Η Mercedes GLB 200 στέκεται στα… 11 βήματα και αρχίζει τις προσπάθειες για να σκοράρει στην εστία του Audi Q3 35 TFSI. Συγκρίνουμε τα 2 premium οικογενειακά SUV σε 11 κρίσιμους τομείς για να δούμε τελικά ποιο αξίζει να αγοράσεις.
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης της Mercedes GLB απέναντι στο Audi Q3
Tα 11 Βήματα |
Νικητής |
1 |
Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα)-Επιδόσεις: Παρότι μικρότερη σε κυβισμό, η GLB 200 προσφέρει 13 παραπάνω άλογα από το Q3 35 TFSI των 150 ίππων κάτι το οποίο αξιοποιεί για να είναι ταχύτερη στο εικονικό προσπέρασμα (επιτάχυνση εν κινήσει από τα 60 στα 100 χλμ/ώρα): 4,6 δλ. η GLB 200, 5,5 δλ. του Q3 35 TFSI. Γενικότερα, η GLB 200 έχει καλύτερες επιδόσεις από το Q3 35 TFSI. |
|
2 |
Kατανάλωση: Σε όλες μας τις μετρήσεις κατανάλωσης (ταξίδι, πόλη, μέση) η GLB 200 είναι περίπου 10% πιο οικονομική στην κατανάλωση καυσίμου, παρά την ήπια υβριδική τεχνολογία με την οποία συνδυάζεται το αυτόματο κιβώτιο του Q3 35 TFSI (προσφέρεται και με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ η GLB 200 μόνο με αυτόματο). |
|
3 |
Ευρυχωρία-πρακτικότητα: Το τεράστιο μεταξόνιο της GLB και το μήκος των 4,63 μ. της εξασφαλίζουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της 7 θέσιας διάταξης καμπίνας. Το 1,6 εκατοστό παραπάνω χώρο γόνατα για τα γόνατα των πίσω στο Q3 δεν είναι μεγάλη διαφορά. Και τα δύο μοντέλα, προσφέρουν συρόμενο πίσω κάθισμα. |
|
4 |
Θόρυβος: Τα χαμηλά επίπεδα θορύβου στην καμπίνα είναι στοιχείο που εκτιμούν ιδιαίτερα οι αγοραστές της κατηγορίας. Σε όλες μας τις μετρήσεις η GLB 200 είναι από 1,9 έως 4,2 db πιο ήσυχη. |
|
5 |
Τιμή: Η «βασική» έκδοση του Q3 35 TFSI με το αυτόματο κιβώτιο είναι η Advanced και κοστίζει 37.900 ευρώ (41.900 η έκδοση S-Line). Η Mercedes GLB 200 με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο είναι 43.000 ευρώ. Η διαφορά είναι σημαντική, υπέρ του Audi Q3. |
|
6 |
Αίσθηση ποιότητας και εικόνα καμπίνας: Το Audi Q3 τιμά τον premium χαρακτήρα του με την ποιότητα υλικών, το φινίρισμα και την αίσθηση πολυτέλειας που προσφέρει. Η Mercedes GLB είναι στο ίδιο επίπεδο, αλλά το σύστημα MBUX με τις δύο ψηφιακές οθόνες και η εντυπωσιακή σχεδίαση της χαρίζουν τον πόντο. |
|
7 |
Τετρακίνηση : Η τετρακίνηση για είναι SUV είναι σημαντικό πλεονέκτημα για κίνηση σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης (χιόνι, βροχή κτλ.), αλλά και στο χώμα. Η GLB 200 προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής για ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση 4MATIC, ενώ το Audi Q3 ούτε καν. Σημαντικός πόντος για το εν δυνάμει 7 οικογενειακό SUV της Mercedes. |
|
8 |
Εξοπλισμός άνεσης: Τα δύο μοντέλα έχουν πλήρη εξοπλισμό άνεσης με στάνταρ ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων, κεντρικές οθόνες αφής και όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις. Το Q3 αν και φθηνότερο προσφέρει 2 ζωνικό κλιματισμό και μεγαλύτερη κεντρική οθόνη. |
|
9 |
Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Το Q3 χρειάζεται 36,3 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ/ώρα και η GLB 38,5. Το Q3 κερδίζει πόντο. |
|
10 |
Εγγύηση: 2 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση με απεριόριστα χιλιόμετρα προσφέρουν και η GLB και το Q3 για τα μηχανικά μέρη. Αξίζει όμως να σημειωθεί η αντιδιαβρωτική εγγύηση της Mercedes που είναι για 30 χρόνια! |
|
11 |
Εξοπλισμός ασφαλείας: Και τα δύο μοντέλα προσφέρουν πλήρεις σουίτες ασφαλείας με full σετ αερόσακων, ESP, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής και διατήρηση στη λωρίδα, ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας, cruise control κτλ. |
|
GLB 200 7G-Tronic – Q3 35 TFSI S-Tronic: 6-3 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
Πιο γρήγορη η GLB (1-0)
Xάρη στα 13 παραπάνω άλογα, η GLB των 163 ίππων προσφέρει καλύτερες Ειδικά από στάση, δεν αφήνει πολλά περιθώρια στο Audi Q3 35 TFSIτων 150 ίππων. Για το 0-100, η GLB θέλει 8,0 δλ. (9,2 δλ. το Q3), ενώ επιταχύνει από 60 στα 100 χλμ/ώρα 4,6 δλ και το Q3 σε 5,5 δλ. Το 80-120 γίνεται σε 5,5 και 6,8 δλ. αντίστοιχα. Η τελική ταχύτητα και των δύο μοντέλων είναι 207 χλμ./ώρα.
Καίει λιγότερο η Mercedes (2-0)
Και στον επίμαχο τομέα της κατανάλωσης, η GLB έχει το πάνω χέρι παρά την ήπια υβριδική τεχνολογία του Q3 (σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο). Αυτό οφείλεται τόσο στην εξαιρετική αεροδυναμική της GLB (για τα δεδομένα της κατηγορίας), όσο και στα «πράσινα» ελαστικά που φορούσε το μοντέλο δοκιμής. Έτσι η GLB έδειξε μια μέση κατανάλωση γύρω στα 9 λτ./100 χλμ., όταν στην περίπτωση του Q3 το νούμερο αυτό ήταν γύρω στα 10. Η GLB ήταν 10% περίπου πιο οικονομική και στο ταξίδι και στην πόλη.
Πόντο και στην ευρυχωρία η GLB (3-0)
Το τεράστιο μεταξόνιο της GLB και το μήκος των 4,63 μ. της εξασφαλίζουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της δυνατότητας να την παραγγείλει κάποιος με 7θέσια διάταξης καμπίνας. Το 1,6 εκατοστό παραπάνω χώρο γόνατα για τα γόνατα των πίσω στο Q3 δεν είναι μεγάλη διαφορά, ενώ η GLΒ έχει φαρδύτερο πίσω κάθισμα και μεγαλύτερο «αέρα» για τα κεφάλια. Και τα δύο μοντέλα, προσφέρουν συρόμενο πίσω κάθισμα με το χώρο αποσκευών στη GLB να διαμορφώνεται από 560-760 λτ. και στο Q3 από 530-675 λτ.
«Εκκλησία» η GLB (4-0)
Από premium οικογενειακά SUV ο αγοραστής περιμένει μια ήσυχη καμπίνα, καλά ηχομονωμένη. Σε όλες μας τις μετρήσεις, ακόμα και στο ρελαντί, η GLB είναι ξεκάθαρα πιο αθόρυβη. Στα 100, 120 και 140 χλμ./ώρα στα αυτιά των επιβατών φτάνουν μόλις 65,8. 67,2 και 69,6 db, όταν τα αντίστοιχα νούμερα στο Q3 είναι 67,7, 70,1 και 72,8. Σημαντικό ρόλο στο χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο που εμφανίζει η GLB είναι η πολύ καλή, για τα δεδομένα της κατηγορίας, αεροδυναμικής της.
Πιο φθηνό προσφέροντας κάποια παραπάνω στοιχεία εξοπλισμού το Q3 (4-1)
Το Q3 tης αντιπαράθεσης προσφέρει ανάλογο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας με τη GLB και είναι 5 χιλιάρικα φθηνότερο. Μάλιστα ενώ στο αρχικό της πακέτο η GLB προσφέρει μονοζωνικό κλιματισμό και το γνωστό σύστημα infotainment MBUX με οθόνες 7,5 ιντσών, το Q3 έχει στάνταρ κλιματισμό 2 ζωνών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και κεντρική οθόνη 10 ιντσών. Κερδίζει επ’ άξια τον πόντο για το Value for Money.
Πιο εντυπωσιακό το εσωτερικό της GLB (5-1)
Kαι τα δύο μοντέλα προσφέρουν στοιχεία ποιότητας, αίσθησης πολυτέλειας και προσοχής στη λεπτομέρεια, αντάξια της ευγενούς καταγωγής και του premium χαρακτήρα τους. H καμπίνα της GLB ωστόσο διαθέτει πιο εντυπωσιακό design χάρη στους αεραγωγούς και το πάνελ που ενώνει τον πίνακα οργάνων με την κεντρική οθόνη αφής. Η σχεδίαση στο Q3 είναι ξεχωριστή, αλλά πιο «συγκρατημένη».
Τετρακίνηση (6-1)
Η τετρακίνηση για είναι SUV είναι σημαντικό πλεονέκτημα για κίνηση σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης (χιόνι, βροχή κτλ.), αλλά και στο χώμα. Η GLB 200 στη συγκεκριμένη έκδοση τη προσφέρει ως επιλογή, ενώ στο Audi Q3 ούτε καν.
Φρενάρει καλύτερα και «κλείνει» τη διαφορά το Q3 (6-3)
Σχεδόν 2 μέτρα καλύτερα «κοκκαλώνει» το Audi Q3 από τα 100 χλμ/ώρα σε κατάσταση φρένων πανικού. Ειδικότερα το οικογενειακό SUV της Audi χρειάζεται 36,3 μέτρα, όταν η GLB θέλει 38,5 μ. «προδωμένη» από τα «πράσινα» ελαστικά που φορούσε το μοντέλο που μετρήθηκε. Τα 2,2 μέτρα είναι μεγάλη διαφορά ανάμεσα σε ομοειδή αυτοκίνητα.
Συμπέρασμα: 6-3 κερδίζει η Mercedes GLB
Το 7θέσιο οικογενειακό SUV της Mercedes με τα 163 άλογα έχει ζωηρές επιδόσεις, καίει λιγότερο, προσφέρει τετρακίνηση για top πρόσφυση σε ολισθηρή άσφαλτο και χώμα, ενώ η εντυπωσιακή καμπίνα είναι είναι αισθητά πιο ήσυχη. Το Audi Q3 από την άλλη φρενάρει εξαιρετικά και είναι πιο value επιλογή χάρη στη χαμηλότερη τιμή και κάποια παραπάνω στοιχεία άνεσης στο βασικό εξοπλισμό.
Έχει ελπίδα η Audi μόνο με 5.000 ευρώ διαφορά σε τμή;
Double score έκανε η Mercedes και με άνεση!
Με ήπια υβριδική τεχνολογία το Q3, αλλά καίει παραπάνω από την GLB!
Και 4κίνηση και δυνατότητα για 7θεσια καμπίνα η GLB.
Πόσο φθηνότερο θα έπρεπε να είναι το Audi για να κοντράρει την Mercedes;