Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
TOP 3: Μικρά SUV που καίνε λίγο
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

TOP 3: Μικρά SUV που καίνε λίγο

Διαβάστηκε από 7940 αναγνώστες - 18/1/2022

Παλιά στο βωμό των επιδόσεων, η κατανάλωση πήγαινε περίπατο. Πλέον με τη βενζίνη στα ύψη και τη νομοθεσία για πράσινα αυτοκίνητα πιο αυστηρή, οι κατασκευαστές μετράνε μέχρι και την τελευταία σταγόνα. Μπορεί το νέο Toyota Yaris Cross Hybrid να τα βγάλει πέρα με τις καταναλώσεις του Ford Puma και Renault Captur?

Η κατηγορία των μικρών SUV είναι αρκετά δημοφιλής. Οι μικρές εξωτερικές διαστάσεις σε συνδυασμό με την ευρυχωρία του εσωτερικού και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, κάνει ολοένα και περισσότερους ιδιοκτήτες να τα επιλέγουν, με τις πωλήσεις του να έχουν εκτοξευτεί. Οι εταιρείες υπόσχονται πως παρόλο που είναι SUV, τα μικρά αυτά μοντέλα έχουν οικονομικούς κινητήρες με χαμηλή κατανάλωση. Εμείς παίρνουν 3 δημοφιλή μοντέλα και μετράμε σταγόνα-σταγόνα για να δούμε πιο «ξεχνάει» να σταματήσει στο  βενζινάδικο. Συγκεκριμένα βάζουμε στην αρένα το ολοκαίνουργιο Toyota Yaris Cross hybrid, το απολαυστικό Ford Puma και το ολοκληρωμένο Renault Captur.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Τιμή (€)
   
Toyota Yaris Cross Hybrid 116 PS 21.120
Ford Puma 1,0 EcoBoost 125 PS mHEV 23.833
Renault Captur 1.0 TCE 90 PS 20.480

Πάμε να τα δούμε!
 

Ford Puma 125 PS mHEV: Fun to drive που δεν καίει

Ford Puma 125 PS mHEV: Fun to drive που δεν καίει

Το Ford Puma είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα B-SUV της αγοράς. Με 23.833 ευρώ μπορούμε να αποκτήσουμε την ήπια υβριδική έκδοση με τον τρικύλινδρο Ecoboost κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 125 ίππους.
 
Εμφάνιση: Μυώδεις επιφάνειες και επιθετική εμπρόσθια γρίλια
Το μοντέλο που είναι βασισμένο στο Ford Fiesta έχει δυναμική παρουσία, η οποία τονίζεται από τις μυώδεις επιφάνειες, τις καμπύλες στο αμάξωμα και την μεγάλη, επιθετική εμπρόσθια γρίλια. Οι ελαφρώς «πρησμένοι» θόλοι των τροχών ενισχύουν τον sport χαρακτήρα του αυτοκινήτου, χωρίς να κάνουν υπερβολική την εξωτερική εικόνα.
 
Εσωτερικό: Καλοσχεδιασμένο και ευρύχωρο
Η καμπίνα του Ford Puma είναι καλοσχεδιασμένη, διαθέτει σύγχρονο διάκοσμο και καλή ποιότητα κατασκευής με στιβαρή συναρμολόγηση. Η οθόνη αφής έχει διάσταση 8 ιντσών και δίνει την εντύπωση πως αιωρείται, ενώ το τιμόνι είναι επίπεδο στο κάτω μέρος, ενισχύοντας την sport αίσθηση.
 
Χώροι: Κορυφαίο πορτ-μπαγκάζ με 538 λίτρα
Το εσωτερικό του Puma είναι πιο ευρύχωρο από αυτό του Fiesta, επάνω στο οποίο βασίζεται. Το πλάτος καμπίνας εμπρός είναι 137 εκατοστά, και το αντίστοιχο πίσω 130 εκατοστά. Ο χώρος αποσκευών διαθέτει διπλό πάτωμα με 3 διαφορετικές θέσεις, ενώ χάρη στο MegaBox, τα αρχικά 458 διαθέσιμα λίτρα μεταμορφώνονται σε 538, χωρίς να στερείται η πρακτικότητα από το εσωτερικό. Ο συγκεκριμένος χώρος 80 λίτρων μπορεί να πλυθεί με το λάστιχο και έχει τάπα αποστράγγισης.
 
Κινητήρας και επιδόσεις: 125 ίπποι και χαμηλή κατανάλωση
Ο Mild Hybrid Ecoboost κινητήρας 1000 cc αποδίδει συνδυαστικά 125 ίππους. Το υβριδικό σύστημα βελτιώνει τόσο την απόκριση του μοτέρ στις χαμηλές στροφές, όσο και την κατανάλωση, η οποία αγγίζει τα 6,5 λτ/100 χλμ σε μικτό κύκλο. Η διαδικασία 0-100 χλμ/ώρα επιτυγχάνεται σε 10,1 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα είναι 191 χλμ/ώρα.
 
Στο δρόμο: Εξαιρετικό κράτημα και προβλέψιμες αντιδράσεις
Το Ford Puma βασίζεται στο Fiesta, και ως εκ τούτου η οδηγική του συμπεριφορά κάνει το μοντέλο να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Το κράτημα του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικό, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μετριασμένες. Παράλληλα, οι αντιδράσεις είναι προβλέψιμες και ομαλές.
 
Συνολικά, το Ford Puma είναι ένα ολοκληρωμένο και ομοιογενές B-SUV που προσφέρει χαρά στην οδήγηση. Αυτή η χαρά δεν «έρχεται» εις βάρος της άνεσης όμως, αφού η ανάρτηση αποσβένει σωστά και αθόρυβα τις ανωμαλίες. Τέλος, τόσο ο χώρος αποσκευών, όσο και η καμπίνα, διακρίνονται για την ευρυχωρία τους.

 

Renault Captur 1,0 TCe 90 PS: Κατάλληλο και για εκτός ασφάλτου

Renault Captur 1,0 TCe 90 PS: Κατάλληλο και για εκτός ασφάλτου

Η πρώτη γενιά του Renault Captur ήταν από τους πρώτους εκπροσώπους της κατηγορίας και σημείωσε μεγάλη επιτυχία. Το ανανεωμένο μοντέλο διαθέτει στη βασική έκδοση turbo κινητήρα 90 ίππων και κοστίζει 20.480 ευρώ.
 
Εμφάνιση: Καλόγουστο και μυώδες
Εξωτερικά, το γαλλικό crossover έχει τα γνώριμα και καλόγουστα στοιχεία που διακατέχουν τα μοντέρνα μοντέλα της Renault. Τα φωτιστικά σώματα αποτελούν μία οπτική συνέχεια της κεντρικής μάσκας, και στο τελείωμά τους φιλοξενούνται τα κάθετα φώτα ημέρας με ιδιαίτερο σχεδιασμό. Παράλληλα, οι μυώδεις επιφάνειες προσδίδουν επιπλέον δυναμισμό στο αυτοκίνητο.
 
Εσωτερικό: Εργονομικό και προσεγμένο
Το εσωτερικό του Renault Captur είναι εργονομικό, με μαλακά πλαστικά και προσεγμένο φινίρισμα. Ένα από τα προτερήματα του μοντέλου είναι η πρακτικότητα, η οποία ενισχύεται από τις μεγάλες θήκες στις πόρτες, το κεντρικό υποβραχιόνιο που διαθέτει αποθηκευτικό χώρο, καθώς και ένα μεγάλο συρτάρι εμπρός από το συνοδηγό.
 
Χώροι: Ανετοι για 4 ενήλικες, ευέλικτο πορτ-μπαγκάζ
Στο Captur φιλοξενούνται με άνεση 4 ενήλικες, αφού το διαθέσιμο πλάτος του εσωτερικού είναι 137 εκατοστά εμπρός και 133 εκατοστά πίσω, ενώ ο συνολικός αποθηκευτικός χώρος στην καμπίνα αγγίζει τα 27 λίτρα. Το πίσω κάθισμα είναι συρόμενο, μία λειτουργία που συμβάλλει στην αύξηση του χώρου αποσκευών από 422 σε 536 λίτρα. Εκτός αυτού, το πορτ-μπαγκάζ διαθέτει διπλό πάτωμα.
 
Κινητήρας και επιδόσεις: Το μοτέρ 1 λίτρου έχει ισχύ 90 ίππους
Περνώντας στα μηχανικά μέρη, το αυτοκίνητο διαθέτει τον turbo τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1 λίτρου, ο οποίος αποδίδει 90 ίππους, συνεργάζεται με κιβώτιο 6 σχέσεων και έχει μέση κατανάλωση 6,5 λτ/100 χλμ. Όσον αφορά τις επιδόσεις από στάση, η διαδικασία 0-100 χλμ/ώρα ολοκληρώνεται σε 12,9 δευτερόλεπτα, και η τελική ταχύτητα είναι 173 χλμ/ώρα.
 
Στο δρόμο: Ποιοτική κύλιση και αυξημένη πρόσφυση
Το Renault Captur ξεχωρίζει για την ήσυχη και ποιοτική κύλιση. Η ανάρτηση είναι ελαφρώς σφικτή και προσφέρει αυξημένη πρόσφυση, μετριάζοντας τις κλίσεις του αμαξώματος. Οι ανωμαλίες του δρόμου αποσβένονται απροβλημάτιστα, ενώ η απόσταση από το έδαφος παρέχει σιγουριά σε διαδρομές εκτός ασφάλτου. Το όχημα ακινητοποιείται από τα 100 χλμ/ώρα σε απόσταση 36,4 μέτρων.
 
Η 2η γενιά του Captur έχει αρκετά προσόντα: Όμορφη σχεδίαση, εσωτερικό που ξεχωρίζει για την εργονομία, την πρακτικότητα και την πληθώρα αποθηκευτικών χώρων, καθώς και ένα ευέλικτο πορτ-μπαγκάζ. Παράλληλα, το αυξημένο ύψος κάνει το αυτοκίνητο ικανό να κινείται σε διαδρομές εκτός ασφάλτου.
 

Toyota Yaris Cross Hybrid: Ο νέος «παίχτης» της κατηγορίας

Toyota Yaris Cross Hybrid: Ο νέος «παίχτης» της κατηγορίας

Το νεοεισαχθέν Toyota Yaris Cross είναι διαθέσιμο από τιμή 18.270 ευρώ, με κινητήρα 1,5 λίτρων και ισχύ 125 ίππους, στο βασικό εξοπλιστικό πακέτο Active, ενώ ανεβαίνει στα 21.120 ευρώ με το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο των 116 ίππων, που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο σύστημα μετάδοσης e-CVT.

Εμφάνιση: Φρέσκια, με SUV στοιχεία
Το Toyota Yaris Cross έχει δυναμική εμφάνιση, με έκδηλο το SUV στοιχείο. Τα φανάρια είναι τοποθετημένα ψηλά, ενώ οι νευρώσεις του καπό χαρίζουν μία επιθετική εικόνα στο μοντέλο. Στο πίσω μέρος συναντούμε λεπτομέρειες εμπνευσμένες από τα πιο μεγάλα C-HR και RAV 4, καθώς επίσης και από μοντέλα της Lexus, κάτι που προσδίδει επιπλέον κύρος στο αυτοκίνητο. Ο περιπετειώδης χαρακτήρας του μικρού SUV τονίζεται περαιτέρω από τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά που βρίσκονται περιμετρικά του αμαξώματος, καθώς και από τα 17 εκατοστά απόστασης από το έδαφος.
 
Εσωτερικό: Μοντέρνο και minimal
Η καμπίνα του Toyota Yaris Cross διαθέτει λιτό και μοντέρνο σχεδιασμό, με «αύρα» πολυτέλειας. Η οθόνη του infotainment βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό και μοιάζει πως αιωρείται. Η εργονομία του εσωτερικού είναι προσεγμένη, και οι διακόπτες του ταμπλό βρίσκονται σε βολικές θέσεις. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά και έχουν στιβαρή συναρμογή.
 
Χώροι: Φιλοξενεί με άνεση 4 ενήλικες
Στο πίσω κάθισμα του Toyota Yaris Cross μπορούν να ταξιδέψουν με άνεση 2 ενήλικες, χάρη στα 130 εκατοστά πλάτος που έχει. Ο «αέρας» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι 4 εκατοστά, ενώ για τα γόνατα τους 5,5 εκατοστά. Ο χώρος αποσκευών διαθέτει διπλό πάτωμα και έχει όγκο 397 λίτρα.
 
Κινητήρας και επιδόσεις: 125 άλογα από 1500 κυβικά
Το Toyota Yaris Cross Hybrid βασίζεται σε αρκετά μηχανικά μέρη του Yaris. Στη βασική του έκδοση κινείται από το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο των 116 ίππων, συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο e-CVT και είναι δικίνητο. Για την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα απαιτούνται 11,7 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να είναι 170 χλμ/ώρα. Σε μικτό κύκλο, η κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 5,3  λτ/100 χλμ.
 
Στο δρόμο: SUV χαρακτήρας με άνετη ανάρτηση
Η οδική συμπεριφορά του Toyota Yaris Cross αντικατοπτρίζει την SUV εμφάνιση του μοντέλου. Οι αναρτήσεις είναι άνετες και απορροφούν τις ανωμαλίες του δρόμου με εξαιρετικό τρόπο, κάνοντας το αυτοκίνητο κατάλληλο για off road διαδρομές, αλλά και για κίνηση μέσα στη «ζούγκλα» της πόλης. Σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου το μοντέλο είναι στιβαρό με άριστη ποιότητα κύλισης, ενώ σε επαρχιακούς δρόμους το τιμόνι έχει σαφήνεια και άμεση απόκριση.

Εν ολίγοις, το ολόφρεσκο Toyota Yaris Cross είναι ολοκληρωμένο και έχει μπει δυναμικά στον «πόλεμο» των μικρών SUV. Με πλούσιο εξοπλισμό, «περιπετειώδη» εμφάνιση και μοντέρνο εσωτερικό, είναι πανέτοιμο να σταθεί απέναντι στον ανταγωνισμό και να τον αντιμετωπίσει.

 

Ξεκάθαρος νικητής το Yaris Cross Hybrid με 5,3λτ/100χλμ

Ξεκάθαρος  νικητής το Yaris Cross Hybrid με 5,3λτ/100χλμ

Δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση ότι το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο του Toyota Yaris Cross είναι ανίκητο στο τομέα της κατανάλωσης.
 

Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Κατανάλωση (λτ/100χλμ)
   
Toyota Yaris Cross Hybrid 116 PS 5,3
Ford Puma 1,0 EcoBoost 125 PS mHEV 6,5
Renault Captur 1.0 TCE 90 PS 6,5

Όπως φαίνεται και στον πίνακα, η κατανάλωση του Toyota δεν ξεπερνάει τα 5,3 λτ/100 χλμ, την στιγμή που το Ford Puma των 125 ίππων και το Renault Captur των 90 ίππων κυμαίνονται  στα 6,5 λτ/100χλμ. 

 
Είναι μικρά, είναι βενζίνη και δεν καίνε τίποτα!
Πρώτο το Hybrid Yaris Cross με 5,3lt/100 χλμ, ακολουθούν τα Puma και Captur με 6,5λτ/100χλμ!
Πιο φθηνό το Captur, πιο οδηγοκεντρικό το Puma.
Τι είναι πιο σημαντικό? H κατανάλωση, οι χώροι, η σχεδίαση ή οι επιδόσεις στα μικρά SUV?


 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε