autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Qashqai vs Kadjar

Διαβάστηκε από 6858 αναγνώστες - 18/5/2018

Qashqai vs Kadjar. Το ανανεωμένο Nissan έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με τον ομόσταυλο αδερφάκι του το Kadjar της Renault. Μοιράζονται πλατφόρμα, μηχανικά μέρη και κινητήρες.


Είναι όμως ίδιο αυτοκίνητο; Εξετάζουμε τις εκδόσεις με το ντίζελ κινητήρων των 110 ίππων.

Κινητήρας: Με κοινή καρδιά
 
Το ανανεωμένο Qashqai στηρίζει σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία του, στην ευρεία και ικανή γκάμα κινητήρων του που έρχονται από την Renault . Toν ίδιο κινητήρα φοράει και το Kadjar  Από εκείνους ξεχωρίζει για το εμπορικό του ενδιαφέρον ο 1,5 λίτρων dCi πετρελαιοκινητήρας, ο οποίος αποδίδει 110 ίππους και 265 Nm ροπής (5 Nm παραπάνω) και παρά το γεγονός πως έχει να κινήσει περί τα 90 κιλά περισσότερου βάρους, και πάλι κρίνεται πολύ ικανός. Οι επιδόσεις του είναι έτσι πολύ καλές για τα δεδομένα της κατηγορίας και του ανταγωνισμού, ενώ και η λειτουργία του είναι πιο ραφιναρισμένη με χαμηλότερα επίπεδα παραγόμενου θορύβου και καλή απόκριση από χαμηλά, ενώ παρουσιάζει και θετικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα περιστροφής του. Το 6τάχυτο κιβώτιο έχει σφιχτή κλιμάκωση και άλλος ένας τομέας βελτίωσης είναι το θετικό του κούμπωμα, ενώ τέλος, η βελτιωμένη αεροδυναμική έρχεται να αντισταθμίσει την αύξηση του βάρους, παρουσιάζοντας τις ίδιες τιμές κατανάλωσης με το προηγούμενο Qashqai. Τα 5,5 λτ./100 χλμ. που καταναλώνει λοιπόν, εξακολουθούν να είναι από τις καλύτερες τιμές στην κατηγορία των μικρομεσαίων crossover. Το Kadjar έχοντας ίδιο τρόπο λειτουργίας καταναλώνει μισό λίτρο παραπάνω και είναι ανάμεσα στα πιο οικονομικά της κατηγορίας!
Εσωτερικό: Ποιοτικά και high tech
Το εσωτερικό του ανανεωμένου Qashqai είναι αρκετά διαφορετικό σε εικόνα και ποιότητα σε σχέση με το προ ανανέωσης μοντέλο. Η γενικότερη αναβάθμιση το καθιστά ιδιαίτερα ενδιαφέρον συνολικά και αναδεικνύει την εικόνα του σε όλους τους τομείς. Ξεκινώντας από τον διάκοσμο, αυτός είναι ακόμα πιο σύγχρονος με πιο high-tech στοιχεία και πιο «μελετημένες» λεπτομέρειες που κάνουν πιο ευχάριστη την παραμονή σου στο εσωτερικό του. Από τη στιγμή που θα κάτσεις στο νέο κάθισμα και πιάσεις το νέο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, αντιλαμβάνεσαι άμεσα την διαφορά στην απτή ποιότητα. Αρχικά κάθεσαι πολύ πιο «σωστά» και άνετα με το τιμόνι να έχει πιο κάθετη θέση και να είναι πιο μικρό, ενώ η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλύτερη, αναδεικνύοντας και συνολικά το επίπεδο ποιότητας κατασκευής. 
Το αφρώδες υλικό του ταμπλό έχει πολύ καλή συναρμογή ενώ και το φινίρισμα ειδικά των πιο σκληρών πλαστικών στο κάτω μέρος του ταμπλό «πείθουν», εκφράζοντας τον πιο premium χαρακτήρα του ανανεωμένου Qashqai. Στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει η οθόνη αφής του συστήματος infotainment NissanConnect το οποίο λαμβάνει πλέον δορυφορική πλοήγηση και υποστηρίζει ψηφιακό ραδιόφωνο, ενώ νέα είναι και η οθόνη 5 ιντσών ανάμεσα στα δυο βασικά όργανα του πίνακα οργάνων, όπως και τα πάνελ του κλιματισμού και οι αεραγωγοί του. 
Στο εσωτερικό του Kadjar, από την άλλη, τα χρησιμοποιούμενα υλικά είναι πολύ καλής ποιότητας και εμφανίζουν τέλεια συναρμογή και συναρμολόγηση, ενώ και το φινίρισμα είναι ιδιαίτερα προσεγμένο ξεπερνώντας τα υψηλά στάνταρ της Renault στον τομέα. Σχεδιαστικά το εσωτερικό διακρίνεται για τον σύγχρονο διάκοσμό του και την όμορφη συνολικά αισθητική του που πηγάζει αφενός από την καλοσχεδιασμένη κεντρική κονσόλα με την απουσία πολλών διακοπτών από αυτή. Το σύστημα infotainment R -Link2 (προαιρετικό) μέσω της οθόνης αφής 7 ιντσών, εκτός του ότι περιλαμβάνει υπό την ομπρέλα του όλα τα επιμέρους συστήματα προς όφελος της εργονομίας, προσθέτει και μια νότα high-tech αισθητικής παράλληλα με τον όμορφο πίνακα οργάνων. Η θέση οδήγησης είναι ψηλά τοποθετημένη και είναι άνετη προσφέροντας καλή στήριξη, με την ορατότητα ωστόσο να είναι περιορισμένη ιδιαίτερα προς τα εμπρός, λόγω της σχεδίασης και του όγκου του Kadjar. 
 
Χώροι: Ευρύχωρα και άνετα με μέτρα πορτπαγκάζ
Οι εσωτερικοί χώροι του Nissan Qashqai παραμένουν αμετάβλητοι στην ανανεωμένη του έκδοση και επαρκούν σε κάθε περίπτωση για τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας και των αποσκευών τους. Στο πίσω κάθισμα το πλάτος των 1.395 χλστ. είναι μια τιμή που βρίσκεται στον μέσο όρο της μικρομεσαίας κατηγορίας, κάτι που σημαίνει ότι ένας μεσαίος επιβάτης θα χρειαστεί να κάνει παραχωρήσεις. Ο χώρος πάντως για τα κεφάλια των πίσω επιβατών και πολύ περισσότερο ο αέρας για τα πόδια τους είναι μεγάλος και δεν θα συναντήσουν πρόβλημα ακόμα και άτομα άνω του μέσου ύψους. Ο χώρος αποσκευών με όγκο 430 λίτρων ικανοποιεί (860 με αναδίπλωση των καθισμάτων), αν και η τιμή αυτή είναι χαμηλή πλέον για τα δεδομένα του ανταγωνισμού. Ωστόσο διαθέτει κανονικό και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και μεγάλο άνοιγμα.  
Το Kadjar με την σειρά του, προσφέρει επάρκεια χώρων για 5 επιβάτες στο εσωτερικό του. Το εσωτερικό πλάτος του πίσω καθίσματος είναι αρκετά μεγάλο και επιτρέπει την άνετη φιλοξενία 2 ή με παραχωρήσεις 3 επιβατών, με το διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια τους να είναι επαρκής ακόμα και αν το ύψος τους ξεπερνά τα 1,80 μ. Οι αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα (στο σύνολο χωρητικότητας 30 λίτρων) καθιστούν το Kadjar και ιδιαίτερα πρακτικό πέρα από άνετο στο εσωτερικό του, εξυπηρετώντας τα μέγιστα στην διάνυση ενός ταξιδιού. Ο χώρος αποσκευών με τη σειρά του έχει όγκο 472 λίτρων (μεγαλύτερος από του Qashqai), διαθέτει μεγάλο άνοιγμα και επιπλέον χώρο κάτω από το δάπεδό του, και κρίνεται ικανοποιητικός για την κάλυψη των αναγκών μιας 4μελούς οικογένειας.  
Οδική συμπεριφορά: Ασφαλή και άνετα
 
Η βελτιστοποίηση  της άνεσης και η καλύτερη οδηγική αίσθηση αποτέλεσαν τους δύο βασικούς πυλώνες «εστίασης» της Nissan για την ανανεωμένη γενιά του Qashqai, κάτι που επιτεύχθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό όπως αποδεικνύεται στην πράξη. Αρχικά, η ανάρτηση έχει νέα ρύθμιση με διαφορετικό συνδυασμό αμορτισέρ-ελατηρίων αλλά και σινεμπλόκ, ενώ μεγαλύτερες σε πάχος είναι και οι αντιστρεπτικές δοκοί.

Η αεροδυναμική έχει επανασχεδιαστεί σημαντικά όπως και η ηχομόνωση (βελτίωση έχουμε στην μόνωση των θυρών και την «σφράγισή» τους), ενώ επεμβάσεις έχουν γίνει και στο σύστημα διεύθυνσης, περιλαμβάνοντας το σύστημα  Active Return Control το οποίο βοηθά στην καλύτερη επαναφορά του. Οδηγώντας το ανανεωμένο Qashqai, όλα τα παραπάνω συνθέτουν ένα πολύ πιο ευχάριστο σε αίσθηση αυτοκίνητο, το οποίο αφήνει πίσω του την «πλαδαρή» αίσθηση του παρελθόντος που ήταν αισθητή ιδιαίτερα στις διαδοχικές αλλαγές κατεύθυνσης. 
Η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή σε αίσθηση ωστόσο παραμένει άνετη και απορροφά καλύτερα τις έντονες ανωμαλίες προσφέροντας παράλληλα και καλύτερη ποιότητα κύλισης. Οι κλίσεις είναι πιο περιορισμένες και το αμάξωμα «ακούει» πιο άμεσα στο σύστημα διεύθυνσης, με αποτέλεσμα να καθίσταται και πιο αποτελεσματικό στην σβέλτη κίνηση. 

Εκεί, θα στρίψει ουδέτερα και με ασφάλεια με τον οδηγό να λαμβάνει και την απαραίτητη πλέον αίσθηση για τα τεκταινόμενα. Αν κάτι είναι χειρότερο από το προηγούμενο, αυτό είναι η μειωμένη συγκριτικά άνεση που παρουσιάζει σε κακοτράχαλους δρόμους, κάτι που ωστόσο δεν αφορά σχεδόν κανέναν μιας και ειδικά στις δικίνητες εκδόσεις του, το Qashqai έχει αναθεωρήσει πλήρως το προφίλ του όντας πιο ασφάλτινο. 
Η πλατφόρμα CMF/CD πάνω στην οποία χτίστηκε το Kadjar και  προέρχεται από το Qashqai και όπως και σε εκείνο, η δομή της ανάρτησης είναι η κλασική για προσθιοκίνητες πλατφόρμες, με γόνατα ΜακΦερσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Στην μοναδική τετρακίνητη έκδοσή του (αποκλειστικά με 1,6 dCi κινητήρα των 130 ίππων), το Kadjar διαθέτει άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Ως δικίνητο λοιπόν και ως Renault, το Kadjar της δοκιμής μας, διαθέτει μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης προσφέροντας πολύ καλά επίπεδα άνεσης στους επιβάτες του, ενώ επιδεικνύει και πολύ καλή ποιότητα κύλισης καθιστώντας το έτσι ιδιαίτερα άνετο σε πολύωρα και μακρινά ταξίδια. Αν και μεγάλο σε όγκο τον οποίο και δεν τον κρύβει οδηγικά, είναι ιδιαίτερα ευκολοδήγητο ακόμα και στις αστικές καθημερινές μετακινήσεις, ενώ τόσο εκεί όσο και εκτός πόλης αποδεικνύεται ένα ευχάριστο και ασφαλές όχημα. Οι κλίσεις του αμαξώματος σε δρόμο με στροφές είναι υπαρκτές, ωστόσο δεν αλλοιώνουν την σταθερότητά του, ενώ υπό πίεση σπάνια θα παρατηρηθούν υποστροφικές τάσεις και ποτέ δεν θα εκδηλωθούν. Η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός είναι η τυπική αίσθηση που προσφέρει ένα αυτοκίνητο των διαστάσεων και της κατηγορίας του Kadjar, με το σχετικά ελαφρύ τιμόνι και την απόσταση από το έδαφος να μην προδιαθέτουν για υπερβολές από πλευράς του. Τα φρένα συμπληρώνουν την πολύ καλή του εικόνα με την απόδοσή τους και την αίσθηση που προσφέρει το μεσαίο πεντάλ στο πάτημά του.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις