Συγκρίνουμε στα 11 βήματα, τη νέα full υβριδική Toyota Corolla Cross με τη «βασική» έκδοση του Volvo XC40 σε 11 κρίσιμους τομείς. Ποιος επικράτησε τελικά στην «ειδική σύγκριση»;
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης της Toyota Corolla Cross απέναντι στο Volvo XC40 T2
Tα 11 Βήματα |
Νικητής |
1 |
Τιμή: 38.950 ευρώ κοστίζει το δικίνητο Volvo XC40 T2 και 32.000 ευρώ η full υβριδική Toyota Corolla Cross συγκρίνοντας τις βασικές εκδόσεις Core και Active Plus αντίστοιχα. Ακόμη και στην τετρακίνητη έκδοσή της, η Toyota Corolla Cross είναι 5.000 ευρώ φθηνότερη! |
|
2 |
Εγγύηση: 6 χρόνια έχει η Corolla Cross και 5 χρόνια το Volvo XC40. Έστω και οριακά, η Corolla Cross κερδίζει τον πόντο με δεδομένα και τα 11 χρόνια εγγύησης για τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος. |
|
3 |
Kόστος κίνησης: Χάρη στo αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης και την (περιορισμένη) δυνατότητα ηλεκτροκίνησης, η Corolla Cross θέλει γύρω στα 9 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα, όταν το XC40 χρειάζεται γύρω στα 15 ευρώ (υπολογισμός με μέση πραγματική κατανάλωση και τιμή αμόλυβδης στο 1,8 ευρώ/λτ.) Η διαφορά υπέρ της Corolla Cross μέσα στην πόλη είναι ακόμα μεγαλύτερη. |
|
4 |
Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα): Η Corolla Cross, που έχει στάνταρ αυτόματο κιβώτιο, επιταχύνει από 60 στα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 4,3 δλ.. Tο Volvo XC40, επίσης με στάνταρ 8άρι αυτόματο κιβώτιο, αλλά με 68 άλογα λιγότερα, για την ίδια μέτρηση χρειάστηκε 6,5 δλ. Με το XC40 είσαι πολύ περισσότερη ώρα εκτεθειμένος στο αντίθετο ρεύμα. |
|
5 |
Πρόσφυση-ευκολία οδήγησης: Η τετρακίνηση και ο αρκετά μικρότερος κύκλος στροφής εξασφαλίζουν ακόμα ένα πόντο για την τετρακίνητη Corolla Cross. |
|
6 |
Θόρυβος: Η Corolla Cross στις μετρήσεις μας σε διάφορες ταχύτητες αποδείχθηκε πιο ήσυχη από το XC40. |
|
7 |
Ευρυχωρία-πρακτικότητα: Τα δύο μοντέλα προσφέρουν ίδιο χώρο για τα γόνατα των πίσω (14 εκατοστά στην Corolla Cross και 14,2 εκατοστά στο XC40), αλλά το μοντέλο της Volvo έχει πιο φαρδιά καμπίνα και 62 λτ. μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. |
|
8 |
Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Το XC40 T2 χρειάζεται 35,1 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ/ώρα, ενώ η Corolla Cross θέλει 38,5 μέτρα, παρότι ελαφρύτερη. Η διαφορά είναι σημαντική και το XC40 κερδίζει ακόμα ένα πόντο. |
|
9 |
Απόσταση από το έδαφος: Με πιο SUV παρουσιαστικό, το XC40 έχει 205 χλστ. απόστασης από το έδαφος, ενώ η Corolla Cross είναι στα 160 χλστ. Το XC40 έχει επίσης καλύτερες γωνίες αναρρίχησης. |
|
10 |
Εξοπλισμός άνεσης: Μεταξύ άλλων, ζάντες αλουμινίου, 2ζωνικός αυτόματος κλιματισμός, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, συνδεδεμένες υπηρεσίες, αισθητήρες βροχής και φώτων, adaptive cruise control και ηλεκτρικές ευκολίες συναντάμε και στα δύο μοντέλα. To XC40 έχει 18άρες ζάντες, ηλεκτρική πίσω πόρτα, ασύρματη φόρτιση κινητού, ηλεκτρική πίσω πόρτα και υψηλής απόδοσης ηχοσύστημα, η Corolla Cross έχει 17άρες ζάντες, κάμερα όπισθεν, οθόνη 10,5’’, ρύθμιση θερμοκρασίας καμπίνας από απόσταση και προβολείς ομίχλης. |
|
11 |
Εξοπλισμός ασφαλείας: Και τα δύο μοντέλα προσφέρουν πλήρεις σουίτες ασφαλείας με ESP, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής και ενεργή διατήρηση λωρίδας, ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας, cruise control κτλ. Το XC40 διαθέτει σύστημα αποτροπής μετωπικής σύγκρουσης, ενώ Corolla Cross έχει 8 αερόσακους και Σύστημα Διακοπής Οδήγησης Έκτακτης Ανάγκης (EDSS). |
|
Toyota Corolla Cross 2,0 HSD i-AWD – Volvo XC40 T2 6-3 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
5 χιλιάρικα φθηνότερη η υβριδική Corolla Cross (1-0)
H Toyota Corolla Cross κερδίζει και μάλιστα με μεγάλη διαφορά, αφού στην 4X2 έκδοση Active Plus κοστίζει 32.000 ευρώ, με το Volvo XC40 T2 να είναι στα 38.947 ευρώ. Εδώ επιλέξαμε την τετρακίνητη έκδοση της Corolla Cross η οποία είναι και πάλι αρκετά φθηνότερη: Η διαφορά των 4.947 ευρώ αντιστοιχεί σε ένα ποσοστό περίπου 15% της συνολικής τους αξίας. Σημαντική διαφορά τιμής μάλιστα με παρόμοια επίπεδα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας.
6 χρόνια εγγύηση για την Corolla Cross (2-0)
Ένα από τα βασικά όπλα της Corolla Cross είναι η 6ετής εγγύηση (ή 180.000 χλμ.) για τα μηχανικά μέρη και έως 11 χρόνια για την μπαταρία του υβριδικού συστήματος. Στον αντίποδα τώρα, το Volvo XC40 προσφέρεται με 5 χρόνια εγγύησης με μόλις 100.000 όριο χιλιομέτρων.
Πολύ πιο οικονομική στη χρήση της η Corolla Cross (3-0)
H Corolla Cross εξασφαλίζει έως και 50% χαμηλότερο κόστος κίνησης λόγω του high-tech υβριδικού του συστήματος. Η μέση της κατανάλωση είναι στα 5,0 λτ. /100 χλμ. που μεταφράζεται σε περίπου 9 ευρώ /100 χλμ. (μέση τιμή βενζίνης 1,8 ευρώ/λτ.). Από την άλλη, το XC 40 T2 έχει μέση κατανάλωση 8,3 λτ./100 χλμ. κάτι που σε χρήμα αντιστοιχεί σε περίπου 15 ευρώ / 100 χλμ. Mέσα στην πόλη (όπου κάνουμε το 80% των χιλιομέτρων) η διαφορά είναι τεράστια μιας και η Corolla Cross Cross καίει κυριολεκτικά τα μισά χάρη στην ικανότητά της να εκκινεί και να κινείται για λίγο ηλεκτρικά. Έτσι εμφανίζει μέση κατανάλωση 4,2 λτ./100 χλμ., όταν το XC40 T2 θέλει 8,8 λτ./100 χλμ.. Το όφελος είναι τόσο μεγάλο που εξαφανίζει το μειονέκτημα από το φόρο πολυτελείας (440 ευρώ μέχρι τα 5 χρόνια 308 ευρώ για τα επόμενα 5).
Προσπερνά πιο γρήγορα η Corolla Cross (4-0)
Λανσάροντας το 5ης γενιάς υβριδικό σύστημα της Toyota, η Corolla Cross αποδίδει 197 άλογα. Το XC 40 T2 από τον 1,5 turbo κινητήρα αποδίδει 129 άλογα, με αποτέλεσμα οι επιδόσεις του να είναι οριακά επαρκείς για. Για την ακρίβεια κάνει το 60-100 χλμ./ώρα σε 6,5 δλ., όταν η Corolla Cross χρειάζεται 4,3 δλ.. Για τα 80-120 χλμ. η Corolla Cross χρειάζεται 5,4 δλ. και το XC 40 T2, 8,8 δλ.. Διαφορά υπάρχει και στο κλασικό 0-100 με την Corolla Cross να το κάνει σε 8 δλ. και το XC 40 T2 σε 11,3 δλ.
Πρόσφυση-ευκολία οδήγησης: (5-0)
Η τετρακίνηση για είναι SUV είναι σημαντικό πλεονέκτημα για κίνηση σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης (χιόνι, βροχή κτλ.), αλλά και στο χώμα. Η full υβριδική Corolla Cross προσφέρεται και με ηλεκτρική τετρακίνηση (έχει έξτρα ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς). To ΧC40 δεν προσφέρει καν τη δυνατότητα αυτή, έχει όμως μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (205 χλστ. αντί 160 χλστ.) και έχει και καλύτερες γωνίες αναρρίχησης. Η Corolla Cross είναι επίσης πιο ευέλικτη σε αστικές συνθήκες μιας και έχει πολύ μικρότερη κύκλο στροφής (10,4 έναντι 11,4 μ. του XC40).
Πιο ήσυχη η καμπίνα της Corolla Cross (6-0)
Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, στα 120 χλμ./ώρα στην καμπίνα της Corolla Cross εισβάλουν 67,1 db, όταν με την ίδια ταχύτητα στο XC40 είδαμε 69,4 db. Ανάλογη διαφορά εντοπίσαμε και στην ταχύτητα των 140 χλμ./ώρα με το ειδικό όργανο να δείχνει 72,1 db στο XC40 και 69,8 db στη Corolla Cross. Aκόμα και στην πλήρη επιτάχυνση, όπου τα υβριδικά της Toyota θορυβούν, στην Corolla Cross το σχετικό βουητό είναι σημαντικά μειωμένο.
Πόντος πρακτικότητας για το XC40 (6-1)
Στην άνεση των πίσω επιβατών, έχουμε πάρει ως σημαντικότερη μέτρηση αυτή στο χώρο που έχουμε στα γόνατα. Εκεί λοιπόν, τα δύο μοντέλα είναι ισόπαλα με το XC40 να προσφέρει 14,2 εκατοστά, όταν στην Corolla Cross είναι 14 εκατοστά. To XC40 όμως έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (452 έναντι 390 λτ.) και προσφέρει πιο φαρδιά καμπίνα (141,6 εκατ. έναντι 136,5 εκατ. στη Corolla Cross).
Φρενάρει πιο δυνατά το XC 40 (6-2)
Βασισμένο στους μεγάλους του δίσκους (αεριζόμενοι 345 χλστ μπροστά και απλοί 340 χλστ. πίσω) το XC40 «κοκαλώνει» από τα 100 χλμ./ώρα σε 35,1 μέτρα, ενώ η Corolla Cross για την ίδια διαδικασία χρειάζεται 3,4 μέτρα περισσότερα (38,5 μέτρα).
Aπόσταση από το έδαφος (6-3)
Με πιο SUV παρουσιαστικό, το XC40 έχει 205 χλστ. απόστασης από το έδαφος, ενώ η Corolla Cross είναι στα 160 χλστ. Το XC40 έχει επίσης καλύτερη γωνία προσέγγισης (20,3ο έναντι 16ο στην Corolla Cross). Η Corolla Cross πάντως έχει γωνία φυγής 28,5ο και το XC40, 26,9 μοίρες.
Συμπέρασμα: 6-3 κερδίζει η Corolla Cross
H full υβριδική Toyota Corolla Cross με τα 197 άλογα έχει δυναμικές επιδόσεις, καίει σχεδόν τα μισά από το XC40, έχει 6 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης, προσφέρει τετρακίνηση για top πρόσφυση σε ολισθηρή άσφαλτο και χώμα και είναι σχεδόν 5 χιλιάρικα φθηνότερη. Το Volvo XC40 T2 εμφανίζει φαρδύτερη καμπίνα και μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ, ενώ φρενάρει καλύτερα και έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Η επικράτηση της Toyota Corolla Cross είναι εύκολη.
Έχασε πριν ξεκινήσει η σύγκριση...
Δεν καίει σταγόνα η τετρακίνητη full υβριδική Corolla Cross!
Ακριβότερο, δικίνητο και με μόλις 129 άλογα το XC40 T2.
Κερδίζει με μεγάλη διαφορά η φθηνότερη, οικονομικότερη και τετρακίνητη Toyota Corolla Cross!
Εσύ τι θα αγόραζες; XC40 ή τετρακίνητη και υβριδική Corolla Cross και 5 χιλιάρικα στην τσέπη;