Τα οικονομικότερα τουρμπάτα μικρά
Ξεχωρίζουν για τις τεχνολογίες, το πάτημα αλλά και τους ιδιαίτερα αποδοτικούς κινητήρες που διαθέτουν. Corsa, Fiesta, Clio και Micra αποτελούν τους καλύτερους πρεσβευτές του downsizing με κινητήρες διαμάντια που πάνε και... δεν καίνε!
Αποτελούν τα πιο value for money μοντέλα της αγοράς. Η νέα γενιά μικρών υιοθετεί όλες τις τεχνολογίες από τα μεγαλύτερα αδέρφια, παρέχει αυξημένους χώρους και είναι ο μεγαλύτερος κερδισμένος από την ευρεία χρήση του turbo.
Τα μικρά πλέον χρησιμοποιούν κινητήρες 1.000 και 1.200 κ.εκ. δίνοντας παραπάνω από 100 άλογα σε ένα σύνολο που καταφέρνει να παραμείνει το ίδιο ζωηρό αλλά και οικονομικό, τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Αν μην τι άλλο, με τα οικονομικά όλων να είναι πιο αβέβαια από ποτέ, ο καθένας χρειάζεται ένα μοντέλο - σύμμαχο, που θα του γεμίζει και δεν θα του αδειάζει το πορτοφόλι.
Με την προσθήκη των νέων Nissan Micra, Ford Fiesta, Renault Clio και Opel Corsa, η κατηγορία έχει δικαιολογημένα και πάλι πάνω της τα φλας, και εμείς ψάχνουμε να βρούμε ποιος είναι ο καλύτερος... ανάμεσα στους καλύτερους.
Κύριος γνώμονας και σκοπός μας είναι να αναπαράγουμε μέσω μίας συγκεκριμένης διαδικασίας, την κίνηση σε πραγματικές συνθήκες. Έτσι λοιπόν, το «μενού» περιλαμβάνει μία διαδρομή συνολικού μήκους 155 χλμ., από την οποία τα 54 χλμ.(τα 20 από αυτά γίνονται με "τέρμα" το γκάζι) γίνονται σε εθνικό ανοικτό δρόμο, και τα 101 υπόλοιπα χλμ. στην πόλη και εκτός αυτής στον επαρχιακό δίκτυο.
Διατηρώντας όμως τις ίδιες συνθήκες και παραμέτρους σε όλα τα αυτοκίνητα, μπορούμε με σιγουριά να σας παρουσιάσουμε τα αποτελέσματα αλλά και τον νικητή.
Μάρκα | Μοντέλο | Κινητήρας | Ιπποδύναμη | Τιμή |
---|---|---|---|---|
Ford | Fiesta | 1.000κ.εκ. | 125 PS | 16.820 |
Nissan | Micra | 1.000κ.εκ. | 100 PS | 14.290 |
Opel | Corsa | 1.200κ.εκ. | 100 PS | 15.380 |
Renault | Clio | 1.000κ.εκ. | 100 PS | 14.690 |
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125ps
Η Ford έκανε και αυτή τη φορά το μηχανικό της θαύμα με μεγαλύτερη απόδειξη, τα 6 βραβεία του νέου της κινητήρα Ecoboost. Χιλιάδες γραμμές έχουν γραφτεί για τις καινοτομίες που έφερε ο συγκεκριμένος κινητήρας, ακόμα περισσότερες για το νέο και απόλυτα fun to drive Ford Fiesta. Ένα αυτοκίνητο οδηγοκεντρικό, που επαναφέρει με μοναδικό τρόπο το χαμόγελο στον οδηγό, μετατρέποντας με το ξυραφένιο του τιμόνι και την ποιότητα κύλισης, κάθε διαδρομή σε διασκέδαση. Το συγκεκριμένο μοτέρ των 125 ίππων έχει περίσσια δύναμη και δίνει ακόμα το κάτι παραπάνω στον οδηγό, την ώρα που θα προσπεράσει αρκετά πρατήρια βενζίνης στο διάβα του. Μάλιστα οι μετρήσεις μας έδειξαν ένα εντυπωσιακό 6.6λτ/100χλμ. σε πραγματικές συνθήκες όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή. Εντυπωσιακό νούμερο για ένα σύνολο που δεν τα θυσιάζει όλα με σκοπό την κατανάλωση, κάθε άλλο μάλιστα..
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125ps |
---|---|
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι) | 999/3 σε σειρά |
Καύσιμο | Βενζίνη |
Ισχύς (ίπποι/σαλ) | 125/6.000 |
Ροπή (Nm/σαλ) | 170/1.500-4.500 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | 6/χειροκίνητο/μπροστά |
Start/Stop | ΝΑΙ |
0-100 χλμ/ώρα (δλ) | 9,5 |
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 195 |
Κατανάλωση εργοστ.(λτ/100χλμ) | 4,3 |
Κατανάλωση μέτρησης (λτ./100χλμ.) | 6.6 |
Εκπομπές C02 (γρ/χλμ) | 98 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) | 292 |
Τιμή | 16.820 |
Opel Corsa 1.2 100 PS
Το 13.6 εκατομμυρίων πωλήσεων Opel Corsa περνάει στην 6η γενιά του και φέρνει έναν ολοκαίνουργιο και άκρως ενδιαφέρον χαρακτήρα, που κοιτάει κατάματα τον ανταγωνισμό. Την ώρα που ξεχειλίζει από γερμανικό DNA και το κάνει με περηφάνια, βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMP, έχει ελαφρύνει κατά 110 κιλά και έχει μεγαλώσει αρκετά. Προσφέροντας ανέσεις και οδηγικές εμπειρίες που συναντάμε στην μικρομεσαία εξοπλίζεται με τον 1.200άρη κινητήρα 100 ίππων και εκπλήσσει με την ζωηρότητα που βγάζει και την απόλυτη συνεργασία του με το 6άρι κιβώτιο, είναι εντυπωσιακή. Τα λιγότερα κιλά του νέου μοντέλου βοηθούν αρκετά στο να ξετυλίξει ο κινητήρας τις χάρες του και τα νούμερα το επιβεβαιώνουν απόλυτα. Το 0-100 έρχεται σε 9.9 δευτ., την στιγμή που η τελική για λίγο δεν αγγίζει τα 200χλμ., και επειδή μιλάμε πάντα για ένα μοντέλο της μικρής κατηγορίας, δεν απαρνείται στιγμή την οικονομική του φύση. Έτσι κερδίζει δικαιωματικά τη θέση του ανάμεσα στα πιο οικονομικά μοντέλα της κατηγορίας με πραγματική κατανάλωση στα 6.2λτ/100χλμ.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Opel Corsa 1.2 100 PS |
---|---|
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι) | 1.199/3 σε σειρά |
Καύσιμο | Βενζίνη |
Ισχύς (ίπποι/σαλ) | 100/5.500 |
Ροπή (Nm/σαλ) | 205/1.750 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | 6/χειροκίνητο/μπροστά |
Start/Stop | ΝΑΙ |
0-100 χλμ/ώρα (δλ) | 9.9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 194 |
Κατανάλωση εργοστ. (λτ/100χλμ) | 4.3 |
Κατανάλωση μέτρησης (λτ.100χλμ.) | 6.2 |
Εκπομπές C02 (γρ/χλμ) | 122 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) | 309 |
Τιμή | 15.380 |
Nissan Micra 1.0T 100 PS
Ο βάτραχος που έγινε πρίγκηπας. Το Nissan Micra κατάφερε την μεγαλύτερη μετάλλαξη που έχουμε δει στην κατηγορία των μικρών. Καταφέρνοντας να ισορροπίσει μεταξύ αιχμηρής σχεδίασης και κομψότητας, έχει εκτοξεύσει το fan club του, υιοθετώντας όλες τις νέες τεχνολογίες αλλά και προσφέροντας πλέον καλύτερους χώρους. Η προσθήκη του 1.000άρη κινητήρα των 100 ίππων στην γκάμα του, έβαλε το κερασάκι στη τούρτα, ολοκληρώνοντας την οριστική του διαφοροποίηση από όσα μας είχε προσφέρει μέχρι σήμερα. Ένα υπερσύγχρονο σύνολο, αποτέλεσμα της συνεργασίας Renault - Nissan - Mitsubishi, που αποδίδει 160 Nm από τις 2.750 σ.α.λ. κάνοντας το κατά 20 Nm και 10 ίππους ισχυρότερο από το προηγούμενο 900άρι μοτέρ. Εάν εξετάσουμε καθαρά τις επιδόσεις, θα δούμε ένα καλό 0-100 σε 10.7 δευτ. και τελική άνω των 184χλμ.ώρα., ενώ συνεργάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο το οποίο είναι θετικό σε αίσθηση και μακρύ σε κλιμάκωση. Στην πράξη το μοτέρ, εντυπωσιάζει με το νεύρο που έχει από πολύ χαμηλά, ενώ διατηρεί πολιτισμένη λειτουργία και σε υψηλές ταχύτητες, όπως και μία πραγματική κατανάλωση στα 6.2λτ./100χλμ.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Nissan Micra 1.0T 100 PS |
---|---|
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι) | 999/3 |
Καύσιμο | Βενζίνη |
Ισχύς (ίπποι/σαλ) | 100/5.000 |
Ροπή (Nm/σαλ) | 160/2.750 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | 5/χειροκίνητο/μπροστά |
Start/Stop | ΝΑΙ |
0-100 χλμ/ώρα (δλ) | 10.7 |
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 184 |
Κατανάλωση εργοστ.(λτ/100χλμ) | 4,5 |
Κατανάλωση μέτρησης (λτ./100χλμ.) | 6.2 |
Εκπομπές C02 (γρ/χλμ) | 103 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) | 300 |
Τιμή | 14.290 |
Renault Clio 1.0 100 PS
Το γαλλικό μικρό Renault Clio έχει καταφέρει να πουλήσει πάνω από 15.000.000 μονάδες, ενώ έχει βραβευτεί και δύο φορές ως το αυτοκίνητο της χρονιάς. Η σημασία του σαν μοντέλο αδιαμφισβήτητη, ενώ καταφέρνει να παραμείνει και το πιο οικονομικό (κατανάλωσης) μικρό αυτοκίνητο. Πλέον εφοδιάζεται με τον υπερσύγχρονο (ειδική επικάλυψη χιτωνίων, διπλός μεταβλητός χρονισμός στις βαλβίδες εισαγωγής κ.α.) 3κύλινδρο 1.000άρη TCe κινητήρα απόδοσης 100 ίππων και 160 Nm ροπής. Το συγκεκριμένο σύνολο ξεχωρίζει αρχικά για την πολιτισμένη λειτουργία του, αλλά κυρίως για την ζωντάνια που παρουσιάζει, παρά την χρήση 5τάχυτου κιβωτίου αραιής κλιμάκωσης. 0-100 σε 11.2 δευτ. και τελική άνω των 187χλμ./ώρα για ένα σύνολο που πετυχαίνει πραγματική κατανάλωση στα 5.8 λτ./100χλμ. Αξίζει να αναφέρουμε πως εκτός από μηχανολογικά, το νέο Renault Clio εντυπωσιάζει τόσο με τη νέα του εμφάνιση αλλά κυρίως με την τεράστια αρμάδα τεχνολογιών ασφαλείας που φέρνει μαζί του. Διατηρώντας εξαιρετική ηχομόνωση και καλούς χώρους για 4 ενήλικες αποτελεί σίγουρα ένα value for money αυτοκίνητο που δεν ξεχνάει την, φιλοσοφίας άνεσης της γαλλικής σχολής.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Renault Clio 1.0 TCe 100 PS |
---|---|
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι) | 999/3 σε σειρά |
Καύσιμο | Βενζίνη |
Ισχύς (ίπποι/σαλ) | 100/5.000 |
Ροπή (Nm/σαλ) | 160/2.750 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | 5/χειροκίνητο/μπροστά |
Start/Stop | NAI |
0-100 χλμ/ώρα (δλ) | 11.2 |
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 187 |
Κατανάλωση εργοστ.(λτ/100χλμ) | 4.4 |
Κατανάλωση μέτρησης (λτ./100χλμ.) | 5.8 |
Εκπομπές C02 (γρ/χλμ) | 100 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) | 391 |
Τιμή | 14.690 |
Συμπέρασμα
Σύμφωνα με με τις μετρήσεις μας λοιπόν, αδιαμφισβήτητος νικητής με 5.8 λτ./100χλμ. είναι το νέο Renautl Clio, ακολουθούμενο από το νέο Opel Corsa (6.2 λτ./100χλμ.) και το νέο Nissan Micra (6.2 λτ./100χλμ.) Καταλαβαίνετε πως σε μία ούτως ή άλλως φειδωλή, ως προς το καύσιμο κατηγορία, το να καταφέρνεις να ξεχωρίσεις με διαφορά από τον ανταγωνισμό, δεν είναι μικρό επίτευγμα. Βέβαια όπως γίνεται φανερό, σε όποιο μοντέλο από την 4άδα και να καταλήξετε, η κατάσταση είναι win-win για εσάς, καθώς το πακέτο ευελιξία, πρακτικότητα και τεχνολογίες, συνδυάζεται άψογα με τις χαμηλές πραγματικές καταναλώσεις.
Μάρκα | Μοντέλο | Κινητήρας | Κατανάλωση(μετρ.) | Τιμή ευρώ |
---|---|---|---|---|
Renault | Clio | 1.0 Tce 100 PS | 5.8 λτ./100χλμ. | 14.690 |
Opel | Corsa | 1.2 DIT 100 PS | 6.2 λτ./100χλμ. | 14.550 |
Nissan | Micra | 1.0T 100 PS | 6.2 λτ./100χλμ. | 14.290 |
Ford | Fiesta | 1.0 Ecoboost 125 PS | 6.6 λτ./100χλμ. | 16.820 |