Συγκεντρώσαμε 3 μικρά SUV με χαμηλό κόστος αγοράς και πολλά προτερήματα. Dacia Sandero Stepway, Hyundai Bayon και Kia Stonic, έχουν τιμή γύρω στα 15.000 ευρώ. Ποιο είναι το καλύτερο για αγορά, και με ποιο κριτήριο;
Ποιο μικρό SUV με κόστος 15.000 ευρώ είναι το καλύτερο για εμένα;
Κάποιος που θέλει ένα προσιτό value for money αυτοκίνητο, με σκληροτράχηλο χαρακτήρα και οικονομική τιμή, θα επιλέξει το
Dacia Sandero το οποίο παράλληλα έχει τη μεγαλύτερη ιπποδύναμη αλλά και τη χαμηλότερη κατανάλωση από την τριάδα.
Στον τομέα της ευρυχωρίας, το
Hyundai Bayon έχει να προσφέρει τα περισσότερα, τόσο στις
εσωτερικές διαστάσεις καμπίνας, όσο και στον
χώρο αποσκευών. Παράλληλα, είναι το πιο «φρέσκο» από τα 3 μοντέλα, με
άκρως ξεχωριστή και εντυπωσιακή εμφάνιση.
Το
Kia Stonic, με τo μοντέρνo εξωτερικό, τον
πλούσιο εξοπλισμό και την sport οδηγική συμπεριφορά απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα
οικονομικό αλλά δυναμικό B-SUV, τόσο στην εμφάνιση όσο και στο «πάτημα» στο δρόμο.
Dacia Sandero Stepway: Με περιπετειώδη χαρακτήρα
Το Dacia Sandero Stepway TCe κοστίζει 14.380 ευρώ στην έκδοση Life.
Εμφάνιση: Μοντέρνο με σκληροτράχηλο χαρακτήρα
Το Stepway είναι η crossover έκδοση του Dacia Sandero και διαθέτει στοιχεία που τονίζουν τον «περιπετειώδη» χαρακτήρα του. Χαμηλά στον εμπρόσθιο και οπίσθιο προφυλακτήρα συναντούμε μία προστατευτική ποδιά, ενώ στα φτερά βρίσκονται μαύρες πλαστικές προεκτάσεις. Παράλληλα, οι μπάρες οροφής ολοκληρώνουν την εικόνα. Στον εμπρός πρόβολο, τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα «Υ» τραβούν την προσοχή.
Εσωτερικό: Καλή ποιότητα και προσεγμένο φινίρισμα
Αντίστοιχα μοντέρνα είναι και η καμπίνα του Dacia Sandero Stepway. Τα πλαστικά είναι μεν σκληρά, αλλά έχουν προσεγμένο φινίρισμα και η ποιότητά τους είναι καλή. Στη βασική έκδοση Life βρίσκουμε το Media Control που μετατρέπει το smartphone μας σε σύστημα infotainment, ενώ στις επόμενες συναντούμε το Media Display με οθόνη 8 ιντσών και Media Nav που διαθέτει ηχοσύστημα 6 ηχείων.
Χώροι: Ευρύχωρη καμπίνα και μεγάλος χώρος αποσκευών
Το Dacia Sandero έχει το πιο μακρύ μεταξόνιο στην κατηγορία του, και ως εκ τούτου είναι αρκετά ευρύχωρο. Ο χώρος αποσκευών έχει διαθέσιμο όγκο 410 λίτρα, ενώ το εσωτερικό πλάτος και ύψος της καμπίνας είναι μεγάλο.
Κινητήρας και επιδόσεις: 91 ίπποι με «συνταγή» Renault
Κάτω από το καπό του Sandero Stepway συναντούμε τον κινητήρα 999 κ.εκ. της Renault, ο οποίος αποδίδει 91 ίππους και συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Η μέση κατανάλωση είναι 6 λίτρα/100 χλμ.
Στο δρόμο: Μαλακή ανάρτηση με καλή ποιότητα κύλισης
Το Dacia Sandero χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CMF-B, η οποία κάνει το μοντέλο πιο ελαφρύ αλλά και πιο στιβαρό σε σχέση με πριν. Όντας μαλακή, η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου και προσφέρει καλή ποιότητα κύλισης. Αν ο οδηγός πιέσει περισσότερο το αυτοκίνητο, εμφανίζονται κλίσεις, παρόλα αυτά το όχημα παραμένει σταθερό.
Κλείνοντας, το Dacia Sandero Stepway είναι μία προσιτή πρόταση στην κατηγορία των μικρών SUV, και αφήνει θετική εντύπωση στον άνθρωπο που θα το οδηγήσει. Η μοντέρνα εμφάνιση του απλού Sandero, με τα πρόσθετα σκληροτράχηλα στοιχεία της έκδοσης Stepway, χαρίζει στο μοντέλο «περιπετειώδη» χαρακτήρα με οικονομική τιμή.
Hyundai Bayon: Φρέσκο και ξεχωριστό
Το ολοκαίνουριο Hyundai Bayon κοστίζει 15.790 ευρώ στην έκδοση Exclusive.
Εμφάνιση: Ξεχωρίζει από μακριά
Το Hyundai Bayon έχει μοντέρνα και ξεχωριστή εμφάνιση, χάρη στη νέα σχεδιαστική γλώσα «Sensuous Sportiness» της εταιρείας. Εμπρός, τα φωτιστικά σώματα είναι διαιρούμενα. Τα μακρόστενα LED φώτα ημέρας βρίσκονται ψηλά, ενώ τα κύρια φανάρια με γωνιώδες σχήμα δεσπόζουν στον προφυλακτήρα, εκατέρωθεν της τραπεζοειδούς γρίλιας. Πίσω, τα φώτα έχουν σχήμα boomerang και ενώνονται στο κέντρο από μία λεπτή LED γραμμή.
Εσωτερικό: Υψηλή εργονομία και μοντέρνα εμφάνιση
Στο εσωτερικό του Bayon συναντάμε μία γνώριμη από το i20 εικόνα, δείχνοντας στην πράξη πως τα 2 μοντέλα έχουν άμεση σχέση. Παρά τη χρήση σκληρών πλαστικών, η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλή, ο διάκοσμος είναι μοντέρνος, και η καμπίνα είναι εργονομικά σχεδιασμένη.
Χώροι: Μεγάλοι και άνετοι
Εκτός από εργονομία, το εσωτερικό του αυτοκινήτου διακατέχεται και απο ευρυχωρία. Στην καμπίνα μπορούν να φιλοξενηθούν 4 επιβάτες, ενώ το πορτ-μπαγκάζ έχει ωφέλιμο όγκο 411 λίτρα. Το διαθέσιμο πλάτος για τις εμπρός, αλλά και τις πίσω θέσεις είναι 139 εκατοστά, αριθμός που θέτει το Bayon στην κορυφή της κατηγορίας.
Κινητήρας και επιδόσεις: Ατμοσφαιρικός με 84 ίππους
Το Hyundai Bayon έχει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,2 λίτρου και απόδοσης 84 ίππων ο οποίος συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Η μεικτή κατανάλωση είναι 6,5 λίτρα/100 χλμ.
Στο δρόμο: «Συνταγή» του i20 με εκτός δρόμου χαρακτήρα
Μπορεί το Bayon να βασίζεται στο Hyundai i20, όμως η ανάρτηση έχει πιο μαλακή ρύθμιση, προκειμένου να ταιριάζει καλύτερα στο χαρακτήρα ενός B-SUV. Χάρη σε αυτό, οι κραδασμοί αποσβένονται εντυπωσιακά, ενώ παράλληλα η ποιότητα κύλισης είναι αυξημένη. Όντας crossover, η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, καθώς και τα προστατευτικά μέρη κάτω από το αμάξωμα συγκαταλέγονται στα «όπλα» του Bayon.
Συνοψίζοντας, το Hyundai Bayon είναι ένα ικανό αυτοκίνητο, που συνδυάζει τις αρετές του i20 με πιο υπερυψωμένο, εκτός δρόμου χαρακτήρα. Η ξεχωριστή εμφάνιση, η ευρυχωρία και ο εξοπλισμός το καθιστούν ένα value for money μοντέλο που διαθέτει πολλές αρετές.
Kia Stonic: Μοντέρνο και πλούσιο
Η έκδοση GL Inmotion του Kia Stonic έχει τιμή αγοράς 14.590 ευρώ.
Εμφάνιση: Δυναμικό εξωτερικό
Η Kia ανανέωσε το Stonic, «φρεσκάροντας» περαιτέρω την εμφάνισή του. Τα φωτιστικά σώματα και η νέα μάσκα χαρίζουν δυναμισμό στον πρόβολο, ενώ η εταιρεία παρέχει τη δυνατότητα επιλογής διχρωμίας για το εξωτερικό, τονίζοντας την μοντέρνα φιλοσοφία σχεδίασης. Ο εκτός δρόμου χαρακτήρας ενισχύεται από τα μαύρα πλαστικά που βρίσκονται χαμηλά, περιμετρικά στο αμάξωμα.
Εσωτερικό: Με πλούσιο εξοπλισμό από τη βασική έκδοση
Το εσωτερικό του νέου Kia Stonic είναι πλούσια εξοπλισμένο, ακόμα και στη βασική έκδοση «GL Inmotion». Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μία οθόνη 8 ιντσών, ενώ στον πίνακα οργάνων βρίσκουμε μία οθόνη 4,2 ιντσών. Ο σχεδιασμός είναι μοντέρνος και οι επενδύσεις ποιοτικές.
Χώροι: Ανετοι για 4 ενήλικες
Με το Kia Stonic θα ταξιδέψουν με άνεση 4 ενήλικες επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών είναι 352 λίτρα. Όσον αφορά το πλάτος της καμπίνας εμπρός, αυτό είναι 138 εκατοστά, ενώ πίσω 134 εκατοστά.
Κινητήρας και επιδόσεις: 1200 κυβικά με 84 ίππους, άνευ turbo
Στη βασική έκδοση του Kia Stonic βρίσκουμε τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,2 λίτρου, ο οποίος αποδίδει 84 ίππους και συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων. Η κατανάλωση σε μικτό κύκλο είναι 6,6 λίτρα/100 χλμ. Στο δρόμο: Με sport αίσθηση οδήγησης.
Το Kia Stonic «κρύβει» το ύψος του και έχει sport αίσθηση οδήγησης που αρμόζει περισσότερο σε συμβατικό επιβατικό, παρά σε B-SUV. Η ανάρτηση είναι σφικτή, ενώ το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα αφήνουν θετικές εντυπώσεις, όχι μόνο στην πόλη αλλά και στην κίνηση με υψηλότερες ταχύτητες. Παράλληλα, η ποιότητα κύλισης είναι καλή, ανώτερη από το μέσο όρο της κατηγορίας.
Εν κατακλείδι, το Kia Stonic είναι μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα επιλογή, χάρη στην μοντέρνα εμφάνιση, τον πλούσιο εξοπλισμό ακόμα και στη βασική έκδοση, καθώς και την αίσθηση οδήγησης στο δρόμο.