάμε το αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2019, Skoda Karoq το οποίο ανάμεσα σε όλα του τα θαύματα, ξεχνάει και την κατανάλωση.. Πραγματικά οικονομικό με τον 1.600άρη diesel κινητήρα του, θα σας πάει παντού με μόλις 6.2 λτ./100χλμ. (4.6 εργοστασιακή).
Το χάλκινο του συγκεκριμένου συγκριτικού διαθέτει δύο εραστές Από την μία φλερτάρει με τα 5.9 λτ./100χλμ. που χρειάζεται το θηριώδες και σοβαρό VW Tiguan με τον 1.600άρη TDI κινητήρα του, απόδοσης 115 ίππων και από την άλλη με τα επίσης 5.9 λτ./100χλμ. του πρωτόπλαστου SUV της SEAT, Ateca. Η διαφορά τους έγκειται μονάχα στις εργοστασιακές καταναλώσεις όπου το γερμανικό μιλά για 4.8 λτ και το ισπανικό για 4.3 λτ. Στην 2η θέση δεσπόζει το super οικονομικό ακόμα και σε τιμή απόκτησης Dacia Duster, με τον 1.5 dCi κινητήρα απόδοσης 115 ίππων. Η δικίνητη εκδοχή του μοντέλου από την Ρουμανία, ξεχνάει τι πάει να πει βενζινάδικο αφού μπορεί τα 4.4 λτ./100χλμ. του εργοστασίου να γίνονται 5.8 λτ./100χλμ., παραμένουν όμως η δεύτερη καλύτερη τιμή στην αγορά. Αισίως φτάνουμε και στην πρώτη θέση, όπου το best seller Nissan Qashqai επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά την φήμη του. Τα κάνει όλα ΚΑΙ συμφέρει από θέμα κατανάλωσης, καθώς τα 5.7 λτ./100χλμ. δεν απατώνται από κανέναν αντίπαλο. Η χρήση του νέου 1.500άρη κινητήρα το «έσπρωξε» στην κορυφή, εκεί που έχει συνηθήσει να βρίσκεται.
Γυρίστε το κινητό σας σε landscape για να έχετε τον πίνακα ολόκληρο στην οθόνη σας!
Μοντέλο-έκδοση | Κινητήρας (κ.εκ.) | Ίπποι-Nm | Κατανάλωση μέτρησης λτ. | Τιμή σε ευρώ |
---|---|---|---|---|
Nissan Qashqai 1.5D 4X2 | 1.461 | 116/260 | 5.7 | 21.790 |
Dacia Duster 1.5 dCi 4X2 | 1.461 | 115/260 | 5.8 | 15.980 |
SEAT Ateca 1.6 TDI | 1.598 | 116/250 | 5.9 | 23.850 |
Volkswagen Tiguan 1.6 TDI | 1.598 | 115/280 | 5.9 | 27.650 |
Skoda Karoq 1.6 TDI | 1.598 | 116/250 | 6.2 | 21.900 |
Peugeot 3008 1.5 BlueHDi | 1.499 | 130/300 | 6.3 | 34.200 |
Renault Kadjar 1.5 dCi | 1.461 | 110/260 | 6.4 | 22.340 |
Opel Grandland X 1.5 CDT | 1.499 | 130/300 | 6.5 | 21.950 |
Τι γίνετε με ρύπους, τέλη και το μέλλον του diesel?
Τo diesel σαν καύσιμο αρχικά θεοποιήθηκε, στη συνέχεια δαιμονοποιήθηκε και εν τέλει φτάσαμε στο σήμερα. Και όταν λέμε σήμερα εννοούμε μία πιο λογική και καθαρή ματιά για τις επιπτώσεις του πετρελαίου ως καύσιμο, τα νέα όρια ρύπων αλλά και πως όλα αυτά μεταφράζονται στο περιβάλλον και τη τσέπη μας.
Αρχικά να αναφέρουμε πως όσα αυτοκίνητα ταξινομούνται από το 2011 και μετά, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται αποκλειστικά με τους εκπεμπόμενους από αυτά ρύπους. Έτσι λοιπόν τα όρια και το ανάλογο κόστος διαμορφώνεται ως εξής:
Nissan Qashqai και Renault Kadjar είναι τα μόνα μοντέλα του συγκριτικού μας που κατεβαίνουν από το φράγμα των 90 γρ.C02/χλμ. και έτσι δεν πληρώνουν καθόλου τέλη κυκλοφορίας. Στην δεύτερη κατηγορία από 101 έως και 120 γρ.C02/χλμ. βρίσκονται όλα τα υπόλοιπα μοντέλα πληρώνοντας ισόποσα τέλη, ενώ μόνο το VW Tiguan αγγίζει τα 125 γρ.C02/χλμ. και ανήκει στην τρίτη κλίμακα αυξάνοντας τα τέλη του σύμφωνα με τον από πάνω πίνακα.
Όλα τα μοντέλα της λίστας μας είναι Euro 6, γεγονός πως τους εξασφαλίζει ένα σίγουρο μέλλον μιας και κανένας επίσημος φορέας στην χώρα μας δεν έχει τολμήσει να αγγίξει το συγκριμένο καυτό κομμάτι της αγοράς. Αυτό που έχει ενδιαφέρον να δούμε είναι το γεγονός πως παρόλο που τα όρια που επιβάλλει η ΕΕ έχουν ήδη κατέβει αρκετά, από το 2020 όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να μειώσουν ακόμα περισσότερο το μέσο όρο των εκπεμπόμενων ρύπων του στόλου τους. Εάν δεν τα καταφέρουν, τότε τα πρόστιμα θα είναι τόσο βαριά που ίσως να είναι μοιραία για τη βιωσιμότητα των ίδιων των αυτοκινητοβιομηχανιών. Το πρόστιμο είναι 95 ευρώ ανά γραμμάριο CO2 πέρα από το όριο, πολλαπλασιαζόμενο με τον αριθμό των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν το 2020 και το 2021, αν και το 5% των οχημάτων με τις υψηλότερες εκπομπές δεν θα υπολογιστεί το 2020. Η προσπάθεια να μειωθούν οι ρύποι σε όλους τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, έχει ωθήσει τις περισσότερες βιομηχανίες στο κυνήγι των ηλεκτρικών και υβριδικών συστημάτων. Επειδή όμως το μέλλον σε αυτές τις τεχνολογίες απέχει, μη φοβάστε το diesel ακόμα.
Γραμμάρια C02/χλμ. | Τέλη κυκλοφορίας ανά γραμμάριο C02 |
---|---|
Ευρώ | |
0 - 100 | 0 |
101-120 | 0.80 |
121-140 | 1.00 |
141-160 | 1.50 |
161-180 | 2.00 |
181-200 | 2.25 |
201-250 | 2.50 |
Ανω των 251 | 3.00 |
Εγγυήσεις
Ένα αυτοκίνητο πλέον αποτελεί μία πραγματική επένδυση. Μέρος αυτής αποτελεί και το μηχανικό μέλλον του αυτοκινήτου, αλλά και οι παρεχόμενες γύρω από αυτό υπηρεσίες. Να το θέσουμε πιο απλά, εξίσου σημαντικές με τις καταναλώσεις είναι και οι εγγυήσεις που παρέχονται από την εκάστοτε εταιρία, καθώς απαλάσσουν τον αγοραστή από ένα μεγάλο άγχος, αλλά αποδεικνύουν και την αξιοπιστία του εργοστασίου στο κάθε δημιούργημα της. Έτσι λοιπόν είναι πραγματικά ενδιαφέρον και ζωτικής σημασίας να εξετάσουμε κάθε μοντέλο από την 7άδα μας ξεχωριστά, ελέγχοντας ποια εταιρία δίνει τα περισσότερα χρόνια και χιλιόμετρα εγγύησης, δωρεάν ή με την χαμηλότερη τιμή.
Opel Grandland X: Η Opel μαζί με τα κλειδιά του νέου σας Opel, σας παρέχει 5 χρόνια δωρεάν εγγύηση ή 75.000χλμ. Η χαμηλότερη της αγοράς.
Renault Kadjar: Οι Γάλλοι στο πακέτο εγγύησης τους, παρέχουν εξίσου 5 χρόνια, ανεβάζουν όμως τα χιλιόμετρα στα 100.000.
Peugeot 3008: Η Peugeot είναι η πρώτη εταιρία στο συγκριτικό μας που δίνει δυνατότητα επέκτασης χιλιομέτρων με χαμηλό κόστος. Πιο συγκεκριμένα, εκτός από τα 5 χρόνια, παρέχει αρχικά 60.000χλμ. δωρεάν εγγύηση, ενώ η αύξηση στα 80.000χλμ. κοστίζει από 390 έως 840 ευρώ, με τα 100.000χλμ. να κοστίζουν από 525 έως και 990 ευρώ.
Skoda Karoq: Το αυτοκίνητο της χρονιάς για το περασμένο έτος κατεβάζει την εγγύηση του στα 4 χρόνια με τα πρώτα δύο να είναι δωρεάν. Απο κει και πέρα για να έλθουν τα 4 χρόνια ή 60.000χλμ. θα πρέπει να πληρώσετε μέχρι και 300 ευρώ, ενώ εάν θέλετε επιπλέον 30.000χλμ. το ποσό αγγίζει μέχρι και τα 475 ευρώ.
VW Tiguan: Τις χαμηλές πτήσεις στην εγγύηση της Skoda συνεχίζει και η VW, η οποία παρέχει 4 έτη εγγύησης, με τα 2 πρώτα να είναι δωρεάν, ενώ η επέκταση στα 4 ή τα 80.000χλμ. κοστίζει από 320 έως και 595 ευρώ.
SEAT Ateca: Πιο απλά τα πράγματα και καθορισμένα για το SUV της ισπανικής εταιρίας, η οποία παρέχει εγγύηση 4 ετών συνολικά ή 80.000χλμ.
Dacia Duster: Το οικονομικότατο SUV από την Ρουμανία ξανανεβάζει τον πήχη στα 5 έτη με τα 100.000χλμ. να είναι το αντίστοιχο όριο.
Nissan Qashqai: Το best seller στην κατανάλωση αλλά και στις πωλήσεις, δείχνει και πάλι τον δρόμο. Με εγγύηση στα 6 χρόνια ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Βέβαια στο τομέα των χιλιομέτρων τα 100.000 κοστίζουν μέχρι τα 890 ευρώ, τα 120.000χλμ. μέχρι και 980 ευρώ, ενώ τα 150.000χλμ. από 540 μέχρι και 1.020 ευρώ.