Υπάρχει πλέον συνωστισμός στην κατηγορία των premium SUV, ενώ αναμένονται και νέοι παίχτες.

Η οθόνη είναι συγκριτικά μικρότερη από του ανταγωνισμού.

Πίσω είναι το μικρότερο του συγκριτικού.

Γνώριμο σχήμα με δυναμική σχεδίαση που αποπνέει κύρος.

Ευανάγνωστα αναλογικά όργανα και εύχρηστη οθόνη.

Οι χώροι συγκαταλέγονται στα θετικά της.

Τραβάει τα βλέμματα στο πέρασμά της η Χ1.

Σχεδόν όλα είναι ψηφιακά. Η κεντρική οθόνη αφής διαθέτει πλήθος συναρπαστικών λειτουργιών.

Το XC40 χωράει με άνεση 4 επιβάτες και με μικρές παραχωρήσεις 5.

Νεανικό και σύγχρονο το νέο XC40.

Το Audi έχει άριστη οδική συμπεριφορά, το ακολουθεί η Χ1 και το XC40.

Τα καλύτερα SUV στην απόλυτη σύγκριση.

Διαβάστηκε από 1548 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/5/2018

Η ελίτ των SUV - Κινούμενα με διαφορετικό τρόπο αυτά τα τρία μοντέλα τραβούν για την ανηφόρα της κατηγορίας. Συγκρίνουμε τρία premium SUV που κερδίζουν τον αγοραστή με το κύρος που εκπέμπουν, τους κινητήρες τους και φυσικά την οδική τους συμπεριφορά. Ας δούμε ποιο το καταφέρνει καλύτερα.

 
   
Αγωνιστικά ή πολυτελή SUV;

Δεν είμαστε σίγουροι που θέλουμε να κατηγοριοποιήσουμε ορισμένα νέα μοντέλα όπως το Volvo XC40. Μάλλον ως κομπακτ SUV αλλά με μια ιδιαίτερη γεύση. Είναι πιο ευκίνητο και παρομοίως εντυπωσιακό με τα διάσημα μεγάλα αδέρφια του ( XC60, XC90). Είναι και αυτό τετρακίνητο και διαθέτει έναν ζωντανό δίλιτρο ντίζελ κινητήρα απόδοσης 190 ίππων. Το μικρότερο όμως SUV των Σουηδών θα πρέπει να τα καταφέρνει και σαν καθημερινό αυτοκίνητο. Είναι λοιπόν άνετο, οικονομικό στην κατανάλωση, χωράει μια οικογένεια μαζί με τα κατοικίδια ενώ είναι premium όπως τα μεγάλα του αδέρφια.
Μέχρι που μπορεί να φτάσει λοιπόν το XC40; Μια σύγκριση απέναντι στους μετρ του είδους, όπως η BMW Χ1 και το AUDI Q3 θα μας δείξει πόσο καλό είναι το Volvo.

Το Audi χάρη στο σύστημα τετρακίνησης quattro, μοιράζει ισόποσα την δύναμη στους τέσσερις τροχούς και έτσι μπορεί να εκμεταλλευτεί τους 184 ίππους ακόμα και στα χιόνια. Η ποιότητα βέβαια είναι αντάξια του ονόματος Audi και εντάσσει το Q3 στην κατηγορία των premium SUV. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και στη Χ1 . Κόμπακτ είναι μόνο οι διαστάσεις, όλα τα υπόλοιπα είναι πολυτελή και αγγίζουν την ανώτερη κατηγορία. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο επιβλητικός δίλιτρος των 190ίππων και των 400 Nm ροπής η οποία διαχειρίζεται ομαλά από το 8άρι κιβώτιο. Η πλήρως ηλεκτρονική τετρακίνηση λειτουργεί υποδειγματικά και εξασφαλίζει πρόσφυση σε κάθε τερέν.

Παρότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά των τριών μοντέλων μοιάζουν σχεδόν ίδια, στην πράξη δεν συμβαίνει το ίδιο. Το XC 40 για παράδειγμα δεν  μπορεί να ανταγωνιστεί τα άλλα δύο στην επιτάχυνση.

Το ελαφρύτερο Audi έχει πιο «αεράτη» επιτάχυνση, ειδικά στα πρώτα μέτρα, ενώ η BMW χάρη στο ταχύτατο κιβώτιο  εξασφαλίζει γρήγορες αλλαγές και επιταχύνσεις. Ο τετρακύλινδρος του Volvo ακούγεται περισσότεροo απ αυτόν της BMW που περνάει όμως κραδασμούς στους τιμόνι στις χαμηλές ταχύτητες.
Ο TDI της Audi από την άλλη έχει την πιο ομαλή λειτουργία αλλά είναι και αυτός σχετικά φασαριόζος. Βέβαια παίρνει ο οδηγός την αίσθηση ότι έχει στην διάθεσή του έναν πιο ζωντανό κινητήρα. 
Αν έχετε όρεξη για στροφιλίκια και αλλαγές κατεύθυνσης, το Audi θα σας αποζημιώσει μιας και αρέσουν σε αυτό και θα λέγαμε πως τα καταφέρνει πολύ καλά σε αυτό τομέα! Σε αντίθεση με το Volvo που το μοναδικό στοιχείο σπορ είναι το άμεσο σύστημα διεύθυνσης. Το βαρύ XC40 σπρώχνει γρήγορα τα μπροστινά του ελαστικά προς την έξοδο και το ESP επεμβαίνοντας στα φρένα το επαναφέρει στην τάξη.  
Αν ξεχαστείς σε κάποιο κακοστρωμένο δρόμο μπορεί να βγεις εκτός αλλά αυτό θα συμβεί σε ακραίες μόνο περιπτώσεις. Σε καμία περίπτωση βέβαια δεν είναι επικίνδυνο. Η BMW είναι καλύτερη στο δρόμο αλλά το ευαίσθητο σύστημα διεύθυνσης  χαλάει ελαφρώς την ακρίβεια του χειρισμού. 
Τα φρένα της BMW και του Volvo είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά και εξασφαλίζουν απόσταση ακινητοποίησης κάτω από τα 36 μέτρα την ώρα που το Audi για την ίδια διαδικασία χρειάζεται 37 μέτρα. 


Όσον αναφορά την καθημερινή χρήση, το Audi παρουσιάζει μικρές αδυναμίες κάτι που βέβαια είναι φυσιολογικό μιας και είναι το παλαιότερο του συγκριτικού και αναμένεται τον Ιούνιο η παρουσίαση τους νέου μοντέλου. Οι χώροι, κυρίως του πίσω μέρους, όπως και ο εξοπλισμός δείχνουν τα χρόνια του. Μένει πίσω στο σύστημα multimedia αλλά και στα συστήματα ασφαλείας. Το νέο μοντέλο σίγουρα θα φέρει όλα τα σύγχρονα συστήματα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας. 
Το Volvo διαθέτει, για παράδειγμα, αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού και σύστημα πρόληψης σύγκρουσης ενω η Χ1 έχει όλα τα σύγχρονα καλούδια ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. 

Συμπέρασμα 
Κύρος, καλές επιδόσεις και νέα συστήματα τεχνολογίας διαθέτουν και τα τρία SUV. Πιο ολοκληρωμένο είναι όμως το μοντέλο της BMW. H X1 μπορεί να ταξιδέψει με άνεση αλλά και σε αγωνιστικούς ρυθμούς αν του ζητηθεί ενώ έχει με διαφορά τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Το Σουηδικό μοντέλο είναι ολοκληρωμένο αλλά του λείπει λίγο ταπεραμέντο. Το Q3 παρά τα χρόνια του τα καταφέρνει καλά σε όλους τους τομείς. Έχουμε μεγάλη προσμονή για το νέο μοντέλο.

Ψάχνεις για Service;
 
   

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ