Συγκρίνουμε το Kia Stonic με το Renault Captur
Συγκρίνουμε τις ήπια υβριδικές και αυτόματες εκδόσεις βενζίνης του Kia Stonic και Renault Captur. Μπορεί το κορέατικο μοντέλο να κοντράρει τον προπομπό της κατηγορίας;
Μάχη σημείο με σημείο
Εσύ τι θα αγόραζες; To super εξοπλισμένο και με 7 χρόνια εγγύηση Kia Stonic ή το πρακτικότερο, ισχυρότερο, αλλά και ακριβότερο Renault Captur;
...>>>Συνεχίστε το άρθροΝτέρμπι
Tο Renault Captur ήταν ουσιαστικά το πρώτο ευρωπαϊκό B-SUV ακολουθώντας τα χνάρια του «αδερφού» Nissan Juke. Το γαλλικό μοντέλο βασισμένο στην πρακτικότητά του κατάφερε από νωρίς να γίνει ένα best seller στην αγορά της Ευρώπης. Σήμερα κυκλοφορεί η δεύτερη γενιά του με ισχύ από 90-160 άλογα σε βενζινοκίνητη, υγραεριοκίνητη, καθώς και ήπια, plug-in και full υβριδική έκδοση. Επιλέγουμε την ήπια υβριδική έκδοση με τον 1,33 turbo κινητήρα που αποδίδει 140 άλογα και συνδυάζεται αποκλειστικά με 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC.
Από την άλλη, το Kia Stonic είναι ένα από τα μοντέλα που μπήκαν σχετικά πρόσφατα στη μάχη των B-SUV ακολουθώντας την τάση της εποχής. Αυτόν τον καιρό κυκλοφορεί η ανανεωμένη έκδοση της πρώτης γενιάς του μοντέλου, που παρουσιάστηκε το 2017. Η γκάμα κινητήρων του κορεάτικου μοντέλου είναι μικρότερη με 82 – 120 άλογα και περιλαμβάνει ένα ατμοσφαιρικό σύνολο βενζίνης και ένα 1,0 turbo με 100 ή 120 άλογα. Η turbo έκδοση είναι διαθέσιμη και με ήπια υβριδική τεχνολογία. Επιλέγουμε την ισχυρότερη mild hybrid έκδοση με τα 120 άλογα, που συνδυάζεται αποκλειστικά με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT.
Οι τεχνικές και όχι μόνο προδιαγραφές των δύο μοντέλων είναι παραπλήσιες και έτσι βάλαμε αντιμέτωπα λοιπόν τα δύο SUVάκια για να δούμε ποιο είναι καλύτερο. Για να το διαπιστώσουμε ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως την τιμή, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ, θόρυβος).
Το ήπια υβριδικό Renault Captur είναι διαθέσιμο σε 3 επίπεδα εξοπλισμού: Εquilibre Plus, techno και rive gauche με τιμές 28.950, 30.220 & 30.720 ευρώ αντίστοιχα. Το κορυφαίο ήπια υβριδικό Kia Stonic με τα 120 άλογα προσφέρεται μόνο με τα πακέτα εξοπλισμού Optimum και GT-Line με τις τιμές να διαμορφώνονται σε 23.740 και 25.740 ευρώ αντίστοιχα.
Για τη σύγκριση επιλέξαμε τη κορυφαία του Kia Stonic και τη βασική του Renault Captur, που είναι πιο κοντά σε τιμή με δεδομένη πάντα την προς τα πάνω διαφορά του γαλλικού μοντέλου. Ποια θα είναι η έκβαση σε αυτή τη μάχη των 2 ξεχωριστών οικογενειακών SUV;
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του Kia Stonic απέναντι στο Renault Captur
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 | Τιμή: 25.740 ευρώ κοστίζει το ήπια υβριδικό αυτόματο Kia Stonic με τα 120 άλογα στην κορυφαία του έκδοση GT-Line και 28.950 ευρώ το Renault Captur με τα 140 άλογα στη βασική έκδοση Equilibre Plus. Το Kia Stonic είναι 3.210 ευρώ φθηνότερο! | |
2 | Εγγύηση: 7 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη προσφέρει το Kia Stonic και 5 χρόνια το Renault Captur. Δύο χρόνια μεγαλύτερη εγγύηση για το SUVάκι της Kia. | |
3 | Χώρος για τα γόνατα: Το Renault Captur προσφέρει σχεδόν το διπλάσιο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Κερδίζει με άνεση αυτόν τον πόντο. | |
4 | Χωρος αποσκευών: Το Renault Captur έχει πορτ μπαγκάζ με χωρητικότητα 422-536 λτ. ανάλογα με την θέση του πίσω συρόμενου καθίσματος. Το Kia Stonic έχει 352 λίτρα πορτ-μπαγκάζ. Το πορτ μπαγκάζ του Captur είναι τουλάχιστον 70 λίτρα μεγαλύτερο. | |
5 | Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα): Με 20 παραπάνω άλογα ονομαστικής ισχύος το Renault Captur έχει καλύτερο προσπέρασμα και γενικότερα ταχύτερες επιταχύνσεις. | |
6 | Εξοπλισμός άνεσης: To Kia Stonic στην κορυφαία του έκδοση GT-Line έχει περισσότερο όντας μάλιστα και φθηνότερο από τη βασική ήπια υβριδική έκδοση του Renault Captur. | |
7 | Εξοπλισμός ασφαλείας: Kαι τα δύο μοντέλα προσφέρουν το βασικό πακέτο συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, το Kia Stonic όμως έχει περισσότερα στοιχεία. | |
8 | Φρένα: Το Kia Stonic κερδίζει και στα φρένα, αφού για να «κοκκαλώσει» από τα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 36,5 μ., ενώ το Renault Captur 38,1 μ. | |
9 | Απόσταση από το έδαφος: Το Renault Captur απέχει από το έδαφος 21 εκατοστά και το Kia Stonic 18,3 εκατοστά (με τροχούς 17 ιντσών). Το γαλλικό μοντέλο ξεπερνάει με μεγαλύτερη άνεση τα μεγάλα εμπόδια σε άσφαλτο ή χώμα. | |
10 | Κατανάλωση: Η ήπια υβριδική τεχνολογία συγκρατεί την κατανάλωση και στα δύο μοντέλα. To Captur έχει μέση κατανάλωση 7,2 λτ./100 χλμ., ενώ το Stonic είναι στα 7,4 λτ./100 χλμ. Αν και αναγνωρίζουμε την υψηλότερη ιπποδύναμη του Captur, η διαφορά είναι αμελητέα. | |
11 | Θόρυβος: Οι μετρήσεις μας με ειδικό όργανο έδειξαν παραπλήσια επίπεδα θορύβου σε στάση και σε κίνηση με 100 και 120 χλμ./ώρα. | |
KIA Stonic – Renault Captur: 5-4 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
3 χιλιάρικα φθηνότερο το Stonic (1-0)
Το Kia Stonic κερδίζει και μάλιστα με μεγάλη διαφορά, αφού στην έκδοση GT-Line με τα 120 άλογα και το αυτόματο κιβώτιο κοστίζει 25.740 ευρώ. Το ήπια υβριδικό Renault Captur κοστίζει στη βασική έκδοση equilibre plus 28.950 ευρώ. Η διαφορά των 3.210 ευρώ αντιστοιχεί σε ένα ποσοστό πάνω από 10% της συνολικής τους αξίας. Σημαντική διαφορά τιμής και μάλιστα με καλύτερα επίπεδα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας για το κορεάτικο μοντέλο, που έχει τρομερό value for money.
Mε top εγγύηση το Stonic (2-0)
Όπως όλα τα μοντέλα της Kia, έτσι και το Stonic συνοδεύεται από τη μεγαλύτερη στάνταρ εργοστασιακή εγγύηση της αγοράς για τα μηχανικά του μέρη, ήτοι 7 χρόνια (ή 150.000 χλμ.). H εγγύηση του Renault Captur δεν είναι μικρή, αφού με 5 χρόνια είναι από τις καλύτερες της αγοράς (ή 100.000 χλμ.). Ωστόσο υπολείπεται 2 χρόνια από αυτή του Stonic, που κερδίζει και αυτό το σημείο.
Πιο ευρύχωρο και με μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το Captur (2-2)
Το Captur προσφέρει περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών και έχει συρόμενο πίσω κάθισμα Σαν αποτέλεσμα μπορεί να μεταφέρει 4 ενήλικες με περισσότερη άνεση, ενώ ο χώρος αποσκευών του είναι από 422-536 λτ., ανάλογα με το θέση του πίσω καθίσματος. Το Stonic υστερεί σε χώρο για τα γόνατα των πίσω, ενώ ο χώρος αποσκευών του είναι μόνο 352 λτ..
Πιο γρήγορο το Captur (2-3)
Mε 4κυλίνδρους και 1,3 λτ. o turbo κινητήρας του Renault Captur έχει μεγαλύτερη απόδοση με 140 άλογα και 260 Nm ροπής. To αυτόματο κιβώτιο του είναι το 7τάχυτο διπλού συμπλέκτη EDC της γαλλικής φίρμας. Το Kia Stonic έχει 3κύλινδρο,1000άρη turbo κινητήρα με 120 άλογα και 200 Nm ροπής. Με δεδομένο το παραπλήσιο βάρος των δύο μοντέλων, είναι λογικό το Captur να έχει το πάνω χέρι στις επιδόσεις. Κάνει το 0-100 σε 9,1 δλ. έναντι 9,9 του Stonic, ενώ για τα 60-100 και τα 80-120 χλμ./ώρα χρειάζεται 5,1 και 6,8 δλ. αντίστοιχα. Το Stonic για τις ίδιες περιπτώσεις ενδιάμεσης επιτάχυνσης απαιτεί 5,4 και 7,0 δλ. αντίστοιχα. Η τελική ταχύτητα είναι 188 χλμ./ώρα για το Stonic και 196 χλμ./ώρα για το Captur.
Περισσότερα στοιχεία εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας Stonic (4-3)
To Kia Stonic στην έκδοση GT-Line των 25.740 ευρώ προσφέρει παραπάνω στοιχεία εξοπλισμού από το «βασικό» Captur με τα 140 άλογα. Από πλευράς εξοπλισμού άνεσης το Stonic προσφέρει μεγαλύτερη οθόνη αφής (8 αντί 7 ίντσες), κάμερα όπισθεν, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, LED προβολείς, εμπρός φώτα ομίχλης, cruise control που ρυθμίζει αυτόματα την απόσταση από τον μπροστινό. Αμφότερα τα μοντέλα διαθέτουν ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικές κλειδαριές με τηλεχειρισμό και 4 ηλεκτρικά παράθυρα.
Το Stonic έχει και περισσότερα στοιχεία σχετικά με τον εξοπλισμό ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Έτσι εκτός από τα δεδομένα ESP, ΑBS, hill assist και το αυτόματο φρενάρισμα προσφέρει Σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού, Ηλεκτρονική κατανομή πέδησης ανά πλευρά στις στροφές, Σύστημα δυναμικής κατανομής ροπής στις στροφές και Σύστημα αυτόματης εναλλαγής από φώτα πορείας (μεγάλα) σε φώτα διασταυρώσεως (μεσαία).
Φρενάρει πιο δυνατά το Stonic (5-3)
Βασισμένο στους 4 δίσκους του (αεριζόμενοι 280 χλστ μπροστά και απλοί 262 χλστ. πίσω) το Kia Stonic «κοκαλώνει» από τα 100 χλμ./ώρα σε 36,5 μέτρα, ενώ το Renault Captur για την ίδια διαδικασία χρειάζεται 1,6 μ. περισσότερo (38,1 μέτρα). To Captur χρησιμοποιεί ταμπούρα για τους πίσω τροχούς. Από εκεί και πέρα το μεν Stonic της δοκιμής πατούσε σε Continental PremiumContact5 205/55 R 17, το δε Captur, Continental EcoContact 6 215/60 R17.
«Κάθεται» υψηλότερα το Captur (5-4)
Xάρη στη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, το Captur κλείνει τη διαφορά στο τέλος. Το γαλλικό μοντέλο κάθεται 210 χλστ. από το έδαφος, όταν το Stonic είναι στα 183 χλστ.
Συμπέρασμα: Το ντέρμπι κερδίζει το Stonic
Πραγματικό ντέρμπυ ανάμεσα στα δύο mild hybrid SUVάκια με τη νίκη να κρίνεται κυριολεκτικά στο νήμα. Το Kia Stonic βασισμένο στην πληρότητα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, την εντυπωσιακή εγγύηση, τις ανταγωνιστικές του επιδόσεις, αλλά και τη λογική τιμή του καταφέρνει να επικρατήσει. Από την άλλη, το αρκετά ακριβότερο Renault Captur είναι πιο πρακτικότερο και «κάθεται» πιο ψηλά από το έδαφος, ωστόσο είναι αρκετά ακριβότερο και μάλιστα χωρίς πλήρη εξοπλισμό.
Σχολιάστε |