Τα Renault Captur LPG και το Skoda Kamiq CNG έχουν σαφή προσανατολισμό προς τις οικονομικές μετακινήσεις χωρίς να ξεφεύγουν στο κόστος απόκτησης. Το υγραέριο είναι πιο εύκολο να το βρεις, το φυσικό αέριο πιο φθηνό. Που όμως αξίζει να επενδύσεις?
Με τη τιμή της βενζίνης και του πετρελαίου να έχουν φτάσει σε αρκετά υψηλά επίπεδα, οι εταιρίες, εκτός από την ηλεκτροκίνηση (όπου είναι το μέλλον), έχουν στραφεί και σε άλλα εναλλακτικά καύσιμα, όπως το υγραέριο και το φυσικό αέριο. Δυο τέτοια ενδεικτικά μοντέλα είναι το Renault Captur με κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG) και το Skoda Kamiq με φυσικό αέριο (CNG). Το κάθε αυτοκίνητο έχει τα δικά του ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, αλλά και μειονεκτήματα, με τα βασικά τους κοινά στοιχεία να είναι η ελεύθερη διέλευση μέσα στο Δακτύλιο της Αθήνας, η τιμή αγοράς και η οικονομία στις μετακινήσεις.
Το Renault Captur κινεί ο 1.000 κυβικών εκατοστών τρικίλυνδρο κινητήρας βενζίνης TCe, με απόδοση 100 ίππων και 170Nm ροπής. Γραμμικό σε όλο το φάσμα λειτουργίας, το πιο δυνατό σημείο του μοτέρ είναι στις χαμηλές στροφές, ιδανικό για μέσα στην πόλη, με το χειροκίνητο κιβώτιο των 5 σχέσεων να έχει σχετικά «απλωτή» κλιμάκωση, βοηθώντας στην οικονομική φύση του μοντέλου. Αν και 3κύλινδρο δεν προβληματίζει με τη χροιά του, όντας ήσυχο ακόμα και στις υψηλές στροφές. Η κατανάλωση του γαλλικού SUV με τη χρήση LPG είναι 7,9 λίτρα τα 100 χιλιόμετρα, κάτι που μεταφράζεται σε 7,4 ευρώ κόστος (μέση τιμή λίτρου 0,93 ευρώ), ενώ με χρήση μόνο βενζίνης η κατανάλωση πέφτει στα 6,2 λίτρα.
Κάτω από το καπό του Kamiq G-TEC βρίσκεται ο 3κύλινδρος 1.000αρης TSI κινητήρας του ομίλου VW, που αποδίδει 90 ίππους και έχει 160 Nm ροπή. Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει δεχτεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις ώστε να καταναλώνει σαν κύριο καύσιμο φυσικό αέριο, με τη βενζίνη να λειτουργεί σαν βοηθητικό καύσιμο και για χρήση ανάγκης. Το φυσικό αέριο αποθηκεύεται σε δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 14,3 κιλών, ενώ το ρεζερβουάρ για τη βενζίνη είναι μόλις 9 λίτρα. Η εναλλαγή μεταξύ των δυο καυσίμων γίνεται αυτόματα, χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται κάτι και μόνο σε συγκεκριμένες συνθήκες (κρύα εκκίνηση και έλλειψη φυσικού αερίου). Το μοτέρ είναι λίγο απρόθυμο στις χαμηλές στροφές, αλλά καταφέρει να κινήσει αξιοπρεπώς το SUV, έχοντας extra βοήθεια την κοντή κλιμάκωση του 6ταχυτου κιβωτίου. Από θέμα κατανάλωσης βάζει τα γυαλιά σε όλους τους ανταγωνιστές του, αφού καίει μόλις 5,2 κιλά κατά μέσο όρο ή αλλιώς 6 ευρώ/100 χλμ (τιμή CNG: 1,15 ευρώ/κιλό).
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Renault Captur 1.0 TCe LPG | Skoda Kamiq G-Tec |
---|---|---|
Κινητήρας | ||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 999 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3/12 | 3/12 |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων βενζίνης, LPG | Βενζίνη - CNG |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 91,100 PS/ 5000 rpm (Bενζίνη,LPG) | 90/4.500-5.800 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 160,170 Nm/3750 rpm (Bενζίνη,LPG) | 160/1.900-3.500 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | NAI | 6/χειροκίνητο/μπροστά |
Start/Stop | NAI | |
Eπιδόσεις | ||
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12.8 | 13,2 |
60-100 χλμ./ώρα με 4/5 | 9.3 | 8,1/11.5 |
80-120 χλμ./ώρα με 5/6 | 16.6 | 11.7/15.7 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 173 | 176 |
Βάρος με οδηγό (κιλά) | 1.873 | 1.332 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | ||
Μέση εργοστασιακή WLTP | 5,8-6,3 (Βενζίνη)/7,5-8,1 (LPG) | 3,5 |
Μέση Δοκιμής | 6,2 (Βενζίνη)/7,9 (LPG) | 5.2 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP | 132-143 (Βενζίνη)/117-126 (LPG) | 95 |
Ρεζερβουάρ (λτ.) | 48/40 (LPG) | 14,3 |
Πορτμπαγκάζ (λτ.) | 377 | 278 |
Τιμή από (ευρώ) | 20.280 | 20.650 |
Σχολιάστε |
Copyright © 2024 - autoagora.gr