Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
2 φωτογραφίες »

Formula 1: Νέοι κινητήρες και καύσιμα για μηδενικούς ρύπους

23/10/2020

Το ξέρατε ότι η Formula 1 είναι χαοτικά πιο οικολογική από το… Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου; Και πάλι, στόχος της είναι άμεσα να εκπέμπει μηδενικούς ρύπους CO2 αλλάζοντας κινητήρες και καύσιμα.

Η Formula 1 θέλει να πρωτοπορήσει σε ένα ακόμη πεδίο δράσης το οποίο μέχρι πρότινος είχε... αντικρουόμενη σχέση με εκείνη. Τον οικολογικό χαρακτήρα των μονοθεσίων της. Η ναυαρχίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού θέλει να εκμηδενίσει τις εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα ώστε με τον τρόπο αυτό να δώσει το έναυσμα για περισσότερα φιλικά προς το περιβάλλον μη αγωνιστικά αυτοκίνητα.
 
Στις αρχές του 2020 επικεφαλής της Formula 1 και του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) υπέγραψαν σύμφωνο συνεργασίας προς μία κατεύθυνση διαφορετικής πολιτικής σε σχέση με τις κλιματικές αλλαγές. Το φιλόδοξο πλάνο που εκπονήθηκε θέλει την F1 ως το 2030 να γίνει απόλυτα ουδέτερη όσον αφορά τις εκπομπές CO2 χρησιμοποιώντας στα μονοθέσιά της βιώσιμα καύσιμα. Την ίδια στιγμή, τα εργοστάσια των ομάδων θα τροφοδοτούνται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.
 
Πρόκειται για μία κίνηση η οποία σε σχέση με άλλα σπορ κινείται αντίθετα από τα αποτελέσματα των μετρήσεων. Το 2019 η Formula 1 παρήγαγε συνολικά 256.551 τόνους CO 2. Στο συνολικό αυτό ποσό οι κινητήρες συνεισέφεραν μόνο το 0,7%. Οι περισσότερες εκπομπές από την διαδικασία που περιστρέφεται γύρω από την μεγάλη εικόνα που είναι μόνος ένας κρίκος στην αλυσίδα των δοκιμών, βελτιώσεων, επεξεργασίας των μονοθεσίων, για παράδειγμα. Αντιθέτως, το Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου πραγματοποιείται μόνο κάθε τέσσερα χρόνια αλλά εξακολουθεί να παράγει σχεδόν δέκα φορές περισσότερες εκπομπές CO 2 από μία μοναδική σεζόν της Formula 1 που ουσιαστικά έχει πιο... πράσινο χαρακτήρα από την φήμη της!
 
Η αιτία της συγκεκριμένης χαοτικής διαφοράς έχει ονοματεπώνυμο. Οι υβριδικοί κινητήρες V6 1,6 λίτρων με ιπποδύναμη 1000 άλογα και κατανάλωση μόνο 48 κιλά καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα συγκαταλέγονται στις πιο αποδοτικές μονάδες κινητήρα στον κόσμο. Το 50 τοις εκατό της ενέργειας μετατρέπεται σε πρόωση (επιτάχυνση). Με έναν κανονικό κινητήρα εσωτερικής καύσης ο αριθμός πέφτει γύρω στο 30 τοις εκατό.
 


Το επόμενο βήμα ακολουθεί το 2022. Τότε, το 20% CO 2-ουδέτερο καύσιμο θα προστεθεί στην εξίσωση. Μετά από έναν χρόνο, το αφεντικό της FIA, Gilles Simon, θέλει να αυξήσει το ποσοστό στο 100% επιλέγοντας τόσο τα βιοκαύσιμα όσο και τα συνθετικά ηλεκτροκαύσιμα στα οποία μεταξύ άλλων έχει στραφεί και η Porsche. Ο σχεδιασμός θέλει την χρησιμοποίηση νέων κινητήρων το 2026.
 
Mετά την απόσυρση της Honda από το πρωτάθλημα υπήρξαν προσπάθειες για την προώθηση της νέας μορφής κινητήρα.  Προς την κατεύθυνση αυτή έχει προγραμματιστεί σύνοδος κορυφής μεταξύ των ομάδων, της FIA και της Formula στο περιθώριο του GP Portugal στο Portimao το διήμερο 24-25 Οκτωβρίου. Λόγω της εισαγωγής ηλεκτροκαυσίμων το 2023 θα ήταν ο λογικός στόχος, αλλά σύμφωνα με τον σύμβουλο της Red Bull Helmut Marko κάτι τέτοιο θα φάνταζε πρώιμο.
 
Η πρόταση της Red Bull αφορά μια περίοδο μετάβασης: Οι Αυστριακοί θα χρησιμοποιούσαν τον κινητήρα Honda μόνοι τους από το 2022 αλλά απαιτούν να έχει σταματήσει κάθε διαδικασία ανάπτυξης. Η Mercedes υποτίθεται ότι δεν είναι αντίθετη, η Renault θα συμφωνούσε εάν η ισχύς περιοριζόταν εκ των προτέρων σε διαφορά 10 αλόγων. Η Ferrari είναι η μόνη που εκφράζει διαφορετική γνώμη. Άποψη της Scuderia παραμένει ότι ο κινητήρας πρέπει να κάνει τη διαφορά.
 
Σε κάθε περίπτωση οι συζητήσεις θα ενισχύσουν την διάθεση για αλλαγή στους κινητήρες της Formula 1 στο γενικότερο πλαίσιο της οικολογικής οδήγησης με μηδενικούς ρύπους CO2.
 
 
 
 
 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις