Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
5 φωτογραφίες »

Επανάσταση από την Apple, ετοιμάζει δικό της αυτόνομο ως το 2024

23/12/2020

Σύμφωνα με το Reuters, η Apple ετοιμάζεται να κατασκευάσει ως το 2024 δικής της παραγωγής αυτόνομο ηλεκτρικό μοντέλο, το οποίο θα εξοπλίζεται με μπαταρίας τελευταίας τεχνολογίας.

Ένας πολυεθνικός κολοσσός όπως η Apple δεν έχει μάθε να χάνει. Μπορεί το πλάνο κατασκευής του δικού της ηλεκτρικού αυτοκινήτου «Project Titan» να μην έχει ευδοκιμήσει, αυτό ωστόσο δεν συνεπάγεται ότι οι προσπάθειες έχουν σταματήσει. Με βάση τα όσα αναφέρουν, λοιπόν, καλά πληροφορημένες πηγές του Reuters, η Apple προχωρά στην δημιουργία ως το 2024 ενός δικού της ηλεκτρικού επιβατικού οχήματος, το οποίο θα είναι αυτόματο, εξοπλισμένο με μπαταρία τελευταίας τεχνολογίας.
 
Όπως τονίστηκε, το «Project Titan» είναι σε εξέλιξη από το 2014, έχοντας περάσει διάφορα στάδια. Σε ένα σημείο, μάλιστα, υπήρξε και «πάγωμα» των διαδικασιών, με την εταιρεία να επικεντρώνεται στο λογισμικο και την αναθεώρηση των στόχων της. Από το 2018 τέθηκε επικεφαλής σχεδιασμού το άλλοτε στέλεχος της Tesla, Doug Field, ο οποίος επιβλέπει την πορεία των εξελίξεων. Έκτοτε, η Apple έχει κάνει σημαντική πρόοδο και πλέον επιδιώκει την κατασκευή ενός αυτοκινήτου που θα προορίζεται για μαζική παραγωγή. Μέχρι στιγμής, η κατ εξοχήν αντίπαλός της, Google, μέσω της εταιρείας τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης Waymo (ανήκει στην θυγατρική της Google Alphabet) δημιούργησε ρομπότ-ταξί για να μεταφέρουν επιβάτες με διαδικασία ride hailing χωρίς να υπάρχει οδηγός.


 
Η στρατηγική της Apple θεμελιώνεται νέο  design μπαταριών που θα μπορούσε να συμβάλει στην «ριζική», όπως χαρακτηριστικά τονίζεται μείωση του κόστους των μπαταριών, με ταυτόχρονη αύξηση της αυτονομίας, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά από πηγές που δεν θέλουν να κατονομαστούν διότι το πλάνο εξελίσσεται υπό άκρα μυστικότητα.  Ειδικά για την τεχνολογία των μπαταριών, η Apple σχεδιάζει να υιοθετήσει έναν μοναδικό σχεδιασμό «monocell», που συσσωρεύει τα μεμονωμένα κελιά της μπαταρίας, απελευθερώνει χώρο για περισσότερο ενεργό υλικό, άρα και πιθανώς μεγαλύτερη εμβέλεια.
 
Επιπρσόθετα, η  Apple εξετάζει το ενδεχόμενο για την μπαταρία που ονομάζεται LFP (lithium iron phosphate=φωσφορικό σίδηρο λιθίου), υλικό το οποίο είναι εγγενώς λιγότερο πιθανό να υπερθερμανθεί και επομένως είναι ασφαλέστερο από άλλους τύπους μπαταριών ιόντων λιθίου. Παράλληά, η αμερικανική πολυεθνική αποφάσισε να αξιοποιήσει εξωτερικούς συνεργάτες για διάφορα στοιχεία του συστήματος, συμπεριλαμβανομένων των αισθητήρων lidar, οι οποίοι βοηθούν τα αυτόνομα αυτοκίνητα να έχουν μια τρισδιάστατη οπτική του δρόμου. Ορισμένοι αισθητήρες θα μπορούσαν να προέρχονται από τις εσωτερικά ανεπτυγμένες μονάδες lidar της Apple. Άλλωστε, τα μοντέλα iPhone 12 Pro και iPad Pro της Apple που κυκλοφόρησαν φέτος αμφότερα δύο διαθέτουν αισθητήρες lidar.


 
Φυσικά, είναι λογικό πως μία βιομηχανία εντελώς «ξένη» με τον κλάδο της αυτοκίνησης δεν μπορεί τόσο άμεσα να κάνει στροφή σε ένα φιλόδοξο αλλά άγνωστο για εκείνη μονοπάτι. Ακόμη και αν έχουμε να κάνουμε με την Apple που ετησίως παράγει εκατοντάδες εκατομμύρια προϊόντα στους τομείς που δραστηριοποιείται, ούσα μία από τις πιο πετυχημένες (αν όχι η κορυφαία) του χώρου με τεράστια έσοδα. «Αν υπάρχει μια εταιρεία στον πλανήτη που έχει τους πόρους για να το κάνει αυτό, είναι πιθανώς η Apple. Αλλά ταυτόχρονα, δεν είναι κινητό τηλέφωνο» δηλώνει σχετικά άτομο που εργάστηκε στο Project Titan. Ενδεικτικά, η Tesla του Elon Musk χρειάστηκε 17 χρόνια προτού δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που απέφερε κέρδη.
 
Παραμένει ασαφές ποιος θα αναλάμβανε την κατασκευή ενός μοντέλου με την επωνυμία της Apple. Πηγές του Reuters επισημαίνουν ότι λογικά θα επιλεγεί ένας εξωτερικός συνεργάτης. Στο παρελθόν, είχαν υπάρξει επαφές με την καναδέζικη Magna International (πρόσφατα συμφώνησε για την δημιουργία του Fisker Ocean στην Ευρώπη), ωστόσο δεν προέκυψε deal λόγω της υπαναχώρησης από πλευράς Apple. Πιθανό σενάριο είναι να ενσωματωθεί σε αυτοκίνητο μίας παραδοσιακής μάρκας το σύστημα αυτόνομης οδήγησης δημιουργίας της Apple.



Δύο άτομα με γνώση των σχεδίων της Apple προειδοποίησαν ότι οι καθυστερήσεις εξαιτίας του κορωνοϊού ίσως δρομολογήσουν την έναρξη της παραγωγής έως το 2025 ή και αργότερα. Η Apple, από την πλευρά, τις απέφυγε να αναφερθεί επίσημα στον προγραμματισμό και μελλοντικά προϊόντα. Αν πάντως το project υλοποιηθεί, ας περιμένουμε κάτι πρωτοφανές. «Είναι το επόμενο επίπεδο», δήλωσε πηγή του Reuters για την τεχνολογία μπαταριών της Apple. «Όπως την πρώτη φορά που είδατε το iPhone», κατέληξε.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις