Πόσο μακριά πάω με την επιδότηση των 13 ευρώ;
Διαβάστηκε από 15433 αναγνώστες - 4/4/2022
40 ευρώ το τρίμηνο ίσον 13 ευρώ το μήνα! Συγκρίνουμε 4 κατηγορίες, από μικρά πόλης έως οικογενειακά SUV, με diesel, LPG, mild hybrid και φουλ υβριδικά μοτέρ, και βλέπουμε πόσα χιλιόμετρα θα διανύσουμε με την κρατική επιδότηση καυσίμων, πριν μείνουμε στην άκρη του δρόμου με αλάρμ αναμμένα.
Πόσα χιλιόμετρα κάνουμε με την επιδότηση των 13 ευρώ/μήνα;
Είναι πλέον επίσημο: Ως μέσο διευκόλυνσης, το κράτος δίνει επιδότηση καυσίμων, η οποία είναι 40 ευρώ για 3 μήνες, και 50 ευρώ/τρίμηνο για τους κατοίκους των νησιών. Τα 40 ευρώ μεταφράζονται σε 13 ευρώ (και κάτι ψηλά) το μήνα, με όριο τα 60 λίτρα/μήνα, μιας και το Υπουργείο Οικονομικών θεωρεί πως η μέση μηνιαία κατανάλωση είναι 54 λίτρα. Πόσο μακριά μπορούμε να ταξιδέψουμε με αυτά τα 13 ευρώ, σε μια περίοδο που οι τιμές των καυσίμων έχουν σπάσει κάθε ρεκόρ; Βγάζουμε κομπιουτεράκια, επιλέγουμε μοντέλα 4 διαφορετικών κατηγοριών που διακρίνονται για τη χαμηλή τους πραγματική κατανάλωση και υπολογίζουμε την απόσταση που θα διανύσουμε «δωρεάν» με την επιδότηση.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Η επιδότηση αφορά βενζίνη, diesel και LPG, δεν έχει αναφερθεί επίσημα το φυσικό αέριο ακόμα
Αξίζει να αναφέρουμε πως στην ΚΥΑ γίνεται λόγος για βενζίνη, πετρέλαιο και υγραέριο (LPG), χωρίς να έχει γίνει κάποια επίσημη αναφορά στο φυσικό αέριο (CNG), μέχρι στιγμής τουλάχιστον. Για αυτό το λόγο, τα οχήματα που επιλέξαμε κινούνται με τα τρία πρώτα καύσιμα.
Οι υπολογισμοί έγιναν με τις τιμές καυσίμων που ισχύουν σήμερα, 4 Απριλίου 2022. Η μέση τιμή της βενζίνης 95 οκτανίων είναι 2,095 ευρώ/λίτρο, του LPG 1,145 ευρώ/λίτρο, και του πετρελαίου είναι 1,974 ευρώ/λίτρο. Επιπλέον, στο diesel θα δοθεί μείωση τιμής στην αντλία κατά 15 λεπτά/λίτρο, κάτι που θα μετατρέψει την μέση τιμή του πετρελαίου στα 1,824 ευρώ/λίτρο. Ήρθε η ώρα να δούμε την απόσταση που θα διανύσουμε με μικρά, μικρομεσαία, μικρά SUV και οικογενειακά SUV με τα 13 αυτά ευρώ!
Μικρά
Καύσιμο |
Μάρκα-μοντέλο-τύπος |
Κατανάλωση λτ/100 χλμ |
Τιμή καυσίμου |
Κατανάλωση ευρώ/100 χλμ |
χλμ με 13 ευρώ |
Υβριδικό |
Toyota Yaris HSD 116 PS |
4,2 |
2,095 ευρώ |
8,8 |
148 |
Diesel |
Citroen C3 100 PS |
4,8 |
1,824 ευρώ |
8,8 |
148 |
Mild Hybrid |
Fiat 500 Hybrid 70 PS |
5,1 |
2,095 ευρώ |
10,7 |
121 |
LPG |
Dacia Sandero Streetway 100 PS |
7 |
1,145 ευρώ |
8 |
163 |
Στην κατηγορία των μικρών, το Dacia Sandero με LPG μας πηγαίνει πιο μακριά, αφού με 13 ευρώ υγραέριο διανύει 163 χλμ! Το αυτοκίνητο έχει πραγματική μέση κατανάλωση 7 λτ/100 χλμ, αριθμός που είναι αρκετά μεγαλύτερος από τα άλλα μοντέλα του συγκριτικού, όμως η χαμηλή τιμή του υγραερίου κάνει το Dacia τον νικητή. Αξίζει να αναφέρουμε πως το υβριδικό Toyota Yaris των 122 ίππων έχει τη χαμηλότερη κατανάλωση, 4,2 λτ/100 χλμ σε πραγματικές μικτές συνθήκες και με 13 ευρώ διανύει 148 χλμ. Ακριβώς την ίδια απόσταση καλύπτει και το diesel Citroen C3, που έχει πραγματική μέση κατανάλωση 4,8 λτ/100 χλμ.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Μικρά SUV
Καύσιμο |
Μάρκα-μοντέλο-τύπος |
Κατανάλωση λτ/100 χλμ |
Τιμή καυσίμου |
Κατανάλωση ευρώ/100 χλμ |
χλμ με 13 ευρώ |
Υβριδικό |
Toyota Yaris Cross hybrid 116 PS |
5,3 |
2,095 ευρώ |
11,1 |
117 |
Diesel |
Opel Mokka 110 PS |
6 |
1,824 ευρώ |
10,9 |
119 |
Mild Hybrid |
Ford Puma 125 PS |
6,5 |
2,095 ευρώ |
136 |
96 |
LPG |
Renault Captur LPG 100 PS |
8 |
1,145 ευρώ |
9,1 |
143 |
Όσον αφορά τα μικρά SUV, το
Renault Captur που «καίει» LPG μας ταξιδεύει
143 χλμ με
13 ευρώ. Όπως και πριν, το αυτοκίνητο έχει μεγαλύτερη κατανάλωση, αλλά κερδίζει χάρη στην χαμηλότερη τιμή που έχει το υγραέριο. Δεύτερο με διαφορά έρχεται το
Opel Mokka diesel που έχει πραγματική
κατανάλωση 6 λτ/100 χλμ σε μικτό κύκλο, και με
13 ευρώ πετρελαίου διανύει
119 χλμ, μόλις 2χλμ παραπάνω από το υβριδικό
Toyota Yaris Cross που έχει μεν μέση κατανάλωση 5,3 λτ/100, αλλά το καύσιμό του είναι το πιο ακριβό.
Μικρομεσαία
Καύσιμο |
Μάρκα-μοντέλο-τύπος |
Κατανάλωση λτ/100 χλμ |
Τιμή καυσίμου |
Κατανάλωση ευρώ/100 χλμ |
χλμ με 13 ευρώ |
Υβριδικό |
Toyota Corolla Hybrid 122 PS |
5,2 |
2,095 ευρώ |
10,9 |
119 |
Diesel |
Peugeot 308 130 PS |
5,7 |
1,824 ευρώ |
10,4 |
125 |
Mild Hybrid |
Hyundai i30 120 PS |
7 |
2,095 ευρώ |
14,7 |
88 |
Δεν υπάρχει μικρομεσαίο με εργοστασιακό κινητήρα υγραερίου, και έτσι ο αδιαμφισβήτητος νικητής είναι το πετρέλαιο, με εκπρόσωπο το νέο Peugeot 308 diesel των 130 ίππων, το οποίο σε πραγματικές συνθήκες καταναλώνει 5,7 λτ/100 χλμ σε μικτό κύκλο, επομένως με 13 ευρώ μπορεί να διανύσει 125 χλμ πριν ξεμείνει με αλάρμ. Στη δεύτερη θέση η υβριδική Toyota Corolla με 122 άλογα και πραγματική μέση κατανάλωση 5,2 λτ/100 χλμ, με την οποία πληρώνοντας 13 ευρώ κάνουμε 119 χλμ. Τρίτο, το mild hybrid 48V Hyundai i30 με 120 άλογα, η μέση κατανάλωση του οποίου είναι 7 λίτρα/100 χλμ, και καθιστά το μοντέλο ικανό να διανύσει 88 χλμ με 13 ευρώ.
Μικρομεσαία SUV
Καύσιμο |
Μάρκα-μοντέλο-τύπος |
Κατανάλωση λτ/100 χλμ |
Τιμή καυσίμου |
Κατανάλωση ευρώ/100 χλμ |
χλμ με 13 ευρώ |
Υβριδικό |
Hyundai Tucson 180 PS 2WD |
7,3 |
2,095 ευρώ |
15,3 |
85 |
Diesel |
Ford Kuga 120 PS |
7,2 |
1,824 ευρώ |
13,1 |
99 |
Mild Hybrid |
Nissan Qashqai MHEV 140 PS |
7,5 |
2,095 ευρώ |
15,7 |
83 |
LPG |
Dacia Duster 100 PS |
9,3 |
1,145 ευρώ |
10,6 |
123 |
Στον τομέα των μικρομεσαίων SUV, το
Dacia Duster με LPG παίρνει την πρώτη θέση, αφού διανύει
123 χλμ με
υγραέριο αξίας 13 ευρώ. Το πετρελαιοκίνητο
Ford Kuga, με μέση κατανάλωση
7,2 λίτρα/100 χλμ θα «κάψει» τα 13 ευρώ του επιδόματος στα
99 χλμ, ενώ το υβριδικό
Hyundai Tucson με τα
180 άλογα, που έχει κατανάλωση
7,3 λίτρα/100 χλμ, θα σβήσει στα
85 χλμ.
OK, τα 13 ευρώ είναι ψίχουλα, ποιο αυτοκίνητο όμως τα εκμεταλλεύεται καλύτερα;
Δείτε πόσο μακριά θα φτάσετε με υβριδικό, diesel, βενζίνοκίνητο ή υγραέριο.
Χάρη στην επιπλέον μείωση στο diesel, θα καιει (σε €) όσο και τα hybrid.
Συνεχίζει το hybrid να καταναλώνει τα λιγότερα (σε μικτή χρήση).