Συγκρίνουμε το Nissan Juke με το Skoda Kamiq
Διαβάστηκε από 35923 αναγνώστες - 26/4/2023
Απέναντι από τη «βασική» έκδοση του Skoda Kamiq που «καίει» φυσικό αέριο βάζουμε αυτή του βενζινοκίνητου Nissan Juke που έχει τα ίδια σχεδόν λεφτά. Ποιο από τα δύο είναι τελικά η καλύτερη αγορά;
Στα ίδια λεφτά καλύτερο το Juke
Το φυσικό αέριο είναι μια λύση για φθηνό κόστος μετακίνησης ειδικά απέναντι στα αμιγώς βενζινοκίνητα μοντέλα. Το μεγάλο του μείον είναι ο μικρός αριθμός σημείων ανεφοδιασμού, ενώ φυσικά υπάρχει και το αυξημένο κόστος κτήσης ενός μοντέλου (είναι λίγα ομολογουμένως στην αγορά) με κινητήρα διπλού καυσίμου (φυσικό αέριο και βενζίνη). Στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV ένα από τα μοντέλα που είναι διαθέσιμα στην αγορά είναι και το Skoda Kamiq 1,0 GTEC. Χρησιμοποιεί 3κύλινδρο 1.000άρη turbo κινητήρα 90 ίππων και είναι διαθέσιμο μόνο στην έκδοση Ambition, που είναι η βασική στη σχετική γκάμα του Skoda Kamiq.
To Nissan Juke είναι ο προπομπός της κατηγορίας των μικρών SUV (προηγήθηκε του «αδερφού» Renault Captur) και πλέον κυκλοφορεί στη δεύτερη γενιά του. Είναι διαθέσιμο με 3κύλινδρο, 1.000άρη turbo κινητήρα 114 ίππων, ενώ υπάρχει και η full υβριδική έκδοση με 1,6 λτ. κινητήρα, 145 άλογα και πολλά ευρώ (31.900 ευρώ στην έκδοση N-Connecta).
Το βενζινοκίνητο, χειροκίνητο Nissan Juke είναι διαθέσιμο με 22.400 ευρώ στη βασική έκδοση Energy, 23.900 ευρώ στην Acenta, 25.900 ευρώ στην N-Connecta, 26.900 ευρώ στην N-Connecta Pack και 29.300 στην κορυφαία Techna.
Αποφασίσαμε λοιπόν να αντιπαραθέσουμε την έκδοση του Skoda Kamiq με το χαμηλότερο κόστος κίνησης με την αντίστοιχης τιμής εξοπλιστική έκδοση του Nissan Juke (την N-Connecta) και ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως την τιμή, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ, θόρυβος). Ποια θα είναι η έκβαση σε αυτή τη μάχη των 2 ξεχωριστών μικρών SUV;
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του Nissan Juke απέναντι στο Skoda Kamiq
Tα 11 Βήματα |
Νικητής |
1 |
Κόστος κίνησης: Το φυσικό αέριο είναι φθηνότερο από τη βενζίνη και επιπλέον το Kamiq GTEC έχει χαμηλότερη κατανάλωση από το Nissan Juke. Συνολικά το κόστος κίνησης του Skoda Kamiq είναι περίπου το μισό σε σχέση με το βενζινοκίνητο Nissan Juke. |
|
2 |
Εγγύηση: 3 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη προσφέρει το Nissan Juke και 2 χρόνια το Skoda Kamiq. Iσοφαρίζει το ιαπωνικό μοντέλο. |
|
3 |
Φρένα: Το Nissan Juke κερδίζει στα φρένα, αφού για να «κοκκαλώσει» από τα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται σχεδόν 1 μέτρο λιγότερο από το Skoda Kamiq. |
|
4 |
Χώρος αποσκευών: Το πορτ μπαγκάζ του Nissan Juke είναι 144 λτ. μεγαλύτερο από αυτό το Skoda Kamiq, από το οποίο κλέβουν πολύ χώρο οι δεξαμενές του φυσικού αερίου. |
|
5 |
Εξοπλισμός άνεσης: To Nissan Juke στην πλούσια έκδοση N-Connecta προσφέρει περισσότερα και σημαντικότερα στοιχεία άνεσης σε σχέση με τη βασική Αmbition του Skoda Kamiq. |
|
6 |
Εξοπλισμός ασφαλείας: Ακόμα και στη βασική του έκδοση του Nissan Juke προσφέρει περισσότερα στοιχεία ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, πολλώ δε μάλλον στην N-Connecta. |
|
7 |
Αυτονομία: Mε το Nissan Juke κάνεις τα διπλάσια σχεδόν χιλιόμετρα με ένα γέμισμα σε σχέση με το Skoda Kamiq, ακόμα και αν στο τελευταίο είναι γεμάτη τόσο η δεξαμενή CNG, όσο και αυτή της βενζίνης. Επιπλέον τα πρατήρια CNG σε όλη την Ελλάδα είναι ελάχιστα. Δεν υπάρχει δυνατότητα επιλογής καυσίμου στο Kamiq. Όταν τελειώσει το CNG, τότε αυτόματα «γυρίζει» σε βενζίνη. |
|
8 |
Χώρος για τα γόνατα: Ο χώρος για τα γόνατα είναι μεγαλύτερος στο Skoda Kamiq. Το τσέχικο SUVάκι έχει και περισσότερο φαρδιά καμπίνα στο πίσω μέρος και κερδίζει αυτόν τον πόντο. |
|
9 |
Θόρυβος: Mέχρι τα 100 χλμ./ώρα το Nissan Juke είναι πιο ήσυχο, αλλά από τα 120 και πάνω έχει περισσότερο αεροδυναμικό θόρυβο σε σχέση με το Skoda Kamiq. Στο ρελαντί υπάρχει ισοπαλία. |
|
10 |
Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα): Στην επιτάχυνση 60-100 χλμ./ώρα με 4η σχέση εκφράζεται το εικονικό προσπέρασμα. Το Nissan Juke χρειάζεται 8,2 δλ. και το Skoda Kamiq 8,1 δλ. (με χρήση CNG). Ουσιαστικά υπάρχει ταύτιση. Πάντως το Nissan Juke κάνει το 0-100 σε 11,0 δλ, ενώ το Skoda Kamiq σε 12,0 δλ. |
|
11 |
Τιμή: Το Skoda Kamiq GTEC κοστίζει 25.350 ευρώ και είναι διαθέσιμο στη βασική έκδοση Ambition και μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το βενζινοκίνητο, χειροκίνητο Nissan Juke είναι διαθέσιμο με 22.400 ευρώ στη βασική έκδοση Energy, 23.900 ευρώ στην Acenta, 25.900 ευρώ στην N-Connecta (την οποία και επιλέξαμε), 26.900 ευρώ στην N-Connecta Pack και 29.300 στην κορυφαία Techna. |
|
Nissan Juke – Skoda Kamiq: 6-2 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
Το Kamiq καίει τα μισά (0-1)
Στις 19 Απριλίου 2023 η τιμή του φυσικού αερίου ήταν 1,1 ευρώ/κιλό, ενώ η τιμή της αμόλυβδης γύρω στο 1,9 ευρώ/λτ.. Με αυτά τα δεδομένα και με βάση τις μετρήσεις κατανάλωσης στα δύο μοντέλα προκύπτει πως το αεριοκίνητο Skoda Kamiq έχει πολύ χαμηλότερο κόστος κίνησης σε σχέση με το βενζικίνητο Nissan Juke. Για την ακρίβεια το Skoda Kamiq GTEC έχει μέση κατανάλωση 5,2 kg/100 χλμ., το οποίο αντιστοιχεί σε 5,7 ευρώ/100 χλμ. Από την άλλη, το Nissan Juke έχει μέση κατανάλωση βενζίνης 6,8 λτ./100 χλμ. ήτοι τα 100 χλμ. με το μικρό SUV της Nissan κοστίζουν 12,9 ευρώ. Είναι προφανές πως το Kamiq πετυχαίνει διάνα το στόχο για μικρό κόστος κίνησης, αφού καίει λιγότερο και από τα μισά σε σχέση με το βενζινοκίνητο Nissan Juke.
3 χρόνια εγγύηση για το Juke (1-1)
Όπως όλα τα μοντέλα Nissan, έτσι και το Juke συνοδεύεται από 3ετή εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά του μέρη (ή 100.000 χλμ., όποιο έρθει πρώτο). Το Skoda Κamiq προσφέρεται με 2 χρόνια εγγύηση, δλδ έναν χρόνο λιγότερο (χωρίς όριο χλμ. πάντως). Η μεγαλύτερη σε χρονική διάρκεια εγγύηση του Nissan Juke eξασφαλίζει στο μικρό ιαπωνικό SUV της ισοφάριση.
Φρενάρει καλύτερα το Juke (2-1)
Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν σε αυτές τις εκδόσεις αεριζόμενους δίσκους μπροστά και δίσκους πίσω. Τα μικρότερο βάρος και τα φαρδύτερα στάνταρ ελαστικά βοηθούν το Nissan Juke να φρενάρει καλύτερα. Για το «κοκκάλωμα» από τα 100 χλμ./ώρα το Juke θέλει ακριβώς 36 μέτρα, όταν το Kamiq πλησιάζει τα 37 μέτρα (36,7 μ.). Ο πόντος πάει στο Juke λόγω και καλύτερης αίσθησης στο μεσαία πεντάλ.
Πολύ μεγαλύτερος ο χώρος αποσκευών του Juke (3-1)
Τα μικρά SUV χρησιμοποιούνται από χομπίστες και μικρές οικογένειες, οπότε ο ο χώρος αποσκευών παίζει μεγάλο ρόλο στην επιλογή ενός μοντέλου. Το Skoda Kamiq υστερεί αισθητά, αφού οι δεξαμενές φυσικού αερίου έχουν μειώσει τη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ στα 278 λτ. (400 λτ. στις άλλες εκδόσεις). Το Nissan Juke με 422 λτ. έχει ένα από τα μεγαλύτερα πορτ-μπαγκάζ της κατηγορίας και μάλιστα με διπλό πάτωμα. Κερδίζει ακόμα έναν πόντο.
Tα πάντα όλα στο Juke (4-1)
Με τα λεφτά που κοστίζει το Skoda Kamiq 1,0 GTEC στην έκδοση Ambition, αγοράζει κανείς την έκδοση N-Connecta του Juke. Αν και στο Kamiq θα βρει κανείς στοιχεία όπως LED προβολείς, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, προφίλ οδήγησης, εκκίνηση με κουμπί και οθόνη αφής 8 ιντσών με ασύρματο Android Auto & Apple Car Play, το Juke προσφέρει περισσότερα όπως είναι λογικά μιας και στα ίδια λεφτά προσφέρεται σε πιο πλούσια έκδοση. Έτσι υπάρχει στάνταρ κάμερα όπισθεν, προβολείς ομίχλης LED, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, ηλεκτρικό χειρόφρενο, κεραία οροφής τύπου «καρχαρία» και μαξιλάρι γονάτων εμπρός επιβατών (Knee pad).
Περισσότερα συστήματα ασφαλείας στο Juke (5-1)
Το Nissan Juke έχει περισσότερα στοιχεία σχετικά με τον εξοπλισμό ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Έτσι εκτός από τα δεδομένα ESP, ΑBS, hill assist, το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και το αυτόματο φρενάρισμα προσφέρει υποβοήθηση υψηλής δέσμης προβολέων, Active Trace Control, Active Ride Control, Traffic Sign Recognition συνδεδεμένο με το Cruise Control
Γεμίζεις παντού και κάνεις περισσότερα χιλιόμετρα με το Juke (6-1)
Το μεγαλύτερο πρόβλημα για το CNG είναι το περιορισμένο δίκτυο ανεφοδιασμού. Επίσης στο Skoda Kamiq ο οδηγός δεν έχει τη δυνατότητα εναλλαγής καυσίμου: Όταν τελειώσει το CNG τότε αυτόματο γυρίζει στη βενζίνη, που έχει ρεζερβουάρ μόλις 9 λτ. Αν είσαι μακριά από πρατήριο CNG σημαίνει πως κάθε 100-120 χλμ. χρειάζεσαι καύσιμο. Οι δεξαμενές CNG έχουν χωρητικότητα 13,8 κιλών (η ωφέλιμη είναι γύρω σε 12). Όλα αυτά μαζί σημαίνουν πως έχοντας γεμίσει και όλα τα ρεζερβουαρ μπορείς να κάνεις γύρω στα 350 χλμ. (υπολογισμός με βάση τις πραγματικές μέσες καταναλώσεις). Από την άλλη, το Juke έχει ρεζερβουάρ 50 λτ. και γεμίζει παντού. Με βάση την πραγματική του μέση κατανάλωση μπορεί να κάνει πάνω από 700 χλμ. με ένα γέμισμα.
Kάθεσαι πιο άνετα πίσω στο Kamiq (6-2)
Το Kamiq προσφέρει περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών και ταυτόχρονα έχει πιο φαρδιά καμπίνα. Σαν αποτέλεσμα μπορεί να μεταφέρει 4 ενήλικες με περισσότερη άνεση. Πάντως ούτε στο Nissan Juke θα νιώσουν στριμωγμένοι.
Συμπέρασμα: ¶νετη επικράτηση του Nissan Juke
Κάθε άλλο παρά αμφίρροπή αποδείχθηκε αυτή η αναμέτρηση, την οποία το Nissan Juke κέρδισε με άνεση. Βασισμένο στην πληρότητα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, στην καλύτερη εγγύηση, στο μεγάλο πορτ-μπαγκάζ, στον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα και στον ολοκληρωμένο του χαρακτήρα γενικότερα, το ιαπωνικό SUVάκι καταφέρνει να επικρατήσει. Από την άλλη, το Skoda Kamiq προτάσσει το πλεονέκτημα του χαμηλού κόστους κίνησης, ωστόσο ο ανεφοδιασμός του με CNG είναι δύσκολος (ακόμα και αν ζεις στην Αττική όπου υπάρχουν 8 από τα 26 σε όλη την Ελλάδα πρατήρια), ενώ υστερεί σε εξοπλισμό και σε χώρο αποσκευών, που είναι σημαντικός για τους χομπίστες και οπαδούς της light περιπέτειας που γλυκοκοιτούν τα μοντέρνα SUVάκια.