Test Συνεργείων
NEO ΤΙΜΕΣ LEASING Short Videos

Premium κόντρα: Mercedes C200 vs Audi A4

26/10/2017

Είναι τα δύο δημοφιλέστερα μεσαία premium και τα ανεβάζουμε στο ρινγκ μας. Εξοπλισμένα με diesel κινητήρες, δείτε τώρα ποιο κερδίζει σε επιδόσεις, ποιότητα και χώρους.

To A4 έβαλε πιο δυνατά από ποτέ την Audi στο παιχνίδι των premium μεσαίων, σε μια κατηγορία που η Mercedes C-Class έχει καταφέρει να κάνει την διαφορά. Στο συγκριτικό αυτό θα επικεντρωθούμε στις εκδόσεις τους με diesel κινητήρες παραπλήσιας απόδοση. Το Audi A4 ξεκινά ως diesel με 2λιτρο κινητήρα απόδοσης 150 ίππων, ενώ η Mercedes αν και διαθέτει και μικρότερη έκδοση, εμείς επιλέξαμε την αμέσως επόμενη με 1,6 λτ. κινητήρα και απόδοση 136 ίππους.
 
Κινητήρες: Οι 14 παραπάνω ίπποι για το Α4, κάνουν τη διαφορά. Κοινή παραμένει η κατανάλωση.
To Αudi A4 δεν διαθέτει μικρότερο κινητήρα στην γκάμα του από τον 2λιτρο TDI του ομίλου ο οποίος έρχεται με 3 διαφορετικές αποδόσεις. Εμείς επιλέξαμε για την σύγκριση με τον 1,6λτ. diesel κινητήρα της C-Class, την έκδοση με τους 150 ίππους που έρχεται πιο κοντά στην απόδοση των 136 ίππων της C-Class. Ο κινητήρας της Audi λοιπόν είναι κατά 14 ίππους πιο ισχυρός με μόλις 20 Nm ροπής παραπάνω όμως έχει πιο δύσκολο «έργο» να επιτελέσει, αντιμετωπίζοντας το κατά 50 κιλά βαρύτερο αμάξωμα του Α4. Όπως και να χει, στην πράξη ο κινητήρας αυτός είναι πιο πολιτισμένος στην λειτουργία του ως δίλιτρος όντας πιο ήσυχος και πιο γραμμικός. Ο 1,6 λτ. κινητήρας της Mercedes έχει καλύτερη απόκριση χαμηλά και είναι σε θέση να την κινήσει αξιοπρεπώς, με την διαφορά στα κυβικά να φαίνεται σε πιο υψηλές στροφές όπου το Audi υπερέχει. Οι επιδόσεις του Α4 είναι καλύτερες με 1,1 δλ. πιο γρήγορη επιτάχυνση στα 100 χλμ./ώρα από στάση, ενώ στο πεδίο της κατανάλωσης και τα δύο μεσαία premium επιδεικνύουν πολύ καλό χαρακτήρα, με 6,5 και 6,6 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες για C-Class και A4 αντίστοιχα. 


 
Εσωτερικό: Πιο μίνιμαλ εσωτερικό το Audi, πιο ενδιαφέρουσα όμως εικόνα η C-Class. ¶ριστη ποιότητα και στα δύο.
Το Audi A4 έχει ένα πιο minimal αισθητικά εσωτερικό το οποίο διακρίνεται για την άρτια εικόνα του σε όλα τα σημεία. Η C-Class είναι πιο ενδιαφέρουσα συγκριτικά σε εικόνα και δείχνει πιο σπορ στο εσωτερικό της κυρίως μέσω των λεπτομερειών της σχεδίασης της κεντρικής κονσόλας. Και στα δύο στο πάνω μέρος του ταμπλό συναντάμε τις οθόνες των συστημάτων infotainment (ΜΜΙ για την Audi και COMMAND για την Mercedes) οι λειτουργίες των οποίων ελέγχονται από τα πολύ όμορφα χειριστήρια στην βάση της κεντρικής κονσόλας. Ο προαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων του Audi A4 με την ονομασία Virtual Cockpit, αν επιλεχθεί τονίζει την high tech ατμόσφαιρα στην στιβαρή καμπίνα του, ενώ η Mercedes διαθέτει σε αυτή την C-Class έναν όμορφο και ευανάγνωστο, αλλά συμβατικό πίνακα οργάνων. Γενικότερα η Mercedes προσεγγίζει ένα περισσότερο οδηγοκεντρικό προφίλ μέσω της σχεδίασης και της θέσης οδήγησης της C-Class ενώ το Audi είναι πιο «σοβαρό» αισθητικά αλλά και πιο premium. Αυτό τόσο σε εικόνα όσο κυρίως σε ποιότητα, με τα υλικά σε όλα τα σημεία να είναι κορυφαίας ποιότητας με αντίστοιχα κορυφαία επίπεδα συναρμογής και φινιρίσματος.

 
Χώροι: Κερδίζει η C-Class, δεν είναι για πολύ ψηλούς το A4.
Η Mercedes C-Class προσφέρει συγκριτικά καλύτερα επίπεδα χώρων στο εσωτερικό της ωστόσο και τα δύο είναι σε θέση να καλύψουν τις μεταφορικές ανάγκες 4 επιβατών με άνεση. Ο αέρας για τα κεφάλια στο πίσω κάθισμα του A4 είναι περιορισμένος λόγω της κλίσης της οροφής σε εκείνο το σημείο και αποτελεί ουσιαστικά το μοναδικό σημείο που επιφέρει περιορισμό για άτομα άνω του μέσου ύψους. Αντίθετα οι χώροι για τα πόδια είναι τεράστιοι και στα δύο με μικρή υπεροχή της C-Class, ενώ το εσωτερικό πλάτος του πίσω καθίσματος επιτρέπει και την φιλοξενία ενός επιπλέον επιβάτη αν και το τούνελ μετάδοσης είναι και στα δύο υψηλό. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 480 λίτρα και στα δύο και ικανοποιεί.

 
Στο δρόμο: Κορυφαία ποιότητα κύλισης το A4
Το Audi είναι σταθερό και σε γεμίζει σιγουριά με την αίσθηση που σου δίνει από το τιμόνι του, με την ανάρτηση να είναι σφιχτή αλλά να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις όποιες ανωμαλίες, καθιστώντας το ιδιαίτερα άνετο. Εκεί που εκπλήσσει ακόμα περισσότερο, είναι όταν του ζητηθεί να κινηθεί πιο σβέλτα από ότι ορίζει η κατηγορία του, παραμένοντας ιδιαίτερα ευχάριστο και αποτελεσματικό με μικρές κλίσεις του αμαξώματος και ουδέτερα χαρακτηριστικά σε δρόμους με στροφές. 
 
Η C-Class ούσα πισωκίνητη δείχνει εκ πρώτης πιο βαριά οδηγικά, ωστόσο η ανάρτηση είναι και εδώ αποτελεσματική όχι όμως όσο του Audi που διακρίνεται για την καλύτερη ποιότητα κύλισης που επιδεικνύει και την απορροφητικότητά της. Αντίθετα, η C-Class υπερτερεί σε ακρίβεια του μπροστινού συστήματος με το ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι να είναι άμεσο, ενώ στην πράξη είναι και εκείνη ικανή να στρίψει με πολλά χιλιόμετρα χωρίς κόπο. Η C-Class λοιπόν πατάει πιο «πειστικά» σε συνθήκες αδράνειας δίδοντας και πιο σπορ αίσθηση όταν ο οδηγός μένει στο γκάζι. 
 
 
Συμπέρασμα
Premium, ωραία και «γεμάτα». Δύσκολο να καταλήξεις. Εμείς θα συμφωνήσουμε πως ακόμα και με 136 ίππους, η πίσω κίνηση της Mercedes είναι η πιο fun to drive επιλογή. Αν είστε πιο high-tech τύπος επενδύστε σε ένα καλά εξοπλισμένο Audi A4. 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις