Σε αυτή την αντιπαράθεση έρχονται αντιμέτωπα δύο full ηλεκτρικά, πισωκίνητα οικογενειακά crossover: To εντυπωσιακό Hyundai Ioniq 5 με τα 230 άλογα και το VW ID.4 με τα 204. Τα συγκρίνουμε σε 11 κρίσιμους τομείς για να δούμε τελικά ποιο είναι καλύτερο.
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του Hyundai Ioniq 5 απέναντι στo VW ID.4
Tα 11 Βήματα |
Νικητής |
1 |
Hλεκτρική αυτονομία: Μιλάμε για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα οπότε η ηλεκτρική αυτονομία και οι χρόνοι φόρτισης έχουν ιδιαίτερη σημασία. Τόσο η κατά WLTP, όσο και η σύμφωνη με τις μετρήσεις μας ηλεκτρική αυτονομία τoυ Hyundai Ioniq 5 είναι μεγαλύτερη. |
|
2 |
Φόρτιση: To Ioniq 5 διαθέτει εξελιγμένες δυνατότητες φόρτισης μέχρι 240 kW, όταν το ID.4 υποστηρίζει ταχυφόρτιση μέχρι 135 KW. |
|
3 |
Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα)-Επιδόσεις: Εκμεταλλευόμενο την υπεροχή τoυ σε δύναμη και ροπή, καθώς και μικρότερο βάρος του, το Ioniq 5 κερδίζει με άνεση την μάχη του προσπεράσματος, αλλά και των επιδόσεων γενικότερα. |
|
4 |
Εξοπλισμός άνεσης: To Ioniq 5 στη βασική έκδοση premium έχει περισσότερα στοιχεία εξοπλισμού από το ID.4 και κατά συνέπεια κερδίζει ακόμα έναν πόντο. |
|
5 |
Εξοπλισμός ασφαλείας: Και εδώ το Ioniq 5 έχει κάποια παραπάνω στοιχεία στο στάνταρ εξοπλισμό ασφάλειας, που διευρύνουν το σκορ υπέρ του. |
|
6 |
Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): To VW ID.4 χρειάζεται 35,8 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ/ώρα και το Ioniq 5 38,2 μέτρα. To ηλεκτρικό SUV της VW κερδίζει τον πρώτο του πόντο. |
|
7 |
Eγγύηση: Και τα δύο μοντέλα προσφέρουν 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. εγγύηση για την μπαταρία τους. Για τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη όμως το Ioniq 5 προσφέρει 5 χρόνια εγγύηση, ενώ το ID.4 μόνο 2 χρόνια. |
|
8 |
Θόρυβος: Το ID.4 έχει καλύτερη ηχομόνωση και σύμφωνα με τις μετρήσεις μας είναι ακόμα πιο ήσυχο από το Ioniq 5. |
|
9 |
Ευρυχωρία: Χάρη στο frunk (το μικρό μπροστινό του πορτ-μπαγκάζ) και τη φαρδύτερη καμπίνα του, το Ioniq 5 κερδίζει ακόμα ένα σημείο. |
|
10 |
Τιμή: 43.900 ευρώ κοστίζει το VW ID.4 με την κρατική επιδότηση και 45.890 ευρώ το Ioniq 5. Μπορεί σε αυτό το επίπεδο τιμής τα 2 χιλιάρικα να μην είναι σημαντική διαφορά τιμής, το VW ID.4 προσφέρει 7 χρόνια δωρεάν service. Αυτή η σημαντική παροχή του δίνει τον πόντο. |
|
11 |
Απόσταση από το έδαφος: Η απόσταση από το έδαφος για τo VW ID.4 είναι στα 163 χλστ., ενώ για το Hyundai Ioniq 5 είναι στα 160 χλστ. Η διαφορά είναι ελάχιστη. Και τα δύο ηλεκτρικά crossover τα καταφέρνουν μια χαρά με τις κακοτοπιές της καθημερινότητας. |
|
Hyundai Ioniq 5 77 kWh – VW ID.4 77 kWh: 7-3 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
Μεγαλύτερη αυτονομία για το Ioniq 5 (1-0)
Τα δύο μοντέλα «φορούν» ίσης χωρητικότητας μπαταρία (77 kWh), ωστόσο το Hyundai Ioniq 5 έχει χαμηλότερη μέση κατανάλωση ενέργειας (17,5 kWh/100 χλμ.) σε σχέση με το VW ID.4 (19,5 kWh). Να σημειώσουμε εδώ πως το γερμανικό ηλεκτρικό μοντέλο δε διαθέτει ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας, όπως το Ioniq 5 με paddles στο τιμόνι. Στο ID.4 υπάρχει μόνο μια θέση B στον επιλογέα κίνησης, που κάνει πιο έντονη την ανάκτηση.
Έτσι σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, το Ioniq 5 με τα 230 άλογα κάνει σε μικτές συνθήκες γύρω στα 450 χλμ. με μία φόρτιση, ενώ το ID.4 είναι γύρω στα 400 χλμ.. Διαφορά υπέρ του κορεάτικου μοντέλου υπάρχει και σύμφωνα με τις εργοστασιακές υποσχέσεις.
Με δυνατότητα φόρτισης στα 240 kW το Ioniq 5 (2-0)
Η πλατφόρμα E-GMP του Ioniq 5 δίνει τη δυνατότητα φόρτισης 400-800V, κάτι που επιτρέπει στο Ioniq 5, να μπορεί να φορτίσει από 10 έως 80 τοις εκατό σε μόλις 18 λεπτά αν συνδεθεί σε supercharger 240 kW! To VW ID.4 υποστηρίζει ταχυφόρτιση μόνο μέχρι τα 135 kW και έτσι η ταχυφόρτιση 10-80% γίνεται σε 38 λεπτά. Και τα δύο μοντέλα έχουν on board charger 11 kW.
Καλύτερες επιδόσεις από το Ioniq 5 (3-0)
Εκμεταλλευόμενη την υπεροχή τoυ σε δύναμη και ροπή, αλλά και όντας ελαφρύτερο, το Ioniq 5 επιταχύνει από 60 στα 100 χλμ/ώρα (εικονικό προσπέρασμα) μέσα σε 3,6 δλ. και το ID.4 σε 4,5 δλ.. Το Ioniq 5 είναι εμφανώς πιο δυναμικό σε όλες τις επιδόσεις. Έτσι για τα 80-120 χλμ./ώρα το κορεάτικο μοντέλο θέλει 4,7 δλ., ενώ το γερμανικό 6,0 δλ. Το Ioniq 5 κάνει το κλασσικό 0-100 σε 7,4 δλ. (8,4 δλ. το ID.4), ενώ για το 30-80 χλμ./ώρα που μετράει στην καθημερινότητα χρειάζεται 3,4 δλ (0,5 δλ. παραπάνω το ID.4). Τέλος η τελική ταχύτητα του Ioniq 5 περιορίζεται στα 185 χλμ./ώρα, ενώ του ID.4 στα 180 χλμ./ώρα.
Xωρίς ζάντες αλουμινίου το ID.4 (4-0)
Kαι τα δύο μοντέλα προσφέρουν όλες τις συνήθεις ηλεκτρικές άνεσης και αυτόματο κλιματισμό και σύστημα πλοήγησης, αλλά το Ioniq 5 προσφέρει στάνταρ ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, ενώ στο ID.4 είναι σιδερένιες. Επιπλέον το κορεάτικο μοντέλο προσφέρει 2 ψηφιακές οθόνες 12,3 ιντσών. Ψηφιακό πίνακα οργάνων προσφέρει και το ID.4, αλλά η σχετική οθόνη είναι μικρότερη και με λιγότερα στοιχεία. Επίσης η κεντρική οθόνη αφής είναι 10 ιντσών και χωρίς κάμερα όπισθεν.
Περισσότερα στοιχεία ασφάλειας το Ioniq 5 (5-0)
Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν 6 αερόσακους συν 1 κεντρικό ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, ενώ προσφέρουν όλα τα καθιερωμένα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης, όπως αυτόματο φρενάρισμα, αισθητήρες φώτων, προσαρμοζόμενο cruise control, Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού & ενεργή διατήρηση λωρίδας. Από εκεί και πέρα το Ioniq 5 προσφέρει μεταξύ άλλων και Σύστημα προειδοποίησης εγκατάλειψης προσώπου στο πίσω κάθισμα, Σύστημα αυτόματης πέδησης μετά την 1η πρόσκρουση (Αποφυγής Πολλαπλής Πρόσκρουσης), Σύστημα προηγμένης υποβοήθησης σε Αυτοκινητόδρομο, Σύστημα προειδοποίησης εκκίνησης προπορευόμενου οχήματος. προσαρμοζόμενος αυτόματος έλεγχος ταχύτητας με λειτουργία στάσης-επανεκκίνησης.
Εξαιρετικά δυνατό το φρενάρισμα του ID.4 (5-1)
Αν και φορούσε τους έξτρα τροχούς των 21 ιντσών με ελαστικά 235/45 μπροστά και 255/40 πίσω, δεν γίνεται να μην βγάλεις το καπέλο στην επίδοση φρεναρίσματος του VW ID.4. Το γερμανικό ηλεκτρικό SUV χρειάζεται 35,8 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ/ώρα, έχοντας μάλιστα ταμπούρα στους πίσω τροχούς. Σύμφωνα με τη VW έτσι εξασφαλίζεται καλύτερη ανάκτηση ενέργειας. Από την άλλη, το Hyundai Ioniq 5 διαθέτει 4 αεριζόμενα δισκόφρενα και για να «κοκαλώσει» από τα 100 χλμ./ωρα χρειάζεται 38,2 μέτρα.
Ιδια εγγύηση μπαταρίας, 3 χρόνια μεγαλύτερη του Ioniq 5 για τα άλλα μέρη (6-1)
Και τα δύο μοντέλα προσφέρουν 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. εγγύηση για την μπαταρία τους. Για τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη όμως το Ioniq 5 προσφέρει 5 χρόνια εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων, ενώ το ID.4 μόνο 2 χρόνια (επίσης χωρίς όριο χιλιομέτρων).
Πιο ήσυχο το ID.4 (6-2)
Από τους κινητήρες δεν ακούγεται σχεδόν τίποτα φυσικά, αλλά ο θόρυβος από τον αέρα και την κύλιση είναι πιο έντονος στο Hyundai Ioniq 5. Όταν κυλάει το VW ID.4 είναι πιο ήσυχο κάτι που φάνηκε και στις μετρήσεις μας. Με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ωρα στην καμπίνα του Ioniq 5 εισέρχονται 65,1 db, ενώ στο ID.4 μόλις 63,2. Στα 120 χλμ./ώρα είναι η ένδειξη του ειδικού μας οργάνου σε Ioniq 5 και ID.4 ήταν 67,2 και 66,5 db αντίστοιχα, ενώ στα 140 χλμ./ώρα 70,8 και 69,9 db.
Κάθεσαι πιο άνετα στο Ioniq 5 (7-2)
Το Ιoniq 5 εκμεταλλεύεται άριστα το μεγάλο μεταξόνιο του (3.000 χλστ.) για να καλύψει το διαφορά μήκους με το ID.4 (το γερμανικό μοντέλο φτάνει τα 4.584 χλστ. όταν το Ioniq 5 είναι 4.365 χλστ.) και προσφέρει ανάλογα μεγάλο χώρο για τα γόνατα των πίσω (205 χλστ. έναντι 210 στο ID.4). Το κορεάτικο ηλεκτρικό μοντέλο όμως διαθέτει αισθητά πιο φαρδιά καμπίνα (1.450 χλστ. πίσω έναντι 1.405 χλστ. στο ID.4) και μεγαλύτερο «αέρα» για τα κεφάλια. Επίσης τα 57 λτ. του frunk (μπροστινού πορτ μπαγκάζ) προστιθέμενα στα 527 λτ. μας δίνουν συνολικά 584 λτ., όταν ο χώρος αποσκευών του ID.4 είναι 543 λτ.
7 χρόνια δωρεάν service για το ID.4 (7-3)
Οι τιμές των δύο μοντέλων μετά από την αφαίρεση των 8.000 της κρατικής επιδότησης ξεπερνουν τα 40 χιλιάρικά. Συγκεκριμένα το VW ID.4 με τα 204 άλογα κοστίζει 43.900 ευρώ, ενώ το Hyundai Ιοniq 5 με τα 230 άλογα έχει 45.890 ευρώ στη βασική του έκδοση premium. Μπορεί σε αυτό το επίπεδο τιμής τα 2 χιλιάρικα να μην είναι σημαντική διαφορά τιμής, ωστόσο το VW ID.4 προσφέρει 7 χρόνια δωρεάν service. Έστω και αν το κόστος service στα ηλεκτρικά είναι μικρό σε σχέση με τα αντίστοιχα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, θεωρούμε πως αυτή είναι μια σημαντική παροχή, που δίνει τον πόντο στο ID.4.
Συμπέρασμα
Το ηλεκτρικό Hyundai Ioniq 5 με τα 230 άλογα έχει εξαιρετικές επιδόσεις, πολύ καλή αυτονομία, ισχυρότερη ταχυφόρτιση, πιο άνετη καμπίνα, επιπλέον χώρο αποσκευών στο μπροστινό μέρος και πιο πλήρες εξοπλιστικό πακέτο. To VW ID.4 μπορεί να ξεκίνησε λ ως φαβορί, αλλά στην πράξη χάνει στις περισσότερες και τις σημαντικότερες μονομαχίες, όπως αυτή της αυτονομίας, της φόρτισης και του value for money.
Συγγνώμη VW, αλλά έχασες από τα αποδυτήρια!
Ισχυρότερο, top εξοπλισμένο και πιο διαστημικό σε εμφάνιση το Ioniq 5.
Εσύ τι λες; Hyundai Ioniq 5 με διαστημικό look, full έξτρα και τρομερή φόρτιση ή VW ID.4 με σιδερένιες ζάντες και 2 χιλιάρικα στην τσέπη;