Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Και φθηνά και premium

31/10/2017

Mercedes, BMW και Audi, αποδεικνύουν πως το premium δεν είναι κάτι άπιαστο. Δείτε τα 3 οικονομικότερα premium μοντέλα της αγοράς.

Εισαγωγή
Μπορεί το μυαλό του καθενός όταν ακούει το όνομα της Audi, της BMW και της Mercedes να πηγαίνει σε κάποιο από τα μεγάλα πολυτελή σεντάν ωστόσο η πραγματικότητα είναι διαφορετική και ο κόσμος της πολυτέλειας για τα τρία γερμανικά και πολυπόθητα σήματα ξεκινά από πιο χαμηλά. Πιο συγκεκριμένα, από το επίπεδο των μικρομεσαίων. Εδώ λοιπόν ξεχωρίζουν τα Audi A3, BMW Σειρά 1 και Mercedes A-Class.
 
 
BMW 118i 1,5 λτ. με 136 PS
Aπό 27.490 ευρώ

Στη δεύτερη γενιά της η Σειρά 1 της BMW έχει βρει την ισορροπία που έψαχνε από την αρχή της πορείας της. Οι αναλογίες είναι πια πολύ σωστές και η εμφάνιση είναι ξεκάθαρα στα δυνατά χαρτιά της. Η εικόνα του εσωτερικού επίσης αποτελεί προτέρημα αφού είναι πολύ κοντά στη Σειρά 3 αισθητικά αλλά και ποιοτικά. Όπως είναι λογικό η μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα διαμορφώνει ένα οδηγικό προφίλ το οποίο ξεχωρίζει στην κατηγορία: καθαρό και αρκετά γεμάτο σε αίσθηση τιμόνι καθώς και άριστα μοιρασμένη μάζα. Από πλευράς αδυναμιών, ο χώρος αποσκευών είναι η μόνη σχετική παραφωνία με τα 360 λίτρα, χωρίς κι αυτό το στοιχείο να προβληματίζει. Η βασική έκδοση παρέχει ικανοποιητικό εξοπλισμό βάζοντας και τις ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών στη λίστα με τα στάνταρ. Υπάρχουν πάντως και κάποιες ελλείψεις όπως η θύρα USB και η ανοικτή ακρόαση, που στα πιο πρόσφατα μοντέλα θεωρούνται δεδομένα.


 

Στην κορυφή της γκάμας 
Η BMW δεν ξεχνάει τις ρίζες της και βάζει στην κορυφαία Σειρά 1 τον εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα της φτιάχνοντας την M140i με 340 ίππους και κίνηση στον πίσω άξονα ή σε όλους τους τροχούς. Ωστόσο στο Μόναχο, η στρατηγική προβλέπει και κουπέ έκδοση με τη μορφή της Σειράς 2, κάτι που δεν έχουν οι βασικοί αντίπαλοι της BMW στα μικρομεσαία. Εκεί λοιπόν, στην κορυφή, υπάρχει και Μ2 με 370 ίππους.
 
Αudi A3 1,0 λτ. Sportback 116 PS
Aπό 22.400 ευρώ

Τα δυνατά του χαρτιά:  Η χαρά του downsizing
Δεν είναι τυχαίο το εδώ και χρόνια ισχυρό όνομα του Α3. Το μικρομεσαίο Audi στην τρέχουσα εκδοχή του μας έχει κερδίσει με την αίσθηση χαμηλού βάρους που παρέχει η πλατφόρμα MQB στην οποία βασίζεται. Αυτό ευνοεί επιδόσεις και εξοικονόμηση καυσίμου  με αποτέλεσμα ο 1.000άρης TSI των 116 ίππων να είναι υπεραρκετός για τη βασική έκδοση σε ότι αφορά το ταμπεραμέντο του. Η μεγάλη ευελιξία σε δρόμο με στροφές είναι ακόμα ένα προσόν του Α3, ήδη από την πιο προσιτή έκδοση του τιμοκαταλόγου. 

H αδυναμία του: Σχετικά ελαφρύ τιμόνι
Ίσως μόνο το σχετικά ελαφρύ τιμόνι να ξενίσει κάποιους οδηγούς κατά τις πρώτες βόλτες αν και συνολικά η ανταλλαγή πληροφορίας είναι στο επίπεδο που πρέπει. Γενικά το A3 δεν «πονάει» ξεκάθαρα κάπου. Για παράδειγμα οι σφικτές σπορ αναρτήσεις που διατίθενται ως έξτρα (π.χ. με το πακέτο S line) μπορούν πάνω από ελληνικό δρόμο να επηρεάσουν το επίπεδο της άνεσης, δίνοντας όμως κι άλλους πόντους στην οδηγική αίσθηση. Επίσης, ο εξοπλισμός έχει κάποια μοναδικά στοιχεία, όπως το virtual cockpit, το οποίο όμως θα το θέλαμε από τη βασική έκδοση.  

Tί παίρνω στη βασική; 
Το πακέτο της βασικής έκδοσης του Α3, με το Sportback αμάξωμα που έχουμε επιλέξει, είναι πλήρες. Ζάντες αλουμινίου, 7 αερόσακοι, θύρα USB και σύνδεση Bluetooth συνθέτουν ένα καλό «μπουκέτο». Με μικρές επιβαρύνσεις παίρνει κανείς τον αυτόματο κλιματισμό ή το drive select με τα προγράμματα οδήγησης ενώ η λίστα μπορεί να περιλάβει και πιο premium στοιχεία όπως τα φώτα LED ή τα πιο ικανά Matrix LED, με το ανάλογο τίμημα βέβαια. 

Στην κορυφή της γκάμας 
Το εδώ και χρόνια βαρύ πιόνι του Α3 είναι το S3. Μπαίνει στην κορυφή με δίλιτρο μοτέρ, 310 ίππους και τετρακίνηση. Επειδή όμως το παιχνίδι σε αυτή τη λίγκα έχει χοντρύνει, όπως θα δείτε και παρακάτω, η Audi έχει ρίξει στη μάχη και το RS 3 Sportback με πεντακύλινδρο κινητήρα στα 2,5 λίτρα και μοναδικές επιδόσεις.
 
Mercedes A 160 με 102 PS
Aπό 22.040 ευρώ
 
Τα δυνατά του χαρτιά: Χατσμπακ σχήμα που ξετρελαίνει
Η εκλογίκευση της A-Class και η υιοθέτηση χάτσμπακ σχήματος έγινε με τρόπο που έχει ξετρελάνει το κοινό της premium μικρομεσαίας κατηγορίας. Η ποιότητα και η στιβαρότητα έρχονται να βάλουν κι άλλα στοιχεία υπέρ της baby-Benz όπως και η οδική συμπεριφορά, η αισθητική του εσωτερικού και η ποικιλία εκδόσεων.  

H αδυναμία του: Λίγος χώρος για τα κεφάλια των πίσω
Συχνά η A-Class δείχνει περισσότερο σφικτή από όσο ίσως χρειάζεται, με βάση πάντα και το ανάγλυφο των ελληνικών δρόμων, ειδικά εντός πόλης. Πιο χτυπητή αδυναμία μοιάζει πάντως η εκμετάλλευση των χώρων. Η A-Class δεν έχει στενή καμπίνα αλλά παρέχει οριακό χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών κάτι που έχει προοιωνιστεί και από τη γραμμή της οροφής εξωτερικά. Στο ίδιο μήκος κύματος και το πορτ-μπαγκάζ των 341 λίτρων το οποίο δεν είναι πολύ οικογενειακό. Ο κινητήρας των 1,6 λίτρων «κρατημένος» στους 102 ίππους και σε συνδυασμό με ένα σχετικά μακρύ κιβώτιο στην Α 160 δεν ενθουσιάζει, τουλάχιστον «στα χαρτιά».  

Tι παίρνω στη βασική; 
Πλήρης είναι η πολιτική των παροχών της A-Class από τη βασική έκδοση με ηχοσύστημα και θύρα USB, 7 αερόσακους κ.ά. Ο κλιματισμός είναι και εδώ χειροκίνητος και οι ζάντες σιδερένιες σηματοδοτώντας κάποια πρώτα «τικ» που ίσως γίνουν στη λίστα με τα έξτρα.  

Στην κορυφή της γκάμας 
 Όπως είδαμε μέχρι τώρα, κανείς από τους premium μικρομεσαίους δεν αφήνει στην άκρη τις επιδόσεις. Η A-Class όχι απλώς κάνει το ίδιο αλλά με την Μercedes-AMG Α 45 των 381 ίππων έχει ανεβάσει το παιχνίδι των εντυπώσεων, αλλά και της ουσίας, στο επόμενο επίπεδο. Στάνταρ εδώ η τετρακίνηση 4MATIC. 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις