Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Skoda Enyaq iV 80 VS VW ID.4 Pro: Κάνουν 700 χλμ στην πόλη
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Skoda Enyaq iV 80 VS VW ID.4 Pro: Κάνουν 700 χλμ στην πόλη

Διαβάστηκε από 7195 αναγνώστες - 4/2/2022

Με 204 άλογα, μεγάλη αυτονομία και ευρύχωρες καμπίνες, το Skoda Enyaq iV και το VW ID.4 είναι δύο SUV που μοιράζονται πλαίσιο και μοτέρ και έχουν όλα τα «φόντα» να πρωταγωνιστήσουν στις πωλήσεις των ηλεκτρικών.

Η τεχνολογία καλπάζει με αλματώδεις ρυθμούς, και η αυτοκίνηση έχει αλλάξει αρκετά συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια. Τα ηλεκτρικά μοτέρ είναι όλο και πιο συνηθισμένα στα οχήματα που βλέπουμε καθημερινά, μιας και πολλά από τα καινούργια μοντέλα είναι υβριδικά, ενώ την ανιούσα έχει πάρει και η πώληση αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Μια κατηγορία που είναι πάντα δημοφιλής είναι αυτή των SUV. Συνδυάζοντας τις δύο αυτές τάσεις, μπορούμε να προβλέψουμε πως τα ηλεκτροκίνητα SUV θα παρουσιάσουν άνοδο στις πωλήσεις τα επόμενα χρόνια.
Δύο μοντέλα που έχουν καταφέρει να τραβήξουν την προσοχή είναι το Skoda Enyaq iV και το VW ID.4, τα οποία μοιράζονται τόσο το πλαίσιο, όσο και τα μηχανικά μέρη. Που διαφέρει το καθένα; Ήρθε η ώρα να το ανακαλύψουμε!

Το Skoda Enyaq iV 80 κοστίζει 48.100 ευρώ, το VW ID.4 Pro Performance 46.100 ευρώ

Το Skoda Enyaq iV είναι διαθέσιμο από την έκδοση 50, η οποία αποδίδει 148 ίππους, διαθέτει μπαταρία 51 kWh και κοστίζει 37.900 ευρώ. Επειδή αυτή την περίοδο το VW ID.4 είναι διαθέσιμο από την έκδοση Pro Performance με 204 άλογα και την μπαταρία 77 kWh, για να γίνει σύγκριση μεταξύ 2 ίσων μοντέλων, επιλέγουμε το Skoda Enyaq 80 με 204 ίππους και τη μπαταρία 77 kWh, το οποίο κοστίζει 48.100 ευρώ.
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Τιμή
Skoda Enyaq 80 48.100 ευρώ
VW ID.4 Pro Performance 46.100 ευρώ
Η ισχύς μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, και στο βασικό εξοπλισμό του Skoda Enyaq iV 80 βρίσκουμε μία τεράστια οθόνη 13 ιντσών για το σύστημα infotainment το οποίο διαθέτει φωνητικό έλεγχο και 8 ηχεία, θερμομονωτικά πλαϊνά και πίσω κρύσταλλα, παρμπρίζ εμπρός που αντανακλά τη θερμότητα, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, διζωνικό κλιματισμό, σύστημα διατήρησης λωρίδας, υποβοήθηση τιμονιού έκτακτης ανάγκης για αποφυγή εμποδίου, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση σύγκρουσης με αναγνώριση πεζών, φώτα LED εμπρός-πίσω, αισθητήρες φωτός-βροχής, θερμαινόμενο τιμόνι, προσαρμοστικό cruise control, υπηρεσίες συνδεσιμότητας remote access με online infotainment, αναδιπλούμενους καθρέπτες, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω και camera οπισθοπορείας, ενώ παράλληλα συναντούμε «έξυπνα» αξεσουάρ όπως ομπρέλα βροχής και ξύστρα πάγου, χαρακτηριστικά των Simply Clever στοιχείων της Skoda.

Ομοίως, το VW ID.4 είναι πισωκίνητο. Στην έκδοση Pro Performance που κοστίζει 46.100 ευρώ, συναντούμε ως standard σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 7 ηχεία, αισθητήρες βροχής και φωτός, αναδιπλούμενους καθρέπτες, ηλεκτρονικό μονοζωνικό κλιματισμό, θερμομονωτικά πλαϊνά και πίσω κρύσταλλα, εμπρός-πίσω φώτα LED, προσαρμοστικό cruise control, υποβοήθηση τιμονιού αποφυγής εμποδίου, επιλογή οδηγικών προφίλ, αυτόματο φρενάρισμα με λειτουργία αναγνώρισης πεζών και ποδηλατών, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, λειτουργία ειδοποίησης κινδύνου στην κυκλοφορία, infotainment με οθόνη 10 ιντσών και φωνητικές εντολές καθώς και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω.
 

Εμφάνιση: Με γωνίες το Skoda Enyaq iV, καμπύλος σχεδιασμός για το VW ID.4

Εμφάνιση: Με γωνίες το Skoda Enyaq iV, καμπύλος σχεδιασμός για το VW ID.4

Μπορεί τα 2 μοντέλα να μοιράζονται το ίδιο πλαίσιο, όμως εμφανισιακά το ένα απέχει παρασάγγας από το άλλο.
Το VW ID.4 διακατέχεται από ρευστά σχήματα και καμπύλες, ενώ η σχεδιαστική του ταυτότητα δείχνει ξεκάθαρα την ηλεκτρική του φύση. Εμπρός ο πρόβολος είναι «καθαρός», με μία λεπτή οριζόντια επιφάνεια να παραπέμπει στις γρίλιες των μοντέλων της VW, να ενώνει οπτικά τα φανάρια και να φιλοξενεί το λογότυπο της εταιρείας. Οι κολώνες του παρμπρίζ είναι έντονα κεκλιμένες, ενισχύοντας το δυναμισμό και κάνοντας το αμάξωμα πιο αεροδυναμικό, κάτι σημαντικό για την αυτονομία. Πιο συγκεκριμένα, ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι 0,28, αριθμός εξαιρετικός για SUV μοντέλο. Στο πλάι συναντούμε μυώδη φτερά, ενώ το πίσω μέρος εντυπωσιάζει με τα μακρόστενα φώτα και τη χαμηλή αεροτομή που ακολουθεί την γραμμή της οροφής.

Το Skoda Enyaq iV στον αντίποδα έχει περισσότερες ακμές στην εμφάνιση του και δεν διαφοροποιείται πολύ από τα συμβατικά μοντέλα της εταιρείας με θερμικούς κινητήρες. Παρόλα αυτά ο σχεδιασμός είναι εντυπωσιακός. Τα φώτα εμπρός έχουν επιθετική όψη, ενώ στο κέντρο η μάσκα είναι μεγάλη. Βέβαια, από τη στιγμή που δεν υπάρχει συμβατικό μοτέρ, η γρίλια είναι κλειστή, εξυπηρετώντας την αεροδυναμική. Το εμπρός παρμπρίζ έχει και εδώ έντονη προς τα πίσω κλίση, ενώ οι Τσέχοι κατόρθωσαν και μείωσαν επιπλέον τον αεροδυναμικό συντελεστή, ο οποίος στο Enyaq iV είναι 0,26.
Οι δυναμικές επιφάνειες συνεχίζονται τόσο στο πλάι, όσο και στο πίσω μέρος, με το SUV να έχει εμφάνιση που αποπνέει δυναμισμό και ταυτόχρονα κύρος.




42 λίτρα παραπάνω χωράει το πορτ-μπαγκάζ του Skoda Enyaq iV

Περνώντας στο εσωτερικό των ηλεκτρικών SUV, εντυπωσιαζόμαστε από την εικόνα και την ποιότητα που υπάρχει σε αμφότερα τα μοντέλα.
Ξεκινώντας από το Skoda Enyaq iV, την προσοχή μας τραβά η τεράστια οθόνη 13 ιντσών που δεσπόζει στο επάνω μέρος του ταμπλό. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ανώτερης ποιότητας και η συναρμογή στιβαρή, κάτι που παράλληλα με τον προσεγμένο σχεδιασμό αποπνέει έντονο premium «αέρα». Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων.
Χαρακτηριστικό της Skoda είναι η αυξημένη εργονομία και η ύπαρξη αρκετών χώρων για μικροπράγματα. Στον τομέα της ευρυχωρίας, το Enyaq iV έχει μεγάλο πορτ-μπαγκάζ με όγκο 585 λίτρα. Στο εσωτερικό θα ταξιδέψουν με άνεση 5 ενήλικες επιβάτες, αφού το πίσω κάθισμα έχει πλάτος 139 εκατοστά. Ο χώρος για τα γόνατα είναι... αυτοκρατορικός και αγγίζει τα 20,5 εκατοστά, ενώ αυτός για τα κεφάλια των πίσω είναι 7,5 εκατοστά, κάνοντας και τους πιο ψηλούς να αισθάνονται άνετα.
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Χώρος Αποσκευών Πλάτος πίσω Γόνατα πίσω Κεφάλια πίσω
Skoda Enyaq 80 585 λίτρα 139 εκ. 20,5 εκ. 7,5 εκ.
VW ID.4 Pro Performance 543 λίτρα 140 εκ. 21 εκ. 6,5 εκ.
Οι άνθρωποι στο Wolfsburg χάρισαν πιο minimal σχεδιασμό στην καμπίνα του VW ID.4, κάτι που συνάδει με την εξωτερική εικόνα του μοντέλου. Η οθόνη 10 ιντσών του intotainment (προαιρετικά 12 ιντσών) βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό, δίνοντας την εντύπωση πως αιωρείται, ενώ δίπλα συναντούμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, με αντίστοιχα «αιωρούμενη» εμφάνιση. Η ποιότητα των υλικών είναι και εδώ εξαιρετική, όπως και το φινίρισμα.
Το VW ID.4 μπορεί να φιλοξενήσει άνετα 3 ενήλικες πίσω, χάρη στο φαρδύ κάθισμα που έχει πλάτος 140 εκατοστά. Ο χώρος για τα πόδια είναι μισό εκατοστό μεγαλύτερος από αυτόν του Enyaq iV και μετρά 21 εκατοστά, ενώ ο «αέρας» για τα κεφάλια των πίσω είναι 6,5 εκατοστά. Ένα σημαντικό προτέρημα και των 2 SUV είναι το επίπεδο πάτωμα, που ενισχύει την ευρυχωρία στην καμπίνα.
Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 543 λίτρα, κάτι που δίνει το προβάδισμα στο Skoda Enyaq iV στους χώρους.
 

Αυτονομία 700 χλμ στην πόλη και 500 χλμ σε μικτό κύκλο

Αυτονομία 700 χλμ στην πόλη και 500 χλμ σε μικτό κύκλο

Αμφότερα τα μοντέλα διαθέτουν τη μπαταρία 77 kWh του ομίλου VW, καθώς και το ηλεκτρικό μοτέρ των 204 ίππων. Η μεγάλη χωρητικότητα της μπαταρίας έχει ως αποτέλεσμα την αυξημένη αυτονομία, η οποία και στα 2 SUV κυμαίνεται σε σχεδόν πανομοιότυπα επίπεδα.

Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Αυτονομία συνδυαστικά Αυτονομία στην πόλη
Skoda Enyaq 80 529 χλμ 699 χλμ
VW ID.4 Pro Performance 517 χλμ 700 χλμ
Για το Skoda Enyaq iV 80, η εταιρία ανακοινώνει εμβέλεια 529 χιλιόμετρα σε συνδυαστικό κύκλο, ενώ μέσα στην πόλη το αυτοκίνητο μπορεί να διανύσει 699 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Τα 100 χλμ/ώρα από στάση έρχονται μέσα σε 8,7 δευτερόλεπτα.
Στο δρόμο, το πισωκίνητο ηλεκτρικό SUV της Skoda έχει πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά, απόρροια του χαμηλού κέντρου βάρους, μιας και η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο πάτωμα. Το τιμόνι έχει ακρίβεια, η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες αλλά δεν παρουσιάζει μεγάλες κλίσεις, και εν γένει το αυτοκίνητο κρύβει στις περισσότερες φορές το βάρος του. Σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου, το Enyaq iV είναι εξαιρετικά σταθερό και διακρίνεται για την ησυχία στο εσωτερικό, αποτέλεσμα της ηχομόνωσης, του αεροδυναμικού σχεδιασμού αλλά και του ηλεκτρικού μοτέρ.
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Αλογα 0-100 χλμ/ώρα
VW ID.4 Pro Performance 204 8,5 δλ.
Skoda Enyaq 80 204 8,7 δλ.
Αντίστοιχη συμπεριφορά έχει και το «αδελφό» VW ID.4 Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, η αυτονομία είναι 517 χιλιόμετρα σε μικτό κύκλο, ενώ σε αστικές μετακινήσεις αγγίζει τα 700 χιλιόμετρα. Στον τομέα των επιδόσεων το VW ID.4 είναι οριακά πιο γρήγορο και χρειάζεται 8,5 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία 0-100 χλμ/ώρα.
Στην οδήγηση, το SUV της VW έχει παρόμοια εικόνα με αυτό της Skoda. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική και στην καμπίνα επικρατεί σιγή, ενώ στις στροφές τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγάλα και οι κλίσεις μικρές. Το βάρος κρύβεται και σε αυτή την περίπτωση έντεχνα, ενώ σε ταξίδι, το VW ID.4 είναι ευθύβολο με σίγουρο «πάτημα».

2.000 ευρώ πιο φτηνό το VW από το Skoda!
Εμφάνιση από το μέλλον και ηλεκτρικοί κινητήρες με 204 άλογα.
42 λίτρα πιο μεγάλο πορτ-μπαγκάζ το Skoda Enyaq iV.

0-100 σε 8,5 δλ για το ID.4 και 8,7 δλ για το Skoda Enyaq iV.
Skoda ή VW για ηλεκτρικό; Τι θα διάλεγες;

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε