Τιμές μοντέλων: 21/11/2024 | |
SEAT IBIZA 1.0 ECO TSI 115 PS: 18 990€ | VOLKSWAGEN POLO 1.0 TSI 95 PS FL: 22 350€ |
To Ibiza «πατάει» το αδερφό Polo και είναι και 3.300 ευρώ φθηνότερο
Με 115 άλογα και 3.300 ευρώ φθηνότερο το Ibiza, 20 άλογα λιγότερα και 5-άρι σασμάν για το Polo
Aπογοητευτικό φρενάρισμα για το Polo, θέλει 5 μέτρα πάνω από το μέσο όρο για να σταματήσει
Υψηλότερη αίσθηση απτής ποιότητας στο Polo, ίδια εγγύηση (4 χρόνια) με το «αδερφό» Ibiza
Βασίζονται στο ίδιο πάτωμα και είναι εξίσου ευρύχωρα για τα δεδομένα της κατηγορίας
Είναι γνωστό πως SEAT Ibiza, Skoda Fabia και VW Polo μοιράζονται πάτωμα, κινητήρα και μηχανικά μέρη, μιας και οι 3 εταιρείες ανήκουν στο ίδιο group. Αυτό όμως που αξίζει να σημειωθεί είναι πως το SEAT Ibiza είναι ξεκάθαρα η πιο συμφέρουσα επιλογή ανάμεσα στα 3 «αδερφά» μικρά μοντέλα του VW Group. Αυτό φαίνεται εύκολα αν κοιτάξει κανείς την αρχική τιμή και τον εξοπλισμό κάθε μοντέλου. Επειδή το Polo δεν είναι πλέον διαθέσιμο με τον ατμοσφαιρικό 1,0 ΜPI κινητήρα των 80 ίππων όπως συμβαίνει με τα Ibiza και Fabia, θα ρίξουμε μια ματιά στις turbο εκδόσεις. Το SEAT Ibiza είναι διαθέσιμο με 95 ίππους ή 115 ίππους και από 17.790 ή 18.990 ευρώ αντίστοιχα, το Skoda Fabia προσφέρεται μόνο με 115 ίππους από 19.950 ευρώ και το VW Polo πωλείται πλέον μόνο με 95 ίππους και τιμή 22.350 ευρώ! Η διαφορά στην τιμή του Polo είναι μεγάλη. Δικαιολογείται;
Για να το διαπιστώσουμε, στη σημερινή αντιπαράθεση ρίχνουμε το SEAT Ibiza που είναι άκρως ενδιαφέρουσα και συμφέρουσα αγορά, αφού με λιγότερα από 19 χιλιάρικα μπορείς να αγοράσεις ένα σβέλτο μικρό στη top εξοπλιστική έκδοση FR από την οποία δε λείπει τίποτα (με 500 ευρώ επιπλέον υπάρχει η έκδοση FR Vision με κάμερα όπισθεν και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός πίσω). Η τιμή των 22.350 ευρώ του VW Polo με τα 95 άλογα (ίδιος κινητήρας με το Ibiza με ηπιότερη ρύθμιση) αντιστοιχεί στην έκδοση Life, με την επόμενη More να είναι πιο πλήρης, αλλά να κοστίζει 22.850 ευρώ. Δικαιολογεί το Pοlo τη διαφορά τιμής έχοντας να προσφέρει ένα καλύτερο; Ή απλά «πουλάει» το όνομα VW;
Για να το διαπιστώσουμε ορίσαμε όπως πάντα 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ, θόρυβος).
Ποια θα είναι η έκβαση σε αυτή τη μάχη των 2 «αδερφών» μικρών μοντέλων;
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του SEAT Ibiza 1,0 TSI 115 PS απέναντι στο VW Polo 1,0 TSI 95 PS
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 |
Τιμή: SEAT Ibiza 1,0 TSI 115 PS FR: 18.990 ευρώ
VW Polo 1,0 ΤSI 95 PS Life: 22.350 ευρώ
Το Ibiza είναι 3 χιλιάρικα φθηνότερο με 20 παραπάνω άλογα και δίσκους στους πίσω τροχούς, οπότε το σκορ ανοίγει με δίποντο.
|
|
2 |
Προσπέραση (60-100 χλμ./ώρα με 4η): SEAT Ibiza 1,0 TSI 115 PS: 6,4 δλ.
VW Polo 1,0 ΤSI 95 PS: 9,5 δλ.
Εκμεταλλευόμενο τα 20 παραπάνω άλογα και το 6τάχυτο κιβώτιο, το Ibiza προσπερνάει αισθητά πιο γρήγορα.
|
|
3 |
Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): SEAT Ibiza 1,0 TSI 115 PS: 37,4 μ.
VW Polo 1,0 ΤSI 95 PS: 42,1 μ.
Απογοητευτική η επίδοση του Polo στο φρενάρισμα, αρκετά πάνω από το όριο ασφαλείας που έχουμε ορίσει (40 μέτρα).
|
|
4 |
Εξοπλισμός άνεσης: H βασική έκδοση του Ibiza με τα 115 άλογα είναι η FR, ενώ του Pοlo είναι η Life.
Με περισσότερα και ποιοτικότερα στοιχεία εξοπλισμού το Ibiza (ακόμα και στην έκδοση FR Vision με κάμερα όπισθεν και αισθητήρες παρκαρίσματος) κερδίζει ακόμα έναν πόντο. |
|
5 |
Αίσθηση πολυτέλειας: SEAT Ibiza: 68%
VW Polo: 75%
Το VW Pοlo αποτελεί σημείο αναφοράς (μαζί με το Peugeot 208) για την κατηγορία και βάζει το γκολ της… τιμής.
|
|
6 |
Εγγύηση: SEAT: 4 χρόνια ή 80.000 χλμ.
VW: 4 χρόνια ή 80.000 χλμ.
Πλέον η ελληνική αντιπροσωπεία της VW προσφέρει την ίδια εγγύηση μηχανικών μερών με αυτή της SEAT.
|
|
7 |
Μέση κατανάλωση: SEAT Ibiza 1,0 TSI 115 PS: 6,7 λτ./100 χλμ.
VW Polo 1,0 ΤSI 95 PS: 6,5 λτ./100 χλμ.
Στην πόλη «καίνε» γύρω στα 7,5 λτ./100 χιλιόμετρα, ενώ στο ταξίδι το Polo λόγω μακρύτερης κλιμάκωσης στο 5άρι του κιβώτιο, έχει λίγο χαμηλότερη κατανάλωση (4,6 λτ. έναντι 5,2 λτ./100 χιλιόμετρα). Το Pοlo δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας (79 ευρώ το Ibiza). Η μέση κατανάλωση και των δύο μοντέλων είναι παραπλήσια (το 0,2 λτ./100 χλμ. υπέρ του Polo δε δικαιολογεί πόντο).
|
|
8 |
Γόνατα πίσω επιβατών: SEAT Ibiza: 12,5 εκατ.
VW Polo: 12,0 εκατ.
Βασίζονται στο ίδιο πάτωμα, με το Ibiza να έχει ελάχιστα μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.564 έναντι 2.552 χιλιοστά), χωροταξικά όμως δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές με τα δύο μοντέλα να φιλοξενούν με άνεση 4 ενήλικες. Πέντε χιλιοστά παραπάνω για τα γόνατα των πίσω επιβατών του Ibiza δεν είναι διαφορά που μπορεί να αλλάξει τη χωροταξική ισορροπία.
|
|
9 |
Χώρος αποσκευών: SEAT Ibiza: 355 λτ.
VW Polo: 351 λτ.
Στα 355 λτ. είναι ο χώρος αποσκευών του SEAT Ibiza και στα 351 λτ. του VW Polo, το οποίο πάντως προσφέρεται με ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων και όχι κιτ επισκευής. Oυσιαστικά έχουμε ακόμα μια ισοπαλία.
|
|
10 |
Θόρυβος στα 100/120/140 χλμ./ώρα: SEAT Ibiza 1,0 TSI 115 PS: 66,1/68,1/70,5 db
VW Polo 1,0 TSI 95 PS:66,0/68,1/71,0 db
Παραπλήσια επίπεδα θορύβου στο ταξίδι με τελευταία σχέση (6η στο Ibiza, 5η στο Polo).
Ούτε εδώ υπάρχει διαφορά που να δικαιολογεί πόντο για κάποιο από τα δύο μοντέλα. |
|
11 | Εξοπλισμός ασφάλειας: Kαι τα δύο μοντέλα προσφέρουν πλήρη σουίτα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού: Front Assist με αυτόματο φρενάρισμα, Lane Assist για συγκράτηση του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα και LED προβολείς. Το VW Polo έχει κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα και αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, το Ibiza διαθέτει δισκόφρενα στους πίσω τροχούς. Και τα δύο μοντέλα έχουν πάρει 5 αστέρια στις δοκιμές ασφαλείας του EuroNCAP. | |
SEAT Ibiza - VW Polo: 5 - 1 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
Κορύφαιο Value for Money για το Ibiza (2-0)
Το SEAT Ibiza με τα 115 άλογα προσφέρεται στην top έκδοση FR, που έχει σπορτίφ χαρακτήρα χάρη στα σχετικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, τη σπορ ανάρτηση και τις στάνταρ ζάντες των 17 ιντσών. Μετά από την πιο πρόσφατη έκπτωση της αντιπροσωπείας (500 ευρώ), η συγκεκριμένη έκδοση κοστίζει 18.990 ευρώ, ούσα 3.360 ευρω φθηνότερη από τη βασική Life του Polo των 95 ίππων (22.350 ευρώ). Μια τέτοια διαφορά τιμής δίνει δίποντο με το καλημέρα για το ισπανικό μικρό που είναι 20 άλογα περισσότερα και έχει στάνταρ πίσω δισκόφρενα.
Αισθητά πιο σβέλτο το Ibiza, απογοητευτικά τα φρένα του Polo (4-0)
Tα δύο μοντέλα χρησιμοποιούν τον ίδιο 3κύλινδρο turbo 1,0 TSI βενζινοκινητήρα, ωστόσο στο Ibiza η απόδοση είναι 115 άλογα (με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων), ενώ στο Polo παίρνεις 95 άλογα και χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Εκμεταλλευόμενο τα 20 παραπάνω άλογα και το 6τάχυτο κιβώτιο, το Ibiza είναι πολύ πιο σβέλτο. Για παράδειγμα το Ibiza κάνει το 0-100 σε 9,7 δευτερόλεπτα, ενώ το Polo σε 11,0 δλ. Στις ρεπρίζ τώρα το Ibiza κάνει το 60-100 και το 80-120 με 4η και 5η σχέση αντίστοιχα σε 6,4 και 9,5 δευτερόλεπτα, όταν το Polo χρειάζεται 9,5 και 14,8 δλ. Η τελική ταχύτητα του Ibiza είναι 195 χλμ./ώρα και του Polo 187 χλμ./ώρα.
Περισσότερο όμως αυτό που προβληματίζει στο Polo είναι το «κοκκάλωμα» από τα 100 χλμ./ώρα, που δείχνει τη δύναμη του φρεναρίσματός του. Η συγκεκριμένη έκδοση του Polo «φοράει» πίσω ταμπούρα, ενώ το Ibiza στην έκδοση των 115 ίππων έχει δισκόφρενα. Στις μετρήσεις μας, το Polo «κοκαλώνει» από τα 100 χλμ./ώρα σε 42,1 μ. μια επίδοση που είναι σχεδόν 5 μέτρα πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Μάλιστα είναι τα δεύτερα χειρότερα μετά από αυτά του νέου Suzuki Swift (46 μέτρα). Και άλλα μικρά έχουν ταμπούρα πίσω (π.χ το Renault Clio), αλλά φρενάρουν πολύ καλύτερα με επίδοση 36-37 μέτρα. Με 37,4 μ. και πιο δυνατό μοτέρ το Ibiza κερδίζει επάξια ακόμα ένα δίποντο.
Και φθηνότερο και καλύτερα εξοπλισμένο το Ibiza (5-0)
H έκδοση FR του Ibiza με τα 115 άλογα μεταξύ άλλων προσφέρει αυτόματο 2ζωνικό κλιματισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων, οθόνη 8,25 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, προβολείς LED, αισθητήρες βροχής και φώτων, καθώς και cruise control. Επιπλέον το Ibiza έχει προσφέρει δισκόφρενα στους πίσω τροχούς, +20 άλογα και σπορ ανάρτηση. Με 500 ευρώ επιπλέον η έκδοση FR Vision προσφέρει κάμερα όπισθεν και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω. Ο κλιματισμός του Polo δεν είναι 2ζωνικός, η οθόνη αφής είναι 6,5 ιντσών, ενώ οι ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών. Διαθέτει όμως εμπρός προβολείς ομίχλης με λειτουργία στατικού φωτισμού στροφής και ηλεκτρική αναδίπλωση στους καθρέφτες.
Καλύτερη απτή ποιότητα για το Polo (5-1)
Ειδικά στην ανανέωση της τρέχουσας γενιάς του VW Polo (όπως και του Ibiza είναι στο τέλος της εμπορικής της καριέρας), η απτή ποιότητα είναι εξαιρετική με μαλακό πλαστικό στο ταμπλό, προσεγμένο φινίρισμα και πολύ καλή αίσθηση σε κάθε μοχλό ή κουμπί. Η σχεδίαση βέβαια είναι συντηρητική, αν και ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων δίνει το δικό του χρώμα. Αυτό ισχύει και για το Ibiza, που έχει και μεγαλύτερη κεντρική οθόνη αφής, ωστόσο κάποια πλαστικά (ειδικά αυτά γύρω από τους αεραγωγούς) δεν είναι το ίδιο καλά, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν είναι γεροδεμένα και στιβαρά. Toν πόντο όμως τον κερδίζει το Polo.
Συμπέρασμα: 5-1 κερδίζει το Ibiza
Το SEAT Ibiza με τα 150 άλογα καταφέρνει να κερδίσει -με συντριπτική διαφορά- «αδερφό» VW Polo, βασισμένο στην πολύ καλή σχέση αξίας τιμής, τις καλύτερες επιδόσεις, τη μεγαλύτερη εγγύηση και την υψηλότερη ενεργητική ασφάλεια. Το VW Polo των 95 ίππων έχει καλύτερη απτή ποιότητα είναι όμως σημαντικά ακριβότερο υστερώντας ταυτόχρονα σε κρίσιμους τομείς.
Σχολιάστε |