autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Τιτανομαχία: Ford Focus ST VS Hyundai i30 N Performance
9 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Τιτανομαχία: Ford Focus ST VS Hyundai i30 N Performance

Διαβάστηκε από 20410 αναγνώστες - 31/1/2022

Πολλές είναι οι μάχες των γιγάντων που έχουν μείνει στην ιστορία. Η ελληνική μυθολογία έχει τους Τιτάνες εναντίον των Θεών. Η έβδομη τέχνη έχει τον Godzilla εναντίον του King Kong. Και, εν έτει 2022, τα γρήγορα μικρομεσαία έχουν το Ford Focus ST εναντίον του Hyundai i30 N Performance.

Υπάρχουν ορισμένα αυτοκίνητα που έχουν κατασκευαστεί για να καλύπτουν και άλλες ανάγκες εκτός της ασφαλούς μετακίνησης. Εξυπηρετούν την ανάγκη του οδηγού για αδρεναλίνη, και είναι γεννημένα για να απευθύνονται κατευθείαν στην καρδιά του petrolhead και να εξιτάρουν τις αισθήσεις του. Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και το Ford Focus ST με το Hyundai i30 N Performance, τα οποία είναι βασισμένα στα «απλά», καθημερινά μοντέλα, έχουν γεμάτο εξοπλισμό ασφαλείας, χωρούν όλη την οικογένεια, αλλά με (κυριολεκτικά) το πάτημα ενός κουμπιού μετατρέπονται σε πολεμικές μηχανές.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »


Η σύγκριση των 2 μοντέλων αποτελεί την Τιτανομαχία των μικρομεσαίων. Το Ford Focus ST είναι εδραιωμένο εδώ και χρόνια, όπως άλλωστε και το γρήγορο παράρτημα της Ford. Τελευταία όμως, η Hyundai με το τμήμα N έχει δημιουργήσει κατασκευές που κλέβουν τις εντυπώσεις. Πώς θα σταθεί το i30 N Performance απέναντι από το Ford Focus ST;

Ford Focus ST από 46.146 ευρώ, Hyundai i30 N Performance 35.390 ευρώ

Οι εκρηκτικές επιδόσεις, σε συνδυασμό με την άψογη οδηγική συμπεριφορά, είναι αποτέλεσμα ενδελεχούς εξέλιξης και δοκιμών. Το τίμημα για να αποκτήσει κανείς ένα τέτοιο όχημα είναι υψηλό, και στην περίπτωση του Ford Focus ST αγγίζει τα 46.146 ευρώ. Ο κινητήρας είναι χωρητικότητας 2,3 λίτρων και έχει απόδοση 280 ίππους, ενώ συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και eLSD μπλοκέ διαφορικό.
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Τιμή
Hyundai i30 N Performance 35.390 ευρώ
Ford Focus ST 46.146 ευρώ
Το αντίπαλο δέος εκ Κορέας ορμώμενο, Hyundai i30 N κοστίζει 35.390 ευρώ στην έκδοση Performance που έχει επίσης 280 ίππους από δίλιτρο κινητήρα, με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Όσοι επιθυμούν σασμάν διπλού συμπλέκτη για ακόμα πιο αστραπιαίες αλλαγές, θα βρουν την επιλογή με το 8αρι DCT κιβώτιο με τιμή 39.390 ευρώ. Βέβαια, υπάρχει και πιο «ήπια» και προσιτή έκδοση του Hyundai i30 N, με 250 ίππους, η οποία κοστίζει 30.890 ευρώ. Τα 30 παραπάνω άλογα, σε συνδυασμό με το μπλοκέ διαφορικό που διαθέτει η Performance έκδοση, είναι αυτή που κάνει το μοντέλο πιο άμεσα ανταγωνιστικό του Ford Focus ST, και είναι αυτή που επιλέγουμε για τη σύγκριση.
 

Δυναμική εμφάνιση: Πιο διακριτικό το Focus ST, το i30 N το «φωνάζει» παραπάνω

Δυναμική εμφάνιση: Πιο διακριτικό το Focus ST, το i30 N το «φωνάζει» παραπάνω

«Η γυναίκα του Καίσαρα δεν αρκεί να είναι τίμια, πρέπει και να φαίνεται τίμια», λέει το πασίγνωστο ρητό. Έτσι και στην περίπτωση μας, τα γρήγορα μοντέλα, πρέπει να έχουν εμφάνιση αντάξια των επιδόσεων τους.
Το Ford Focus ST ξεχωρίζει από τα απλά μοντέλα χάρη στον πιο επιθετικό πρόβολο με την πιο αραιή γρίλια στην εμπρός μάσκα, τα sideskirts και βέβαια τον πίσω προφυλακτήρα με το sport τελείωμα και την αεροτομή ψηλά. Αυτές οι προσθήκες υπάρχουν και στις ST-Line εκδόσεις, με την κορυφαία ST να διαχωρίζεται περεταίρω από τις διαφορετικές ζάντες και τις 2 στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης, μία σε κάθε πλευρά.

Παρόμοιες αλλαγές παρατηρούμε και στο Hyundai i30 N Performance. Οι μεγάλοι αεραγωγοί κυριαρχούν στον εμπρός προφυλακτήρα, δημιουργώντας ένα «αγριεμένο» σύνολο. Ο δυναμισμός διακατέχει και το πίσω μέρος, το οποίο ξεχωρίζει από τον πιο επιθετικό προφυλακτήρα με το διαχύτη στο τελείωμα του. Η «πολεμική» έκδοση N διαφοροποιείται από τις N-Line που έχουν παραπλήσια εμφάνιση, χάρη στα κατακόκκινα «σιρίτια» χαμηλά εμπρός και πίσω, τα πιο ογκώδη side skirts και την μεγαλύτερη αεροτομή που δεσπόζει ψηλά, η οποία διαθέτει το τρίτο φως φρένου σε τριγωνικό σχεδιασμό, σήμα κατατεθέν των N μοντέλων, και παρέχει την απαιτούμενη αεροδυναμική άντωση. Το κερασάκι στην τούρτα είναι βέβαια η διπλή χρωμιωμένη εξάτμιση, που είναι μεγάλη σε μέγεθος και έχει οβάλ σχήμα.

Και τα δύο μοντέλα έχουν δυναμική εξωτερικό, αλλά το Ford Focus ST κρατάει ένα πιο διακριτικό προφίλ, με το Hyundai i30 N να έχει πιο πομπώδη χαρακτήρα, χωρίς όμως να γίνεται υπερβολικό.
Περνώντας στο εσωτερικό, βλέπουμε πως τόσο η Ford, όσο και η Hyundai, έχουν προσθέσει τις πρέπουσες πινελιές που αρμόζουν σε ένα όχημα τέτοιου χαρακτήρα.



Ξεκινώντας από το Μπλε Οβάλ, η προσοχή μας πηγαίνει κατευθείαν στα bucket δερμάτινα καθίσματα της Recaro, τα οποία στηρίζουν οδηγό και συνοδηγό στο ταξίδι τους προς το κυνήγι των στροφών. Το τιμόνι ειναι flat bottomed και κοσμείται από το λογότυπο ST, ενώ διαθέτει τα πλήκτρα επιλογής οδηγικών προφίλ. Ακριβώς από πίσω, ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός 12,3 ιντσών, ενώ ο μοχλός ταχυτήτων και τα πεντάλ είναι μεταλλικά.

Το Hyundai i30 N διαθέτει επίσης bucket καθίσματα με εξαιρετική πλευρική στήριξη, και στο τιμόνι την παράσταση κλέβουν τα 2 κουμπιά επιλογής οδηγικού προφιλ, που είναι βαμμένα στο χαρακτηριστικό γαλάζιο χρώμα της N και βρίσκονται κάτω από τους βραχίονες. Πίσω από το τιμόνι το καντράν είναι αναλογικό αποτελώντας μία ωδή στις πολεμικές κατασκευές του παρελθόντος, με τα στρογγυλά όργανα να έχουν εύρος 270 μοιρών και να τερματίζουν στα 300 χλμ/ώρα και τις 8.000 στροφές. Το μεταλλικό στοιχείο είναι έντονο στα πεντάλ αλλά και τον λεβιέ ταχυτήτων.
 

280 άλογα και 6,2 δλ για 0-100 και τα 2, το Focus «ξεμυτίζει» ελάχιστα στις ρεπρίζ

280 άλογα και 6,2 δλ για 0-100 και τα 2, το Focus «ξεμυτίζει» ελάχιστα στις ρεπρίζ

Η «εμπρηστική» εμφάνιση και το εσωτερικό με τα bucket καθίσματα, προϊδεάζει ακόμα και τους αμύητους στην αυτοκίνηση πως κάτω από τα καπό και των δύο μοντέλων κρύβονται αρκετά μηχανικά άλογα. Κάτι που ισχύει, μιας και τα δύο οχήματα έχουν 280 ίππους από turbo τετρακύλινδρους κινητήρες.
Ο EcoBoost του Ford Focus ST είναι χωρητικότητας 2,3 λίτρων και έχει 420 Nm ροπή, με τη δύναμη να είναι άμεσα διαθέσιμη χάρη στο anti lag.
Κάτω από το καπό του Hyundai i30 N Performance βρίσκεται ένας δίλιτρος κινητήρας με ροπή 392 Nm, η οποία είναι διαμοιρασμένη σε πιο ευρύ φάσμα στροφών σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, χάρη στην τεχνολογία Flat Power.

Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Αλογα Ροπή 0-100 χλμ/ώρα 60-100 χλμ/ώρα (4η) 80-120 χλμ/ώρα (5η)
Ford Focus ST 280 420 Nm 6,2 δλ. 4 δλ. 5,2 δλ.
Hyundai i30 N Performance 280 392 Nm 6,2 δλ. 4,2 δλ. 5,3 δλ.

Εκκινώντας από στάση, τα 2 μοντέλα βρίσκονται δίπλα-δίπλα, αφού χρειάζονται 6,2 δλ. για επιταχύνουν μέχρι τα 100 χλμ/ώρα, ενώ ίδια είναι και η τελική ταχύτητα, που είναι 250 χλμ/ώρα.
Στην επιτάχυνση εν κινήσει από 60 στα 100 χλμ/ώρα με 4η, η μεγαλύτερη ροπή του Ford Focus ST είναι ορατή στους χρόνους, μιας και χρειάζεται 4 δλ, ελάχιστα πιο γρήγορα από το i30 N Performance που θέλει 4,2 δλ.
Αντίστοιχα, από 80 έως 120 χλμ/ώρα με 5η, το Ford χρειάζεται 5,2 δλ. ενώ το Hyundai 5,3 δλ.

Ο διττός χαρακτήρας που έχουν τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, σε συνδυασμό με την τιμή της βενζίνης που συνεχώς παίρνει την ανιούσα, μας κάνει να αναφερόμαστε και στην κατανάλωση.
Σε μικτό κύκλο, το Hyundai i30 N Peformance καταναλώνει 13,5 λίτρα/100 χλμ, ενώ το Ford Focus ST λίγο παραπάνω, και πιο συγκεκριμένα 13,9 λίτρα/100 χλμ. Αν ο οδηγός υποκύψει στον πειρασμό βέβαια και κάνει αρκετά χιλιόμετρα με το γκάζι βυθισμένο στη μοκέτα, οι 280 ίπποι θα αρχίζουν να διψούν αρκετά παραπάνω...
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Κατανάλωση λτ
Hyundai i30 N Performance 13,5 λτ/100 χλμ
Ford Focus ST 13,9 λτ/100 χλμ
Τα οχήματα είναι προσθιοκίνητα, με μπλοκέ διαφορικό και 6αρι χειροκίνητο σασμάν, ενώ διαθέτουν σύστημα Rev Matching, μία τεχνολογία που προσαρμόζει τις στροφές του κινητήρα όταν κατεβάζεις ταχύτητα, κάνοντας ένα «ξερόγκαζο» και προσομοιώνοντας την οδηγική τεχνική «μύτη-τακούνι».
Η ακουστική χροιά του κινητήρα εντυπωσιάζει και βάζει «στην πρίζα» τον οδηγό για να κινηθεί σε πιο «ανήσυχους» ρυθμούς. Στα sport οδηγικά προφίλ, η εξάτμιση απελευθερώνει επιπλέον decibel ηχητικής απόλαυσης, και σε συνδυασμό με τα αναιδή σκασίματα στο άφημα του γκαζιού, μπορεί να προκαλέσει στερητικό σύνδρομο στους πιο σκληροπυρηνικούς.

Όλα αυτά βέβαια δεν σημαίνουν τίποτα, αν το αυτοκίνητο δεν μπορεί να διαχειριστεί την περίσσια δύναμη στο δρόμο. Καλές οι ευθείες, αλλά η μαγεία βρίσκεται στις στροφές, και εδώ, αμφότερα τα μοντέλα εντυπωσιάζουν.
 

Πιο απόλυτο το Hyundai i30 N, πιο συμμετοχικό το Ford Focus ST

Πιο απόλυτο το Hyundai i30 N, πιο συμμετοχικό το Ford Focus ST

Οι δύο εταιρείες αποφάσισαν να μεταμορφώσουν ένα μικρομεσαίο οικογενειακό σε μηχανή του πολέμου, και το κατάφεραν εξαιρετικά.
Ας ξεκινήσουμε από το Ford Focus ST. Με την επιλογή του sport προγράμματος, η ανάρτηση και το τιμόνι σφίγγουν και το ESP παραμένει ενεργό, αφήνοντας όμως μεγαλύτερο περιθώριο στον οδηγό να «παίξει», πριν ενεργήσει σαν φύλακας άγγελος. Η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων επιτρέπει στην «ουρά» του αυτοκινήτου να είναι πιο «ζωντανή», εφόσον το επιθυμεί ο οδηγός, καθιστώντας δυνατό το πλασάρισμα του μοντέλου πριν τη στροφή. Στα επιπλέον θετικά είναι το πολύ καλό σύστημα διεύθυνσης, το οποίο είναι άμεσο και έχει ελαφρώς καλύτερη αίσθηση από αυτό του Hyundai i30 N Performance.
Όσοι θέλουν να οδηγήσουν το Ford Focus ST στα όρια του (ή τα δικά τους), υπάρχει η επιλογή του Track Mode. Σε αυτό, το ESP απενεργοποιείται, αλλά το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό περνά σωστά τη δύναμη στους εμπρός τροχούς και εξασφαλίζει πολύ μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. Το αυτοκίνητο στρίβει αποτελεσματικά ακολουθώντας σωστές γραμμές, χωρίς υποστροφή, αποδεικνύοντας πως ο συνδυασμός «δυνατό προσθιοκίνητο» έχει πάψει προ πολλού να θεωρείται ταμπού.



Αντίστοιχο χαρακτήρα συναντούμε και στο Hyundai i30 N Performance. Στο Sport Mode το τιμόνι γίνεται πιο βαρύ και η ανάρτηση πιο σφικτή, ενώ στο N Mode τα πράγματα γίνονται πιο «πολεμικά», με την εξάτμιση να παράγει πιο μπάσα νότα στο ρελαντί και να προκαλεί ηχητική πανδαισία όσο οι στροφές ανεβαίνουν και το ESP να προσφέρει μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων, παραμένοντας όμως έτοιμο να επέμβει. Το μπλοκέ διαφορικό N-Carving Differential, που και σε αυτή την περίπτωση είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, βάζει τα θυμωμένα μούτρα του i30 N στο κέντρο της στροφής, ενώ χάρη στην πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, αν ο οδηγός αποφασίσει να «παίξει» και να τοποθετήσει το αυτοκίνητο καταλλήλως πριν τη στροφή, ο πίσω άξονας θα υπακούσει στις εντολές. Το αμάξωμα παίρνει μηδενικές κλίσεις και το Hyundai δίνει την εντύπωση στον οδηγό πως μπορούσε να στρίψει με ακόμα περισσότερα χιλιόμετρα. Στο πρόγραμμα N Custom, ο τυχερός που βρίσκεται στο αριστερό bucket αποκτά πρόσβαση στο σύστημα N Grin Control, το οποίο προσφέρει πλήρη παραμετροποίηση σε πολλά σημεία, όπως το ESP, τη ρύθμιση της ανάρτησης, τις στροφές του launch control, ακόμα και το ποσοστό θορύβου που παράγει η εξάτμιση.

Το άκαμπτο σασί και η σφικτή ανάρτηση του i30 N, σε συνδυασμό με τον τρόπο που καταπίνει τα χιλιόμετρα ασφάλτου που βρίσκονται μπροστά του, το κάνουν ελάχιστα πιο απόλυτο από το Ford Focus ST, που είναι πιο συμμετοχικό και «παιχνιδιάρικο». Και τα δύο μοντέλα όμως είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά και έρχονται να καταρρίψουν το μύθο που θέλει τα προσθιοκίνητα να μην προσφέρουν χαρά στην οδήγηση.

«Όπλα» 280 ίππων!
Προσθιοκίνητα με μπλοκέ, θέλουν 6,2 δλ. για το 0-100 και στρίβουν όπως έρχονται!
Πας τα παιδιά σχολείο και το ΣΚ μπαίνεις πίστα, χάρη στα διαφορετικά οδηγικά modes.
Πιο απόλυτο το Hyundai i30 N, πιο συμμετοχικό το Ford Focus ST.
Ford Focus ST με 46.146 ευρώ, ή Hyundai i30 N Performance με 35.390;
Ποιο «εργαλείο» θα ήθελες να είναι δικό σου;
 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε