Στα 20.000 ευρώ: Opel Mokka X ή VW Golf;
4/6/2018
Σίγουρα όταν τα ακούς θα σκεφτείς πως δεν έχουν και πολλά κοινά. Η αλήθεια είναι πως έχουν παραπάνω από όσα πιστεύεις και το κυριότερο; Έχουν σχεδόν την ίδια τιμή.
Η στήλη VS που διαβάζετε είναι μια στήλη με εναλλακτικού περιεχομένου συγκρίσεις που συχνά αφορούν διαφορετικής κατηγορίας αυτοκίνητα. Η απάντηση που θα δώσουμε σήμερα αφορά στο ερώτημα επιλογής μικρού crossover ή κλασικού μικρομεσαίου; Με τιμές αγοράς 19.700 και 20.000 ευρώ αντίστοιχα, τα Golf και Mokka X αποτελούν ένα ζευγάρι που όσο διαφορετικό και αν είναι, απευθύνεται στο ίδιο κοινό.
Εμφάνιση: Αντικειμενικά πιο στυλάτο και μοντέρνο το Mokka X
Αισθητικά και τα δύο αυτοκίνητα προσεγγίζουν με τον καλύτερο τρόπο την κατηγορία που ανήκουν. Το Golf ακολουθεί συγκριτικά ένα πιο «ήπιο» σχεδιαστικό προφίλ χωρίς υπερβολές στην σχεδίασή του, ενώ το Mokka X ειδικά στην ανανεωμένη του έκδοση, προβάλει ένα σαφώς πιο νεανικό και δυναμικό παρουσιαστικό. Θεωρητικά και όπως θα δείτε και στη συνέχεια, το Mokka X στηρίζει πολλά στην διαφορετικότητά του ως σχήμα για να αντιμετωπίσει ένα από τα πιο «ισχυρά» και «ηχηρά» ονόματα της αγοράς, αποκτώντας στον τομέα της εμφάνισης ένα σαφές συγκριτικά πλεονέκτημα.
Εσωτερικό: Ποιότητα Golf, νεανικότητα Mokka Χ
Στο εσωτερικό του το Opel Mokka X συνεχίζει να αποτελεί συγκριτικά ένα πιο φρέσκο σχεδιαστικά αυτοκίνητο με όμορφη σχεδίαση και high-tech αέρα, στοιχείο που ενισχύεται από την όμορφη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό. Στο Golf η σχεδίαση είναι και πάλι πιο συγκρατημένη χωρίς ωστόσο να κρίνεται λιτό αφού διαθέτει και εκείνο αρκετά σύγχρονα στοιχεία. Να σημειωθεί βέβαια ότι το Golf έχει ήδη ανανεωθεί και το περιμένουμε τον ερχόμενο Μάρτιο στην Ελλάδα. Ποιοτικά και παρά το πολύ καλό επίπεδο του Mokka X, το Golf υπερτερεί τόσο σε ποιότητα υλικών και συναρμογής όσο και σε συναρμολόγηση και φινίρισμα.
Χώροι: Το Golf ξεχωρίζει
Το μεγαλύτερο μεταξόνιο του Golf του χαρίζει καλύτερους εσωτερικούς χώρους από το Mokka X παρά το μεγαλύτερο συνολικό μήκος του δεύτερου. Σε κάθε περίπτωση πάντως οι χώροι είναι επαρκείς για 4 επιβάτες και τις αποσκευές τους, γεγονός που τα φέρνει αντιμέτωπα παρά την διαφορετική κατηγορία που ανήκουν. Ελαφρώς καλύτεροι λοιπόν είναι οι χώροι του Golf για τα κεφάλια των πίσω επιβατών όμως υπερισχύει σημαντικά στον διαθέσιμο χώρο για τα πόδια τους αλλά και σε εσωτερικό πλάτος του πίσω καθίσματος, διευκολύνοντας έτσι την μετακίνηση ενός ακόμα επιβάτη στο εσωτερικό του. Αντίστοιχα, ο χώρος αποσκευών του είναι κατά 24 λίτρα μεγαλύτερος (380 έναντι 356 λίτρων).
Κινητήρες: Πιο δυνατός του Mokka X, στα ίσια ο TSI
Ο 1,4 λίτρου υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας του Mokka X αποδίδει 140 ίππους και αν και είναι σημαντικά ισχυρότερος από τον 1.000άρη τρικύλινδρο του VW Golf, οι επιδόσεις τους είναι παραπλήσιες κάτι που οφείλεται στο αυξημένο του βάρος (1.394 έναντι 1.246 κιλών του Golf). Πιο συγκεκριμένα και τα δύο είναι σε θέση να καλύψουν επαρκώς τις ανάγκες μιας οικογένειας προσφέροντας καλές επιδόσεις, με το Golf ωστόσο να κερδίζει ελαφρώς στον τομέα. Ως μικρότερος σε κυβισμό και με το αμάξωμα να έχει πιο καλή αεροδυναμική, ο κινητήρας του Golf διακρίνεται και για την χαμηλότερη κατανάλωσή του που σύμφωνα με τον κατασκευαστή ανέρχεται στα 4,5 λτ./100 χλμ. (1,4 λτ. χαμηλότερη από την αντίστοιχη του Mokka).
Οδική συμπεριφορά: Σταθερή αξία το Golf. Δυνατός παίχτης το Mokka X
To ένα είναι ένα δικίνητο μικρό crossover και το άλλο ένα κλασικό μικρομεσαίο γνωστό για το εξαιρετικό του οδηγικό επίπεδο. Θα περίμενε κανείς η μάχη να λήξει νωρίς νωρίς με νικητή το Golf, όμως το Mokka X δεν παραδίδει τα όπλα αμαχητί. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα από τα πιο καλά crossover της κατηγορίας και αυτό γιατί δεν παρουσιάζει «μετέωρο» χαρακτήρα μεταξύ 2 τερέν των περισσότερων, αλλά εστιάζει στην κίνηση στην άσφαλτο. Ετσι, διαθέτει σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και προσφέρει καλή άνεση στους επιβάτες του, όμως το βασικότερο είναι ότι αυτή ελέγχει αποτελεσματικά το υπερυψωμένο αμάξωμα πατώντας σίγουρα στο δρόμο, στοιχείο που δεν συναντάς εύκολα στην κατηγορία. Από την άλλη το Golf σαφώς κερδίζει στον τομέα όντας ένα από τα καλύτερα οδηγικά μικρομεσαία, καλύπτοντας με ευκολία ακόμα και σε σβέλτους ρυθμούς, με την αίσθηση που προσφέρει να είναι και εκείνη συγκριτικά καλύτερη.
Συμπέρασμα
Το Opel Mokka X συγκεντρώνει πολλά πλεονεκτήματα, ενώ ανήκει και στην πιο hot κατηγορία οχημάτων αυτήν την περίοδο, τα SUV. Η υπερυψωμένη θέση οδήγησης είναι ένας ικανός λόγος για να το επιλέξει κανείς καθώς προσφέρει καλή περιφερειακή ορατότητα, όπως και η απόσταση από το έδαφος που του επιτρέπει να κινηθεί ελαφρώς στο χώμα. Επίσης, διατίθεται με τον προσωπικό σύμβουλο On-Star, κάτι που δεν συναντάται στην κατηγορία. Από την άλλη, το VW Golf εμφανίζεται πιο ολοκληρωμένο στα σημεία. Αρχικά, χάρη στον μικρότερο κυβισμό έχει καλύτερη κατανάλωση και δεν χάνει σε επιδόσεις. Έπειτα έχει μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους, στο δρόμο δείχνει πιο στιβαρό. Η επιλογή εξαρτάται από τις ανάγκες του καθένα. Αν θέλετε να κάθεστε ψηλά και να έχετε ένα προσωπικό σύμβουλο, τότε Mokka, διαφορετικά Golf στα υπόλοιπα σημεία με μικρή διαφορά.