autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Renault Captur υγραέριο Vs Skoda Kamiq φυσικό αέριο: Τι αξίζει?
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Renault Captur υγραέριο Vs Skoda Kamiq φυσικό αέριο: Τι αξίζει?

Διαβάστηκε από 19684 αναγνώστες - 20/12/2021

Τα Renault Captur LPG και το Skoda Kamiq CNG έχουν σαφή προσανατολισμό προς τις οικονομικές μετακινήσεις χωρίς να ξεφεύγουν στο κόστος απόκτησης. Το υγραέριο είναι πιο εύκολο να το βρεις, το φυσικό αέριο πιο φθηνό. Που όμως αξίζει να επενδύσεις?

Με τη τιμή της βενζίνης και του πετρελαίου να έχουν φτάσει σε αρκετά υψηλά επίπεδα, οι εταιρίες, εκτός από την ηλεκτροκίνηση (όπου είναι το μέλλον), έχουν στραφεί και σε άλλα εναλλακτικά καύσιμα, όπως το υγραέριο και το φυσικό αέριο.  Δυο τέτοια ενδεικτικά μοντέλα είναι το Renault Captur με κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG) και το Skoda Kamiq με φυσικό αέριο (CNG). Το κάθε αυτοκίνητο έχει τα δικά του ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, αλλά και μειονεκτήματα, με τα βασικά τους κοινά στοιχεία να είναι η ελεύθερη διέλευση μέσα στο Δακτύλιο της Αθήνας, η τιμή αγοράς και η οικονομία στις μετακινήσεις.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Μοντέρνα σχεδίαση για το Renault, δυναμική για το Skoda

Εξωτερικά, το γαλλικό crossover φέρει τα γνώριμα και καλόγουστα στοιχεία που διακατέχουν τα μοντέρνα μοντέλα της Renault. Τα φωτιστικά σώματα αποτελούν μία οπτική συνέχεια της κεντρικής μάσκας, και στο τελείωμά τους φιλοξενούνται τα κάθετα φώτα ημέρας με ιδιαίτερο σχεδιασμό. Παράλληλα, οι μυώδεις επιφάνειες προσδίδουν επιπλέον δυναμισμό στο αυτοκίνητο.

Στην αντίπερα όχθη, στο Skoda Kamiq υπάρχει έκδηλη η σχεδιαστική φιλοσοφία και ο δυναμισμός των νέων μοντέλων της Skoda. Εμπρός κυριαρχεί η μεγάλη μάσκα, ενώ το επάνω μέρος των διαιρούμενων φώτων αποτελεί νοητή προέκταση αυτής. Στο πλάι βρίσκουμε μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, και πίσω τα φώτα έχουν σχήμα ξαπλωμένου «Γ».

Εργονομικό με μεγάλο πορτμπαγκάζ το Captur, πιο premium το Kamiq

Το εσωτερικό του Renault Captur είναι εργονομικό, με μαλακά πλαστικά και προσεγμένο φινίρισμα. Ένα από τα προτερήματα του μοντέλου είναι η πρακτικότητα, η οποία ενισχύεται από τις μεγάλες θήκες στις πόρτες, το κεντρικό υποβραχιόνιο που διαθέτει αποθηκευτικό χώρο, καθώς και ένα μεγάλο συρτάρι εμπρός από το συνοδηγό. To γαλλικό SUV μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 4 ενήλικες, αφού το διαθέσιμο πλάτος του εσωτερικού είναι 137 εκατοστά εμπρός και 133 εκατοστά πίσω, ενώ ο συνολικός αποθηκευτικός χώρος στην καμπίνα αγγίζει τα 27 λίτρα, με τα διαθέσιμα λίτρα του πορτμπαγκάζ να φτάνουν τα 377.

Περνώντας στη καμπίνα του Kamiq, παρατηρούμε ότι αποπνέει premium «αέρα», χάρη στα μαλακά υλικά και τις περίτεχνες λεπτομέρειες που διαθέτει. Τα καθίσματα είναι άνετα, ιδανικά για πολύωρα ταξίδια, ενώ παράλληλα έχουν καλή πλευρική στήριξη. Το Skoda Kamiq διακρίνεται για την ευρυχωρία της καμπίνας, η οποία διαθέτει συνολικά 26 λίτρα αποθηκευτικών χώρων. Οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό πλάτος στη διάθεσή τους (137 εκατοστά), καθώς και αρκετό «αέρα» για τα κεφάλια τους. Ο ωφέλιμος όγκος των αποσκευών περιορίζεται στα 278 λίτρα λόγω της δεξαμενής του φυσικού αερίου, που βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ.
 

Βασιλιάς της οικονομίας το Kamiq, πιο ροπάτο το Captur

Βασιλιάς της οικονομίας το Kamiq, πιο ροπάτο  το Captur
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το Renault Captur κινεί ο 1.000 κυβικών εκατοστών τρικίλυνδρο κινητήρας βενζίνης TCe, με απόδοση 100 ίππων και 170Nm ροπής. Γραμμικό σε όλο το φάσμα λειτουργίας, το πιο δυνατό σημείο του μοτέρ είναι στις χαμηλές στροφές, ιδανικό για μέσα στην πόλη, με το χειροκίνητο κιβώτιο των 5 σχέσεων να έχει σχετικά «απλωτή» κλιμάκωση, βοηθώντας στην οικονομική φύση του μοντέλου.  Αν και  3κύλινδρο δεν προβληματίζει με τη χροιά του, όντας ήσυχο ακόμα και στις υψηλές στροφές. Η κατανάλωση του γαλλικού SUV με τη χρήση LPG είναι 7,9 λίτρα τα 100 χιλιόμετρα, κάτι που μεταφράζεται σε 7,4 ευρώ κόστος (μέση τιμή λίτρου 0,93 ευρώ), ενώ με χρήση μόνο βενζίνης η κατανάλωση πέφτει στα 6,2 λίτρα.

Κάτω από το καπό του Kamiq G-TEC βρίσκεται ο 3κύλινδρος 1.000αρης TSI κινητήρας του ομίλου VW, που αποδίδει 90 ίππους και έχει 160 Nm ροπή. Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει  δεχτεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις ώστε να  καταναλώνει σαν κύριο καύσιμο φυσικό αέριο, με τη βενζίνη να λειτουργεί σαν βοηθητικό καύσιμο και για χρήση ανάγκης. Το φυσικό αέριο αποθηκεύεται σε δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 14,3 κιλών, ενώ το ρεζερβουάρ για τη βενζίνη είναι μόλις 9 λίτρα. Η εναλλαγή μεταξύ των δυο καυσίμων γίνεται αυτόματα, χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται κάτι και μόνο σε συγκεκριμένες συνθήκες (κρύα εκκίνηση και έλλειψη φυσικού αερίου). Το μοτέρ είναι λίγο απρόθυμο στις χαμηλές στροφές, αλλά καταφέρει να κινήσει αξιοπρεπώς το SUV, έχοντας extra βοήθεια την κοντή κλιμάκωση του 6ταχυτου κιβωτίου. Από θέμα κατανάλωσης βάζει τα γυαλιά σε όλους τους ανταγωνιστές του, αφού καίει μόλις 5,2 κιλά κατά μέσο όρο ή αλλιώς 6 ευρώ/100 χλμ (τιμή CNG: 1,15 ευρώ/κιλό).

Ήσυχα και με καλή ποιότητας κύλισης και τα δυο μοντέλα

Το Renault Captur είναι το αυτοκίνητο που θα σε κάνει να ξεχάσεις τι εστί πρατήριο καυσίμων, μιας και μπορεί να σου χαρίσει πάνω από 1.200 χιλιόμετρα αυτονομίας, συνδυάζοντας τα 48 λίτρα ρεζερβουάρ βενζίνης και τα 40 λίτρα της δεξαμενής υγραερίου. Ταυτόχρονο εντυπωσιάζει με την ποιοτική και ήσυχη κύλιση του, με την ηχομόνωση της καμπίνας να είναι εξαιρετική.  Η ανάρτηση του δεν αφήνει περιθώρια για μεγάλες κλίσεις  αλλά θα περάσει χωρίς άγχος πάνω από κακοτεχνίες του δρόμου. Αν η καθημερινή σου μετακίνηση είναι εντός πόλης θα σε εξυπηρετήσει το ελαφρύ τιμόνι και η καλή περιφερειακή ορατότητα, αν πάλι επιθυμείς χώμα θα μπει άνετα σε λιγότερο βατούς χωματόδρομους λόγω των 210 χιλιοστών απόστασης από το έδαφος. Σε όποιο τερέν και να το οδηγείς τα φρένα κάνουν εκπληκτική δουλειά, με τις μετρήσεις μας να έδειξαν ότι η απόσταση ακινητοποίησης από τα 100 χλμ./ώρα είναι τα 36,4 μέτρα.

Από την άλλη μεριά το Skoda Kamiq G-TEC έχει αυξημένο βάρος λόγω των δεξαμενών φυσικού αερίου, αλλά αυτό βέβαια, δεν δείχνει σε κανένα σημείο να επηρεάζει τη συμπεριφορά του στον δρόμο, αφού καταφέρνει να το κρύβει εντέχνως. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι μαλακή, και το αυτοκίνητο προσφέρει άνεση, υψηλή ποιότητα κύλισης αλλά και ασφάλεια, υπό όλες τις συνθήκες. Πολύ εντυπωσιακή είναι και η μόνωση του Kamiq, αφού καταφέρνει να αποκλείει όλα τα επίπεδα θορύβου και να σου προσφέρει εμπειρία οδήγησης, premium επιπέδου. Σίγουρα δεν θα ενθουσιαστεί σε συνθήκες πίεσης αλλά θα ακολουθεί σε ικανοποιητικό βαθμό τις ορέξεις του οδηγού. Εντυπωσιακά  τα φρένα, που είναι αποτελεσματικά και ακούραστα αλλά και οι δυνατότητες του σε off-road διαδρομές, με τα 18,8 εκατοστά απόσταση από το έδαφος και τη μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης να επιτέρεπει στους τροχούς να έχουν σχεδόν πάντα επαφή με το έδαφος, βελτιώνοντας περεταίρω τις εκτός δρόμου ικανότητες του SUV.

Η τιμή του Renault Captur στην έκδοση διπλού καυσίμου με υγραέριο ορίζεται στα 20.280 ευρώ στο εξοπλιστικό πακέτο Expression, ενώ η τιμή του Skoda Kamiq ξεκινάει από 20.650 ευρώ στο εξοπλιστικό επίπεδο Ambition.

Το καθένα με τα δικά του πλεονεκτήματα

Με την απόσταση στο κόστος  αγοράς να είναι αμελητέα, η διαφορά των δυο μοντέλων βρίσκεται σε άλλους τομείς. Το γαλλικό μοντέλο έχει όμορφη σχεδίαση, εσωτερικό που ξεχωρίζει για την εργονομία, την πρακτικότητα και την πληθώρα αποθηκευτικών χώρων, καθώς και ένα ευέλικτο πορτ-μπαγκάζ. Παράλληλα, το αυξημένο ύψος κάνει το αυτοκίνητο ικανό να κινείται σε διαδρομές εκτός ασφάλτου. Στον αντίποδα το Kamiq έχει πιο σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό με καλύτερο infotainment, είναι πιο στιβαρό στο δρόμο και με εκπληκτική ποιότητα κύλισης, ενώ διακρίνεται κι αυτό για την ευρυχωρία της καμπίνας. Υπερέχει ξεκάθαρα στο κόστος μετακίνησης, με το μεγαλύτερο πρόβλημα του να είναι η εύρεση φυσικού αερίου, ο μικρός ωφέλιμος όγκος του πορτμπαγκάζ αλλά και η σχετικά μικρή αυτονομία του λόγω της χωρητικότητας της μπουκάλας του CNG.

 
Τεχνικά χαρακτηριστικά* Renault Captur 1.0 TCe LPG Skoda Kamiq G-Tec
Κινητήρας    
Κυβισμός (κ.εκ.) 999 999
Κύλινδροι/Βαλβίδες 3/12 3/12
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων βενζίνης, LPG Βενζίνη - CNG
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 91,100 PS/ 5000 rpm (Bενζίνη,LPG) 90/4.500-5.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 160,170 Nm/3750 rpm (Bενζίνη,LPG) 160/1.900-3.500
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση NAI 6/χειροκίνητο/μπροστά
Start/Stop   NAI
Eπιδόσεις    
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 12.8 13,2
60-100 χλμ./ώρα με 4/5 9.3 8,1/11.5
80-120 χλμ./ώρα με 5/6 16.6 11.7/15.7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 173 176
Βάρος με οδηγό (κιλά) 1.873 1.332
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)    
Μέση εργοστασιακή WLTP 5,8-6,3 (Βενζίνη)/7,5-8,1 (LPG) 3,5
Μέση Δοκιμής 6,2 (Βενζίνη)/7,9 (LPG) 5.2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP 132-143 (Βενζίνη)/117-126 (LPG) 95
Ρεζερβουάρ (λτ.) 48/40 (LPG) 14,3
Πορτμπαγκάζ (λτ.) 377 278
Τιμή από (ευρώ) 20.280 20.650

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε