Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric
Συγκρίνουμε στα 11 βήματα το Toyota Yaris Cross με το VW T-Roc

Συγκρίνουμε στα 11 βήματα το Toyota Yaris Cross με το VW T-Roc

Διαβάστηκε από 80234 αναγνώστες - 20/12/2022

Συγκρίνουμε το best seller VW T-Roc με το full υβριδικό Toyota Yaris Cross σε 11 κρίσιμους τομείς. Ποιο κερδίζει;

Το Toyota Yaris Cross και το VW T-Roc κρατούν τα ηνία στη κούρσα των πωλήσεων στην κατηγορία των μικρών SUV. Για όλο το 2022 μέχρι και τον περασμένο Νοέμβριο το Toyota Yaris Cross, που έχει το όνομα και τα μηχανικά μέρη του Yaris με εντελώς SUV στυλ όμως, ήταν πρώτο με 2.654 πωλήσεις και μερίδιο αγοράς (11,07 %) αφήνοντας πίσω το VW T-Roc με 2.505 μονάδες (ποσοστό 10,44%). Δε θέλαμε πολύ για να βάλουμε αντιμέτωπα τα δύο μοντέλα και να διαπιστώσουμε ποιο είναι καλύτερο.

Για να το διαπιστώσουμε ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και  κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ, θόρυβος). Για τη σύγκριση επιλέξαμε τις πιο εμπορικές εκδόσεις των μικρών SUV, ήτοι το full υβριδικό Toyota Yaris Cross Hybrid με 116 ίππους στο πακέτο εξοπλισμού Active και τιμή 22.020 ευρώ και το VW T-Roc των 110 ίππων στην έκδοση Life, με τιμή πλέον στα 25.600 ευρώ. Ποια θα είναι η έκβαση του αγώνα;
 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του Toyota Yaris Cross απέναντι στο VW T-Roc

Tα 11 Βήματα Νικητής
1 Τιμή: 25.600 ευρώ κοστίζει το VW T-Roc και 22.020 ευρώ το full υβριδικό Toyota Yaris Cross, συγκρίνοντας τις βασικές εκδόσεις Life και Active αντίστοιχα. Το full υβριδικό Toyota Yaris Cross είναι 3.580 ευρώ φθηνότερο.
2 Εγγύηση: 6 χρόνια έχει το Yaris Cross και 2 χρόνια το VW T-Roc. Με 420 ευρώ παίρνεις άλλα 2 χρόνια και γίνονται 4 στο T-Roc. Το T-Roc έχει 4 χρόνια μικρότερη εγγύηση.
3 Kόστος κίνησης: Χάρη στo αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης και την (περιορισμένη) δυνατότητα ηλεκτροκίνησης, το Yaris Cross θέλει  γύρω στα 9,5 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα, όταν το T-Roc χρειάζεται γύρω στα 15 ευρώ με βάση τη μέση του κατανάλωση και αυτό. Η διαφορά υπέρ του Yaris Cross μέσα στην πόλη είναι ακόμα μεγαλύτερη
4 Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα): Το Yaris Cross, που έχει στάνταρ αυτόματο κιβώτιο, επιταχύνει από 60 στα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 6,2 δλ και το VW T-Roc (μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων) σε 7,7 δλ. Με το T-Roc είσαι περισσότερη ώρα εκτεθειμένος στο αντίθετο ρεύμα.
5 Xώροι-πρακτικότητα: Περισσότερος χώρος για τα γόνατα, φαρδύτερη καμπίνα και  μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ συντελούν ώστε το VW T-Roc να κερδίζει τον πρώτο πόντο.
6 Θόρυβος: Η καμπίνα του T-Roc είναι πιο ήσυχη, όπως φάνηκε σε όλες μας τις μετρήσεις. Όσο αυξάνει η ταχύτητα ή στην full επιτάχυνση, η διαφορά μεγαλώνει εις βάρος του Yaris Cross.
 
7 Απόσταση από το έδαφος-Γωνίες: «Κάθεται» πιο ψηλά, έχει καλύτερες γωνίες αναρρίχησης και προσφέρει τετρακίνηση, που το T-Roc δίνει μόνο στις απλησίαστες από πλευράς τιμής και φορολογικών «βαρών» 2λιτρες εκδόσεις του.
8 Ευελιξία-Ευχρηστία: Με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο, κάμερα όπισθεν και μικρό κύκλο στροφής, το Toyota Yaris Cross είναι αγχολυτικό στην οδήγηση ακόμα και μέσα στην κίνηση της πόλης. Από την άλλη, το T-Roc προσφέρει στάνταρ σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος Park Pilot.
 
9 Εξοπλισμός άνεσης: Μεταξύ άλλων, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό,  σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών, συνδεδεμένες υπηρεσίες, αισθητήρες βροχής και φώτων, adaptive cruise control και ηλεκτρικές ευκολίες  συναντάμε και στα δύο μοντέλα. To Τ-Roc έχει φώτα LED και ψηφιακό πίνακα οργάνων, το Yaris Cross κάμερα όπισθεν.
10 Εξοπλισμός ασφαλείας: Και τα δύο μοντέλα προσφέρουν πλήρεις σουίτες ασφαλείας με  ESP, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής και ενεργή διατήρηση λωρίδας, ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας, cruise control κτλ. Το T-Roc διαθέτει σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, ενώ το Yaris Cross έχει κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα.
11 Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Το T-Roc χρειάζεται 36,9 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ/ώρα, και το Yaris Cross θέλει 36,8 μέτρα. Η διαφορά είναι ελάχιστη.
Toyota Yaris Cross Hybrid – VW T-Roc TSI: 5-2

Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:

3,6 χιλιάρικα φθηνότερο το  υβριδικό Yaris Cross (1-0) 
Το Toyota Yaris Cross κερδίζει και μάλιστα με μεγάλη διαφορά, αφού στην έκδοση Active κοστίζει 22.020 ευρώ, με το VW T-Roc 1,0 TSI 110 PS να είναι στα 25.600 ευρώ Η διαφορά των 3.580 ευρώ αντιστοιχεί σε ένα ποσοστό περίπου 15% της συνολικής τους αξίας. Σημαντική διαφορά τιμής μάλιστα με παρόμοια επίπεδα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας.
 
6 χρόνια εγγύηση για το Yaris Cross (2-0)
Ένα από τα βασικά όπλα τoυ Yaris Cross είναι η εγγύηση του, η οποία είναι 6 χρόνια για τα μηχανικά μέρη και έως 11 χρόνια για την μπαταρία του υβριδικού συστήματος. Στον αντίποδα τώρα, το Τ-Roc προσφέρεται με 2 χρόνια εγγύησης χωρίς όριο χιλιομέτρων. Με χρέωση 420 ευρώ μπορεί να αγοράσει κανείς επιπλέον 2 χρόνια εγγύησης (ή 80.000 χλμ.) μηχανικών μερών για το γερμανικό μοντέλο.
 
Πολύ πιο οικονομικό στη χρήση το Yaris Cross (3-0)
Το Toyota Yaris εξασφαλίζει έως και 50% χαμηλότερο κόστος κίνησης λόγω του high-tech υβριδικού του συστήματος. Η μέση του κατανάλωση είναι στα 5,3 λτ. /100 χλμ. που μεταφράζεται  σε περίπου 9,5 ευρώ /100 χλμ. (μέση τιμή βενζίνης 1,8 ευρώ/λτ.). Από την άλλη, το T-Roc 1,0 TSI 110 PS έχει μέση κατανάλωση 7,1 λτ./100 χλμ. κάτι που σε χρήμα αντιστοιχεί σε περίπου 13 ευρώ / 100 χλμ. Mέσα στην πόλη (όπου κάνουμε το 80% των χιλιομέτρων) η διαφορά είναι τεράστια μιας και το Yaris Cross καίει κυριολεκτικά τα μισά χάρη στην ικανότητά του να εκκινεί και να κινείται για λίγο ηλεκτρικά. Ειδικά το Yaris Cross εμφανίζει μέση κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ., όταν το T-Roc θέλει 9,2 λτ./100 χλμ. 
 
Προσπερνά πιο γρήγορα το Yaris Cross (4-0)
Πιο δυνατό και με αυτόματο κιβώτιο, το Yaris Cross μπορεί να παράγει λίγο παραπάνω θόρυβο στην πλήρη επιτάχυνση, ωστόσο προσπερνά πιο γρήγορα. Για την ακρίβεια κάνει το 60-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δλ., όταν το χειροκίνητο T-Roc με 4η σχέση (δεν προσφέρεται αυτόματο κιβώτιο σε αυτή την έκδοση) χρειάζεται 7,7 δλ. μένοντας περισσότερη ώρα στο αντίθετο ρεύμα. Για τα 80-120 χλμ. το Yaris Cross χρειάζεται 8,4 δλ. και το T-Roc με 5η σχέση 10,5 δλ. 
 
Πόντος πρακτικότητας για το T-Roc (4-1) 
Στην άνεση των πίσω επιβατών, έχουμε πάρει ως σημαντικότερη μέτρηση αυτή στο χώρο που έχουμε στα γόνατα. Εκεί λοιπόν, το T-Roc  προσφέρει 11,4 εκατοστά, όταν στο Yaris Cross είναι μόνο 5,5 εκατοστά.  O χώρος αποσκευών του T-Roc (έχει και φαρδύτερη καμπίνα) είναι στα 445 λτ., όταν στο Yaris Cross είναι στα 397 λτ. 
 
Πιο ήσυχη η καμπίνα του T-Roc (4-2)
Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, στα 120 χλμ./ώρα στην καμπίνα του T-Roc εισβάλουν 66,8 db, όταν με την ίδια ταχύτητα στο Yaris Cross είδαμε70,4 db. Ανάλογη διαφορά εντοπίσαμε και στην ταχύτητα των 140 χλμ./ώρα με το ειδικό όργανο να δείχενι 71,6 db στο T-Roc και 74,2 db στο Yaris Cross. Λόγω του αυτόματο κιβωτίου που λειτουργεί σαν αυτά με τη συνεχή μεταβαλλόμενη τελική σχέση μετάδοσης, το Yaris Cross στην πλήρη επιτάχυνση παράγει και το γνωστό βουητό σε αντίθεση με το T-Roc, που εμφανίζεται πιο πολιτισμένο.
 
«Κάθεται» υψηλότερα το Yaris Cross (5-2) 
Με 170 χλστ. από το έδαφος,  το Yaris Cross αντιμετωπίζει πιο άνετα τις κακοτοπιές μιας και η αντίστοιχη μέτρηση για το T-Roc είναι 161 χλστ. Μπορεί η διαφορά των 9 χλστ. να μην είναι μεγάλη, υπάρχει διαφορά όμως στις γωνίες αναρρίχησης. Έτσι στο Yaris Cross οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και φυγής είναι 20,19 και 35 μοίρες αντίστοιχα, ενώ στο T-Roc είναι 16,4, 12,8 και 18,8 μοίρες. To full υβριδικό Yaris Cross προσφέρεται και με ηλεκτρική τετρακίνης (έχει έξτρα ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς). Το T-Roc προσφέρει μηχανική τετρακίνηση μόνο στις 2λιτρες εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου, που είναι ακριβές και έχουν τα σχετικά βάρη λόγω κυβισμού κινητήρα.


Με 3.500 ευρώ διαφορά και 4 χρόνια παραπάνω εγγύηση!
Και με 50% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου.
Με τέτοιες διαφορές, πως το T-Roc να κοντράρει το Yaris Cross;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε