autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
To Clio LPG «βγάζει off» το Swift με σκορ 7-2
Τιμές μοντέλων: 22/10/2024
RENAULT CLIO 1.0 TCe 100 PS LPG: 22 770€ SUZUKI SWIFT 1.2 Hybrid 82 PS 2WD : 20 250€

To Clio LPG «βγάζει off» το Swift με σκορ 7-2

Διαβάστηκε από 7195 αναγνώστες - 14/10/2024

800 ευρώ λιγότερα το χρόνο για καύσιμο στο Clio LPG, 2,5 χιλ. φθηνότερο το Swift
Πιο ευρύχωρη, αλλά λιγότερο πολυτελής η καμπίνα του Swift, κορυφαίο το πορτ-μπαγκάζ του Clio (391 λτ.)
Προβληματίζει το Swift που «κοκαλώνει» από τα 100 σε 46,1 μέτρα, 6,1 μ. πάνω από το όριο ασφαλείας που έχουμε θέσει!
Μόνο 3 αστέρια στις δοκιμές ασφαλείας το Swift, top αξιολόγηση για το Clio​​​​​

Για τη μονομαχία αυτή επιλέξαμε δύο «μικρά» που υπόσχονται οικονομία στο κόστος κίνησης και που στις πλούσιες εκδόσεις τους είναι γύρω από το ψυχολογικό όριο των 20 χιλιάδων ευρώ: Το Renault Clio LPG και το ήπια υβριδικό Suzuki Swift.

Στην περίπτωση του ιαπωνικού μικρού με τον 1,2 λτ. ήπια υβριδικό ατμοσφαιρικό κινητήρα των 82 ίππων σε αυτά τα λεφτά δεν παίρνει κανείς τη βασική έκδοση GL (17.450), αλλά την GLX (20.250 ευρώ).

Το Renault Clio με τον 1,0 turbo κινητήρα και το εργοστασιακό κιτ υγραεριοκίνησης (LPG) έχει στη βάση της γκάμας του την έκδοση Evolution (21.870 εύρώ). Για την αντιπαράθεση όμως επιλέγουμε την Evolution Plus, που είναι λίγο ακριβότερη, αλλά πιο πλήρης σε εξοπλισμό (22.770 ευρώ).

Για να διαπιστώσουμε ποιο από τα δύο, δημοφιλή στο αγοραστικό κοινό μοντέλα είναι καλύτερη αγορά, ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ, θόρυβος).

Για να δούμε ποιο θα είναι το τελικό σκορ μεταξύ και Renault Clio και Suzuki Swift.

Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης μεταξύ Renault Clio 1,0 TCe LPG 100 και Suzuki Swift Hybrid 82 PS

Tα 11 Βήματα Νικητής
1 Τιμή: Renault Clio 1,0 TCe 100 LPG evolution plus: 22.770 ευρώ
Suzuki Swift 1,2 Hybrid 82 PS GLX: 20.250 ευρώ
 
2.500 ευρώ φθηνότερο το ήπια υβριδικό Swift στην πλούσια έκδοση GLX σε σχέση με την μεσαία του υγραεριοκίνητου Clio.
2 Kόστος κίνησης (ευρώ/100 χλμ.): Renault Clio 1,0 TCe 100 LPG: 6,0 ευρώ/100 χλμ.
Suzuki Swift 1,2 Hybrid 82 PS: 10,0 ευρώ/100 χλμ.
 
Το Clio LPG θέλει 800 ευρώ λιγότερα για καύσιμο το χρόνο με βάση τη μέση κατανάλωση.
3 Προσπέρασμα (60-100 χλμ./ώρα): Renault Clio 1,0 TCe 100 LPG: 7,7 δλ.
Suzuki Swift 1,2 Hybrid 82 PS: 11,4 δλ.
 
Ισχυρότερο και πιο ροπάτο το Clio (ακόμα και με τη χρήση βενζίνης) είναι αισθητά πιο γρήγορο στο προσπέρασμα.
4 Φρένα (από τα 100 χλμ./ώρα): Renault Clio 1,0 TCe 100 LPG: 37,4 μ.
Suzuki Swift 1,2 Hybrid 82 PS: 46,1 μ.

Προβληματίζουν τα φρένα του Swift, το Clio υπερέχει by far.
5 Θόρυβος: Renault Clio 1,0 TCe 100 LPG: 68,1/69,4 db στα 120/140 χλμ./ώρα
Suzuki Swift Hybrid 82 PS: 70,8/73.5 db στα 120/140 χλμ./ώρα
 
Στο ταξίδι με 120 και 140 χλμ./ ώρα το Clio είναι αισθητά πιο ήσυχο θυμίζοντας αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.
6 Αίσθηση πολυτέλειας: Renault Clio: 75%
Suzuki Swift: 65%

Πιο ποιοτικά πλαστικά και καλύτερο φινίρισμα κάνουν το μοντέρνο εσωτερικό του Clio να δείχνει πιο πολυτελές.
7 Γόνατα πίσω επιβατών: Renault Clio: 9,6 εκατ.
Suzuki Swift: 12 εκατ.

To Swift προσφέρει 2,4 εκατ. περισσότερο «αέρα» για τα γόνατα των πίσω επιβατών.
8 Χώρος αποσκευών: Renault Clio: 391 λτ.
Suzuki Swift: 265 λτ.

Από τα μεγαλύτερα πορτ-μπαγκάζ στην κατηγορία έχει το Clio, που κερδίζει τον πόντο.
9 Εξοπλισμός ασφάλειας: Και τα δύο μοντέλα έχουν τα απαραίτητα πλέον συστήματα, όπως αυτόματο φρενάρισμα, Lane Αssist που σε κρατάει στη λωρίδα σου, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ΚΟΚ και hill assist που βοηθά την εκκίνηση σε ανηφόρα. Από εκεί και πέρα, το Swift έχει σύστημα προειδοποίησης κόπωσης οδηγού και τυφλού σημείου, αλλά στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP είχε απογοητευτική επίδοση με μόλις 3 αστέρια. Από την άλλη, το Clio έχει 5 αστέρια με προστασία επιβατών στο 96% (μόλις 67% το Swift).
10 Εξοπλισμός άνεσης: Μιας και μιλάμε για τις πλούσιες εκδόσεις των μοντέλων, είναι λογική η πληρότητα του εξοπλισμού σε στοιχεία άνεσης. Και τα δύο μοντέλα πέρα από τις συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες και προβολείς LED, μεταξύ άλλων προσφέρουν ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, οθόνη αφής (7 ιντσών στο Clio, 9 ιντσών στο Swift) με κάμερα όπισθεν και cruise control. Από εκεί και πέρα το Clio έχει keyless entry, αισθητήρα βροχής και φώτων, καθώς και ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, ενώ το Swift έχει navigation και αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων.
11 Εγγύηση: Renault: 5 χρόνια ή 100.000 χλμ. (τα πρώτα δύο με απεριόριστα χλμ.).
Suzuki: 5 χρόνια ή 100.000 χλμ. (τα πρώτα δύο με απεριόριστα χλμ.).

Απόλυτα ισοδύναμα τα δύο μοντέλα στον τομέα της εγγύησης.
Renault Clio – Suzuki Swift : 7- 2

Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:


Φθηνότερο το «πλούσιο» Swift (1-0)
H GLX έκδοση του δικίνητου Suzuki Swift (το μόνο μικρό που βγαίνει και σε 4Χ4) είναι η κορυφαία της γκάμας και κοστίζει 20.250 ευρώ προσφέροντας πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Για τη βασική GL η τιμή είναι 17.450 ευρώ, για την GL+ έχει οριστεί στις 18.350 ευρώ.
 
Από την άλλη, το Renault Clio στην έκδοση LPG προσφέρεται από την έκδοση Evolution με 21.870 ευρώ. Η Evolution Plus που επιλέξαμε κοστίζει 22.770 ευρώ, ενώ η κορυφαία Techno έχει 23.860 ευρώ. Σε όλες τις εκδόσεις το Swift είναι πιο φθηνό στην αγορά του από το Clio LPG.
 
800 ευρώ λιγότερα για καύσιμα θέλει το Clio LPG (1-1)
Χάρη στο εργοστασιακό κιτ LPG, το Renault Clio χρειάζεται περίπου 6,0 ευρώ για να διανύσει 100 χλμ. Αυτό προκύπτει από τη μέση κατανάλωση LPG που είναι 7,4 λίτρα/100 χλμ. και τιμή LPG στο 0,8 ευρώ/λίτρο. Από την άλλη, το ήπια υβριδικό Suzuki Swift θέλει σχεδόν 10 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα, όπως αυτό προκύπτει από το σχετικό υπολογισμό με τιμή αμόλυβδης στο 1,770 ευρώ/λτ. και μέση κατανάλωση 5,5 λτ. /100 χλμ. (από τις καλύτερες στην κατηγορία).
 
Αν υποθέσουμε πως κάποιος κάνει 20.000 χλμ. το χρόνο με το Clio LPG θα χρειαστεί 1.200 ευρώ, ενώ με το Swift 800 ευρώ περισσότερα. Κανένα από τα δύο μοντέλα δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και το Clio ισοφαρίζει άμεσα.
 
Προσπερνά γρηγορότερα και φρενάρει 9 μέτρα καλύτερα το Clio (3-1)
Tα δύο μοντέλα χρησιμοποιούν εντελώς διαφορετικούς κινητήρες. Το Clio LPG διαθέτει 3κύλινδρο turbo που με τη χρήση LPG αποδίδει 100 άλογα με 170 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ. (91 ίπποι και 160 Nm με τη χρήση βενζίνης). Από την άλλη το Suzuki Swift έχει ατμοσφαιρικό 1,2 λτ. 4 κύλινδρο κινητήρα που συνδυάζεται με 48-βολτο ήπια υβριδικό σύστημα με απόδοση 82 ίππους και μόλις 112 Nm στις 4.500 σ.α.λ.
 
Εκμεταλλευόμενο τα 18 παραπάνω άλογα του κινητήρα του (όταν το Clio λειτουργεί με LPG), το γαλλικό μικρό είναι πιο σβέλτο σε όλες τις επιδόσεις. Η πιο κρίσιμη είναι φυσικά το 60-100 με 4η σχέση που αντιστοιχεί σε ένα εικονικό προσπέρασμα. Το Clio θέλει 7,7 δλ. (8,4 δλ. με βενζίνη), ενώ το Swift καθυστερεί αρκετά με 11,4 δευτερόλεπτα. Για το 80-120 με 5η το Swift θέλει 20,2 δευτερόλεπτα, όταν για την ίδια επιτάχυνση το Clio θελει 11,8 δλ. (12,8 δλ. με βενζίνη). Είναι εμφανές πως το Clio LPG με το 6τάχυτο κιβώτιο έχει περισσότερο «νεύρο» στις ρεπρίζ από το Swift, που έχει 5άρι κιβώτιο με μακρύτερες σχέσεις.
 
Εκτός από καλύτερες επιταχύνσεις, το Clio προσφέρει και αισθητά ασφαλέστερο φρενάρισμα. Αν και πίσω έχει ταμπούρα, το Clio LPG «κοκαλώνει» από τα 100 χλμ./ώρα σε 37,4 μέτρα. Από την άλλη, το Swift παρότι έχει δίσκους δεν καταφέρνει να φρενάρει μέσα στα όρια ασφαλείας μας: Με 46,1 μέτρα έχει το χειρότερο φρενάρισμα στην κατηγορία και όχι μόνο. Το Clio LPG σημειώνει 2 μαζεμένους πόντους.
 
Πιο ήσυχο το Clio (4-1)
Το Clio δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου και ταξιδεύει πιο ήσυχα από το Swift σύμφωνα με τις μετρήσεις μας. Στα 120 χλμ./ώρα με 6η σχέση στο κιβώτιο μέσα στην καμπίνα του γαλλικού μοντέλου το ειδικό μας ηλεκτρονικό όργανο κατέγραψε 68,1 ντεσιμπέλ, όταν στο Suzuki Swift έδειξε 70,8 (με 5η σχέση). Στα 140 χλμ./ώρα η διαφορά είναι μεγαλύτερη με ένδειξη 73,5 db στο Swift (με 5η) και 69,4 db στο Clio LPG (6η σχέση).
 
Πιο ευρύχωρη καμπίνα το Swift, περισσότερες αποσκευές το πιο πολυτελές Clio (6-2)
Παρά τις πιο compact διαστάσεις του αυτοκινήτου, η καμπίνα του Swift (μήκος 3,860 μ. και μεταξόνιο 2.450 χιλιοστών) είναι πιο ευρύχωρη από του Clio των 4,050 μ. (μεταξόνιο 2.583 χιλιοστών). Για την ακρίβεια και όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας, το Swift προσφέρει 12,0 εκατοστά «αέρα» για τα γόνατα των πίσω, όταν στο Clio είναι μόνο 9,6 εκατοστά. Επίσης το Clio έχει πολύ στενό πίσω κάθισμα (126,5 εκατοστά) με το Swift να είναι κάπως καλύτερο (130,0 εκατοστά).

Πάντως το Clio προσφέρει κορυφαίο χώρο αποσκευών για την κατηγορία, αφού σύμφωνα με τη Renault είναι στα 391 λίτρα, σε αντίθεση με του Swift, που είναι η μικρότερη (265 λίτρα). Από την αξιολόγηση των δοκιμαστών μας προκύπτει πάντως πως η καμπίνα του Clio προσφέρει υψηλότερη αίσθηση πολυτέλειας με καλύτερα σε υφή πλαστικά και φινίρισμα, καθώς και πιο μοντέρνο design. Δύο πόντοι για το Clio, ένας για το Swift και το σκορ γίνεται 6-2.
 
«Αστακός» στην πράξη το Clio (7-2)
Στο βασικό του εξοπλισμό το Swift έχει περισσότερα στάνταρ συστήματα ασφαλείας, όπως προειδοποίηση κόπωσης οδηγού και τυφλού σημείου. Ωστόσο αλλά στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP είχε απογοητευτική επίδοση με μόλις 3 αστέρια. Από την άλλη το Clio είχε 5 αστέρια με προστασία επιβατών στο 96% (μόλις 67% το Swift). Το Clio κερδίζει τον πόντο γιατί στις δοκιμές αποδεικνύεται αρκετά πιο ασφαλές.

Συμπέρασμα: 7-2 κερδίζει το Clio

Το Renault Clio LPG «σβήνει» το Suzuki Swift βασισμένο στο χαμηλό κόστος κίνησης, την σημαντικά καλύτερη ενεργητική του ασφάλεια (προσπέραση και φρένα) και την υψηλή του παθητική ασφάλεια στην πράξη (δοκιμές EuroNCAP). Από την άλλη, το ιαπωνικό μικρό είναι φθηνότερο και έχει λίγο πιο ευρύχωρη καμπίνα, ωστόσο δεν μπορούν να περάσουν απαρατήρητα μειονεκτήματα, όπως το προβληματικό φρενάρισμα και τα 3 αστέρια στις δοκιμές ασφαλείας.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε