autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
6 φωτογραφίες »

Γιατί είναι βασίλισσα στην επιτάχυνση η Porsche Taycan;

22/10/2020

Η Porsche Taycan έχει το δικό της στέμμα. Εκείνο της βασίλισσας στην επιτάχυνση, αλλά και την… καινοτομία χάρη στο άκρως αποδοτικό σύστημα ψύξης που την καθιστά μοναδική.

Η Porsche Taycan δεν είναι ένα συνηθισμένο μοντέλο. Η πολυτελής εμφάνιση, το απαράμιλλο στυλ, οι εντυπωσιακές αποδόσεις είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που ενισχύουν το προφίλ της. Ένας αριθμός, ωστόσο, είναι εκείνος που κάνει την διαφορά και αποκαλύπτει έναν ολόκληρο καινοτόμο μηχανισμό από πίσω του. Ένα σύστημα το οποίο δίνει νούμερο που την ξεχωρίζει από όλα τα αντίστοιχα ανταγωνιστικά αυτοκίνητα.
 
Η Porsche Taycan χρειάζεται μόλις 2,8 δευτερόλεπτα για να φτάσει ταχύτητα 100χλμ την ώρα!
 
Τόσος είναι ο χρόνος επιτάχυνσης στα 0-100 για την έκδοση Taycan Turbo S ιπποδύναμης 761 αλόγων. Μία μοναδική απόδοση η οποία δεν αφορά super sport αυτοκίνητο αλλά στην πραγματικότητα μία μεγάλη τετραθέσια λιμουζίνα. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η μπαταρία στην ηλεκτρική Porsche Taycan έχει φορτιστεί σε επαρκές σημείο, το μοντέλο μπορεί να επιβραδύνει τον χρόνο επιτάχυνσης στο σημείο που θέλει ο οδηγός.  Για πολλούς ενδεχομένους κάτι τέτοιο να ακούγεται παράλογο, σε ένα ηλεκτρικό μοντέλο απόδοσης όμως φαντάζει μία φυσιολογική συνθήκη. Προκειμένου, να προστατευθεί ο κινητήρας και η μπαταρία από τον κίνδυνο της υπερθέρμανσης ορισμένοι απλώς να απενεργοποιούν τον κινητήρα.
 
Το Taycan πρεσβεύει κάτι το διαφορετικό. Σε οποιαδήποτε απόδοση, χρησιμοποιεί μία ιδιαίτερη και εξαιρετικά περίπλοκη θερμική διαχείριση η οποία εξασφαλίζει ότι η μπαταρία και ο κινητήρας θα λειτουργούν πάντα σε ένα προστατευμένο περιβάλλον όσον αφορά την θερμοκρασία. Με τον τρόπο αυτό βελτιώνεται η απόδοση και προβλέπονται μικρότεροι χρόνοι ανάκτησης της ενέργειας. Ποια όμως είναι η τεχνολογία που απαιτείται εντέλει για να πάρει η Porsche Taycan τον τίτλο της βασίλισσας στην επιτάχυνση;
 
Η Porsche παρουσίασε στο «29ο Aachen Colloquium», forum στο Άαχεν της Γερμανίας για τις τεχνολογικές εξελίξεις στον χώρο της αυτοκίνησης, τα μέσα που επιλέγει ώστε να αποφέρει το εντυπωσιακό αποτέλεσμα.
 
Η συνεργασία κυκλώματος ψύξης και air condition
Το κύκλωμα ψύξης απαρτίζεται από ένα ψυγείο, έναν ηλεκτρικό ανεμιστήρα και αρκετές αντλίες. Μπορεί να ρυθμιστεί η ποσότητα του ψυκτικού που ρέει σχεδόν σε πραγματικό χρόνο. Σύμφωνα με την Porsche βελτιώνει το εύρος WLTP (διαδικασία μέτρησης κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων) κατά 3,5%.
 
 
Μια βαλβίδα που λειτουργεί ως θερμοστάτης είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο της θερμοκρασίας του ψυκτικού όπως απαιτείται. Το κύκλωμα ψύξης λειτουργεί σε τρία διαφορετικά επίπεδα θερμοκρασίας 40, 65 και 90 βαθμούς Κελσίου. Συγχέονται μεταξύ τους και επομένως να ρυθμίσουν τη θερμοκρασία και των συνδεδεμένων εξαρτημάτων. Συνδετικός κρίκος ανάμεσα στο κύκλωμα του συστήματος ψύξης και το κύκλωμα του συστήματος κλιματισμού είναι ένας εναλλακτής θερμότητας. Υποστηρίζει την ψύξη του κινητήρα στο επίπεδο της χαμηλότερης θερμοκρασίας, ενώ αντίστοιχα το κύκλωμα ψύξης στο πάνω επίπεδο επιταχύνει τη συμπύκνωση του ψυκτικού.
 
Η συγκεκριμένη δομή κυκλώματος ψύξης υφίσταται σε όλα τα σχετικά συστήματα κίνησης, συμπεριλαμβανομένης και μπαταρίας χωρητικότητας 93,4 kWh. Το συγκεκριμένο δεδομένο είναι σήμα κατατεθέν στην θερμική διαχείριση σε μία Porsche Taycan. Διότι δεν πρέπει απλώς να ψύχει συγκεκριμένα κομμάτια της αλλά παράλληλα απαιτείται να αποδίδει και ως αποθήκη θερμότητας. 
 
Η απώλεια θερμότητας από τον κινητήρα δεν πρέπει να μην αξιοποιείται με διαφορετικό τρόπο. Δεν χρησιμοποιείται άμεσα, αλλά μπορεί να αποθηκευτεί και να τροφοδοτήσει αργότερα άλλα εξαρτήματα. Το σύστημα λειτουργεί προληπτικά με βάση τα δεδομένα οδηγικής συμπεριφοράς που και τα driving modes. Ενδεικτικά, σε περίπτωση κυκλοφοριακής συμφόρησης, η σπατάλη θερμότητας από τον κινητήρα μεταφέρεται στην καμπίνα και οι αντλίες ψύξης λειτουργούν στο ελάχιστο. Εάν ο κλιματισμός είναι απενεργοποιημένος, η σπατάλη θερμότητας αποθηκεύεται στην μπαταρία.


 
Από την άλλη πλευρά, αν επιλεγεί η ρύθμιση Sport+, πριν την χρειαστεί έντονη ισχύς η μπαταρία προθερμαίνεται ώστε να εξασφαλιστεί η βέλτιστη απόδοση.  Οι αντλίες ψυκτικού προσφέρουν περισσότερη δύναμη, αλλά η θερμότητα από τους ηλεκτρικούς κινητήρες τροφοδοτεί στην μπαταρία για περισσότερο χρονικό διάστημα. Μόνο όταν έχει υπερβεί το όριο συγκεκριμένης θερμοκρασίας, διαχέεται η θερμότητα. Το σύστημα κλιματισμού ψύχει επίσης το σύστημα. Αυτή η διαχείριση θερμοκρασίας και η συνεχής ανταλλαγή θερμότητας διασφαλίζουν μια σταθερά ικανοποιητική απόδοση.
 
Ψύξη ακόμη και κατά την φόρτιση
Όταν αναλύουμε την θερμική διαχείριση σε βάρος ψύξης ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε όχι απλώς με θερμότητα που διαχέεται αλλά και με κατάλληλη κατανομή της στα υπόλοιπα εξαρτήματα του αυτοκινήτου. Το αντιστάθμισμα στην θερμοκρασία πρέπει να συνοδεύεται από ισορροπία μεταξύ απόδοσης, απόδοσης και διάρκειας ζωής των εξαρτημάτων. Το ίδιο ισχύει και για την φόρτιση. Χάρη στην τεχνολογία 800 volt, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί στο 80% μόλις σε 22,5 λεπτά. Και στην περίπτωση αυτή, η έξυπνη θερμική διαχείριση αναλαμβάνει να διατηρεί και τα υπόλοιπα τεχνικά μέρη του αυτοκινήτου στο σωστό επίπεδο θερμοκρασίας. Η συγκεκριμένη δυνατότητα συνεπάγεται ότι σημαίνει ότι ο ηλεκτρικός ανεμιστήρας μπορεί να μην λειτουργεί διαρκώς, άρα δεν ενοχλεί με τους συνηθισμένους κατά την φόρτιση θορύβους.
 
Προφανώς, η εξέλιξη των λειτουργιών παραμένει αέναος στόχος της Porsche που δίνει υποσχέσεις για περισσότερη καινοτομία στο μέλλον.
 
 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις