Σε αυτή τη μάχη έρχονται αντιμέτωπα δύο ακριβά, full ηλεκτρικά, τετρακίνητα, οικογενειακά SUV: Η Ford Mustang Mach-e GT με τα 487 και η Jaguar i-Pace με τα 400 άλογα. Τα συγκρίνουμε σε 11 κρίσιμους τομείς για να δούμε τελικά ποιο αξίζει τα πολλά ευρώ που κοστίζει…
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης
Tα 11 Βήματα |
Νικητής |
1 |
Hλεκτρική αυτονομία-Φόρτιση: Μιλάμε για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα οπότε η ηλεκτρική αυτονομία και οι χρόνοι φόρτισης έχουν ιδιαίτερη σημασία. Τόσο η κατά WLTP, όσο και η σύμφωνη με τις μετρήσεις μας ηλεκτρική αυτονομία της Mach-e GT είναι μεγαλύτερη. Επίσης έχει δυνατότητα ταχυφόρτισης στα 150 kW. |
|
2 |
Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα)-Επιδόσεις: Εκμεταλλευόμενη την υπεροχή της σε δύναμη και ροπή, η Mach-e GT επιταχύνει από 60 στα 100 χλμ/ώρα (εικονικό προσπέρασμα) μέσα σε 1,8 δλ και η i-Pace σε 2,2 δλ.. Χάρη στα 860 Nm, η Mach-e GT είναι εμφανώς πιο δυναμική σε όλες τις επιδόσεις. |
|
3 |
Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Η Ford Mustang Mach-e GT χρειάζεται 35,3 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ/ώρα και η i-Pace Q3 37,8 μέτρα. To ηλεκτρικό SUV της Jaguar, παρότι ελαφρύτερο, φρενάρει 2,5 μακρύτερα. |
|
4 |
Εξοπλισμός άνεσης: Η κορυφαία έκδοση της Mach-e προσφέρεται με top επίπεδο εξοπλισμού προσφέροντας πολλά περισσότερα από τη βασική έκδοση S της i-Pace που κοστίζει τα ίδια περίπου χρήματα. Για ανάλογο εξοπλισμό και high-end ηχοσύστημα η έκδοση HSE της i-Pace κοστίζει 12.000 ευρώ περισσότερα! |
|
5 |
Γόνατα πίσω επιβατών: Η Mach-e GT προσφέρει μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατα των πίσω (20,5 έναντι 17,0 εκατοστά). Επίσης το ηλεκτρικό της Ford έχει κατάτι φαρδύτερο πίσω κάθισμα. |
|
6 |
Πρόσφυση-ευελιξία: Η ηλεκτρική τετρακίνηση χάρη στο δεύτερο ηλεκτρικινητήρα που έχει καθένα από τα μοντέλα εξασφαλίζει άφθονη πρόσφυση ειδικά σε συνθήκες βροχής, χιονιού κτλ. Η Mach-e GT παίρνει τον πόντο γιατί παρά το μεγαλύτερο μήκος της έχει μικρότερο κύκλο στροφής που την καθιστά πιο ευέλικτη στην πόλη. |
|
7 |
Θόρυβος: Από τους κινητήρες δεν ακούγεται σχεδόν τίποτα φυσικά, αλλά ο θόρυβος από τον αέρα και την κύλιση είναι πιο έντονος στην Jaguar i-Pace. H Ford Mustang Mach-e GT είναι αισθητά πιο αθόρυβη. |
|
8 |
Aπόσταση από το έδαφος: Πιο SUV προσέγγιση για την i-Pace και πιο crossover για τη Mach-e GT εξ ου και τα 174 χλστ. απόστασης από το έδαφος για την πρώτη και τα 130 χλστ. για τη δεύτερη. Η Jaguar μπορεί να αντιμετωπίσει κάπως πιο εύκολα τις κακοτοπιές. |
|
9 |
Τιμή: 85.760 ευρώ κοστίζει η Ford Mustang Mach-e GT και 83.779 ευρώ είναι το τίμημα της «βασικής» Jaguar i-Pace S. Σε αυτό το επίπεδο τιμής τα σχεδόν 2 χιλιάρικα δεν είναι σημαντική διαφορά τιμής. Έχει και 87 άλογα παραπάνω και θηριώδη ροπή η Mach-e GT. |
|
10 |
Εξοπλισμός ασφαλείας: Και τα δύο μοντέλα προσφέρουν πλήρεις σουίτες ασφαλείας με 6 αερόσακους, ESP, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής και διατήρηση στη λωρίδα, ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας, adaptive cruise control, κ.α. |
|
11 |
Εγγύηση: Και τα δύο μοντέλα προσφέρουν 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. εγγύηση για την μπαταρία τους. Ίδια εγγύηση προσφέρεται (5 χρόνια) και για τα μηχανικά μέρη. |
|
Ford Mustang Mach-e GT - Jaguar i-Pace EV 400 AWD : 7-1 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
Περισσότερα χλμ. και καλύτερη ταχυφόρτιση για τη Mach-e GT (1-0)
H μεγαλύτερη μπαταρία της Ford Mustang Mach-e GT της εξασφαλίζει και μεγαλύτερη αυτονομία παρά τη μεγαλύτερη κατανάλωση. Έτσι σύμφωνα με τις μετρήσεις μας η Mach-e GT κάνει σε μικτές συνθήκες πάνω από 425 χλμ. με μία φόρτιση, ενώ η i-Pace δεν ξεπερνάει τα 380 χλμ. Επίσης η i-Pace έχει ικανότητα ταχυφόρτισης στα 100 kW (από το 10 στο 80% θέλει 54 λεπτά) και η Mach-e GΤ είναι στα 150 kW (10-80% σε 45 λεπτά).
Kαταιγιστικές επιδόσεις από τη Mach-e GT (2-0)
Εκμεταλλευόμενη την υπεροχή της σε δύναμη και ροπή, η Mach-e GT επιταχύνει από 60 στα 100 χλμ/ώρα (εικονικό προσπέρασμα) μέσα σε 2,2 δλ και η i-Pace σε 1,8 δλ.. Χάρη στα 860 Nm, η Mach-e GT είναι εμφανώς πιο δυναμική σε όλες τις επιδόσεις. Το 0-100 το κάνει σε 4,4 δλ. (4,7’’ η i-Pace), ενώ για το 30-80 χλμ./ώρα που μετράει στην καθημερινότητα χρειάζεται 1,7 δλ (0,5 δλ. παραπάνω η i-Pace).
Φρένα-άγκυρες παρά το παραπάνω βάρος της η Mach-e GT (3-0)
Tα νούμερα μιλάμε μόνα τους: Η Ford Mustang Mach-e GT χάρη στα θηριώδη αεριζόμενα δισκόφρενα της Brembo χρειάζεται 35,3 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ/ώρα και η i-Pace Q3 37,8 μέτρα. Μάλιστα η Mach-e GT με οδηγό 75 κιλών ζυγίζει 2.348 κιλά, ενώ η i-Pace 2.208 κιλά. Και η αίσθηση του πεντάλ των φρένων είναι καλύτερη στο ηλεκτρικό SUV της Ford.
Πιο πλούσιος ο στάνταρ εξοπλισμός της Mach-e GT (4-0)
Η κορυφαία έκδοση της Mach-e προσφέρεται με top επίπεδο εξοπλισμού προσφέροντας πολλά περισσότερα από τη βασική έκδοση S της i-Pace που κοστίζει τα ίδια περίπου χρήματα. Μεταξύ άλλων υπάρχει στάνταρ ηχοσύστημα της B&O, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση αμορτισέρ, συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης, στάνταρ τροχούς 20 ιντσών και σπορ καθίσματα. Για ανάλογο εξοπλισμό και high-end ηχοσύστημα η έκδοση HSE της i-Pace κοστίζει 12.000 ευρώ περισσότερο.
Κάθεσαι πιο άνετα στο ηλεκτρικό SUV της Ford (5-0)
Η Mach-e GT εκμεταλλεύεται το μεγαλύτερο μήκος της (4,743 μ. έναντι 4,682 μ.) και προσφέρει μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατα των πίσω (20,5 έναντι 17,0 εκατοστά). Επίσης το ηλεκτρικό της Ford έχει κατάτι φαρδύτερο πίσω κάθισμα. Η διαφορά των 30 λτ. στο άθροισμα των δύο χώρων αποσκευών, που έχει κάθε μοντέλο, δεν είναι μεγάλη. Η Jaguar έχει 505 λτ. πίσω στην 27 λτ. μπροστά και η Mach-e 402 λτ. πίσω και 100 μπροστά.
Πιο εύκολη στην πόλη η Mach-e GT (6-0)
Kαι τα δύο μοντέλα έχουν μεγάλες διαστάσεις οπότε η κίνηση στην πόλη δεν είναι το φόρτε τους. Ωστόσο η Mustang Mach-e έχει σχετικά μικρό κύκλο στροφής (11,6 μ.) και έτσι ελίσσεται καλύτερα και παρκάρει ευκολότερα. Ο κύκλος στροφής της i-Pace είναι στα 12,3 μέτρα. Και τα δύο μοντέλα πάντως είναι τετρακίνητα, χαρακτηριστικό που εξασφαλίζει ασφαλή κίνηση ακόμα και σε ολισθηρές συνθήκες. Είναι αμφότερα δηλαδή παντός καιρού.
Εκκλησία η Mach-e GT (7-0)
Mιλάμε για ηλεκτρικά μοντέλα και η απουσία θερμικού κινητήρα τα καθιστά αμφότερα ήσυχα. Ωστόσο ο αεροδυναμικός θόρυβος και αυτός από την κύλιση είναι πιο έντονος στην i-Pace. H Ford Mustang Mach-e GT στα 100/120/140 χλμ./ώρα εμφανίζει 63,5/65,9/69,4 db όταν αντίστοιχα η i-Pace έχει 64,5/67,3/70,1 db. Eμφανώς πιο ήσυχο το ηλεκτρικό μοντέλο της Ford.
«Κάθεται» πιο ψηλά η i-Pace (7-1)
Πιο SUV προσέγγιση για την i-Pace και πιο crossover για τη Mach-e GT εξ’ ου και τα 174 χλστ. απόστασης από το έδαφος για την πρώτη και τα 130 χλστ. για τη δεύτερη. Η Jaguar μπορεί να αντιμετωπίσει κάπως πιο εύκολα τις κακοτοπιές. Από την άλλη βέβαια η Mach-GT έχει χαμηλότερο κέντρο βάρους και σε συνδυασμό με το άριστο τιμόνι και τις ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις είναι πιο ευχάριστη στην οδήγηση.
Συμπέρασμα: 7-1 κερδίζει Mustang Mach-e GT
H ηλεκτρική Ford Mustangf Mach-e GT με τα 487 άλογα έχει τρομερές επιδόσεις, πολύ καλή αυτονομία, ισχυρότερη ταχυφόρτιση, εξαιρετικά φρένα και είναι ευχάριστη και πιο ήσυχη στην οδήγηση. Η Jaguar i-Pace μπορεί να ξεκίνησε λόγω ονόματος ως φαβορί, αλλά στην πράξη δεν υπερέχει κάπου, εκτός από την απόσταση από το έδαφος.
Ηλεκτροπληξία για τη Jaguar i-Pace και καθολική επικράτηση της Ford Mustang Mach-e GT!
Σε κανέναν κρίσιμο τομέα δεν ξεχωρίζει η «μουράτη» Jaguar i-Pace…
Ισχυρότερη, top εξοπλισμένη και πιο fun to drive η Mach-e GT!
Ελέγχουμε επιδόσεις, αυτονομία, εγγύηση, χώρους, εξοπλισμούς, φρένα και άλλους 5 τομείς.
Θα πληρώσεις «μούρη» ή ουσία; Jaguar i-Pace ή ισοπεδωτική Ford Mustang Mach-e GT;