9 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Τρία από τα καλύτερα τουρμπάτα βενζινοκίνητα
2/1/2018
Οικογενειακά, τουρμπάτα και βενζίνης. Ford Focus, Seat Leon και Citroen C4, είναι τρία από τα καλύτερα μικρού κυβισμού 3κύλινδρα μηχανικά σύνολα. Ποιο υπερτερεί σε χώρους, οικονομία και απόδοση;
Kινητήρες: Ελαφρύτερο το Leon δεν καίει και..απογειώνεται.
Έχουμε να κάνουμε με τρία από τα καλύτερα μικρού κυβισμού 3κύλινδρα μηχανικά σύνολα βενζίνης που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά. Ο μεγαλύτερος σε χωρητικότητα (1,2 λτ.) PureTech κινητήρας της Citroen C4 αποδίδει 130 ίππους, ακολουθεί ο 1.000άρης EcoBoost του Ford Focus με 125 ίππους, ενώ ο TSI επίσης 1.000άρης του SEAT Leon αποδίδει 115 ίππους. Στην πράξη όλοι τους είναι ικανοί να κινήσουν σβέλτα τα αμαξώματα που εφοδιάζουν, ωστόσο το πιο ελαφρύ Leon παίρνει το χρίσμα του πιο γρήγορου συγκριτικά με μικρή διαφορά από τον PureTech της C4 και μεγαλύτερη από τον EcoBoost του Focus. Ο κινητήρας της C4 ωστόσο είναι πιο πολιτισμένος σε λειτουργία καθώς τραβάει από χαμηλά και με πιο εμφανή ροπή στις μεσαίες στροφές έναντι των άλλων δύο. Στο κομμάτι της κατανάλωσης, το πιο αεροδυναμικό Leon έχει την χαμηλότερη ρεαλιστική. Η μέση τιμή σε πραγματικές συνθήκες ανέρχεται στα 6,6 λτ./100 χλμ., όταν στο Focus η αντίστοιχη τιμή είναι 6,9 λτ./100 χλμ. και στη C4, 7,1 λτ./100 χλμ. Και τα 3 αυτοκίνητα τέλος, εξοπλίζονται με 6τάχυτα κιβώτια ταχυτήτων, με τον επιλογέα του Focus να είναι ο πιο θετικός στο κούμπωμα.
Οδική συμπεριφορά: Fun to drive το Focus, άνεση και ατσαλάκωτα ταξίδια με το C4.
Το Ford Focus είναι με διαφορά το πιο οδηγοκεντρικό και το πιο fun to drive αυτοκίνητο του συγκριτικού. Το στιβαρό πλαίσιο και το «κοφτερό» ηλεκτρικό τιμόνι κάνουν τη διαφορά με τα άλλα μικρομεσαία, αφού σε βοηθούν να αξιοποιήσεις στο μέγιστο τις σωστές ρυθμίσεις της ανάρτησης. Το Focus δεν κουράζει ποτέ, ενώ ποτέ δεν λέει όχι σε ένα γρήγορο στροφιλίκι με απαιτήσεις. Η ανάρτηση θα σας απαλλάξει από τις λακκούβες, ενώ στην καμπίνα δεν περνάει ενοχλητικός θόρυβος.
Η ανάρτηση της Citroen C4 εστιάζει περισσότερο στην άνεση, όντας μαλακή και ιδιαίτερα απορροφητική. Η ρύθμισή της είναι τέτοια ώστε στις στροφές, οι κλίσεις του αμαξώματος να μην επηρεάζουν την κατευθυντικότητα του αμαξώματος, ενώ ακόμη και σε περίπτωση μεγάλης πίεσης, οι τάσεις της υποστροφής που εμφανίζονται δεν είναι υπερβολικές, με το ESP να τις περιορίζει δραστικά. Στην ευθεία από την άλλη, το C4 παραμένει σίγουρο και ασφαλές ανεξαρτήτως ταχύτητας και σε ταξιδεύει «ατσαλάκωτο». Το τιμόνι, συνολικά δεν διακρίνεται για την πληροφόρησή του, παρότι είναι μεγάλο.
Το Leon έχει και στην ανανεωμένη του «μορφή» σπορτίφ DNA, χάρης στην ελαφριά και άκαμπτη πλατφόρμα MQB. Κι όλα αυτά με μια σχετικά μαλακά ρυθμισμένη ανάρτηση με ημιάκαμπτο άξονα στο πίσω μέρος. Σε κάθε περίπτωση οι ταλαντώσεις και οι βυθίσεις στο πίσω άκρο ελέγχονται ικανοποιητικά, η πρόσφυση των εμπρός τροχών είναι εξαιρετική, όπως και η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης. Kαι όλα αυτά με το Leon να παραμένει καλά εστιασμένο στην παροχή υψηλού επιπέδου άνεσης και ανάλογης ποιότητας κύλισης. Το Leon λοιπόν θα λέγαμε ότι βρίσκεται κάπου ανάμεσα στα άλλα δυο μοντέλα, συνδυάζοντας λίγο από τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του Focus και λίγη από την άνεση της C4. Εκεί πάντως που κερδίζει την μάχη, είναι στο κομμάτι του φρεναρίσματος, αφού έχει την καλύτερη απόδοση και αίσθηση από το σύστημα πέδησης.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις